Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-08-2005, 18:47   #1
seti
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 22-08-2005
Postów: 4
Domyślnie problem z zapalaniem ciepłego silnika

Od razu uprzedzam, że za bardzo nie znam się na samochodach. Mam Escorta 1.3 z 92 roku na wtrysku jednopunktowym. Założona instalacja LPG, ale nie znałem się i wcisnęli mi instalację I generacji (chyba gdyż nie ma silniczka krokowego, który reguluje dawkę gazu). Przez 3 lata instalacja sprawowała się bez problemu- chociaż pewnie katalizator już wysiadł z powodu niewłaściwej instalacji gazowej.
Teraz mam taki problem: jak silnik jest ciepły to po kilkuminutowym postoju mam problemy z uruchomieniem silnika na gazie, muszę kilka-kilkanaście sekund kręcić rozrusznikiem zanim załapie. Takjakby silnik się dusił przy zapalaniu. Przy zimnym silniku takich problemów nie ma. Kiedyś jak przy dużej prędkości ok100km/h lub większej jak wrzucałem na luz to mi przygasał a teraz obroty spadają bardzo powoli i po kilku sekundach utrzymują się raczej powyżej 1000obr/min. Palił mi średnio 9,5-10 litrów gazu, ale ostatnio po przejechaniu 640km zauważyłem że spalanie spadło do ok. 7,5 litra gazu. No i gdy był zimny silnik chciałem zapalić na benzynie okazało się że jest pusto w baku, wogóle nie chciał załapać. (Po zatankowaniu benzyny zapalił)
Podejżewam że coś się zwaliła instalacja sterująca instalacją LPG i jeżdżę jednocześnie na gazie i benzynie.
czy wogóle jest coś takiego możliwe?
sprawdzałem niby multimetrem przekaźnik od LPG czy odcina wtrysk paliwa jak jadę na LPG no i wyszło że odcina, możliwe jest że są jakieś przecieki - cieknie wtrysk itp?? Może dorobić przekaźnik co będzie idcinał dodatkowo pompę paliwa?

seti jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-08-2005, 10:21   #2
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
Domyślnie

a spotkałem się z przypadkiem jeżdżenia na dwóch paliwach - winny był przekaźnik odcinający wtryski a w sumie brak poprawnej masy na nim.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2005, 09:02   #3
tommus9
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 23-04-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Mondeo MK3 Ghia
Silnik: 2.5 V6
Rocznik: 2002
Postów: 962
Domyślnie

seti, po pierwsze nie mozna doopuszczac do tego aby w baku paliwa bylo pusto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! w d*** dostaje pompa paliwa bo przeciez musi byc czyms chlodzona!! Inna sprawa ze po 3 latach odpalania na gazie efekty byc musza... Zaleca sie odpalanie na benzynie i przejscie na gaz- ja zawsze kozystam z ustawienia AUTO!!
tommus9 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2005, 19:11   #4
slyboots
ford::specialist
 
Avatar slyboots
 
Zarejestrowany: 10-03-2004
Skąd: Włocławek
Model: Focus C-Max Gold
Silnik: 2.0L Duratorq-TDCi (136PS) - DW10
Rocznik: 11.05.2004
Postów: 775
Domyślnie

Seti u mnie pompka od benzyny jest odłaczana zaraz po przejsciu na LPG mam przekaznik.
Mimo tego nadal wpierdzielało mi benzyne a objawy tego były takie, iż po przejsciu z benzyny na LPG strasznie mulił mi samochod a na wolnych obrotach gasł musiałem na luzie trzymac noge na pedale gazu gdyz gasł.

Rozwiązanie do ktorego doszedłem po poł roku walki jest w sumie proste ale jak ciezko bylo to wykryc - Membrana samoregulatora cisnienia paliwa była dziurawa i w chwili gdy odcinane było paliwo przy przejsciu na LPG cisnienie ktore było w obwodzie benzyny podawało rownoczesnie benzyne i LPG. Na szrocie znalazłem membranke jak nowke za 10zł i po mich problemach mozesz sam sprawdzic membranke samoregulatora nie ma zadnego problemu tylko uwazaj abys nie pogubuł tych czesci co sa w srodku samoregulatora. Pozdrawiam.
__________________
Focus C-Max 2.0 TDCI - 2004' Machine Silver Metalik

Sufit jednego człowieka to podłoga innego. Raj głupca to piekło mędrca
slyboots jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-08-2005, 19:38   #5
seti
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 22-08-2005
Postów: 4
Domyślnie

