|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-09-2009, 18:19 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 07-06-2005
Skąd: krakow
Model: mk1
Silnik: 1,9tdi 90k
Rocznik: 1996
Postów: 9
|
(za)wysokie obroty przy odpalaniu tdi
witam.mam galaksiaka 1,9 tdika 90konneggo z 96r.przy odpalaniu na cieplym silniku motor na chwile wchodzi na prawie 2000 obrotow,po chwili wraca do normy i jest ok(?).bylem na kompie,ale ten niepokazal rzadnego bledu.mechanik zasugerowal ze moze byc cos nie tak z pedalem gazu.bylbym wdzieczny za sugestie.pozdrawiam bo jako laik nie mam zieloonego pojecia o co chodzi i narazie jezdze.
|
22-09-2009, 20:03 | #2 |
ford::specialist
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 03-05-2007
Skąd: ŻORY
Model: GALAXY / TRANSPORTER / FREELANDER / PREMIUM / PIAGGIO SFERA / MTD YARD MAN /TRANSIT
Silnik: 1.9TDI 110KM / 2,4 D 74 KM / 120 KM / 460 KM / 0.049 / 15,5 KM / 2.0 100 KM
Rocznik: 1998 /1992 / 1998 / 2011 / 1996 / 2001 / 2001
Postów: 649
|
Odp: (za)wysokie obroty przy odpalaniu tdi
A może ktoś dawkę startową zwiększył?
Jeżeli coś nie tak z pedałem, to na zimnym tak samo by odpalił. Podejrzewam czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po odpaleniu mocno zakopci na czarno?
__________________
Długo o nim marzyłem - warto marzyć. były: maluszek 0.65, trabi 0.6 (x2), lada 2107 1.3, 1.5 (x2), sierra 1.8TD (pomyłka), pony 1,5, astra 1,6, golf IV TDI kombi firmowy, NUBIRKA 2.0. Obecnie jest GALAXY 1.9 TDI , TRANSIT 2.5 D, KANGOO 1.9 D (do sprzedania) Kolejne marzenie to jakiś bliźniak MK2, oczywiście TDI |
23-09-2009, 11:31 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 07-06-2005
Skąd: krakow
Model: mk1
Silnik: 1,9tdi 90k
Rocznik: 1996
Postów: 9
|
Odp: (za)wysokie obroty przy odpalaniu tdi
dzisiaj zauwazylem ze po odpaleniu(drugim,juz na cieplym)poszla chmura jasnego bialego .dymu.poza tym jak juz pojezdze to jest slabszy.jak postoi z godzine to odpala spoko i zbiera sie ok.poza tym jakby wolne obroty sa ttroche wyzsze prawie pod 1000.moze byc cos z wylotem spalin?
|
23-09-2009, 12:38 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-08-2008
Skąd: Zambrów
Model: GALAXY
Silnik: AUY 1,9 TDi 116KM
Rocznik: 2001
Postów: 148
|
Odp: (za)wysokie obroty przy odpalaniu tdi
A jak olej? Nie ma w nim przypadkiem płynu?? Ewentualnie sprawdź czy nie masz czarnego osadu w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego.
|
23-09-2009, 12:45 | #5 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 26-10-2007
Model: Sharan MK2
Silnik: 1,9 TDI AUY
Rocznik: 2001
Postów: 379
|
Odp: (za)wysokie obroty przy odpalaniu tdi
Cytat:
|
|
23-09-2009, 17:03 | #6 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 07-06-2005
Skąd: krakow
Model: mk1
Silnik: 1,9tdi 90k
Rocznik: 1996
Postów: 9
|
Odp: (za)wysokie obroty przy odpalaniu tdi
a czy przy przepalonej(?)uszczelce pod glowica nie byloby np.wycieku oleju na zew.?
|
23-09-2009, 18:30 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 07-06-2005
Skąd: krakow
Model: mk1
Silnik: 1,9tdi 90k
Rocznik: 1996
Postów: 9
|
Odp: (za)wysokie obroty przy odpalaniu tdi
w zbiorniku wyrownawczym czysto tzn.sam plyn.
|
23-09-2009, 19:15 | #8 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 07-06-2005
Skąd: krakow
Model: mk1
Silnik: 1,9tdi 90k
Rocznik: 1996
Postów: 9
|
Odp: (za)wysokie obroty przy odpalaniu tdi
a czy jest mozliwew ze skoro dzieje sie tak na cieplym silniku to komp.podpiety do zimnego auta nie pokaze ewent.bledow?
|
23-09-2009, 20:56 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-08-2008
Skąd: Zambrów
Model: GALAXY
Silnik: AUY 1,9 TDi 116KM
Rocznik: 2001
Postów: 148
|
Odp: (za)wysokie obroty przy odpalaniu tdi
w ogóle nie wykaże żadnych błędów. Ten biały dym sugeruje, że do komory spalania dostaje się płyn chłodniczy. zobacz czy na korku wlewu oleju nie osadza się taki smar konsystencją i kolorem przypominający smalec lub czy nie przybywa ci oleju. Zwróć uwagę czy nie znika gdzieś płyn chłodniczy lub czy nie puchną węże z płynem chłodniczym i czy nie wytwarza się zbyt duże ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym. Jak jest z temperaturą silnika??
Po tym wszystkim zostaje zastanowić się dlaczego dzieje się tak tylko na ciepłym silniku. Jeśli wykluczysz to wszystko to następna sprawa to czujniki temperatury, ale to już inna bajka bo w końcu komp nic nie sygnalizuje. Jeszcze jedno pytanie: jak odkręcisz korek od płynu chłodzącego na chodzącym silniku to w środku płyn czasem nie wpływa cały czas górnym przewodem razem z bańkami powietrza lub spalin?? Przy przepalonej uszczelce zazwyczaj nie będzie wycieku oleju na zewnątrz. Ostatnio edytowane przez Arpgor ; 23-09-2009 o 21:02 |
24-09-2009, 16:41 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 07-06-2005
Skąd: krakow
Model: mk1
Silnik: 1,9tdi 90k
Rocznik: 1996
Postów: 9
|
Odp: (za)wysokie obroty przy odpalaniu tdi
w zbiorniq wyrownawczym czysto.tzn.przy korku jest jakis nalot,ale zaschniety.przewodem zwrotnym leci plyn ale jakby z powietrzem(nie jest to(tak mi sie wydaje)sam plyn).samego plynu rzeczywiscie dolewam co jakis czas.jak by to byla uszczelka to jaki orientacyjnie jest koszt naprawy?
|