|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-08-2005, 18:47 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 22-08-2005
Postów: 4
|
problem z zapalaniem ciepłego silnika
Od razu uprzedzam, że za bardzo nie znam się na samochodach. Mam Escorta 1.3 z 92 roku na wtrysku jednopunktowym. Założona instalacja LPG, ale nie znałem się i wcisnęli mi instalację I generacji (chyba gdyż nie ma silniczka krokowego, który reguluje dawkę gazu). Przez 3 lata instalacja sprawowała się bez problemu- chociaż pewnie katalizator już wysiadł z powodu niewłaściwej instalacji gazowej.
Teraz mam taki problem: jak silnik jest ciepły to po kilkuminutowym postoju mam problemy z uruchomieniem silnika na gazie, muszę kilka-kilkanaście sekund kręcić rozrusznikiem zanim załapie. Takjakby silnik się dusił przy zapalaniu. Przy zimnym silniku takich problemów nie ma. Kiedyś jak przy dużej prędkości ok100km/h lub większej jak wrzucałem na luz to mi przygasał a teraz obroty spadają bardzo powoli i po kilku sekundach utrzymują się raczej powyżej 1000obr/min. Palił mi średnio 9,5-10 litrów gazu, ale ostatnio po przejechaniu 640km zauważyłem że spalanie spadło do ok. 7,5 litra gazu. No i gdy był zimny silnik chciałem zapalić na benzynie okazało się że jest pusto w baku, wogóle nie chciał załapać. (Po zatankowaniu benzyny zapalił) Podejżewam że coś się zwaliła instalacja sterująca instalacją LPG i jeżdżę jednocześnie na gazie i benzynie. czy wogóle jest coś takiego możliwe? sprawdzałem niby multimetrem przekaźnik od LPG czy odcina wtrysk paliwa jak jadę na LPG no i wyszło że odcina, możliwe jest że są jakieś przecieki - cieknie wtrysk itp?? Może dorobić przekaźnik co będzie idcinał dodatkowo pompę paliwa? |
23-08-2005, 10:21 | #2 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
a spotkałem się z przypadkiem jeżdżenia na dwóch paliwach - winny był przekaźnik odcinający wtryski a w sumie brak poprawnej masy na nim.
|
25-08-2005, 09:02 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 23-04-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Mondeo MK3 Ghia
Silnik: 2.5 V6
Rocznik: 2002
Postów: 962
|
seti, po pierwsze nie mozna doopuszczac do tego aby w baku paliwa bylo pusto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! w d*** dostaje pompa paliwa bo przeciez musi byc czyms chlodzona!! Inna sprawa ze po 3 latach odpalania na gazie efekty byc musza... Zaleca sie odpalanie na benzynie i przejscie na gaz- ja zawsze kozystam z ustawienia AUTO!!
|
25-08-2005, 19:11 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-03-2004
Skąd: Włocławek
Model: Focus C-Max Gold
Silnik: 2.0L Duratorq-TDCi (136PS) - DW10
Rocznik: 11.05.2004
Postów: 775
|
Seti u mnie pompka od benzyny jest odłaczana zaraz po przejsciu na LPG mam przekaznik.
Mimo tego nadal wpierdzielało mi benzyne a objawy tego były takie, iż po przejsciu z benzyny na LPG strasznie mulił mi samochod a na wolnych obrotach gasł musiałem na luzie trzymac noge na pedale gazu gdyz gasł. Rozwiązanie do ktorego doszedłem po poł roku walki jest w sumie proste ale jak ciezko bylo to wykryc - Membrana samoregulatora cisnienia paliwa była dziurawa i w chwili gdy odcinane było paliwo przy przejsciu na LPG cisnienie ktore było w obwodzie benzyny podawało rownoczesnie benzyne i LPG. Na szrocie znalazłem membranke jak nowke za 10zł i po mich problemach mozesz sam sprawdzic membranke samoregulatora nie ma zadnego problemu tylko uwazaj abys nie pogubuł tych czesci co sa w srodku samoregulatora. Pozdrawiam.
