|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-08-2009, 12:45 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-02-2008
Model: MK 3
Silnik: duratec 1,8PB
Rocznik: 01
Postów: 119
|
Regulacja luzów zaworowych
Witam
Mam pytanie odnośnie regulacji luzów zaworowych silnik 1,8 duratec He, jest rzekomo na łańcuszku i z jednej strony słyszałem ze trzeba co ok. 50 tys regulowac żeby dobrze się sprawował, inni zas mowią ze to jest silnik bezobsługowy i nie trzeba nic robic ze jakies popychacze są hydrauliczne i luzy zaworowe same się kasują. Jak to jest naprawde bo nie chce czegos zaniedbac lub przeoczyc. Jak często w swoich mondasach wykonujecie takie czynności i mogole co po kupnie zrobic i jak dbac i na co zwracac uwage w mk3. Dzieki za pomoc i pozdrowka dla wszystkich. |
27-08-2009, 19:50 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-05-2004
Skąd: Tomaszów Maz.
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2002
Postów: 463
|
Odp: Regulacja luzów zaworowych
niestety nie ma hydrauliki i z tego co slyszalem w aso zalecaja sprawdzenie po okolo 120kkm
__________________
mam i ja |
18-01-2011, 19:41 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-03-2007
Skąd: Rybnik
Model: Smax + V70
Silnik: 2.0 TDCI + 2.4 Volvo
Rocznik: 16+02
Postów: 845
|
Odp: Regulacja luzów zaworowych
Odgrzeję kotleta;
Chodzi mi konkretnie o Zetec 2.0 black top. Podobno trzeba w nich regulować luzy, nie ma popychaczy hydraulicznych. Podobno. Ale kiedy trzeba je regulować ? Czy są jakieś objawy które mogą świadczyć o potrzebie regulacji ?
__________________
Obecnie na pokładzie: S-Max 2.o TDCI + S-Max II 2.o TDCI + Volvo V70 2,4 wolnyssak :-) |
18-01-2011, 19:45 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 19-10-2008
Model: MDO był
Silnik: Should Be Higher
Rocznik: 200?
Postów: 219
|
Odp: Regulacja luzów zaworowych
Będziesz słyszał stuki, coś podobnie do gangu ropiniaczka.
|
19-01-2011, 01:56 | #5 |
FORD|AUTHORIZED
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
|
Odp: Regulacja luzów zaworowych
regulacja ksiazkowo co 120 000km
ja zalecam kontrole luzów co 50 - 60 000km, chyba ze jest załozony LPG to Lubryfikacja + kontrola luzów co 10 - 15000 km czyli poprostu jak wymiana oleju, bo koszta robia sie jak zrobi sie za ciasno.
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
19-01-2011, 12:25 | #6 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 13-01-2005
Model: Mazda 6
Silnik: 2000
Rocznik: 2015
Postów: 834
|
Odp: Regulacja luzów zaworowych
Cytat:
Jak sie ma LPG to należy kontrolować oczywiście, 40-45tys to w sam raz. Na benzynie teoretycznie to można wogóle olać i dopiero na ucho jak beda halasowac. Pewnie bedzie to Bliżej 200tys niz 120. A co mają koszta do sprawdzania? beda za male to i tak trzeba robic i nie zmienia to kosztow. A jak sie przejezdzi kontrole luzow to najwyzej ktoregos dnia nie odpali na ktorys cylinder i tyle, do mechanika. PS. Lubryfikacja jest potrzebna jak lancuch swini. Niewiele to pomaga a tylko koszta zwieksza. Trzeba miec dobra instalacje zalozona przed dobry warsztat i co 20tys serwisowaną.
__________________
Pozdr. ACE2 ----------------------------------------------------------------------------------- Ford .: Stworzony by cieszyć. Zaprojektowany by wq :. ----------------------------------------------------------------------------------- Ostatnio edytowane przez ace2 ; 19-01-2011 o 12:29 |
|
19-01-2011, 23:23 | #7 | |||
FORD|AUTHORIZED
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
|
Odp: Regulacja luzów zaworowych
Cytat:
Cytat:
Cytat:
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
|||
20-01-2011, 07:50 | #8 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 13-01-2005
Model: Mazda 6
Silnik: 2000
Rocznik: 2015
Postów: 834
|
Odp: Regulacja luzów zaworowych
Człowieku o jakiej ty regulacji pierdz...ielisz. Nic sie nie reguluje tylko wymienia szklanki o odpowiednim rozmiarze. Sprawdzać luzy zaworowe to sobie możesz co 1000km jak chcesz. Co ci wyjdzie ze masz 2,2 a nie 2,3 i co lecisz po nowa szklanke? i placisz co 15tys te 500zl za robocizne + szklanke. Puknij sie.. to sie robi jak juz sa sporo za małe (najczesciej) czy za duze.
Uswiadom mnie takze za co chcesz zaplacic te 2tys ??? Najczesciej luzy sa za male i jedyne co moze ci sie przytrafic ze nie zapali ci na jakis cylinder i tyle. Do warsztatu pelno takich aut trafia. Wymiana szklanki i po klopocie a nawet jak trzeba wymienic grzybek to kosztuje grosze. Za te twoje bezmyslne akcje serwisowe to na kolejne auto mozna zarobic!
__________________
Pozdr. ACE2 ----------------------------------------------------------------------------------- Ford .: Stworzony by cieszyć. Zaprojektowany by wq :. ----------------------------------------------------------------------------------- |
20-01-2011, 23:26 | #9 | ||||
FORD|AUTHORIZED
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
|
Odp: Regulacja luzów zaworowych
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Niemniej masz na mysli pewnie zawór, ale jak znasz sie tak jak nazywasz części, to moze lepiej nie udzielaj porad. I wg Ciebie ile kosztuje wymiana takiego zaworu "grzybka" i jak to sie robi?
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
||||
21-01-2011, 08:27 | #10 |
ford::expert
Zarejestrowany: 21-11-2007
Skąd: Lubelskie
Model: Fiat Linea
Silnik: 1,3 Mjet
Rocznik: 2007
Postów: 2,002
|
Odp: Regulacja luzów zaworowych
Stuki będziesz słyszał jak będą za duże luzy a przeważnie to one się zmniejszają i nic nie będziesz słyszał dlatego jak na lpg to warto sprawdzać co 30 tys,ponieważ jak jest źle wyregulowana instalka,źle dobrana to może być ubogo przez co się zmniejsza luz.
A lubryfikacja to potrzebna chyba gejom tylko aby lepsze smarowanie mieli Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Był Fiat 126p, Fiat Uno, Vw Jetta , Mondeo MK1 Jest Mondeo Hatchback MK3 Ghia 2002r 2.0 PB+LPG Black Panther |
|
|
|