Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-11-2009, 07:30   #1
NAN
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: warszawa
Model: Focus
Silnik: 1,8 tddi
Rocznik: 1999
Postów: 81
Domyślnie Hamulce tylnych kół

Po wymianie tylnych klocków hamulcowych przestał hamować i to zarówno ręczny,który bierze jak zaciągnę go do wysokości oparć przednich foteli po czym nie chętni odbija tzn. mam wrażenie że zapieczona jest linka; ale także nożny hamulce słabo hamuje co wyszło na badaniu technicznym.

Moje pytanie brzmi:
1)czy linkę ręcznego się w jakiś sposób reguluje?
2)czy jak poświęcę dzień na "zlanie" jej WD-40 (a może jest coś lepszego?) to zacznie normalnie pracować?
3) czy moje problemy z brakiem hamulcy polegają na tym, że podczas wymiany za mocno wkręciłem i wcisnąłem tłoczki w zaciskach?
4) A może to one (zaciski) są powodem tzn. zatarte???? Gumki, które je osłaniają wykazywały drobne uszkodzenia.

Dzięki wielkie za każdą sugestie i poradę.

NAN jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-11-2009, 15:19   #2
NAN
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: warszawa
Model: Focus
Silnik: 1,8 tddi
Rocznik: 1999
Postów: 81
Domyślnie Odp: Hamulce tylnych kół

Oooo!!
Nie wszyscy naraz!
Nikt nic nie wie??? Za duży problem jak na forum?
NAN jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-11-2009, 15:39   #3
gorgief
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-10-2009
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Model: Focus II
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2006
Postów: 49
Domyślnie Odp: Hamulce tylnych kół

jeśli ręczny jest tak wysoki to trzeba dociągnąć linkę, a co do nożnego pedał masz twardy, wysoki czy miękki lub niski, może wystarczy odpowietrzyć układ. Płyn masz stary czy nowy, powinno się co dwa lata zmieniać.
gorgief jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-11-2009, 17:48   #4
NAN
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: warszawa
Model: Focus
Silnik: 1,8 tddi
Rocznik: 1999
Postów: 81
Domyślnie Odp: Hamulce tylnych kół

A gdzie tą linkę się podciąga pod samochodem czy w środku po rozebraniu plastików, które przykrywają cięgno hamulca???

Pedał jest normalny taki jak był przed wymianą klocków tzn. twardy i bierze na samym początku. Płyn był zmieniany na wiosnę razem z klockami z przodu i było OK do momentu wymiany tyłu.
NAN jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-11-2009, 19:03   #5
wicia.w
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 27-11-2008
Postów: 542
Domyślnie Odp: Hamulce tylnych kół

poluzuj linkę ręcznego i pod pompuj hamulec kilka razy .A potem wyreguluj ręczny .Trzeba zdjąć osłonę dźwigni ręcznego.

Ostatnio edytowane przez wicia.w ; 07-11-2009 o 19:06
wicia.w jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-11-2009, 14:36   #6
NAN
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: warszawa
Model: Focus
Silnik: 1,8 tddi
Rocznik: 1999
Postów: 81
Domyślnie Odp: Hamulce tylnych kół

No i lipa dziś zaciągnąłem ręczny i foka się stoczyła.
Już teraz nie mam ręcznego całkowicie i co wy na to???
NAN jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-11-2009, 15:06   #7
NAN
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: warszawa
Model: Focus
Silnik: 1,8 tddi
Rocznik: 1999
Postów: 81
Domyślnie Odp: Hamulce tylnych kół

Dźwignia ręcznego nie stawia żadnego oporu; pod samochodem widać jak linki przy kołach ledwo drgają, ale nie poruszają mechanizmu zacisku koła. Czy do regulacji hamulca ręcznego służy ta śruba(widać ją po zdjęciu panela plastikowego), która jest zamontowana po lewej stronie (bliżej kierowcy) na klucz 10. I jeśli tak to wkręcać ją czy wykręcać?
NAN jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-11-2009, 15:25   #8
wicia.w
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 27-11-2008
Postów: 542
Domyślnie Odp: Hamulce tylnych kół

tak jak wkręcasz to naciągasz ale najpierw ją poluzuj i pod pompuj hamulec nożny aby tłoczki dobrze się ułożyły i potem podreguluj ręczny.
wicia.w jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-11-2009, 16:21   #9
NAN
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: warszawa
Model: Focus
Silnik: 1,8 tddi
Rocznik: 1999
Postów: 81
Domyślnie Odp: Hamulce tylnych kół

