Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-12-2009, 09:34   #1
inte
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: plymouth
Model: Ford Galaxy
Silnik: 1.9 TDi
Rocznik: 1998
Postów: 3
Angry Wymiana turbiny

Witam i odrazu pytam:jak wymienic turbine w 1.9 tdi 110.

inte jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2009, 11:30   #2
jacek-37
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 20-01-2008
Skąd: Szczecinek
Model: Galaxy
Silnik: 1,9 TDI
Rocznik: 1997
Postów: 8
Domyślnie Odp: Wymiana turbiny

Wyjąć zepsutą ,zregenerować lub kupić drugą i wstawić.Ot cała filozofia.Oddaj do dobrego warsztatu,za robote dużo nie będzie więcej będzie za turbine.
jacek-37 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2009, 15:45   #3
taxidriver
ford::professional
 
Avatar taxidriver
 
Zarejestrowany: 10-01-2008
Skąd: Lublin Polska G
Model: Galaxy, Santa Fe
Silnik: AUY, D4EB - 2.2 16V R4 CRDi
Rocznik: 2001, 2008
Postów: 1,064
Domyślnie Odp: Wymiana turbiny

Witam musisz podnieść prawą stronę autka z przodu zdjąć koło i odpiąć półoś, teraz to już pikuś masz wszystko na wierzchu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. . A tak na poważnie mechanik powinien wziąć ok 300 zł za wymiane turbiny ja się nie bawiłem zleciłem i po ptakach. Turbawką regenerowałem w Mielcu jak chcesz moge podesłać namiary.
taxidriver jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2009, 23:12   #4
inte
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: plymouth
Model: Ford Galaxy
Silnik: 1.9 TDi
Rocznik: 1998
Postów: 3
Domyślnie Odp: Wymiana turbiny

Fajnie dzieki. raczej chcial bym zrobic to sam z dwoch powodow.ostatnio kiedy padla mi turbina odstawilem do mechanika on wyciagnol a ja zawiozlem do regeneracji,odebralem mechanik wstawil ujechalem 2km i padla wiec odstawilem auto tam gdie byla regenerowana oczywiscie gwarancji nie uwzglednili wiec zaplacilem ponownie za regeneracje wraz z montarzem, po przejechaniu 700km padla i oczywiscie gwarancj nie podlega auto za granica powiedzieli . kupilem kolejna turbine to juz 3 ale postanowilem wlozyc sam poczytalem na forum i zrobilem i przyczyna byl zatkany przewod smarowania i zaden papudrak nie znalazl przyczyny tylko mapisal mi o tym madry facet z forum. bylo to zupelnie inne auto a teraz to samo ale w galaxym wiec prosze o rade.
inte jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-03-2015, 21:58   #5
ricco51
ford::beginner
 
Imię: ricci
Zarejestrowany: 12-03-2015
Model: ford galaxy mk2
Silnik: 1.9TDI AUY
Rocznik: 2000
Postów: 10
Domyślnie Odp: Wymiana turbiny

witam panowie mam problem z moim galaxy poniewaz turbo mi sie rozsypalo w moim aucie jest silnik AUY 115 bhp i jest zrobiony remap na 145bhp i tera mam dylemat poniewasz nie wiem jakie turbo zalozyc orginalne czy tez moze bendzie pasowac cos mocniejszego np
ARL Prosze o jakies podpowiedzi
ricco51 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2015, 07:02   #6
taxidriver
ford::professional
 
Avatar taxidriver
 
Zarejestrowany: 10-01-2008
Skąd: Lublin Polska G
Model: Galaxy, Santa Fe
Silnik: AUY, D4EB - 2.2 16V R4 CRDi
Rocznik: 2001, 2008
Postów: 1,064
Domyślnie Odp: Wymiana turbiny

zapytaj tych od mapy ale pewnie jeśli nie był to gotowiec uniwersalny będzie się kłóciło.....
taxidriver jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2015, 07:24   #7
bartixr
ford::expert
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
Domyślnie Odp: Wymiana turbiny

Cytat:
Napisał inte Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
a teraz to samo ale w galaxym wiec prosze o rade.
przed wszystkim ustalić przyczynę awarii (turbokompresor nie psuje sie sam z siebie), usunąć i zamontować nową lub profesjonalnie regenerowaną.
Też mam AFNa, turbinę wymienia się bez wymontowywania półosi.

