|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-10-2009, 10:38 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-01-2009
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 11
|
Ładowanie - Czy jest problem?
Witam.
Ostatnio wymieniłem akku w FF MK1 1.8 TDDI z powodu kompletnego padu. Nie dało się powtórnie odpalić na kablach - po pierwszym odpaleniu przejechał ok. 500..1000 m. Przyjechała pomoc drogowa i po paru próbach wyszło, że chyba akku ma zwarcie i trzeba go wymienić. Co też zrobiłem. Ale jedno mi nie daje spokoju. Na wolnych obrotach światła świecą jakby słabiej i nawet delikatne naciśnięcie na gaz powoduje powrót do "normy". Właśnie przed chwilą pomierzyłem: Na postoju jest 13,3 V. Po odpaleniu na wolnych obrotach (~600) idzie do ok. 14,4 V - jest OK. Po "nagłym" obciążeniu (ja włączam światła + dmuchawa na max + klima) spada do ok. 13,3 V po czym po kilku sekundach (2..3) powraca do 14,4 V. Czasem też na tychże wolnych obrotach napięcie delikatnie się obniża, co widać po światłach - na mierniku mam wtedy znowu jakieś 13,3..13,5 V. Pytanie brzmi: czy coś mi pada, czy jestem przewrażliwiony i przy 600 rpm tak ma być? Dodam, że lekkie naciśnięcie to ok 700..1000 rpm i wtedy wraca do normy. TIA Roland
__________________
Roland Ostatnio edytowane przez rolandz ; 19-10-2009 o 11:40 Powód: Ups - bylo CDDI a powinno byC TDDI |
19-10-2009, 11:32 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 31-03-2009
Skąd: Bydgoszcz
Model: Golf 7 FL/Octavia 3 FL
Silnik: 1,4 TSI/1,0 TSI
Rocznik: 2017/2017
Postów: 448
|
Odp: Ładowanie - Czy jest problem?
Masz chyba ciut za niskie te wolne obroty i stąd problem...
|
19-10-2009, 16:05 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 06-01-2008
Skąd: LUBLIN
Model: focus kombi
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 2001
Postów: 207
|
Odp: Ładowanie - Czy jest problem?
podejrzewam regulator napięcia...też tak miałem
|
19-10-2009, 20:40 | #4 |
ford::average
Imię: mariusz
Zarejestrowany: 01-02-2009
Skąd: łódzkie
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 89
|
Odp: Ładowanie - Czy jest problem?
witam. tez tak mam ale w foce 1,6 16V zetec se... tylko jeszcze jest temat taki ze jak odpale samochod bez obciazenia jest ok. wlaczam swiatla drogowe, halogeny, stop, podgrzewanie szyby i samochod prawie gasnie a pozniej chodzi jak ciagik, dodaje gazu i jest ok tak jak kolega pisze. jest tak nawet jak tylko swiatla mijania wlacze, fakt ze mam padniety aku juz oko na czerwono swieci i rano juz jest ciezko. ale czekam do koncaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.hehe
__________________
jak poznać, że kobieta jest maksymalnie podniecona???? jak włożysz rękę w jej majtki to czujesz tak jakby ci koń z ręki jadł |
20-10-2009, 08:01 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-01-2009
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 11
|
Odp: Ładowanie - Czy jest problem?
Dzisiaj rano jechalem na trybie serwisowym do pracy i prawie caly czas nap. bylo (na wyswietlaczu) ~14,4 V, czyli tak jak ma byc. Pare razy na krotko darzylo sie ze lekko przygasalo (min. trwajace ok 2 sek. to 13,0 V).
Zaczynam miec wrazenie ze to moze miec zwiazek z wilgotnoscia. Dzisiaj jest (byla rano?) mniejsza niz wczoraj... Wczoraj wieczorem, kiedy wracalem do domu tez zjawisko wystepowalo __znacznie__ slabiej. Ogolnie - kontrolka sie nie swieci nigdy, wiec zakladam, ze ladowanie jest. Ale samo zjawisko troche mnie niepokoi. Przypominam sobie tez, ze tak mam odkad kupilem autko, czyli od strycznia br. Dodam jeszcze ze niskie obroty ~600 rpm wg wskazan zegara to ~800 rpm wg wskazan na wyswietlaczu kiedy jechalem w trybie serwisowym dzisiaj. Wiec wychodzi na to ze obroty sa chyba OOK. Czy moze jeszcze za nisko? Reasumujac - czy rzeczywiscie regulator? Czy moze wilgoc w alternatorze? Regulator zwykle chyba spowoduje znaczne skoki nap. w gore... a tu leci w dol. Pamietam tez kiedys, ze w dol (ale to kontrolka sie zaswiecala) lecialo jak altek dostal zwarcie do masy na uzwojeniu... ale to byl Fiat wtedy. P.S. Moze dzisiaj sprobuje podpytac u elektryka.
__________________
Roland |
20-10-2009, 08:03 | #6 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-01-2009
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 11
|
Odp: Ładowanie - Czy jest problem?
Cytat:
Pozdr.
__________________
Roland |
|
24-10-2009, 10:28 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-10-2009
Skąd: WARSZAWA
Model: FOCUS
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2001
Postów: 19
|
Odp: Ładowanie - Czy jest problem?
W Dieslu obroty powinny oscylować w granicy 850 obr/min. Masz zdecydowanie za małe i alternator nie ładuje odpowiednim prądem akumulator.
Ponadto w TDCI ( być może, że i w TDDI) prąd ładowania kontroluje komputer. Należy zwiększyć wolne obroty. |
25-10-2009, 09:11 | #8 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
Odp: Ładowanie - Czy jest problem?
Obroty odczytałeś z obrotomierza czy w trybie serwisowym? Obrotomierz może przekłamywać.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html |
26-10-2009, 10:08 | #9 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-01-2009
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 11
|
Odp: Ładowanie - Czy jest problem?
Cytat:
Ale problem jest ok tyle ciekawy, ze sa dni (nawet pare pod rzad) kiedy nie wystepuje. Na razie caly czas obserwuje. U elektryka nie bylem, bo niestety czasu brak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wymyslilem sobie ostatnio teorie, ze po rozruchu (napiecie siadalo do 9,8 V - nowe aku...) potrzeba troche wiecej pradu do podladowania i stad taka wrazliwosc. Zarowki (H4-ki) nie przygasaja mocno. Zaledwie troche zauwazalnie. Ale jednak...
__________________
Roland |
|
26-10-2009, 10:10 | #10 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-01-2009
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 11
|
Odp: Ładowanie - Czy jest problem?
Cytat:
__________________
Roland |
|