|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-01-2010, 15:41 | #1 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-08-2009
Skąd: Praszka
Model: Puma
Silnik: 1,4
Rocznik: 1999
Postów: 98
|
Zmiana podświetlenia nawiewu - fotorelacja [escort mkVII ]
Witam, miałem troszeczkę wolnego czasu i postanowiłem zmienić podświetlanie przycisków od nawiewu, zamieszczam kilka fotek i opis Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
1. Kupiłem lakier akrylowy czarny w aerozolu i lakier akrylowy bezbarwny w aerozolu, papier ścierny 800, 1200 na mokro, diody miałem w domu więc nie kupowałem 2. wziąłem cały ten plastik na którym są znaczki zamoczyłem w gorącej wodzie, po czym odkleiłem całą tą folię. 3. resztki farby umyłem rozpuszczalnikiem 4. papierem ściernym na mokro wyrównałem całą powierzchnię, żeby nie było żadnych rysek 5. wszystko odtłuściłem i ponaklejałem oznakowania (papier samoprzylepny z literkami i cyferkami kupiłem w sklepie po 1,5zł wielkość 7mm, mniejszych nie było). literki naklejałem igłą żeby nie dotykać ich palcami, lepiej się trzymają plastiku 6. po przyklejeniu wszystkich oznakowań pomalowałem plastik kolorem czarnym 3 cieniutkimi warstwami z odległości 25-30cm w odstępie czasowym 10-15min 7. gdy już wszystko zostało pomalowane, położyłem plastik na grzejniku do wyschnięcia, po 4 godzinach można zacząć działać z nim dalej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 8. lakier gdy jest już twardy zacząłem odklejać wszystkie oznakowania, delikatnie należy je podważać igłą żeby nie zniszczyć lakieru, po tym zabiegu wszystko dokładnie umyłem benzyną ekstrakcyjną, trzeba to zrobić bardzo dokładnie, ponieważ po odklejeniu liczb zostaje klej i należy go wyczyścić, wszystkie pozostałości czarnej farby starałem sie wyczyścić, igłą pozdrapywać, wszystko będzie później widać po podświetleniu w aucie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 9. ostatnią rzeczą którą należy zrobić to pomalować cały plastik lakierem akrylowym bezbarwnym żeby wszystko było piękne i równe, oczywiście malujemy to 3 razy w odstępach 10minutowych z odległości 25-30 cm. Zostawiamy lakier do wyschnięcia 10. w podświetlanie wlutowałem diody niebieskie, oraz jedną czerwoną żeby się odróżniała gdzie jest przestawianie na ciepły nawiew Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. diody nie mogą świecić punktowo bo będzie brzydki efekt !! 11.Po skręceniu wygląda to wszystko tak jak na zdjęciu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. zgubiłem jedynie jedno pokrętło, musiało mi gdzieś wypaść :/ w razie jakichkolwiek pytań proszę pisać, mam nadzieje że wsyzstko wyjaśniłem bardzo dokładnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. dodaję jeszcze zdjecie licznika jak przerobiłem, radia i zegarka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 12. życzę wszystkim powodzenia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. w jeden dzień można to spokojnie zrobić Ostatnio edytowane przez Slawko ; 30-01-2010 o 11:58 Powód: scaliłem fotki |
29-01-2010, 17:17 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 20-06-2009
Skąd: Gliwice
Model: Escort
Silnik: 1,6 Benzyna +LPG
Rocznik: 1997
Postów: 588
|
Odp: Zmiana podświetlenia nawiewu - fotorelacja
choć ja tam wole wszystko jak fabryka zrobiła no ale pięknie to wygląda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - jeśli mogę coś doradzić to na twoim miejscu dodał bym kilka informacji na temat lutowania i elektryki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
29-01-2010, 23:10 | #3 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-08-2009
Skąd: Praszka
Model: Puma
Silnik: 1,4
Rocznik: 1999
Postów: 98
|
Odp: Zmiana podświetlenia nawiewu - fotorelacja
ja nie jestem szpecem od elektryki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. +do +, -do- hehe powyginałem 2 druciki przylutowałem oporniki wraz z diodami, wyprowadziłem je poza przełączniki i przylotowałem tam gdzie się wkręca żarówki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i to wszystko, diody i oporniki kupiłem w sklepie elektrycznym, takie mi dali to takie umocowałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
30-01-2010, 09:37 | #4 |
ford::professional
Zarejestrowany: 02-01-2009
Skąd: Łowicz
Model: Mondeo MK2
Silnik: 2.5 v6
Rocznik: 1999
Postów: 1,029
|
Odp: Zmiana podświetlenia nawiewu - fotorelacja
Ale oporniki tylko wtedy, gdy dioda ma mniej niż 12 volt ?? Czy kiedy ma tyle samo, co prąd w akumulatorze to też się daje opornik ??
