|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-06-2009, 16:27 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-05-2008
Skąd: Oświęcim
Model: focus
Silnik: 1,8 tddi
Rocznik: 2000
Postów: 165
|
problemy z moca i gwizd
Witam, otóz mój problem polega na tym że mój fokus bardzo glosno gwizdze kiedy wlacza sie turbo( a takze slychac takie syczenie rowniez na postoju) i osłabł.Niestety lub stety nie jest to wina turbosprężarki bo została wymieniona gdyż wczesniej tez duzo kopcil przy tym,teraz zero dymu ale gwizd pozostal i moc taka jak byla nie wrócila. mechanicy 3 razy wkladali inne turbo ale gwizd pozostal ,dodam ze autko jest po chipie dlatego tez zwalili to na chip ze temu gwizda bo turbo sie szybciej kreci ale mi sie nie chce w to wierzyc Co to moze byc i jak sprawdzic bo juz mi szkoda kasy na tych kretynow mechanikow??Ręce mi opadająGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Help
|
01-06-2009, 16:31 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-08-2008
Skąd: Konin/Poznań
Model: [Mk1] Focus 3d
Silnik: 1.8tddi 90Km
Rocznik: 10.2003
Postów: 71
|
Odp: problemy z moca i gwizd
Sprawdziłeś katalizator??
|
01-06-2009, 17:54 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-12-2007
Model: Focus
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 1999
Postów: 321
|
Odp: problemy z moca i gwizd
Właśnie, możliwe, że chip wypalił katalizator, który się wykruszył i zablokował wydech. Tak czy owak wina chipa. TDDi jest dość klasyczną konstrukcją, wyciśnięcie z niego 115KM samym chipem to zabójstwo silnika.
|
01-06-2009, 17:58 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-05-2008
Skąd: Oświęcim
Model: focus
Silnik: 1,8 tddi
Rocznik: 2000
Postów: 165
|
Odp: problemy z moca i gwizd
hmm mysle ze to nie zabojstwo dla tego sliniczka ale ok sprawdze ten katalizator ciezko go wykrecic?
|
01-06-2009, 18:45 | #5 |
ford::average
Imię: mateusz
Zarejestrowany: 13-02-2009
Skąd: Poznań
Model: ford focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 1999
Postów: 121
|
Odp: problemy z moca i gwizd
z TDDi ----> 115KM ?? chipy tak ale nie w tym silniku
__________________
http://www.polskajazda.pl/foto/foto-...x4342282_1.jpg |
01-06-2009, 19:46 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-05-2008
Skąd: Oświęcim
Model: focus
Silnik: 1,8 tddi
Rocznik: 2000
Postów: 165
|
Odp: problemy z moca i gwizd
dobra nie zalozylem tematu zebyscie pisali kto jest za a kto przeciw chipowi w tym silniku
phantom a zapchany katalizator nie zdaza sie tylko w aucie po chipie..................... |
01-06-2009, 21:02 | #7 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-12-2007
Model: Focus
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 1999
Postów: 321
|
Odp: problemy z moca i gwizd
W nowych dieselach chipem można zmienić wiele parametrów: moment wtrysku, jego czas, dawkę paliwa, nastawy turbo itp. A mimo to maksymalny bezpieczny wzrost mocy to max 20%. TDDi nie jest już tak podatny, ma staromodne turbo (bez zmiennej geometrii), wtryski, i jedną wspólną pompę wtryskową o niskim ciśnieniu (w porównaniu do takiego np. Common Rail). Chip tylko zwiększa dawkę paliwa dlatego już 100KM to jest dużo, a ty wyciągnąłeś dodatkowe 25KM (28%, więcej niż bezpieczne dla nowszych jednostek). W skutek większej dawki paliwa spaliny były zbyt gorące i zniszczyły katalizator. W tym przypadku to jest tylko i wyłącznie wina nierozsądnego chipa.
Wybacz, ale to nie ci mechanicy są kretynami... |
02-06-2009, 14:05 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-05-2008
Skąd: Oświęcim
Model: focus
Silnik: 1,8 tddi
Rocznik: 2000
Postów: 165
|
Odp: problemy z moca i gwizd
dobra znam gosci co maja ten slinik wiecej podciagniety i wszystko smiga ale ok moze wiesz lepiej ale jedno mnei zastanawia po oblukaniu tego to turbo wycigali razem z kolektorem a bezposrednio do kolekytora jest przykreciony katalizator wiec chyba go musieli tez odkrecic a skoro to zrobili to przypuszczam ze musieli go tez ogaladnac czy jest dobry czyz nie??
|
02-06-2009, 15:26 | #9 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-12-2007
Model: Focus
Silnik: 1.8 tddi
Rocznik: 1999
Postów: 321
|
Odp: problemy z moca i gwizd
Długo nie pośmiga...
Teoretycznie przynajmniej powinni. Żeby powietrze gdzieś uciekało to by kopcił, zostaje kat. Może się wykruszył w tylnej części? |
02-06-2009, 17:28 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-05-2008
Skąd: Oświęcim
Model: focus
Silnik: 1,8 tddi
Rocznik: 2000
Postów: 165
|
Odp: problemy z moca i gwizd
pogrzebalem tam troszke i jest taka sprawa nieszczelnosc miedzy laczeniami tlumnikow,bylem w sklepie ale tam wogole nie powinno byc uszczelki ale cos z tym zrobie a jeszcze jedno czy jesli jest cos z katem slychac z niego taki troszke metaliczny dzwiek??bo bede sie bral za rozbiorke
|