|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-10-2009, 22:31 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 26-08-2009
Skąd: Warszawa
Model: S-MAX II
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 207
|
Grubość powłoki lakierniczej
Czy wiecie jak powinna być grubość powłoki lakierniczej dla S-Maxów.
Czy grubość na całym samochodzie wahająca się między 200-225, czasem spadająca do 190 to prawidłowy stan? |
07-10-2009, 09:10 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 17-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 2.5 T
Rocznik: 2009
Postów: 110
|
Odp: Grubość powłoki lakierniczej
Nie wiem jak w Fordzie, ale np. w AUDI grubość fabryczna nie może przekroczyć 150. Elementy mniej narażone na obicia, czyli dach i słupki mogą mieć nawet ok.100.
Także powyżej 160 a już 200 to w Audi nie jest oryginalny lakier. |
07-10-2009, 10:59 | #3 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Warszawa
Model: S-MAX
Silnik: 2,0 TDI
Rocznik: 2008
Postów: 20
|
Odp: Grubość powłoki lakierniczej
Cytat:
|
|
07-10-2009, 13:04 | #4 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 26-08-2009
Skąd: Warszawa
Model: S-MAX II
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 207
|
Odp: Grubość powłoki lakierniczej
Cytat:
ok, dzięki, myslałem był cały malowany :-) W serwiesie powiedzieli że Fordy i Skody mają grubiej .... |
|
07-10-2009, 22:11 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 12-06-2009
Model: Ford S-Max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 6
|
Odp: Grubość powłoki lakierniczej
Witam,
ja przed zakupem sprawdziłem swojego Maksia i wartości mieściły się w granicach 110-200, w jednym miejscu (nie pamiętam gdzie dokładnie) było nawet 80... Pozdr |
08-10-2009, 11:59 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 02-04-2009
Skąd: Poznań
Model: S-MAX Platinium X Navi DVD
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 217
|
Odp: Grubość powłoki lakierniczej
U mnie wszystkie pomiary w zakresie 150-175.
Pomiary wykonałem prostym testerem dynamometryczno-magnetycznym (ulubiony tester prywatnych importerów samochodów i wyrobów samochodopodobnych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) |
08-10-2009, 12:10 | #7 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 26-08-2009
Skąd: Warszawa
Model: S-MAX II
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 207
|
Odp: Grubość powłoki lakierniczej
No to kolejna ciekawostka, od czego to zależy.
Data producji? Fabryka? Ponowne malowanie ze względu na problemy z lakierem? |
08-10-2009, 13:03 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 02-04-2009
Skąd: Poznań
Model: S-MAX Platinium X Navi DVD
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 217
|
Odp: Grubość powłoki lakierniczej
Uważam, że ważniejszym jest aby powłoka była możliwie równa na całym aucie. To w pewnym sensie mówi to i owo o procesie produkcji danego egzemplarza.
A grubość? Jeśli zamiast 100 może być 150 to w dłuższej perspektywie dla lakieru nawet lepiej. Najgorsze jest jednak to, że najczęściej ścieramy z lakieru robale tam gdzie go naniesiono na tworzywo (pas przedni) a nie na metal (więc nie wiemy dokładnie ile go tam jest bo tester jest magnetyczny). Zatem ostrożnie z wszelkimi pastami ściernymi itp. Ale to już zupełnie inny problem...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
08-10-2009, 20:54 | #9 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 11-06-2009
Skąd: PL
Model: S-max \ inne
Silnik: 2.3 automat \ różne
Rocznik: 2009 \ różne
Postów: 79
|
Odp: Grubość powłoki lakierniczej
grubsze są "zwykłe lakiery" - w przypadku S-Max biały, granat i czerwony - nie wiem jak sie je nanosi, ale kiedyś to była technika zanurzeniowa - raz, grubo i średnio dokładnie
lakiery metalizowane nanoszone są wielokrotnie - zazwyczaj 2 razy, ale może być i 3. jedna powłoka jest bardzo cieńka, ale dzięki wielokrotnemu nanoszeniu lakier jest bardziej odporny na zarysowania (rysujemy 1 warstwę) lub powstawanie odprysków oraz jest bardziej trwały. w temacie: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez buju ; 08-10-2009 o 21:03 |
08-10-2009, 21:42 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-03-2009
Skąd: GB
Model: S-Max
Silnik: 2.5 T
Rocznik: 2008
Postów: 143
|
Odp: Grubość powłoki lakierniczej
Pracuję akurat w firmie która lakieruje zderzaki i inne elementy do Bentley'a a wkrótce do Rolls Roys'a,oczywiście wszystkie części są malowane przez roboty więc grubość lakieru wydawać by się mogło bedzie identyczna na całym samochodzie.Nic bardziej mylnego,nawet standardy najdroższych aut na świecie dopuszczają powtorne malowanie elementu i tak,niektóre zderzaki,tudzież grille są czasami lub nawet dosyć często malowane dwu a nawet w niektorych przypadkach trzykrotnie,więc właściciel Bentley'a wydając 500 tys zł na auto może mieć inną grubość lakieru na obydwu zderzakach,inną na masce,a jeszcze inną na grillu.Nierzadko również przemalowuje się na inny kolor (lub maluje fabrycznie nowe ale naprawiane po uszkodzeniach i szpachlowane zderzaki), jeśli akurat tak pasuje i też jest git...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nie wiem jak to jest z innymi markami ale to nie jest chyba az tak idealne auto jak nam wszystkim sie wydajeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .Reasumując,nikogo nie powinien dziwić taki stan rzeczy w aucie 5 razy tańszymGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|