|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-10-2009, 20:24 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 19-07-2008
Skąd: Kraków
Model: 1,9 TDI
Silnik: 1.4 EFI
Rocznik: 1998
Postów: 336
|
Ciśnienie w cylindrach
Witam. Chciałem zmierzyć ciśnienie w cylindrach. Część kolegów radzi by robić to na zimnym silniku, a inni zaś że na gorącym. Jak jest prawidłowo?
|
19-10-2009, 20:29 | #2 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
Odp: Ciśnienie w cylindrach
Na zimnym i na goracym, bedzie wtedy mozna porownac wyniki.
Prawidłowo oczywiscie jest na zimnym, chłodnym, bo nie ma oszukania typu uszczelnienie przez olej. |
19-10-2009, 20:34 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 19-07-2008
Skąd: Kraków
Model: 1,9 TDI
Silnik: 1.4 EFI
Rocznik: 1998
Postów: 336
|
Odp: Ciśnienie w cylindrach
Dzięki i pozdro od smoka wawelskiego.
|
19-10-2009, 21:33 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 26-10-2007
Skąd: Pomorskie
Model: Focus Kombi
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 24
|
Odp: Ciśnienie w cylindrach
Temperatura minimalna do prawidłowego wykonania badania, 70 st.C.
Wykonanie pomiarów na zimnym silniku spowodują wykazanie zaniżonego ciśnienia sprężania, ze względu na zbyt duże luzy między tłokiem a cylindrem. No i oczywiście dobry akumulator tak co by zakręcił przynajmniej 100 obrotów na minutę. PozdrawiamGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
22-10-2009, 15:16 | #5 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
|
Odp: Ciśnienie w cylindrach
dodam jeszcze, że z pedałem przyśpieszenia wciśniętym do oporu
__________________
wozidła... Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka Yamaha XV700 [Regulamin Forum] [Szukaj] ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg |
23-10-2009, 21:05 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 26-10-2007
Skąd: Pomorskie
Model: Focus Kombi
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 24
|
Odp: Ciśnienie w cylindrach
Oczywiście kolego waldi , zapomniałem o przepustnicy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzięki za uzupełnienieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. P.S. Można było by zrobić jakąś rubryczkę, mały kącik dotyczącą badań i oceny stanu silniczków na podstawie wyników. Takie podstawowe , na podstawie wyglądu świec , ciśnienie sprężania (zi,zs) , ciśnienie oleju , ew. pomiar szczelności cylindra ( nie wiem czy się jeszcze wykonujeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)?????Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez vae ; 23-10-2009 o 21:25 |
27-10-2009, 12:58 | #7 |
ford::advanced
Imię: M
Zarejestrowany: 12-09-2008
Skąd: Radom
Model: MK7
Silnik: 1.4 CVH-PTE EFi
Rocznik: 1996
Postów: 321
|
Odp: Ciśnienie w cylindrach
Jesli badasz cisnienie w cylindrach, bo silnik slabo ciagnie i jest leniwy.. to sie nie przejmuj.. 1.4 tak ma Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
-- Są tylko dwie firmy produkujące dobre łożyska: Timken oraz Timken. |
27-10-2009, 20:48 | #8 | |
ford::amateur
Imię: Norbert
Zarejestrowany: 04-02-2009
Skąd: Ciechanów
Model: Ford Escort MK7
Silnik: 1.4
Rocznik: 1995
Postów: 4
|
Odp: Ciśnienie w cylindrach
Cytat:
Żaden sprawny mechanizm tak nie ma, coś musi być powodem, np. zużycie, większe luzy, mniejsze i nierówne ciśnienie, zwiększone tarcie. Mój np. tak nie ma Pozdrawiam |
|
28-10-2009, 07:13 | #9 |
ford::advanced
Imię: M
Zarejestrowany: 12-09-2008
Skąd: Radom
Model: MK7
Silnik: 1.4 CVH-PTE EFi
Rocznik: 1996
Postów: 321
|
Odp: Ciśnienie w cylindrach
@dwarfy: no dobra, mowisz ze twoj tak nie ma. Zapiszczysz przy ruszaniu tym silnikiem 1.4 bez rwania skrzyni i sprzegla?
Dla porownania, dwa inne samochody: Renault Kangoo silnik 1.2 i Polo 1.3, oba ponad 10 lat. Polowka sama piszczy jak ciutke zamocno sie nacisnie gaz, a kangoo nie ma problemow z zapiszczeniem jak mu sie mocniej dolozy.
__________________
-- Są tylko dwie firmy produkujące dobre łożyska: Timken oraz Timken. |
28-10-2009, 17:48 | #10 |
ford::professional
Zarejestrowany: 02-01-2009
Skąd: Łowicz
Model: Mondeo MK2
Silnik: 2.5 v6
Rocznik: 1999
Postów: 1,029
|
Odp: Ciśnienie w cylindrach
1.4 też nieźle zapiszczy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wystarczy mocno docisnąć hamulec roboczy podczas jazdy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale tak na serio, skręcisz koła i każdy samochód zapiszczy. I trochę jest w tym racji, że wszystko zależy od kondycji silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mój 1.6 też zdycha jak ma zapiszczeć i muszę go wkręcać, więc daję sobie z tym spokój już Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale koniec tego tematu, bo zaraz ludzie zaczną pytać "ile masz lat, ile czasu masz prawko" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam |