|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-01-2010, 18:47 | #1 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: mazowieckie
Model: C-MAX
Silnik: 16 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 922
|
C-MAX 1.6 TDCI . EGR-jak najlepiej rozwiązać problem.
Mój problem opisany został już w wątku pt. Usterka układu silnika założonym przez Pana futurystę i niestety zaniechanym wyjaśnieniu przyczyn[ później zrobił się przeniesiony, ale pozostał]. Po rozszczelnieniu się turbiny i naprawie problemu, wymianie SOFTU samochodu ze starego na najnowszy pozostał problem zaworu EGR prawdopodobnie zablokowanego w czasie awarii turbiny. IDS diagnostyczny wykazał zblokowanie EGR w stanie zamkniętym i wysokie napięcie w obwodzie sterującym recyrkulacją spalin. Objaw opisałem we wspomnianym wątku-poszarpywanie w zakresie 1600-2100 obr/min. i spokojnym dodawaniu gazu lub próbie jazdy w tym zakresie ze stała prędkością. Kol. radzio s radzi zaślepić EGR, ale ja mam obecnie niejako naturalnie zaślepiony EGR[ bo zamknięty] i poszarpuje. Jak rozwiązać poprawnie problem, bo ASO twierdzi że wymiana, a nie ASO też niezbyt wesoło bo możliwe czyszczenie, ale niekoniecznie skuteczne bo może być awaria elektroniczna i wtedy DUPA - robota daremna. Czy macie jakąś wiedzę na ten temat bo chcę to mieć zrobione dobrze, ale nie koniecznie za kupę kasy. Oczywiście pozostaje nadal moje przekonanie: NIGDY WIĘCEJ NOWOCZESNEGO TURBO DIESLA!!!
__________________
SMUTNYINDYK C-MAX 1,6TDCI. Pozdrowienia Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 26-08-2010 o 13:17 |
14-01-2010, 14:35 | #2 |
ford::specialist
Imię: zenek
Zarejestrowany: 31-08-2007
Skąd: Bielawa / Monachium
Model: C-Max / S Max
Silnik: 2.0 TDCI/ 2.2 TDCI
Rocznik: 2004/2008
Postów: 509
|
Odp: EGR-jak najlepiej rozwiązać problem.
Czesc. Rozumiem ze pewnosc jest ze to EGR nawalil.
Najlepiej jest wymienic na nowy pewnie i skutecznie ale drogo, sprobowac przeczyscic samemu jak masz sprawne rece, nic nie kosztuje a jak zaslepisz to bedzie wyskakiwal blad na tacho. Zawor pewno jest ok tylko zblokowany od syfu, no chyba ze padla elektronika no to juz tylko pozostale dwie opcje zaslepic albo wymienic. Nieznam sie na programowaniu kompa ale moze dobry tuner zmienil by sterowanie zaworem EGR.
__________________
Byl Peugeot 206, jest Ford C-Max |
14-01-2010, 21:01 | #3 |
ford::advanced
Imię: Radek
Zarejestrowany: 26-04-2006
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4 GOLD
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 302
|
Odp: EGR-jak najlepiej rozwiązać problem.
Nie wiem jakie ma doświadczenie kolega Hychla ale ja miałem zaślepiony egr i przejechałem jakieś 6 m-cy i nic na szafie nie wywaliło.
Jesli padła elektronika zaslepienie nic nie da.Sterowik sinika dostanie złe parametry i bedzie wariował, szarpał itp. To że komp pokazuje że egr jest zamknięty wcale nie musi oznaczać że jest zamknięty.Może być trochę niedomknięty i dlatego szarpie, a komp widzi że zamkniety. Ten cały egr to siłownik z zaworem podobnym jak zawór w głowicy.Wysuwając się zamyka,cofając otwiera. Mi nie chciało się czyścić więc zaślepiliśmy na próbę a potem nie chciało się już rozbierać aby czyścić . Ja bym zrobił tak : Wymontował go, włożył na noc do nitro i spróbował wyczyścić. Potem zaślepienie. I próba. Jeśli jest ok to opijasz sukces i znowu kochasz TDCI, jeśli nie klniesz i kupujesz nowy egr oraz utwierdzasz się w przekonaniu :nigdy więcej TDCI. Jest jeszcze jedna opcja zakup używki skoro zamierzasz pozbyć się auta,ale to loteria. Pozdrawiam i życzę powodzenia Ostatnio edytowane przez radzio_s ; 14-01-2010 o 21:09 |
14-01-2010, 22:17 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: mazowieckie
Model: C-MAX
Silnik: 16 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 922
|
Odp: EGR-jak najlepiej rozwiązać problem.
