Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-05-2009, 22:18   #1
dj_opornik
ford::average
 
Zarejestrowany: 02-03-2008
Skąd: Wrocław
Model: C-Max
Silnik: 1753 Fordowski TDCI Lynx
Rocznik: 2006
Postów: 188
Domyślnie Lekarstwo na ciężki rozruch 1.8TD i 1.8D

Nie jestem powieściopisarzem ale dziś czytając po raz setny skargi na ciężki rozruch wymiękłem i postanowiłem napisać ten temat.

Bardzo często w dziale Diesel pojawiają się pytania co zrobić z ciężko palącym 1.8TD lub D. Ludzie skarżą sie że auto lapie dopiero po 1 - 2 min kręcenia. Oczywiście za każdym razem odbywa sie dyskusja co by tu nie wymienić, ludzie doradzają delikwentowi pomiar ciśnienia na garach, wymanę świec, aku, pompy wtryskowej i wszystkiego po kolei łącznie z wymianą właściciela (zwaną czasem sprzedażą). Śmieszy to tymbardziej że autorzy zapytania często nieświadomie podpowiadają co boli ich autka zdaniami w stylu:

"Jak rano zapali to już odpala w trakcie dnia, zauważyłem ze jak postoi powyżej ok.4-5h musi tyle kręcić".

Taka wypowiedź wystarczająco opisuje usterkę trapiącą pojazd autora postu. Słaba kompresja odpada bo ona nie pojawia się w ciągu wspomnianych 4-5h, na słabe ciśnienie pracuje sie latami i setkami tys. km. Analogicznie z wszelakimi częściami typu świece czy pompa wtryskowa. Jedyną rzeczą która może sie zepsuć w tak krótkim czasie uniemożliwiając palenie jest PALIWO !!!! Tylko i wyłącznie paliwo, którego nie ma bo uciekło do zbiornika.

Pozwolę sobie teraz napisać krótką powiastkę którą wymyśliłem tłumacząc po raz 10. panu X dlaczego mu Mondek nie pali:

Był sobie kiedyś pewien sprytny inżynier, pracował w znanej fabryce aut. Zapragnął on skonstruować auto które będzie jeździć na samym powietrzu, bo będzie ekologiczne i taniutkie w eksploatacji. Kombinował i eksperymentował ostro. Przekonał się w końcu że prawa fizyki są bezlitosne, energia sie z nikąd nie bierze, do jazdy potrzeba paliwa. Zasmucony wypuścił do produkcji auto z klasycznym zasilaniem, tj na paliwo. Ze zgryzoty zapomniał przerobić instalację zasilającą spowrotem na paliwową i tak właśnie powstał Ford Mondeo TD.

Koniec bajki, teraz morał:
80% problemów uruchomieniowych z silnikiem 1.8TD wynika z tego że on się domaga tego co mu sie bez łaski należy, czyli paliwa. Jego usterka polega na tym że nie che parszywa świnia jeździć za darmo. I jest w swym proteście wytrwały, nawet uprawiane przez właściciela sadomasochistyczne kilkuminutowe orgie z rozrusznikiem go nie przekonują.

Panie i panowie, zanim napiszecie post w stylu "nie pali rano" podpompujcie solidnie paliwko pompką ręczną aż zrobi sie twarda. Potem podgrzać porządnie i palić. I cieszyć sie że nie trzeba będzie pytać na forum "o co kaman" monotonizując jego zawartość wątkową.
Przy solidnie zapowietrzonych instalacjach nawet po utwardzeniu sie pompki nie odpali od razu, ale po kilku sek. bedzie gadał.

Odpowietrzanie instalacji przez chełtanie 1 - 2 minutowe jest bezsensowne bo:
-niszczy rozrusznik i akumulator;
-zaciera pompę wtryskową pracującą na sucho;
-świece nagrzane przed odpaleniem w ciągu kilku sekund stygną, chełtasz więc silnik
nie podgrzany. Dla silnika z komorą wirową (a 1.8TD do takich sie zalicza) palenie bez
podgrzania jest uznawane za przejaw sadomasochizmu przeczącego zasadzie jego
działania (on musi być podgrzany). Dlatego jeżeli nie gada to po 10s przerwa, grzanie
i potem jeszcze raz kręcenie 10s....itd.

