Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-04-2009, 09:36   #1
Lukaszwafka
ford::beginner
 
Avatar Lukaszwafka
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 02-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2004
Postów: 44
Domyślnie Ttdi silnik pytanie

Witam.

Posiadam od całkiem niedawna bo będzie z 5 miesięcy foke 1,8 tddi z 2004 roku. Wersja podstawowa.

Mam pytanie co może być przyczyną takiego czegoś:

1) Samochód od jakiegoś czasu zaczął dymić czarny dym przy zwiększonych obrotach.

2) czy to normalne że w tych samochodach w sumie nie wyczuwalna jest turbina

3) pytanie odnośnie skrzyni biegów, czy to normalne że cięzko wchodzi jedynka (czy tam jest linka sprzęgła czy hydrauliczne)

Dziękuję za pomoc


Ostatnio edytowane przez Lukaszwafka ; 21-04-2009 o 11:35 Powód: zmiana tematu
Lukaszwafka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-04-2009, 09:46   #2
Schem
ford::professional
 
Avatar Schem
 
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
Domyślnie Odp: Prosba o porade

Cytat:
Napisał Lukaszwafka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
1,8 tddi z 2004 roku
A skąd wziąłeś taką hybrydę? Ten silnik przestali robić w 2002 roku...

Cytat:
Napisał Lukaszwafka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
1) Samochód od jakiegoś czasu zaczął dymić czarny dym przy zwiększonych obrotach.
Zacięty EGR, lejące wtryski albo jeszcze co innego
Cytat:
Napisał Lukaszwafka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
2) czy to normalne że w tych samochodach w sumie nie wyczuwalna jest turbina
Nie wiem, o co chodzi, ale domyślam się, że chodzi o moment włączenia się turbiny.
No i jest on wyczuwalny. Po przekroczeniu 1800-2000 rpm auto dostaje kopa.

Na trzecie pytanie mogę tylko odpowiedzieć tak, że biegi wchodzą normalnie... to nie maluch... Masz coś nie halo.
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT

Fordy otaczają mnie
Schem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-04-2009, 09:56   #3
Lukaszwafka
ford::beginner
 
Avatar Lukaszwafka
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 02-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2004
Postów: 44
Domyślnie Odp: Prosba o porade

Cytat:
Napisał Schem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A skąd wziąłeś taką hybrydę? Ten silnik przestali robić w 2002 roku...

Kupiłem autom w dowodzie i na klapie ma tddi rok produkcji 2004, hmm moze to tdci jest tylko tak naklejone, no ale nie wydaje mi sie bo z firmy kupowałem więć chyba nie chciało by się im tak kombinować


Zacięty EGR, lejące wtryski albo jeszcze co innego

Co by to nie było pewnie drogie, ale można tak jeździć jeszcze czy lepiej już działać

Nie wiem, o co chodzi, ale domyślam się, że chodzi o moment włączenia się turbiny.
No i jest on wyczuwalny. Po przekroczeniu 1800-2000 rpm auto dostaje kopa.

Właśnie chodzi mi o to, tak jak napisałeś przy 2000 obrotach samochód przyśpiesza ale nie czuć turbiny tak jak benzyniak w sumie.

Na trzecie pytanie mogę tylko odpowiedzieć tak, że biegi wchodzą normalnie... to nie maluch... Masz coś nie halo.
Coś w rodzaju synchronizatorów, i takie samo pytanie czy należy od razu działać czy grozi to np uszkodzeniem skrzyni

Pozdrawiam
Lukaszwafka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-04-2009, 10:08   #4
Schem
ford::professional
 
Avatar Schem
 
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
Domyślnie Odp: Prosba o porade

A masz jakieś zdjęcie silnika? Na obudowie intercoolera co jest napisane? Ile koni?
Niemożliwe, żeby było TDDI w 2004 roku...

Co do dymienia - samo w sobie nie jest szkodliwe, chyba, że przeszkadza.
Kwestia też tego, co rozumiesz, przez "dymienie"?
Każdy diesel lekko kopci, szczególnie na wyższych obrotach, byle nie tak jak stary Ikarus...
A jeśli faktycznie Ci kopci i to wtryski, to w końcu auto będzie palić duzo, może mieć problemy z rozuchem... i w końcu zrobisz.

Turbina - też pytanie co chciałbyś "czuć"?
Na niskich obrotach auto nie jedzie, a nagle zaczyna jechać. To jest turbina. Odczucia są względne.

Ze skrzynią nie pomogę, niestety
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT

Fordy otaczają mnie
Schem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-04-2009, 10:58   #5
Lukaszwafka
ford::beginner
 
Avatar Lukaszwafka
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 02-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2004
Postów: 44
Domyślnie Odp: Prosba o porade

Cytat:
Napisał Schem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A masz jakieś zdjęcie silnika? Na obudowie intercoolera co jest napisane? Ile koni?
Niemożliwe, żeby było TDDI w 2004 roku...