__________________
Focus C-Max 2.0 TDCI - 2004' Machine Silver Metalik Sufit jednego człowieka to podłoga innego. Raj głupca to piekło mędrca |
27-08-2005, 19:38 | #5 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 22-08-2005
Postów: 4
|
Cytat:
Ostatnio po problemach z zapalaniem chciałem zobaczyć jak pali na gazie a jak na benzynie i tu jeszcze jedna ciekawostka, bo wcześniej jak tak z ciekawości próbowałem zapalać na LPG na zimnym silniku, to nie chciał wogóle zapalać (nie chciałem go katować kilkunastu sekund i zapalałem na benzynie), a obecnie na zimnym silniku na LPG pali od razu. [ Dodano: 2005-08-27, 20:55 ] Slyboots a dużo palił Ci tej benzyny, czy tylko trochę po przełączeniu z benzyny na LPG? Pod koniec przyszłego tygodnia znajdę trochę czasu i może sprawdzę tą membranę. Jeszcze jedno co zaobserwowałem, jak zmieniam z benzyny na LPG lub odwrotnie na biegu jałowym na postoju, to wogóle nie jest to zauważalne, obroty silnika nie zmieniają się nawet na ułamek sekundy, a kiedyś jak przełączałem z LPG na benzynę, to silnik przygasał i czasami nawet potrafił zgasnąć jak nie dodałem gazu. Pozdrowienia seti |
|
29-08-2005, 15:28 | #6 | ||
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-03-2004
Skąd: Włocławek
Model: Focus C-Max Gold
Silnik: 2.0L Duratorq-TDCi (136PS) - DW10
Rocznik: 11.05.2004
Postów: 775
|
Cytat:
Cytat:
Byłem w błedzie przyczyna dostawanie sie lewej benzyny przy działaniu silnika na LPG poprzez dziurawą membranke samoregulatora cisnienia paliwa. Sprawdz tą membranke u siebie koniecznie.
__________________
Focus C-Max 2.0 TDCI - 2004' Machine Silver Metalik Sufit jednego człowieka to podłoga innego. Raj głupca to piekło mędrca |
||
30-08-2005, 12:39 | #7 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 21-09-2004
Skąd: Łódź
Model: Mondeo
Silnik: 1,6
Rocznik: 1997
Postów: 1,154
|
Cytat:
__________________
Andrzej Przekonania dzielą ludzi. To wątpliwości ich jednoczą. Ford Mondeo MK2 1997 1,6 Zetec LPG BLOS CB Midland 77/102 + Lemm 1200 [size=7]Był - Ford Escort MK4 1989 1,3 LPG gaźnik 2V Weber |
|
05-09-2005, 19:23 | #8 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 22-08-2005
Postów: 4
|
Cytat:
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki seti |
|
05-09-2005, 23:12 | #9 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-03-2004
Skąd: Włocławek
Model: Focus C-Max Gold
Silnik: 2.0L Duratorq-TDCi (136PS) - DW10
Rocznik: 11.05.2004
Postów: 775
|
Seti ja tez na poczatku gdy szukałem to zakleiłem Cyjanopanem do połaczen elastycznych i nawet pomogło lecz pozniej wybrałem sie na szrot powiedziałem kolesiowi o co chodzi a on gdzies tam poszedł i za chwile wyciaga membranke normalnie jak nówka, byłem w szoku a tyle miesiecy kosztowała mnie taka pierdoła zdrowia. Masz szczescie ze tak szybko dzieki FCP doszedłes w czym był u ciebie problem. Pozdrawiam i życze owocnych poszukiwań.
__________________
Focus C-Max 2.0 TDCI - 2004' Machine Silver Metalik Sufit jednego człowieka to podłoga innego. Raj głupca to piekło mędrca |
06-09-2005, 18:51 | #10 |
ford::average
Imię: Waldek
Zarejestrowany: 30-07-2005
Skąd: Stargard Szcz.
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2003
Postów: 186
|
A ja mam takie pytanie, czy można podczas jazdy przełaczać na benzyne lub na gaz?? Bo temu przełączeniu toważyszy szarpnięcie-czy to jest normalne?? i czy pompa nie dostaje po tyłku??
|