Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-07-2009, 22:25   #1
mekess
ford::specialist
 
Avatar mekess
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 03-05-2007
Skąd: ŻORY
Model: GALAXY / TRANSPORTER / FREELANDER / PREMIUM / PIAGGIO SFERA / MTD YARD MAN /TRANSIT
Silnik: 1.9TDI 110KM / 2,4 D 74 KM / 120 KM / 460 KM / 0.049 / 15,5 KM / 2.0 100 KM
Rocznik: 1998 /1992 / 1998 / 2011 / 1996 / 2001 / 2001
Postów: 649
Domyślnie Pompowtryski, błędy co znaczą?

Witam.
Od początku.
Ojciec kupił Galcia 115KM, 2000 rok.
Przyjechaliśmy z Berlina i lipa, płyn chłodzący znika. Na warsztat, ściągnięta głowica, pęknięta między 3 a 4 cyl no i szło w olej nie do cylindra. Pospawane, złożone. Próba po okolicy jakieś 100km ok. Wieczorem trasa (mała 450km), 40km przed celem traci moc, ojciec redukuje (była mała górka) idzie i znowu traci moc. Okiem w lusterko, z tyłu biało niebiesko (mnie nie było tam opis od ojca), od razu zjeżda na pobocze. Było to na zwężce, wiec prędkości też nie było. Gasi silnik. Zagląda pod maskę niby wszystko ok, ale płynu brak. (teoretycznie znowu głowica). Problemy jak ch.. bo niedziela i w okolicy brak dobrego mechaniora (Tomaszów Lub.) Spróbował jeszcze raz odpalić. Odpalił bez problemu tylko dalej kopił, chyba bardziej niebiesko i zaraz zgasił. Trochę coś trzaskało (chyba pompowtrysk moim zdaniem) Laweta do rodziny (270PLN), potem do domu 650PLN.
Dzisiaj rano podpinam kompa u mechaniora i Takie błędy:
-Pompowtrysk 1 przerwa
-Brak zapłonu na pierwszym cylindrze
-Doładowanie - nie osiągnięta granica reg.
-Sterownik zablokowany (chyba przez rozładowaną baterie bo navi i lodówka chodziły cały czas Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )

Numerów nie podaje ponieważ kartke z błedami mam poza zasięgiem na chwilę obecną.

Mechanior cały dzień czekał na swojego speca od VAG i się doczekał wieczorem.
Wyszło mu oczywiście to samo.

Jego diagnoza - pompa paliwa padła i podała paliwo pod małe ciśnieniem i nie dotarło do pierwszego cylindra. Po mimo iż twierdzę, że jest to bardzo dobry mechanior, to coś mi tu śmierdzi. Gdzie płyn?, oleju też ubyło, a do "remontu" zrobiliśmy blisko 2kkm i stan był cały czas. Po tej naprawie był mocniejszy na wyższych, a słabszy na niższych obrotach i potrafił zakopćić na siwo (raczej ropą).

Co o tym sądzicie???

Rano o 8mej mamy być u mechaniora...

__________________
Długo o nim marzyłem - warto marzyć.
były: maluszek 0.65, trabi 0.6 (x2), lada 2107 1.3, 1.5 (x2), sierra 1.8TD (pomyłka), pony 1,5, astra 1,6, golf IV TDI kombi firmowy, NUBIRKA 2.0. Obecnie jest GALAXY 1.9 TDI , TRANSIT 2.5 D, KANGOO 1.9 D (do sprzedania)
Kolejne marzenie to jakiś bliźniak MK2, oczywiście TDI
mekess jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-07-2009, 22:37   #2
motorek26
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar motorek26
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
Domyślnie Odp: Pompowtryski, błędy co znaczą?

moim zdaniem jest źle wyregulowany(ustawiony)pompowtrysk na 1 cylindrze
motorek26 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-07-2009, 18:17   #3
mekess
ford::specialist
 
Avatar mekess
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 03-05-2007
Skąd: ŻORY
Model: GALAXY / TRANSPORTER / FREELANDER / PREMIUM / PIAGGIO SFERA / MTD YARD MAN /TRANSIT
Silnik: 1.9TDI 110KM / 2,4 D 74 KM / 120 KM / 460 KM / 0.049 / 15,5 KM / 2.0 100 KM
Rocznik: 1998 /1992 / 1998 / 2011 / 1996 / 2001 / 2001
Postów: 649
Domyślnie Odp: Pompowtryski, błędy co znaczą?

Aż wstyd mi pisać (chodzi o mojego mechaniora, a właściwie o jego speca od VAG), no i o mojego ojca, który mu kluczyk dał.

"Krótko" napisze: mechanior dostał od ojca klucz niezakodowany do immo !!! Tak dzisiaj mnie to męczyło i wpadłem na ten fakt.

Pan od VAG się podłączył i stwierdził, że pompa paliwa nie podaje - jak mogła podawać, jak immo odłączał. AHHHH!!!!

Błędy z pompowtrysku 1 zostały jeszcze z poprzedniego razu. Kabelki nie łączyły. Pan od VAG nie skasował.

