|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-05-2009, 12:45 | #1 |
ford::specialist
Imię: Jędrek
Zarejestrowany: 22-06-2007
Skąd: Okolice BOLESŁAWCA.
Model: Galaxy i Fiesta
Silnik: AUY
Rocznik: 2001r
Postów: 721
|
Luz na łożysku
Czy jeżeli jest lekki luz na łożysku (przód) to już trzeba wymieniać czy może jest tam jakaś regulacja i wystarczy dokręcić?. Dodam, że łożyska nie chuczą tylko jest luz.
|
11-05-2009, 23:02 | #2 |
ford::professional
Imię: Cezary
Zarejestrowany: 13-09-2007
Skąd: Warszawa
Model: kuga
Silnik: 2.5 t LPG
Rocznik: 2009
Postów: 1,511
|
Odp: Luz na łożysku
Spróbuj dokręcić.Regulacji nie ma ale może jest niedokręcone.Jeśli luz pozostanie to powinieneś wymienić łożysko.Luzów w zawieszeniu nie powinno być.
__________________
Moja SIERRA wróciła do Niemiec )) |
12-05-2009, 06:49 | #3 | |
ford::average
Zarejestrowany: 13-12-2008
Skąd: Piaseczno (WPI 1MM1)/(WPI 77977)/(WPI 78787
Model: Galaxy mk1/Focus C-Max GHIA/Galaxy MK II
Silnik: 2.3 b+Landi-Renzo Omegas IG1/ 2.0 TDCI/ 2.3 B + Stag
Rocznik: 1998/2004/2002
Postów: 131
|
Odp: Luz na łożysku
Cytat:
|
|
12-05-2009, 10:00 | #4 |
ford::average
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 07-04-2009
Skąd: Lublin
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI 110 KM (AFN)
Rocznik: 1997
Postów: 113
|
Odp: Luz na łożysku
To jest łożysko kulkowe dwurzędowe i jest tak skonstruowane, że luz kasuje się jeżeli obie połówki do siebie przylegają (są mocno skręcone - oczywiście odpowiednim momentem. Jeżeli po skręceniu dalej występuje luz, to łożysko czyba tylko do wymiany.
|
14-05-2009, 19:13 | #5 | |
ford::average
Zarejestrowany: 13-12-2008
Skąd: Piaseczno (WPI 1MM1)/(WPI 77977)/(WPI 78787
Model: Galaxy mk1/Focus C-Max GHIA/Galaxy MK II
Silnik: 2.3 b+Landi-Renzo Omegas IG1/ 2.0 TDCI/ 2.3 B + Stag
Rocznik: 1998/2004/2002
Postów: 131
|
Odp: Luz na łożysku
Cytat:
|
|
15-05-2009, 08:41 | #6 | |
ford::average
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 07-04-2009
Skąd: Lublin
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI 110 KM (AFN)
Rocznik: 1997
Postów: 113
|
Odp: Luz na łożysku
Cytat:
|
|
15-05-2009, 14:47 | #7 |
ford::specialist
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 03-05-2007
Skąd: ŻORY
Model: GALAXY / TRANSPORTER / FREELANDER / PREMIUM / PIAGGIO SFERA / MTD YARD MAN /TRANSIT
Silnik: 1.9TDI 110KM / 2,4 D 74 KM / 120 KM / 460 KM / 0.049 / 15,5 KM / 2.0 100 KM
Rocznik: 1998 /1992 / 1998 / 2011 / 1996 / 2001 / 2001
Postów: 649
|
Odp: Luz na łożysku
Kolego, dociągnij tak, żeby się lekko obracało. Jeżeli luz będzie dalej, łożysko do wymiany. I nie szukaj żadnego momentu dokręcania, bt na prawdę, to jeżeli śruba stara, to i moment dokręcania inny.
__________________
Długo o nim marzyłem - warto marzyć. były: maluszek 0.65, trabi 0.6 (x2), lada 2107 1.3, 1.5 (x2), sierra 1.8TD (pomyłka), pony 1,5, astra 1,6, golf IV TDI kombi firmowy, NUBIRKA 2.0. Obecnie jest GALAXY 1.9 TDI , TRANSIT 2.5 D, KANGOO 1.9 D (do sprzedania) Kolejne marzenie to jakiś bliźniak MK2, oczywiście TDI |
15-05-2009, 21:31 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-08-2008
Skąd: pow. cieszyński
Model: STYLE
Silnik: 1,9 TDI 90 KM
Rocznik: 1999
Postów: 169
|
Odp: Luz na łożysku
Tak w ogóle, to nie opisałeś szczegółów rzekomego luzu. Wcale nie musi być on przyczyną zużytego łożyska. W zawieszeniu jest jeszcze wiele elementów, które w momencie zużycia wykazują podobne luzy. Łożysko powinno też charakterystycznie huczeć. Zrób diagnostykę zawieszenia i tam wyjdzie co trzeba zrobić.
|