|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-08-2005, 19:36 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-08-2005
Skąd: Oława
Model: mondeo MK3
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2001
Postów: 12
|
Podłączenie obrotomierza
Witam
Niedawno kupiłem zegary z obrotomierzem. Niby wszystkie kable są w złączu a jednak obrotomierz nie działa. Jak go podłączyć? Z tego co pamiętam to złącze nr 11 idzie zielony kabelek i nie wiem gdzie on dalej idzie. Może gdzieś jest przecięty? Co zrobić? Pomuźcie mi bardzo proszę będę ogromnie wdzięczny. Pozdrawiam Miłosz
__________________
MK3 Ford Mondeo kombi 2001 2.0 TDCi 130km |
27-08-2005, 21:48 | #2 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 27-08-2005
Skąd: gdansk
Postów: 5
|
witam! mam ten sam prob. fiesta 1.1 nie ma w instalacji podlaczenia obrotomierza. na jutro moge ci przeslac dokladna instr.podlaczenia jestem w fazie rozpracowywania pozdrawiam mich gda
[ Dodano: 2005-08-27, 22:51 ] a ! zapomnialem najlepiej podaj mi swoje gg bedzie latwiej narka !! |
27-08-2005, 22:55 | #3 |
Postów: n/a
|
w złaczu bedzie to pin 10 i kabelek faktycznie zielony.
Poniżej macie schemacik zegarów z lat 89-95 z różnymi silnikami. |
28-08-2005, 16:35 | #4 |
ford::average
Imię: Artur
Zarejestrowany: 28-05-2004
Skąd: Szczecin
Model: Ford Fiesta XR2i / Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 8V 110 KM / 2.5T 225 KM
Rocznik: 1991 / 2008
Postów: 109
|
Ford nie był rozrzutny w podłączaniu kabli i jeśli po zamontowaniu zegarów z obrotomierzem, obrotek nie działa, to czeka Was pociagnięcie dodatkowego kabla do niego.
Ja już mam to za sobą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W wersjach 1,1 na wtrysku ciągnie się kabelek od modułu EDIS (przewód drugi od prawej) do ścieżki nr 10 na zegarach. Pozdro ...
__________________
http://www.fiestaklubpolska.pl http://www.focusklubpolska.pl Fiesta XR2i & Focus MK2 FL ST |
28-08-2005, 19:09 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-08-2005
Skąd: Oława
Model: mondeo MK3
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2001
Postów: 12
|
Witam. Kabelek jest podłączony. Na mierniku napięcie rośnie przy dodawaniu gazu czyli jest instalacja ok. Niestety obrotomierz ani drgnie. Pewnie jest walnięty. Albo uda mi się go zwrócić albo będę starał się go naprawić.
__________________
MK3 Ford Mondeo kombi 2001 2.0 TDCi 130km |
02-09-2005, 17:48 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-08-2005
Skąd: Oława
Model: mondeo MK3
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2001
Postów: 12
|
Problem w tym że sprawdzam już 3 licznik i nic. 2 ostatnie były napewno od benzyny co do 1 nie jestem pewien. Powiedzcie mi proszę do czego idzie ten zielony kabel od 10 złącza licznika? Bo umnie idzie do takiej czarnej puszki w silniku patrząc się od przodu do 2 z lewej a nie jak napisał trzeci do drugiego z prawej (tam akurat jest puste miejsce). Pomużcie proszę.
[ Dodano: 2005-09-02, 21:08 ] Z tego co się zoriętowałem to niektóre liczniki były podpięte pod zapłaon, moduł EDIS, lub pod EECIV. Podejżewam że mam ten pod EECIV. Czy da się go podpiąc pod EDIS?
__________________
MK3 Ford Mondeo kombi 2001 2.0 TDCi 130km |
02-09-2005, 20:21 | #8 |
Postów: n/a
|
wszystkie obrotki do benzyny sa podpięte pod cewke zapłonową(dotyczy escorta i fiesty) czyli pod 10 pin EDIS'a . Jedynie z silnikami zetec 1.6 i 1.8 jest podpiety pod 11 pin EDIS'a (dotyczy fiesty do roku '95). Ta czarna puszka to filtr dolnoprzepustowy.
|
02-09-2005, 20:29 | #9 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
|
popatrz na schemat tak to jest w benzyniakach....
1 — moduł sterowania zapłonu EDIS, 2—cewka zapłonowa, 3—do obrotomierza, 4—filtr obrotomierza, 5 — do,,+" zasilania (styku ,,15" wyłącznika zapłonu), 6—kondensator, 7—do,,+" zasilania (bezpiecznika C i akumulatora), 8—przekaźnik główny zasilania systemu wtryskowo-zapłonowego, 9—przekaźnik pompy paliwa, 10—pompa paliwa, 11 —wyłącznik bezwładnościowy, 12—czujnik fazy rozrządu, 13—czujnik położenia przepustnicy, 14 — sonda lambda, 15 — czujnik prędkości pojazdu, 16—czujnik temperatury zasysanego powietrza, 17—czujnik temperatury cieczy chłodzącej, 18—zawór elektromagnetyczny regulatora biegu jałowego, 19—zawór elektromagnetyczny pochłaniacza par paliwa, 20—elektrozawór zasysania powietrza do kplektora wylotowego, 21 —wtryskiwacze paliwa, 22 — elektroniczne urządzenie sterujące systemu wtryskowo-zapłonowego ĘEC IV, 23—przepływomierz powietrza, 24—czujnik ciśnienia wspomagania układu kierowniczego, 25—zwora złącza kprektpra liczby oktanowej paliwa, 26—złącze diagnostyczne do diagnozowania za pomocą testera FD8 2000, 27—złąpze do sąmodiagnostyki, 28—czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego
__________________
wozidła... Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka Yamaha XV700 [Regulamin Forum] [Szukaj] ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg |
03-09-2005, 12:40 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-08-2005
Skąd: Oława
Model: mondeo MK3
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2001
Postów: 12
|
Diękuje wam bardzo za pomoc! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Udało się. Odciełem zielony kabel od 2 pinu EDISu i przykleiłem do 10 i DZIAŁA Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tak się zastanawiam poco fordowscy naukowcy go tam przyłączyli?
Jeszcze raz dziękuje za pomoc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
MK3 Ford Mondeo kombi 2001 2.0 TDCi 130km |