P.S. Jeżeli pompka wogóle nie chce sie zrobić twarda to jest lipna i wymaga naprawy/wymiany. Wówczas nie ma bata żeby rano ładnie palił. Wogóle to zgodnie z podaną wyżej opowiastką proponuję przerobić instalację zasilającą na paliwową (tj. szczelną), są opisy na forum, bodajrze kolega Adam (adam_aa22) opisywał z fotkami swą przeróbkę.

dj_opornik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-05-2009, 06:56   #2
jonteczek
ford::average
 
Avatar jonteczek
 
Zarejestrowany: 11-11-2007
Skąd: Żywiec
Model: Fiesta MK4
Silnik: 1.8D Endura-DE
Rocznik: 1996r.
Postów: 72
Domyślnie Odp: Lekarstwo na ciężki rozruch 1.8TD i 1.8D

warto by podwiesić temat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. bo za jakiś czas "opadnie na dół" ,a tematom o nieodpalającym 1.8TD nie będzie końca...
__________________
"Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny"
jonteczek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-05-2009, 09:00   #3
Wojtekk
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 14-01-2005
Skąd: Opolskie, Nysa
Model: passat b5
Silnik: 1,9
Rocznik: 1999
Postów: 631
Domyślnie Odp: Lekarstwo na ciężki rozruch 1.8TD i 1.8D

Fajna bajka tylko najpierw powstał escort. Morał ten sam hehe.
Wojtekk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-05-2009, 17:20   #4
damian6819
ford::advanced
 
Avatar damian6819
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 31-01-2006
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Model: 2x Mondeo MK3 1xTDDi
Silnik: TDCI TDDi
Rocznik: 2001/2004/2001
Postów: 425
Domyślnie Odp: Lekarstwo na ciężki rozruch 1.8TD i 1.8D

koniecznie przywiesić, i to prawda jak układ paliwowy jest szczelny, i w miarę dobre świece żarowe nie ma bata w mrozy od kopa musi palić.
__________________
Definicja młotka? - Impulsator kinetyczny z naprowadzaniem trzonkowym
TDCi - To Dla Ciebie Idioto...
damian6819 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-05-2009, 01:39   #5
Uszaty
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-07-2007
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo Mk1
Silnik: TYKO DIESEL !!! 1,8 TD
Rocznik: 1995
Postów: 28
Domyślnie Odp: Lekarstwo na ciężki rozruch 1.8TD i 1.8D

Zgadzam sie z przedmówcami w całej rozciągłości poruszonej kwestii.
Uszaty jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-05-2009, 18:05   #6
Marix
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 10-02-2008
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Mondeo mk1
Silnik: TD
Rocznik: 1994
Postów: 673
Domyślnie Odp: Lekarstwo na ciężki rozruch 1.8TD i 1.8D

Moja dodatkowa rada jest taka że jak pompka jest miękka to podmpompować, zakręcić, po czym znowu wysiąść i podpompować.
Marix jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-05-2009, 23:17   #7
kupiec
ford::average
 
Avatar kupiec
 
Imię: Irek
Zarejestrowany: 25-08-2007
Skąd: Tychy
Model: escort
Silnik: 1.8TD/1.6i
Rocznik: 96/91
Postów: 105
Domyślnie Odp: Lekarstwo na ciężki rozruch 1.8TD i 1.8D

Cytat:
Napisał dj_opornik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
świece nagrzane przed odpaleniem w ciągu kilku sekund stygną, chełtasz więc silnik
a tak czasem świece nie grzeją przez czas kręceniem rozrusznika? bo coś mi sie wydaje że świece grzeją do czasu aż "odpuścisz" kluczyk.
__________________
http://www.fordescort.pl
kupiec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2009, 10:10   #8
matrog19
ford::expert
 
Avatar matrog19
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,211
Domyślnie Odp: Lekarstwo na ciężki rozruch 1.8TD i 1.8D

przekręć kluczyk i zaczekaj aż usłyszysz takie pyknięcie przekaźnika. Wtedy właśnie przestają grzać świece...
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404
W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok.
matrog19 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2009, 11:31   #9
kupiec
ford::average
 
Avatar kupiec
 
Imię: Irek
Zarejestrowany: 25-08-2007
Skąd: Tychy
Model: escort
Silnik: 1.8TD/1.6i
Rocznik: 96/91
Postów: 105
Domyślnie Odp: Lekarstwo na ciężki rozruch 1.8TD i 1.8D

ale jak kręci rozrusznikiem to prąd nie idzie na świece do czasu aż zapali? wiem że po 10-15s przekaźnik wyłacza świece ale jak kręci rozrusznik to prąd podaje cały czas. jak kręciłem dłuuuuugo zimą to jak odpalił silnik to dopiero po tych 10-15s przekaźnik wyłączył świece.
__________________
http://www.fordescort.pl
kupiec jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-05-2009, 13:04   #10
Marix
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 10-02-2008
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Mondeo mk1
Silnik: TD
Rocznik: 1994
Postów: 673
Domyślnie Odp: Lekarstwo na ciężki rozruch 1.8TD i 1.8D

Zawsze miałem problemy z zapaleniem na dotyk na zimno czy to ciepło czy to zimno na polu.
Ktoś na forum doradził mi zapalać chwile po zgasnieciu kontrolki wlasnie dlatego, że świece grzeją dłużej.


Auto zapala mi dużo lepiej ijest mniej dymu bądź nie ma go wcale gdy zapalam 3-5 sekund po zgaśnieciu kontrolki.

jak zapale zaraz po zgaśnięciu to kręce 2-3 sek i jest chmura siwego dymu.
Marix jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:20.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.