Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-08-2009, 12:45   #1
mkre5
ford::average
 
Zarejestrowany: 18-02-2008
Model: MK 3
Silnik: duratec 1,8PB
Rocznik: 01
Postów: 119
Lightbulb Regulacja luzów zaworowych

Witam
Mam pytanie odnośnie regulacji luzów zaworowych silnik 1,8 duratec He, jest rzekomo na łańcuszku i z jednej strony słyszałem ze trzeba co ok. 50 tys regulowac żeby dobrze się sprawował, inni zas mowią ze to jest silnik bezobsługowy i nie trzeba nic robic ze jakies popychacze są hydrauliczne i luzy zaworowe same się kasują. Jak to jest naprawde bo nie chce czegos zaniedbac lub przeoczyc.
Jak często w swoich mondasach wykonujecie takie czynności i mogole co po kupnie zrobic i jak dbac i na co zwracac uwage w mk3.
Dzieki za pomoc i pozdrowka dla wszystkich.

mkre5 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2009, 19:50   #2
puniu
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 10-05-2004
Skąd: Tomaszów Maz.
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2002
Postów: 463
Domyślnie Odp: Regulacja luzów zaworowych

niestety nie ma hydrauliki i z tego co slyszalem w aso zalecaja sprawdzenie po okolo 120kkm
__________________
mam i ja
puniu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-01-2011, 19:41   #3
TomCat
ford::specialist
 
Avatar TomCat
 
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
Domyślnie Odp: Regulacja luzów zaworowych

Odgrzeję kotleta;

Chodzi mi konkretnie o Zetec 2.0 black top.
Podobno trzeba w nich regulować luzy, nie ma popychaczy hydraulicznych. Podobno.
Ale kiedy trzeba je regulować ? Czy są jakieś objawy które mogą świadczyć o potrzebie regulacji ?
__________________
Obecnie na pokładzie: S-Max 2.o TDCI + S-Max II 2.o TDCI + Volvo V70 2,4 wolnyssak :-)
TomCat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-01-2011, 19:45   #4
MacieqZST
ford::advanced
 
Avatar MacieqZST
 
Zarejestrowany: 19-10-2008
Model: MDO był
Silnik: Should Be Higher
Rocznik: 200?
Postów: 219
Domyślnie Odp: Regulacja luzów zaworowych

Będziesz słyszał stuki, coś podobnie do gangu ropiniaczka.
MacieqZST jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-01-2011, 01:56   #5
Rafał A.(antek)
FORD|AUTHORIZED
 
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
Domyślnie Odp: Regulacja luzów zaworowych

regulacja ksiazkowo co 120 000km
ja zalecam kontrole luzów co 50 - 60 000km,
chyba ze jest załozony LPG to Lubryfikacja + kontrola luzów co 10 - 15000 km czyli poprostu jak wymiana oleju, bo koszta robia sie jak zrobi sie za ciasno.
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C
Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu
Rafał A.(antek) jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-01-2011, 12:25   #6
ace2
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 13-01-2005
Model: Mazda 6
Silnik: 2000
Rocznik: 2015
Postów: 834
Domyślnie Odp: Regulacja luzów zaworowych

Cytat:
Napisał Rafał A.(antek) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
chyba ze jest załozony LPG to Lubryfikacja + kontrola luzów co 10 - 15000 km czyli poprostu jak wymiana oleju, bo koszta robia sie jak zrobi sie za ciasno.
Co za bzdury wypisujesz, koń by się usmiał 10-15tys hahahahaha.

Jak sie ma LPG to należy kontrolować oczywiście, 40-45tys to w sam raz. Na benzynie teoretycznie to można wogóle olać i dopiero na ucho jak beda halasowac. Pewnie bedzie to Bliżej 200tys niz 120.

A co mają koszta do sprawdzania? beda za male to i tak trzeba robic i nie zmienia to kosztow. A jak sie przejezdzi kontrole luzow to najwyzej ktoregos dnia nie odpali na ktorys cylinder i tyle, do mechanika.

PS. Lubryfikacja jest potrzebna jak lancuch swini. Niewiele to pomaga a tylko koszta zwieksza. Trzeba miec dobra instalacje zalozona przed dobry warsztat i co 20tys serwisowaną.
__________________
Pozdr. ACE2

-----------------------------------------------------------------------------------
Ford .: Stworzony by cieszyć. Zaprojektowany by wq :.
-----------------------------------------------------------------------------------

Ostatnio edytowane przez ace2 ; 19-01-2011 o 12:29
ace2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-01-2011, 23:23   #7
Rafał A.(antek)
FORD|AUTHORIZED
 
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
Domyślnie Odp: Regulacja luzów zaworowych

Cytat:
Napisał ace2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co za bzdury wypisujesz, koń by się usmiał 10-15tys hahahahaha.
twoje auto, twoja głowica, rób co chcesz. Takie jest moje zdanie, i go nie zmienie. Tak wynika tez z mojej praktyki. Ty rozumiem masz inne doświadczenia?
Cytat:
Napisał ace2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak sie ma LPG to należy kontrolować oczywiście, 40-45tys to w sam raz.
Szkoda ze przez tyle km to moga sie juz spokojnie podeprzeć, co wtedy mowisz takiemu klientowi? sory pomyliłem sie?