Po odpaleniu zakopcił trochę ropą, ale czuję też wodę/płyn dziwnie kopci, w sumie na zimnym może tak para kopci. Najgorsze, że z wydechu olej poleciał jak z bańki (znalazł sobie ujście przed katalizatorem). Turbina???

Co o tym sądzić? Może i turbina zablokowała się, spadła moc-> osłabł. A teraz olej poszedł. Ojcu wydaje się, że na miejscu awarii nie było żadnej kropli oleju.

Stefano, uważasz, że z samego turba mogło tak "ciurkiem" polecieć?
__________________
Długo o nim marzyłem - warto marzyć.
były: maluszek 0.65, trabi 0.6 (x2), lada 2107 1.3, 1.5 (x2), sierra 1.8TD (pomyłka), pony 1,5, astra 1,6, golf IV TDI kombi firmowy, NUBIRKA 2.0. Obecnie jest GALAXY 1.9 TDI , TRANSIT 2.5 D, KANGOO 1.9 D (do sprzedania)
Kolejne marzenie to jakiś bliźniak MK2, oczywiście TDI
mekess jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-07-2009, 21:35   #4
Stefano
ford::expert
 
Avatar Stefano
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
Domyślnie Odp: Pompowtryski, błędy co znaczą?

Trzeba by uzupełnić olej i płyny, zapalić i diagnozować w zbiorniku wyrównowczym czy nie ma pęcherzyków powietrza, co da nam diagnozęczy siedzi znawu głowica czy sama uszczelka pod nią, bo jak widać płyn gdzieś przedostaje się do układu spalania, nad tłoki do któregoś cylindra i jest wydmuchiwany na zewnatrz.
Tak samo problem z olejem, moze ta uszczelka jednak poszła pod głowicą i olej tez potrafi tamtendy zasysać nad tłoki.
Można jeszcze poogladać bardzo dokładnie obudowę filtra oleju na samym dole, czt tam gdzieś nie jest mokra, rozszczelniona, ale tam w tym podgrzewaczu, to raczej płyn poszedłby do oleju, odwrotnie chyba nie, chociaż...
Turbina jak podnie to olej wali do kolektora ssacego, jest dym za autem niebieski.
Ty mówisz, że przepala i czuć olej i płyn.
A jeszcze turbina, jak bys się uparł to zdemontuj EGR i sprubuj zakręcic ręką turbinę, wyczujesz jak chodzi wirnik idealnie to nie ma się co jej czepiać, zresztą musiałby nmieć duży wycuwalny luz aby tamtedy z niej olej mógł walić na ssanie, chyba raczej niemozliwe.
Smarowanie turbiny jest delikatnym cienkim przewodem, tam tylko sączy, a ty jak mówisz to sie leje z wydechu. Bład niedoładowania wziął sie z tego, ze nie pali, czy zle pali na którys gar i turbina nie osiaga potrzebnych parametrów ładowania w stosunku do obrotów silnika i zapotrzebowania na luft.
Myślę, że pospawane miejsce znowu szczeliło, bo było spawane bez podgrzania głowicy i pózniej powolnego jej studzenia, a jak nie to głowica nie była pomierzona na na jej odkształcenia po spawaniu i nie była splantowana, zestrugana, wyrównana.
Obstawiam; głowice, uszczelkę. obudoiwę filtra oleju......
A jaki masz olej na bagnecie i korku???????

Ostatnio edytowane przez Stefano ; 23-07-2009 o 21:42
Stefano jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-07-2009, 21:46   #5
mekess
ford::specialist
 
Avatar mekess
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 03-05-2007
Skąd: ŻORY
Model: GALAXY / TRANSPORTER / FREELANDER / PREMIUM / PIAGGIO SFERA / MTD YARD MAN /TRANSIT
Silnik: 1.9TDI 110KM / 2,4 D 74 KM / 120 KM / 460 KM / 0.049 / 15,5 KM / 2.0 100 KM
Rocznik: 1998 /1992 / 1998 / 2011 / 1996 / 2001 / 2001
Postów: 649
Domyślnie Odp: Pompowtryski, błędy co znaczą?

Dzięki za info:
Od końca:
Olej ok. tzn po ostatnim odpaleniu już na bagnecie sucho. Ale wcześniej zaglądałem i było ok. Żadnego masła.
Ze spawaniem, hmm, nieposiadam żadnych informacji na temat jej naprawy/spawania.
Planowana była na bank, bo koleś żadnej głowicy nie wsadza bez planowania.
Do tego turba to dojście jest fatalne, ale jutro spróbuje. Silnik po odpaleniu chodził równiutko i cicho. Skąd ten olej z tłumika??? Kopcenie chwilę po odpaleniu nie wskazuje specjalnie na olej, pomimo, że przed katalizatorem (na łączeniu) wyciekał. Wkur..m się bo nie lubie dawać auta do kogoś, nic nie mogę zrobić. Będę próbował razem z mechaniorem wejźć pod auto. W sumie to mój znajomy.