Cytat:
Napisał tommus9
po pierwsze nie mozna doopuszczac do tego aby w baku paliwa bylo pusto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! w d*** dostaje pompa paliwa bo przeciez musi byc czyms chlodzona!! Inna sprawa ze po 3 latach odpalania na gazie efekty byc musza... Zaleca sie odpalanie na benzynie i przejscie na gaz- ja zawsze kozystam z ustawienia AUTO!!
Że zabrakło paliwa w baku to zdażyło mi się to dopiero pierwszy raz, co parę miesięcy tankowałem na stacji po kilka litrów benzyny i nigdy mi jeszcze jej nie zabrakło, coś nawaliło widocznie - jeżdże i na LPG i na benzynie jednocześnie stąd brak paliwa w baku. Ja zapalam też przeważnie na AUTO i albo gazu dodaję żeby się przełączył na LPG albo ręcznie przełączam na LPG (zimą zapalałem na benzynie i jak się silnik trochę rozgrzał, to dopiero przełączałem na LPG), ale jak był silnik ciepły to paliłem przeważnie od razu na LPG.
Ostatnio po problemach z zapalaniem chciałem zobaczyć jak pali na gazie a jak na benzynie i tu jeszcze jedna ciekawostka, bo wcześniej jak tak z ciekawości próbowałem zapalać na LPG na zimnym silniku, to nie chciał wogóle zapalać (nie chciałem go katować kilkunastu sekund i zapalałem na benzynie), a obecnie na zimnym silniku na LPG pali od razu.

[ Dodano: 2005-08-27, 20:55 ]
Slyboots a dużo palił Ci tej benzyny, czy tylko trochę po przełączeniu z benzyny na LPG?
Pod koniec przyszłego tygodnia znajdę trochę czasu i może sprawdzę tą membranę.

Jeszcze jedno co zaobserwowałem, jak zmieniam z benzyny na LPG lub odwrotnie na biegu jałowym na postoju, to wogóle nie jest to zauważalne, obroty silnika nie zmieniają się nawet na ułamek sekundy, a kiedyś jak przełączałem z LPG na benzynę, to silnik przygasał i czasami nawet potrafił zgasnąć jak nie dodałem gazu.
Pozdrowienia
seti
seti jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-08-2005, 15:28   #6
slyboots
ford::specialist
 
Avatar slyboots
 
Zarejestrowany: 10-03-2004
Skąd: Włocławek
Model: Focus C-Max Gold
Silnik: 2.0L Duratorq-TDCi (136PS) - DW10
Rocznik: 11.05.2004
Postów: 775
Domyślnie

Cytat:
Napisał seti
[ Dodano: 2005-08-27, 20:55 ]
Slyboots a dużo palił Ci tej benzyny, czy tylko trochę po przełączeniu z benzyny na LPG? seti
Benzyny palił mi duzo praktycznie co miesiac musiałem tankowac po 7 litrów mimo jazdy na LPG i tylko benzyna przy odpalaniu.

Cytat:
Napisał seti
Jeszcze jedno co zaobserwowałem, jak zmieniam z benzyny na LPG lub odwrotnie na biegu jałowym na postoju, to wogóle nie jest to zauważalne, obroty silnika nie zmieniają się nawet na ułamek sekundy, a kiedyś jak przełączałem z LPG na benzynę, to silnik przygasał i czasami nawet potrafił zgasnąć jak nie dodałem gazu.
Pozdrowienia
seti
I tu trafiłes w sedno sprawy gdyz wszyscy znajomi gdy przełaczali z LPG na benzyne to silnik sie dławił bez dodania gazy wręcz gasł a mi gdy miałem tą membranke dziurawa tak samo jak tobie gładziutko przechodził z LPG na benzynke nawet sie cieszyłem ze mam super instalke. iż wogole nie ma tzw. zamulenia ani zadnego spadku obrotów.

Byłem w błedzie przyczyna dostawanie sie lewej benzyny przy działaniu silnika na LPG poprzez dziurawą membranke samoregulatora cisnienia paliwa.

