|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-12-2009, 09:34 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: plymouth
Model: Ford Galaxy
Silnik: 1.9 TDi
Rocznik: 1998
Postów: 3
|
Wymiana turbiny
Witam i odrazu pytam:jak wymienic turbine w 1.9 tdi 110.
|
29-12-2009, 11:30 | #2 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 20-01-2008
Skąd: Szczecinek
Model: Galaxy
Silnik: 1,9 TDI
Rocznik: 1997
Postów: 8
|
Odp: Wymiana turbiny
Wyjąć zepsutą ,zregenerować lub kupić drugą i wstawić.Ot cała filozofia.Oddaj do dobrego warsztatu,za robote dużo nie będzie więcej będzie za turbine.
|
29-12-2009, 15:45 | #3 |
ford::professional
Zarejestrowany: 10-01-2008
Skąd: Lublin Polska G
Model: Galaxy, Santa Fe
Silnik: AUY, D4EB - 2.2 16V R4 CRDi
Rocznik: 2001, 2008
Postów: 1,064
|
Odp: Wymiana turbiny
Witam musisz podnieść prawą stronę autka z przodu zdjąć koło i odpiąć półoś, teraz to już pikuś masz wszystko na wierzchu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. . A tak na poważnie mechanik powinien wziąć ok 300 zł za wymiane turbiny ja się nie bawiłem zleciłem i po ptakach. Turbawką regenerowałem w Mielcu jak chcesz moge podesłać namiary.
|
29-12-2009, 23:12 | #4 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: plymouth
Model: Ford Galaxy
Silnik: 1.9 TDi
Rocznik: 1998
Postów: 3
|
Odp: Wymiana turbiny
Fajnie dzieki. raczej chcial bym zrobic to sam z dwoch powodow.ostatnio kiedy padla mi turbina odstawilem do mechanika on wyciagnol a ja zawiozlem do regeneracji,odebralem mechanik wstawil ujechalem 2km i padla wiec odstawilem auto tam gdie byla regenerowana oczywiscie gwarancji nie uwzglednili wiec zaplacilem ponownie za regeneracje wraz z montarzem, po przejechaniu 700km padla i oczywiscie gwarancj nie podlega auto za granica powiedzieli . kupilem kolejna turbine to juz 3 ale postanowilem wlozyc sam poczytalem na forum i zrobilem i przyczyna byl zatkany przewod smarowania i zaden papudrak nie znalazl przyczyny tylko mapisal mi o tym madry facet z forum. bylo to zupelnie inne auto a teraz to samo ale w galaxym wiec prosze o rade.
|
12-03-2015, 21:58 | #5 |
ford::beginner
Imię: ricci
Zarejestrowany: 12-03-2015
Model: ford galaxy mk2
Silnik: 1.9TDI AUY
Rocznik: 2000
Postów: 10
|
Odp: Wymiana turbiny
witam panowie mam problem z moim galaxy poniewaz turbo mi sie rozsypalo w moim aucie jest silnik AUY 115 bhp i jest zrobiony remap na 145bhp i tera mam dylemat poniewasz nie wiem jakie turbo zalozyc orginalne czy tez moze bendzie pasowac cos mocniejszego np
ARL Prosze o jakies podpowiedzi |
13-03-2015, 07:02 | #6 |
ford::professional
Zarejestrowany: 10-01-2008
Skąd: Lublin Polska G
Model: Galaxy, Santa Fe
Silnik: AUY, D4EB - 2.2 16V R4 CRDi
Rocznik: 2001, 2008
Postów: 1,064
|
Odp: Wymiana turbiny
zapytaj tych od mapy ale pewnie jeśli nie był to gotowiec uniwersalny będzie się kłóciło.....
|
13-03-2015, 07:24 | #7 | ||
ford::expert
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
|
Odp: Wymiana turbiny
Cytat:
Też mam AFNa, turbinę wymienia się bez wymontowywania półosi. Profesjonalnie zrobią ci turbinę w [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] pod białymstokiem. Ale podkreślam, ustal przyczynę awarii turbo. Póki starej nie zdjąłeś zmierz ciśnienie oleju na wolnych obrotach na roboczych, sprawdź czy jest drożna wentylacja bloku cylindrów oraz czy nie ma tam zbyt wysokiego ciśnienia (nieszczelne pierścienie kompresji, wówczas olej nie bedzie spływa do miski i spalał się w turbinie). Sprawdź czy katalizator nie posypał się i zapchał wydech. Nie zaszkodzi zdjąć miskę olejową i wyczyścić ja oraz smok. Rurkę podawania oleju wyczyścić (a najlepiej zamienić) i to samo odpływ.. Bump: Cytat:
Turbo zamówiłem w autokarambol - polecam. Ale to że turbina sie rozleciała, znowu pytanie dlaczego? w jaki mstanie jest wałek i łożyska.. Moze masz nieszczelność w dolocie albo EGR nie zamyka sie i trubina pracuje ciągle na maksymalnych obrotach.. |
||
13-03-2015, 13:37 | #8 |
ford::beginner
Imię: ricci
Zarejestrowany: 12-03-2015
Model: ford galaxy mk2
Silnik: 1.9TDI AUY
Rocznik: 2000
Postów: 10
|
Odp: Wymiana turbiny
jeszcze dokładnie nie niewiem w jakim stanie jest turbina poniewasz jej nie wykrecilem mam nadzieje ze dam rade to dzisiaj zrobic to wieczorem napisze. ale mam pytanie czy do silnika AUY da rade zalozyc turbo od napszyklad ASZ czy tez ARL BEZ ŻADNYCH PRZERÓBEK ???
Bump: aha zapomnialem dodac, iż auto ma przejechane 320.000 km moze byc przebieg przyczynom padniecia turbo ???? Ostatnio edytowane przez bartixr ; 14-03-2015 o 14:23 Powód: ortografia ricco51!! |
13-03-2015, 14:36 | #9 |
ford::expert
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
|
Odp: Wymiana turbiny
przebieg nie jest przyczyna "padniecia".. poklikaj i poczytaj w necie, co uszkadza sprezarki.. (pośrednio tak, bo jakby auto nie jeździło to by sie turbina nie zużywala Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)
a co prowadzi do uszkodzeń domyślić się ponieneś, wnioskując z czynności, które poleciłem sprawdzić. AUY i ASZ / ARL maja inne muszle zimne. Podrap swoją łysinę i kliknij w necie obrazki turbin do tych silników! |
14-03-2015, 12:25 | #10 |
ford::beginner
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 22-11-2010
Skąd: Płock
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2,0 163 KM
Rocznik: 2011
Postów: 20
|
Odp: Wymiana turbiny
Witam. Dziesięć dni temu wymieniałem turbinę, mechanikowi zajęło to jeden dzień. Turbinę regenerowaną zamówił dzień wcześniej mechanik w Poznaniu, o 11.00 miał moją wyjętą i piętnaście minut później kurier dostarczył regenerowaną. Koszt wymiany to 280 zł. Wymienił również przewody olejowe, filtr oleju i olej. Szkoda czasu na wymontowanie turbiny i czekanie na zregenerowaną.
|