Profesjonalnie zrobią ci turbinę w [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] pod białymstokiem.

Ale podkreślam, ustal przyczynę awarii turbo. Póki starej nie zdjąłeś zmierz ciśnienie oleju na wolnych obrotach na roboczych, sprawdź czy jest drożna wentylacja bloku cylindrów oraz czy nie ma tam zbyt wysokiego ciśnienia (nieszczelne pierścienie kompresji, wówczas olej nie bedzie spływa do miski i spalał się w turbinie).
Sprawdź czy katalizator nie posypał się i zapchał wydech.
Nie zaszkodzi zdjąć miskę olejową i wyczyścić ja oraz smok.
Rurkę podawania oleju wyczyścić (a najlepiej zamienić) i to samo odpływ..

Bump:
Cytat:
Napisał ricco51 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jakie turbo zalozyc orginalne czy tez moze bendzie pasowac cos mocniejszego np
ARL Prosze o jakies podpowiedzi
Ja mam w AFN okolo 150 koni i aby nie męczyć suszarki zamontowałem turbinę z kołem kompresji od ARL (hybryda).
Turbo zamówiłem w autokarambol - polecam.

Ale to że turbina sie rozleciała, znowu pytanie dlaczego? w jaki mstanie jest wałek i łożyska..
Moze masz nieszczelność w dolocie albo EGR nie zamyka sie i trubina pracuje ciągle na maksymalnych obrotach..
bartixr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2015, 13:37   #8
ricco51
ford::beginner
 
Imię: ricci
Zarejestrowany: 12-03-2015
Model: ford galaxy mk2
Silnik: 1.9TDI AUY
Rocznik: 2000
Postów: 10
Domyślnie Odp: Wymiana turbiny

jeszcze dokładnie nie niewiem w jakim stanie jest turbina poniewasz jej nie wykrecilem mam nadzieje ze dam rade to dzisiaj zrobic to wieczorem napisze. ale mam pytanie czy do silnika AUY da rade zalozyc turbo od napszyklad ASZ czy tez ARL BEZ ŻADNYCH PRZERÓBEK ???

Bump: aha zapomnialem dodac, iż auto ma przejechane 320.000 km moze byc przebieg przyczynom padniecia turbo ????

Ostatnio edytowane przez bartixr ; 14-03-2015 o 14:23 Powód: ortografia ricco51!!
ricco51 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2015, 14:36   #9
bartixr
ford::expert
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
Domyślnie Odp: Wymiana turbiny

przebieg nie jest przyczyna "padniecia".. poklikaj i poczytaj w necie, co uszkadza sprezarki.. (pośrednio tak, bo jakby auto nie jeździło to by sie turbina nie zużywala Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)

a co prowadzi do uszkodzeń domyślić się ponieneś, wnioskując z czynności, które poleciłem sprawdzić.

AUY i ASZ / ARL maja inne muszle zimne.
Podrap swoją łysinę i kliknij w necie obrazki turbin do tych silników!
bartixr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-03-2015, 12:25   #10
FG01
ford::beginner
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 22-11-2010
Skąd: Płock
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2,0 163 KM
Rocznik: 2011
Postów: 20
Domyślnie Odp: Wymiana turbiny

Witam. Dziesięć dni temu wymieniałem turbinę, mechanikowi zajęło to jeden dzień. Turbinę regenerowaną zamówił dzień wcześniej mechanik w Poznaniu, o 11.00 miał moją wyjętą i piętnaście minut później kurier dostarczył regenerowaną. Koszt wymiany to 280 zł. Wymienił również przewody olejowe, filtr oleju i olej. Szkoda czasu na wymontowanie turbiny i czekanie na zregenerowaną.
FG01 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:38.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.