A te błędy to chyba wszystkie stare.

Olej raczej idzie bezpośrednio na wydech, bo jak by szedł przez ssani-> tłoki to dym byłby ewidentnie niebieski.

Dzięki jeszcze raz za info. Zobaczymy jutro.
__________________
Długo o nim marzyłem - warto marzyć.
były: maluszek 0.65, trabi 0.6 (x2), lada 2107 1.3, 1.5 (x2), sierra 1.8TD (pomyłka), pony 1,5, astra 1,6, golf IV TDI kombi firmowy, NUBIRKA 2.0. Obecnie jest GALAXY 1.9 TDI , TRANSIT 2.5 D, KANGOO 1.9 D (do sprzedania)
Kolejne marzenie to jakiś bliźniak MK2, oczywiście TDI

Ostatnio edytowane przez mekess ; 23-07-2009 o 21:50
mekess jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-07-2009, 22:00   #6
Stefano
ford::expert
 
Avatar Stefano
 
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
Domyślnie Odp: Pompowtryski, błędy co znaczą?

A jak z płynem któredy uciekł, może zagotowało w układzie chłodzenia?
Stefano jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-07-2009, 22:13   #7
mekess
ford::specialist
 
Avatar mekess
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 03-05-2007
Skąd: ŻORY
Model: GALAXY / TRANSPORTER / FREELANDER / PREMIUM / PIAGGIO SFERA / MTD YARD MAN /TRANSIT
Silnik: 1.9TDI 110KM / 2,4 D 74 KM / 120 KM / 460 KM / 0.049 / 15,5 KM / 2.0 100 KM
Rocznik: 1998 /1992 / 1998 / 2011 / 1996 / 2001 / 2001
Postów: 649
Domyślnie Odp: Pompowtryski, błędy co znaczą?

Temp 90 non stop ani drgnęła.

Przy przewodach od pomki dodatkowej wilgotno trochę.

Ale chyba i tak głowica. Oby nie, bo ojciec ma go chyba juz 2 miechy, a jeszcze nie zdążył se pojeździć, a za alhambre (którą chce sprzedać jak to będzie jeżdzić) znowu ubezpieczenie do płacenia przyszło. AHHHH!!!

A nie wiem czy napisałem wcześniej, na ssących też było trochę wilgotno od oleju.
__________________
Długo o nim marzyłem - warto marzyć.
były: maluszek 0.65, trabi 0.6 (x2), lada 2107 1.3, 1.5 (x2), sierra 1.8TD (pomyłka), pony 1,5, astra 1,6, golf IV TDI kombi firmowy, NUBIRKA 2.0. Obecnie jest GALAXY 1.9 TDI , TRANSIT 2.5 D, KANGOO 1.9 D (do sprzedania)
Kolejne marzenie to jakiś bliźniak MK2, oczywiście TDI

Ostatnio edytowane przez mekess ; 23-07-2009 o 22:16
mekess jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-07-2009, 22:53   #8
motorek26
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar motorek26
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
Domyślnie Odp: Pompowtryski, błędy co znaczą?

a może ten mechanik nie pozakładał ci uszczelniaczy zaworowych lub są uszkodzone i stąd olej w ssącym i w wydechu
motorek26 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-07-2009, 23:15   #9
mekess
ford::specialist
 
Avatar mekess
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 03-05-2007
Skąd: ŻORY
Model: GALAXY / TRANSPORTER / FREELANDER / PREMIUM / PIAGGIO SFERA / MTD YARD MAN /TRANSIT
Silnik: 1.9TDI 110KM / 2,4 D 74 KM / 120 KM / 460 KM / 0.049 / 15,5 KM / 2.0 100 KM
Rocznik: 1998 /1992 / 1998 / 2011 / 1996 / 2001 / 2001
Postów: 649
Domyślnie Odp: Pompowtryski, błędy co znaczą?

Eee, no chyba nie.
motorek26, ale to wszystko sie stało po 500km.


Jednak turbo się rozleciało.

Mechanior ma gdzieś takie, to bedzie taniej.
Zobaczymy w poniedziałek.
__________________
Długo o nim marzyłem - warto marzyć.
były: maluszek 0.65, trabi 0.6 (x2), lada 2107 1.3, 1.5 (x2), sierra 1.8TD (pomyłka), pony 1,5, astra 1,6, golf IV TDI kombi firmowy, NUBIRKA 2.0. Obecnie jest GALAXY 1.9 TDI , TRANSIT 2.5 D, KANGOO 1.9 D (do sprzedania)
Kolejne marzenie to jakiś bliźniak MK2, oczywiście TDI

Ostatnio edytowane przez mekess ; 24-07-2009 o 10:20
mekess jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-08-2009, 20:14   #10
MAG83wawa
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: Ford GALAXY
Silnik: 1,9 TDI
Rocznik: 2004
Postów: 46
Domyślnie Odp: Pompowtryski, błędy co znaczą?

Miałem podobnie. Regeneracja turbiny 1500zl.
MAG83wawa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:59.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.