Co do dymienia - samo w sobie nie jest szkodliwe, chyba, że przeszkadza.
Kwestia też tego, co rozumiesz, przez "dymienie"?
Każdy diesel lekko kopci, szczególnie na wyższych obrotach, byle nie tak jak stary Ikarus...
A jeśli faktycznie Ci kopci i to wtryski, to w końcu auto będzie palić duzo, może mieć problemy z rozuchem... i w końcu zrobisz.

Turbina - też pytanie co chciałbyś "czuć"?
Na niskich obrotach auto nie jedzie, a nagle zaczyna jechać. To jest turbina. Odczucia są względne.

Ze skrzynią nie pomogę, niestety
Zdjęcie zrobie i wstawie, ponieważ po Twoich wypowiedziach sam jestem ciekawy co mam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Co do dymienia, generalnie chodzi mi o to że mój mechanik powiedział że jeśli nie zrobi się tego dymienia (jeśli będą to wtryski) to może urwać się wał. Nie wiem czy to prawda ale rozumiesz że w takich sytuacjach wolę się zapytać niżeli ryzykować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Autko wg mnie pali mało, z rozruchem nie ma problemów. Spalanie hmm na całym zbiorniku w mieście robię 650 km na trasie przejechałem 750 i jeszcze nie było rezerwy. Wydaje mi się że jest to prawidłowe. Aczkolwiek się na tym nie znam. Wtryski podobno trzeba wymienić całe ponieważ są nowej generacji więc koszt to około 1000 zł za wtrysk razy 4 jeśli 4 leżą to są już konkretne pieniądze.
Co do turbiny generalnie wydawało mi się że jak się załączy to będzie jakiegoś rodzaju szarpnięcie czy coś, a on jest po prostu płynny. Chyba że moje wyobrażenia na temat turbiny są mylne.

PS. Przepraszam za wcześniejszą odpowiedz trochę nie estetycznie
wyglądała.

Pozdrawiam
Lukaszwafka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-04-2009, 11:09   #6
Schem
ford::professional
 
Avatar Schem
 
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
Domyślnie Odp: Prosba o porade

Spalanie masz bardzo OK, więc ja bym się nie martwił za bardzo. Przy lejących wtryskach naprawdę auto pali sporo...
Co do mechanika... no comments... wał to jest w tylnonapędówkach... i nie ma wiele wspólnego z wtryskami... albo niezły kit wciska, albo coś pomieszałeś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Wtryski za taką kwotę, to są w TDCi i to nowe. Ale jak poszukasz na forum, to poczytasz wiele wątków o cenach napraw wtrysków. Są niższe i to nawet w TDCi (które pewnie raczej masz, skoro 2004)

Z turbiną, to sprawa względna... każdy ma inną "dupohamownię" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)

Acha... I popraw temat na zgodny z regulaminem, bo poleci do kosza...
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT

Fordy otaczają mnie
Schem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-04-2009, 11:34   #7
Lukaszwafka
ford::beginner
 
Avatar Lukaszwafka
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 02-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2004
Postów: 44
Domyślnie Odp: Prosba o porade

Cytat:
Napisał Schem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Spalanie masz bardzo OK, więc ja bym się nie martwił za bardzo. Przy lejących wtryskach naprawdę auto pali sporo...
Co do mechanika... no comments... wał to jest w tylnonapędówkach... i nie ma wiele wspólnego z wtryskami... albo niezły kit wciska, albo coś pomieszałeś Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Wtryski za taką kwotę, to są w TDCi i to nowe. Ale jak poszukasz na forum, to poczytasz wiele wątków o cenach napraw wtrysków. Są niższe i to nawet w TDCi (które pewnie raczej masz, skoro 2004)

Z turbiną, to sprawa względna... każdy ma inną "dupohamownię" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)

Acha... I popraw temat na zgodny z regulaminem, bo poleci do kosza...
W załączniku dodałem zdjęcie co prawda nie mojego auta, ale ja mam taki sam silnik. Co do mechanika masz racje, ja pomieszałem nie wał tylko tłok przepraszam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..

Dziękuję za pomoc uspokoiłem się tym co napisałeś
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg 613070296_6.jpg (20.2 KB, 112 wyświetleń)
Lukaszwafka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-04-2009, 12:09   #8
Schem
ford::professional
 
Avatar Schem
 
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
Domyślnie Odp: Prosba o porade

Nie da się ukryć... to jest TDDI...
I masz napisane, 66kW?
Ciekawostka...
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT

Fordy otaczają mnie
Schem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-04-2009, 21:12   #9
maciej_b
ford::professional
 
Avatar maciej_b
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,608
Domyślnie Odp: Prosba o porade

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ], podaj nr VIN. Zobaczymy co tam powinieneś mieć...
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM.
maciej_b jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2009, 06:51   #10
piotrek 74
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 28-10-2008
Model: Berlingo
Silnik: 1,6HDI
Rocznik: 2008
Postów: 526
Domyślnie Odp: Prosba o porade

Lukaszwafka mam taki sam motorek w2004 roczniku i nawet taki kolor jak na zdjęciu
piotrek 74 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:08.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.