|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-08-2005, 10:33 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-04-2005
Postów: 27
|
czujnik temperatury - pomysły
Witam
Na początku chciałbym sięprzywitać Jest to mój pierwszy post więc proszę o przychylne potraktowanie. Otóż: Nie działa mi wskaźnik temperatury. Oto co robiłem Wymieniłem czujnik wymieniłem całe zegary, potem tylko ustrój odpowiadający za wskazania (jest razem ze wskazaniem paliwa - paliwo działa) Jeśli zewrę w kablu od czujnika końce to wskazówka się podnosi - czyli powinien działać wskaźnik oraz instalacja też jest w porządku Jeśli potraktuję wskaźnik ciepłem - zmienia się oporność - czyli też działa sam czujnik A teraz właśnie podłączyłem woltomierz do wtyczki od czujnika i mam napięcie 6,5V jeśli jest włączony zapłon. Jeśli uruchomięsilnik to mam 7,5 V Jakieś pomysły dlaczego to niedziała?? Nie mam pojęcia o wartościach jakie powinien w Omach wskazywać czujnik temperatury (na mierniku), ani też jakie wartości napięcia powinny być w instalacji Teraz dochodzę do tego że mam ustrój elektryczny (wskaźnik temp) i mam sam czujnik luzem (drugi), Jak to połączyć i zobaczyć czy działa? Wskaźnik ma 3 bolce a "termomentr" ma dwa. uffff.... Tomocy.... Escort bolero II 1999r. 1600 ccm Jestem z Bydgoszczy
__________________
Jesters Grupa Kujawsko_pomorska |
28-08-2005, 19:09 | #2 | |
Postów: n/a
|
Cytat:
Posprawdzaj to wszystko. |
|
28-08-2005, 20:25 | #3 | ||
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-04-2005
Postów: 27
|
Cytat:
Z opornikiem nie próbowałem, ale chyba nie a 1000. Chyba moje założenie że walnęła jedna rzecz (albo czujnik albo wskazówka) jest błędna i mam oba elementy "popsute" Terraz należałoby się zastanowić dlaczego tak się stało. JesterS
__________________
Jesters Grupa Kujawsko_pomorska |
||
28-08-2005, 21:01 | #4 | ||
Postów: n/a
|
Cytat:
sprawdź masy, a dokładniej zmierz miernikiem jeden z przewodów od czujnika. Powinien mieć mase(lub bardzo niewielki opór-tak ponizej 0.5 ohm) . Napiecia które podałeś wcześniej wygladają na prawidłowe. Sterowanie czujnikiem jest prądowe, dlatego napiecie bedzie wahac sie w okolicy 7V w zalezności od napiecia sieci pokładowej oraz od rezystancji czujnika. Czujnik od paliwa i temperatury jest taki sam. Cytat:
|
||
23-10-2007, 22:57 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 23-10-2007
Skąd: Okolice Łodzi
Postów: 4
|
miałem kiedys podobny problem z czujnikiem temperatury-nie wskazywał w czasie jazdy.
wymieniłem czujnik i nic sie nie zmieniło-dalej wskazówka na dole gdy zwarłem końce na wtyczce czujnika to wskazówka wychyliła się do końca wskazując przegrzanie silnika-oznaczało to że chyba wszystko w porzadku. Jednak nie. w casie jazdy raz wskazywał ledwo na białe pole a czasami wcale. ZNALEZIONA PRZYCZYNA: w zagarach na czujnik wciśnięta jest ścieżka drukowana elastyczna. Czujnik ma trzy bolce na które są wciśnięte sprężyste końcówki. One sie utleniają więc je oczyściłem i złącza czujnika(bolce) ze ścieżką drukowaną(sprężyste nakładki na bolce) połączyłem cyną. Problem wskazań minął. Teraz jest wszystko O.K. MAM nadzieję że komuś to pomoże :fcp4 |