Cytat:
Napisał ace2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A co mają koszta do sprawdzania? beda za male to i tak trzeba robic i nie zmienia to kosztow. A jak sie przejezdzi kontrole luzow to najwyzej ktoregos dnia nie odpali na ktorys cylinder i tyle, do mechanika.
ano to ze kontrola to powiedzmy 100PLN, regulacja to powiedzmy 500PLN a jak sie przegapi to powiedzmy 2000PLN Jeśli to dla Ciebie żadna roznica...
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C
Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu
Rafał A.(antek) jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-01-2011, 07:50   #8
ace2
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 13-01-2005
Model: Mazda 6
Silnik: 2000
Rocznik: 2015
Postów: 834
Domyślnie Odp: Regulacja luzów zaworowych

Człowieku o jakiej ty regulacji pierdz...ielisz. Nic sie nie reguluje tylko wymienia szklanki o odpowiednim rozmiarze. Sprawdzać luzy zaworowe to sobie możesz co 1000km jak chcesz. Co ci wyjdzie ze masz 2,2 a nie 2,3 i co lecisz po nowa szklanke? i placisz co 15tys te 500zl za robocizne + szklanke. Puknij sie.. to sie robi jak juz sa sporo za małe (najczesciej) czy za duze.

Uswiadom mnie takze za co chcesz zaplacic te 2tys ??? Najczesciej luzy sa za male i jedyne co moze ci sie przytrafic ze nie zapali ci na jakis cylinder i tyle. Do warsztatu pelno takich aut trafia. Wymiana szklanki i po klopocie a nawet jak trzeba wymienic grzybek to kosztuje grosze.

Za te twoje bezmyslne akcje serwisowe to na kolejne auto mozna zarobic!
__________________
Pozdr. ACE2

-----------------------------------------------------------------------------------
Ford .: Stworzony by cieszyć. Zaprojektowany by wq :.
-----------------------------------------------------------------------------------
ace2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-01-2011, 23:26   #9
Rafał A.(antek)
FORD|AUTHORIZED
 
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
Domyślnie Odp: Regulacja luzów zaworowych

Cytat:
Napisał ace2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Człowieku o jakiej ty regulacji pierdz...ielisz. Nic sie nie reguluje tylko wymienia szklanki o odpowiednim rozmiarze.
No i geniuszu, wymiana wg Ciebie to nie jest właśnie regulacja?
Cytat:
Napisał ace2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Sprawdzać luzy zaworowe to sobie możesz co 1000km jak chcesz. Co ci wyjdzie ze masz 2,2 a nie 2,3 i co lecisz po nowa szklanke? i placisz co 15tys te 500zl za robocizne + szklanke. Puknij sie.. to sie robi jak juz sa sporo za małe (najczesciej) czy za duze.
A co jak luz wychodzi 0.0???? Geniuszu?
Cytat:
Napisał ace2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Najczesciej luzy sa za male i jedyne co moze ci sie przytrafic ze nie zapali ci na jakis cylinder i tyle. Do warsztatu pelno takich aut trafia.
A wiesz, czym to jest spowodowane i jakie może miec skutki???????
Cytat:
Napisał ace2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wymiana szklanki i po klopocie a nawet jak trzeba wymienic grzybek to kosztuje grosze.
Mądre, nie ma co. Grzybki to rosną w lesie.
Niemniej masz na mysli pewnie zawór, ale jak znasz sie tak jak nazywasz części, to moze lepiej nie udzielaj porad.
I wg Ciebie ile kosztuje wymiana takiego zaworu "grzybka" i jak to sie robi?
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C
Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu
Rafał A.(antek) jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-01-2011, 08:27   #10
rustin
ford::expert
 
Avatar rustin
 
Zarejestrowany: 21-11-2007
Skąd: Lubelskie
Model: Fiat Linea
Silnik: 1,3 Mjet
Rocznik: 2007
Postów: 2,002
Domyślnie Odp: Regulacja luzów zaworowych

Stuki będziesz słyszał jak będą za duże luzy a przeważnie to one się zmniejszają i nic nie będziesz słyszał dlatego jak na lpg to warto sprawdzać co 30 tys,ponieważ jak jest źle wyregulowana instalka,źle dobrana to może być ubogo przez co się zmniejsza luz.
A lubryfikacja to potrzebna chyba gejom tylko aby lepsze smarowanie mieli Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Był Fiat 126p, Fiat Uno, Vw Jetta , Mondeo MK1
Jest Mondeo Hatchback MK3 Ghia 2002r 2.0 PB+LPG Black Panther
rustin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:06.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.