|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-01-2010, 13:34 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 14-01-2010
Skąd: Pomorskie
Model: Focus
Silnik: 1.8 tdCI
Rocznik: 2004
Postów: 2
|
Wysokie spalanie i długie nagrzewanie się Focusa
Witam, może ktoś mi powiedzieć czy 9l/100km po mieście to jest normalne spalanie w tym okresie. Dodam że latem palił 6/6,5 na 100km. Drugie pytanie dotyczy moim zdaniem dosyć długiego czasu łapania właściwiej temperatury którą osiąga po przejechaniu ok 15km czy to również mieści się w normie ?
Focus 1.8 TDCI 04' 120kkm Pozdrawiam |
14-01-2010, 13:46 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 31-03-2009
Skąd: Bydgoszcz
Model: Golf 7 FL/Octavia 3 FL
Silnik: 1,4 TSI/1,0 TSI
Rocznik: 2017/2017
Postów: 448
|
Odp: Wysokie spalanie i długie nagrzewanie się Focusa
Wyszukiwarka powiedziałaby Ci, że to norma gdybyś z niej skorzystał...
|
14-01-2010, 15:12 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 14-01-2010
Skąd: Pomorskie
Model: Focus
Silnik: 1.8 tdCI
Rocznik: 2004
Postów: 2
|
Odp: Wysokie spalanie i długie nagrzewanie się Focusa
Szukałem ale jednoznacznych odpowiedzi na moje pytanie lub ewentualnych przyczyn i porad w takiej sytuacji nie znalazłem. Mimo wszystko dziękuję fatygę jak i za wyczerpująca odpowiedz oraz oczywiście za pouczenie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
14-01-2010, 15:28 | #4 |
Postów: n/a
|
Odp: Wysokie spalanie i długie nagrzewanie się Focusa
Przyczyną jest temperatura i zima.Nie ma tu żadnej filozofii. Mój w tej chwili (-10,15) pali ponad 7 a normalnie około 6.
|
14-01-2010, 20:31 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Warszawa
Model: Focus II kombi
Silnik: 1,8 TDCI - 140KM 360Nm
Rocznik: 2008
Postów: 25
|
Odp: Wysokie spalanie i długie nagrzewanie się Focusa
W moim przypadku jest podobnie średnie spalanie w zimie 8-9l/100km - jazda po mieście, właściwa temp. po ok. 10km. Silniki diesla więcej ciepła wykorzystują na pracę silnika niż silniki benzynowe, ale dzięki temu mniej palą. Silnik znacznie szybciej nagrzewa się podczas jazdy (wyższe obroty) niż w czasie zalegania w korku - znawcy tematu zalecają jednak, aby nie przekraczać 2000 obrotów do momentu rozgrzania silnika.
|