Muszę to naprawić bo nie jestem w stanie sprzedawać samochodu z ukrytym gnojem w środku. Oczywiście jak da się go rozruszać metodą przeczyszczenia to najlepiej, ale ja niestety nie mam warunków bo na parkingu pod budynkiem się nie da-zimno i chłodnawo. Pozostaje mi namówić panów ze Szczotkarskiej na próbę czyszczenia. Ile tak około może kosztować EGR? Oczywiście nawet z nowym EGR wyzbędę się TURBO DIESLA-odczuwam do niego wstręt.
__________________
SMUTNYINDYK C-MAX 1,6TDCI. Pozdrowienia |
14-01-2010, 23:05 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-02-2007
Skąd: Raszyn
Model: C-Max Energi
Silnik: 2.0 plugin hybrid
Rocznik: 2017
Postów: 507
|
Odp: EGR-jak najlepiej rozwiązać problem.
Kolego, mała sugestia - nie pisz w każdym kolejnym poście, w każdym wątku, że turbodiesel to zło. Wystarczy raz. Wszyscy jesteśmy poruszeni i łączymy się w bólu, że będziesz musiał być może wydać 1000zł na auto.
|
14-01-2010, 23:28 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: mazowieckie
Model: C-MAX
Silnik: 16 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 922
|
Odp: EGR-jak najlepiej rozwiązać problem.
Dobrze.
__________________
SMUTNYINDYK C-MAX 1,6TDCI. Pozdrowienia |
15-01-2010, 07:07 | #7 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-04-2009
Skąd: Mrągowo
Model: c-max
Silnik: 1,6 tdci 109 KM
Rocznik: 2004
Postów: 263
|
Odp: EGR-jak najlepiej rozwiązać problem.
Przerabiałem temat zaworu EGR kilka miesięcy temu . Oczywiście jak to Polak próbowałem najpierw dwa razy czyścić ten zawór. Pomijając fakt ,że dostęp jest kiepski , bo trzeba ściągać podszybie itp. Operacja pracochłonna i wymagająca niezłej gimnastyki. Niestety krótko po czyszczeniu znów pojawiał sie błąd zaworu EGR. W moim przypadku był zużyty w znacznym stopniu machanizm opuszczjący ten grzybek do przymykania przelotu. Najzwyczajniej miał luzy i się blokował a samo czyszczenie nic nie dawało. Skończyło sie wymianą na nowy . Udało mi się znaleźć nowy bez faktury za 650zł i od tego momentu mam spokój . Myślę , że w Twoim przypadku może być podobnie.
|
15-01-2010, 09:49 | #8 |
ford::specialist
Imię: Leszek
Zarejestrowany: 23-03-2009
Skąd: Rybnik
Model: Fiesta MK7
Silnik: 1.25
Rocznik: 2011
Postów: 506
|
Odp: EGR-jak najlepiej rozwiązać problem.
|
15-01-2010, 10:27 | #9 |
ford::advanced
Imię: Radek
Zarejestrowany: 26-04-2006
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4 GOLD
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 302
|
Odp: EGR-jak najlepiej rozwiązać problem.
Smutnyindyk łącząc się w bólu jestem w stanie Ci pomóc aby zminiejszyć koszty.
Mam brata który jest mechanikiem w ASO VW ( zaślepiał egr u mnie),i garaż. EGR ma obcykany zarówno wymiane jak i zaślepienie. Myśle że złapie chętnie fuchę za rozsądne pieniądze Jeśli jesteś zainteresowany pisz na PW. Co do linku kolegi lenov u mnie w 1,6 TDCI był inny (rocznik 2004) był taki [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez radzio_s ; 15-01-2010 o 10:40 |
15-01-2010, 11:19 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-04-2009
Skąd: Mrągowo
Model: c-max
Silnik: 1,6 tdci 109 KM
Rocznik: 2004
Postów: 263
|
Odp: EGR-jak najlepiej rozwiązać problem.
W 1,6 tdci były co najmniej 2 różne zawory EGR. Pierwsze były razem z 15 cm przewodem a póżniej już miały tylko gniazdo w obudowie zaworu EGR , bez przewodu. Trzeba zobaczyć jaki jest zamontowany.
|
|
Tagi |
c-max , egr , zawór |
|
|