Sorry, ale jestem zielony z fizyki więc pytam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam |
30-01-2010, 09:52 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-09-2007
Skąd: Rumia
Model: C-Max
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 457
|
Odp: Zmiana podświetlenia nawiewu - fotorelacja
Jeżeli dioda jest przystosowana do 12v to nie musisz dawać opornika (chociaż w instalacji na włączonym silniku jest 14v) no chyba że będą za mocno świecić to wtedy możesz dać jakiś mniejszy opornik.
|
30-01-2010, 10:03 | #6 |
ford::professional
Zarejestrowany: 02-01-2009
Skąd: Łowicz
Model: Mondeo MK2
Silnik: 2.5 v6
Rocznik: 1999
Postów: 1,029
|
Odp: Zmiana podświetlenia nawiewu - fotorelacja
Aha, teraz rozumiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Może kiedyś wezmę się za takie coś w swoim mk6, bo już dawno spaliły mi się wszystkie żarówki od podświetlania nawiewów (dziwny traf, że wszystkie na raz). Choć nie za bardzo znam się na takich sprawach, ale pokombinować można Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Fajny opis, z pewnością się przyda nie jednej osobie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam Korzystając z okazji (choć może troszkę nie wypada śmiecić w temacie) znalazłem w necie kilka tematów o zmianie podświetlania nawiewów/zegarów w Escortach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. : [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Może troszkę chaotycznie i głównie na temat zegarów, ale tak wszystko zebrałem w jedno miejsce, jak coś znajdę to mogę doedytować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez Patt MelodyZ ; 30-01-2010 o 10:11 |
30-01-2010, 10:13 | #7 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-08-2009
Skąd: Praszka
Model: Puma
Silnik: 1,4
Rocznik: 1999
Postów: 98
|
Odp: Zmiana podświetlenia nawiewu - fotorelacja
lepiej dać opornik przed diodą, jest to pewniejsze rozwiązanie niż sama dioda, ponieważ sama może się spalić :/ przy starcie silnika jest 14V, wiec może nie wytrzymać a może być dobrze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. opornik zawsze pewniejszy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
30-01-2010, 10:47 | #8 |
ford::professional
Zarejestrowany: 02-01-2009
Skąd: Łowicz
Model: Mondeo MK2
Silnik: 2.5 v6
Rocznik: 1999
Postów: 1,029
|
Odp: Zmiana podświetlenia nawiewu - fotorelacja
No pewnie kolega ma racje. Ja tylko dodam, że przy odpalaniu silnika mam światła wyłączone, co za tym idzie podświetlenie nawiewów również jest wyłączone, więc te 14 volt diodom nie grozi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale warto się zabezpieczyć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
30-01-2010, 12:10 | #9 | |
Postów: n/a
|
Odp: Zmiana podświetlenia nawiewu - fotorelacja
Cytat:
14V pojawia się dopiero jak silnik jest uruchomiony i sprawny aku oraz powyłączane wszystkie odbiorniki. Bardzo dobra fotorelacja, przenoszę do odpowiedniego działu. |
|
30-01-2010, 20:59 | #10 |
ford::expert
Zarejestrowany: 05-03-2007
Skąd: Zabrze
Model: mondeo mk3
Silnik: 2,2 Tdci 185 KM 440 Nm
Rocznik: XXI
Postów: 3,197
|
Odp: Zmiana podświetlenia nawiewu - fotorelacja [escort mkVII ]
Ładna relacja. Dodam, że aby diody nie świeciły punktowo, wystarczy zeszlifować na papierze/szlifierce ich łebki o ten promień.
|