Połowiczny sukces dzięki wicia.w ręczny chwytał na 27 "oczku" już go podciągnąłem tak, że na 3-4 jest opór ale dalej nie hamuje, chyba niedziela to nie najlepszy dzień na tego typu pracę.
Ale dalej czekam na porady.
NAN jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-11-2009, 10:06   #10
NODDI11
ford::average
 
Avatar NODDI11
 
Zarejestrowany: 29-12-2005
Skąd: łódż i okolice
Model: Ford Mondeo
Silnik: 1,8+gaz
Rocznik: 2004
Postów: 140
Domyślnie Odp: Hamulce tylnych kół

Moje zdanie jest takie:
Tłoczek często koroduje i w chwili gdy zakładasz nowe klocki to ta korozja powoduje zapieczenie tłoczka i brak hamulców.
Odkręć zacisk hamulca tak by odłączyć go całkowicie od auta (linkę ręcznego wypnij i wężyk doprowadzający płyn odkręć powinien być na klucz 16. pamiętaj by zatkać wężyk od płynu bo w przeciwnym razie cały płyn wykapie, ja do tego używam wykałaczki albo zapałki ale ostrożnie byś nie ułamał.
Gdy zacisk jest już wolny od auta daj go na stół roboczy, dźwigienką do zaciągania ręcznego na zacisku poruszaj kilkakrotnie tak by cały tłoczek wysunął się na zewnątrz, uważaj przy tym bo płyn będzie tryskał. Oczyść dokładnie całą powierzchnię tłoczka może być bardzo drobny papierek ścierny ale taki z pogranicza 2000-2400. Sprawdź też gumkę osłaniającą tłoczek, ma być cała bez jakichkolwiek uszkodzeń, i śrubę do odpowietrzania tak by lekko się odkręcała. Całość składasz, tłoczek najpierw wkręcasz (ma się w miarę lekko kręcić ale) a później wciskasz do oporu.
Całość zakładasz na auto najpierw przykręć wężyk z płynem, zaczep linkę od ręcznego, załóż klocki pamiętając by dzióbek na klocku pasował w tłoczek.
Całość poskręcaj dość mocno.
Odpal auto naciśnij kilka razy hamulec tak by klocki i tłoczek dobrze się ułożyły.
Kontroluj poziom płynu w zbiorniczku i w razie czego dolewaj, powinien być DOT4.
Teraz już możesz przystąpić do odpowietrzania.
Myślę że wiesz jak to zrobić, ale napiszę jeszcze dla mniej zorientowanych jak ja to robię.
Na odpalonym silniku! pompuję pedałem hamulca do oporu jakieś pięć razy po czym na wciśniętym do oporu pedale druga osoba popuszcza i zakręca szybkim ruchem śrubę odpowietrzającą na której jest założony wężyk taki jak do rybek(drugi koniec wężyka włożony do butelki ze starym płynem, zapobiega to zasysaniu powietrza przez śrubę odpowietrzającą a na wężyku przezroczystym dobrze widać czy schodzi jeszcze powietrze z układu, no i płyn nie rozpryskuje się po garażu) całość powtarzam do czasu aż przestanie pokazywać się powietrze w wężyku.
Pamiętaj że nowe klocki potrzebują kilkunastu do kilkudziesięciu hamowań zanim się ułożą i dotrą, więc jazdą na nowych klockach prowadź z uwzgędnieniem dłuższej drogi hamowania.

To tyle co ja wiem. Wszelkie uwagi i spostrzeżenia mile widziane.
__________________

MONDEO KLUB POLSKA
KRZYSIEK
NODDI11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:54.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.