Sprawdz tą membranke u siebie koniecznie.
__________________
Focus C-Max 2.0 TDCI - 2004' Machine Silver Metalik

Sufit jednego człowieka to podłoga innego. Raj głupca to piekło mędrca
slyboots jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-08-2005, 12:39   #7
jumper1
ford::professional
 
Zarejestrowany: 21-09-2004
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 1,6
Rocznik: 1997
Postów: 1,154
Domyślnie

Cytat:
Napisał seti
jak silnik jest ciepły to po kilkuminutowym postoju mam problemy z uruchomieniem silnika na gazie, muszę kilka-kilkanaście sekund kręcić rozrusznikiem zanim załapie
Mam identyczny problem choc inny układ zasilania (bo gaźnik) ale u mnie nie ma opcji "auto" odpalam na benzynce potem żmudne przełacznie na gaz z wyczuciem momentu wypalenia sie benzyny itd, wiec jak już jade na gazie i zaptrzymuj sie np żeby kupic gazete to nie przełączam na benzyne. Efekt jest taki że jak auto postoi z 15 min (np poszedłem do sklepu) to odpala bez problemu na ciepłym, jednak jesli zgasze i po np 2 minutach chce zapalic to nie moge. Byłem u gazownika powiedział ze świece i przewody ( itak miałem ju8ż wymiecic wg kilometrów) wiec wymieniłem (oczywiście org). Problem sie zmniejszył ale pozostał, bo teraz udaje mi sie czasem odpalić (na ciepło) bez problemu a czasem nie odpalam (wczesniej zawsze nie mogłem odpalić), gazownik pokazał mi sposób taki żeby nie męczyc rozrusznika, w mojej instalce każe 3 razy dać stacyjkke na pozycje zapłon do pyknięcia i dpiero krecić, tym sposobem zawsze mi odpala. Podejżewam że bedzie to działało na wtrysku, wrecz może zaszkodzić, (wiec radze zapytac sie kogos mądrzejszego jeśli chodzi o takie odpalanie)
__________________
Andrzej
Przekonania dzielą ludzi. To wątpliwości ich jednoczą.
Ford Mondeo MK2 1997 1,6 Zetec LPG BLOS CB Midland 77/102 + Lemm 1200
[size=7]Był - Ford Escort MK4 1989 1,3 LPG gaźnik 2V Weber
jumper1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2005, 19:23   #8
seti
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 22-08-2005
Postów: 4
Domyślnie

Cytat:
Napisał slyboots
Rozwiązanie do ktorego doszedłem po poł roku walki jest w sumie proste ale jak ciezko bylo to wykryc - Membrana samoregulatora cisnienia paliwa była dziurawa i w chwili gdy odcinane było paliwo przy przejsciu na LPG cisnienie ktore było w obwodzie benzyny podawało rownoczesnie benzyne i LPG.
Dzięki Slyboots, okazało się że to właśnie ta membranka jest dziurawa, narazie przesmarowałem ją klejem żeby benzyna nie przeciekała, bo nie mogłem nigdzie jej dostać, muszę chyba pochodzić trochę po szrotach, bo oryginalnej nie dostanę, gdyż jest dostępna niestety tylko z całym wtryskiem paliwa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki
seti
seti jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2005, 23:12   #9
slyboots
ford::specialist
 
Avatar slyboots
 
Zarejestrowany: 10-03-2004
Skąd: Włocławek
Model: Focus C-Max Gold
Silnik: 2.0L Duratorq-TDCi (136PS) - DW10
Rocznik: 11.05.2004
Postów: 775
Domyślnie

Seti ja tez na poczatku gdy szukałem to zakleiłem Cyjanopanem do połaczen elastycznych i nawet pomogło lecz pozniej wybrałem sie na szrot powiedziałem kolesiowi o co chodzi a on gdzies tam poszedł i za chwile wyciaga membranke normalnie jak nówka, byłem w szoku a tyle miesiecy kosztowała mnie taka pierdoła zdrowia. Masz szczescie ze tak szybko dzieki FCP doszedłes w czym był u ciebie problem. Pozdrawiam i życze owocnych poszukiwań.
__________________
Focus C-Max 2.0 TDCI - 2004' Machine Silver Metalik

Sufit jednego człowieka to podłoga innego. Raj głupca to piekło mędrca
slyboots jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2005, 18:51   #10
waldor
ford::average
 
Imię: Waldek
Zarejestrowany: 30-07-2005
Skąd: Stargard Szcz.
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2003
Postów: 186
Domyślnie

A ja mam takie pytanie, czy można podczas jazdy przełaczać na benzyne lub na gaz?? Bo temu przełączeniu toważyszy szarpnięcie-czy to jest normalne?? i czy pompa nie dostaje po tyłku??
waldor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:26.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.