|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-10-2005, 13:42 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-10-2004
Skąd: GNIEZNO
Postów: 57
|
Zmiena kolektora z plastikowego na metalowy(1.8 105KM)
Jak w temacie.Szwagier ma essiego z 96 roku 1.8 Zetec z plastikowym kolektorem.Chce załozyć gaz do niego ale nie chce sekwencji. I stąd właśnie pytanko:
Czy mozna przełożyć kolektor ssący(metalowy) również od 1.8 Zetec??Czy mocowania są te same czy też byłaby to poprostu rzeźba i czy to się opłaca. Różnica między cenami instalacji jest duża:sekwencja w granicach 4000(plastik) a mając metalowy kolektor, instalacja (chyba) IIgen za około 1700-1900pln.Z góry dzięki za radyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
"A jak spadną liście to będzie zajefajniście" Essirarri 1600 16Valve 90.0 KM DarkBlue Metalic |
20-10-2005, 17:02 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-04-2004
Skąd: Mazowieckie
Model: Fiesta
Silnik: 1.25
Rocznik: 2010
Postów: 536
|
Kolektor pasuje na 100%. Tyle tylko że jest inny wlot powietrzaa, a co za tym idzie inna przepustnica i silnik krokowy. Oczywiście mówie tu o oryginalnym kolektorze metalowym. Jak uda się kupić to wszystko za nieduże pieniądze to na pewno warto. Zawsze to człowiek pewniej się czuje w "metalu" niź w "plastyku". Ale wiele aut ma plastykowy kolektor i też jeżdzą na gazie. Trzeba tylko pilnować pewnych spraw.
__________________
Escort '95 1.6 16V z LPG II gen. tu już historia. Astra G 00' 1.6 8V z LPG II gen.. |
21-10-2005, 07:15 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 26-07-2004
Skąd: Kraków
Model: mondeo mk3
Silnik: benzyna 2,0 16V z gazem
Rocznik: 2001
Postów: 771
|
Jak pisze wyżej hoses, kolektor plastikowy w niczym nie przeszkadza w tym silniku, gdyż jest on odlewany z tworzywa w całości , a nie zgrzewany tak jak w niektórych autach. I jak już wspomniał, należy jedynie dbać o takie sprawy jak świeczki, przewody WN i filtr powietrza. Muszą one być wymieniane systematycznie i na czas. Ja mam gaz II gen. za ok. 1800 zeta i miałem mocny strzał (a właściwie kilka strzałów) i jedynie co mi poszło to ta gruba rura gumowa doprowadzenia powietrza z filtra do przepustnicy. Rozerwało mi na jednym z tych czterech karbów, które są mniej więcej w połowie długości. Strzały były tylko i wyłącznie z mojej winy gdyż nie wymieniłem na czas świeczek (miały zrobione ok. 18000 km), dwie z nich miały wypalone bardzo duże ścieżki na porcelance - były one widoczne gołym okiem a jeszcze bardziej były wyczuwalne po przejechaniu paznokciem; wygądało to tak jakby poprzyklejać włosy wzdłuż porcelanki. Teraz już wiem, że należy wymieniać je wcześniej tzn. po ok. 15000 km. Po wymianie wszystko wróciło do normy
i jest git. Oczywiście jeśli masz kasę to możesz zainwestować w sekwencję , decyzja należy do Ciebie. Ja nie widziałem potrzeby przepłacać, bo przy tych instalkach, które mam te silniki sprawują się bardzo dobrze. Pozdrówka
__________________
zagazowany II generacja (Lovato, Tomasetto) |
21-10-2005, 10:43 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-10-2004
Skąd: GNIEZNO
Postów: 57
|
Dzięki panowie za radę.To nie mój essi ale szwagra a znając go to on zbytnio o auto nie dba. Myślę że kompletny kolektor dostane za jakieś góra 500pln, znajomy ma właśnie taki tylko czekam aż skasuje autko.
__________________
"A jak spadną liście to będzie zajefajniście" Essirarri 1600 16Valve 90.0 KM DarkBlue Metalic |
21-10-2005, 13:29 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-12-2004
Skąd: Kraków
Postów: 306
|
Ja mam na swieczkach przejechane ok. 23tysiace km. I przy 20 tys. gazownik nie zarzadzil wymiany. I narazie nie widze nic szczegolnego w pracy silnika.
|
21-10-2005, 13:43 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 26-07-2004
Skąd: Kraków
Model: mondeo mk3
Silnik: benzyna 2,0 16V z gazem
Rocznik: 2001
Postów: 771
|
Nie chodzi o to, czy silnik inaczej pracuje, ale o możliwość wystrzału. Prawdopodobnie masz kolektor metalowy więc tobie ta możliwość, by go uszkodzić, nie grozi. Ja też nie widziałem żadnej różnicy w pracy silnika (gdy miałem walnięte świece) - chodził idealnie na benzynie, a na gazie w przypadku mocniejszego i szybkiego depnięcia był strzał i po kórymś z kolei taki skutek, jak już wyżej pisałem.
__________________
zagazowany II generacja (Lovato, Tomasetto) |
23-10-2005, 14:49 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 11-02-2004
Postów: 9
|
Cze mam Esiego z 98 z silnikiem 1.3 po zamontowaniu gazu wymieniłem filtr.świece i przewody po 7000tyś strzał !!! dziura w kolektorze wielkości mandarynki,o co chodzi???
|
23-10-2005, 17:31 | #8 |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
Brak klap/gwizdków/wentyli,nazwij to jak chcesz. Co za świece i przewody założyłeś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jakiej firmy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
07-12-2005, 14:53 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 07-12-2005
Postów: 1
|
wymiana kolektora
mam pytanie sporo sie mowi o gazie
a sam zastanawiam sie czy nie zalozyc ale jak wiadomo w takich sprawach kasa mam Forda Escorta 1.3 Kat i mam takie pytanko czy moge zalozyc do niego metalowy katalizator i za ile bo cena miedzy sekwencją a zwyklym jest 2x wieksza z gory wielkie dzieki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.[/list] |
07-12-2005, 16:38 | #10 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
|
Cytat:
kumpel zakładał sekwencje do fiesty 1,3SEFI za 3100zł (butla w kole), jak policzysz koszty wymiany kolektora ( chyba nie istnieją orginalne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) i pózniejszą eksploatacje (kulture pracy) to lepiej weź sekwencje. Mam na codzień porównanie....
__________________
wozidła... Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka Yamaha XV700 [Regulamin Forum] [Szukaj] ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg |
|