|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-04-2009, 11:58 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-08-2007
Skąd: Kujawy
Model: Nie Ford
Silnik: 1.9
Rocznik: 2003
Postów: 195
|
Bardzo trudno wrzucić wsteczny na rozgrzanym silniku
Witam, szukałem juz na forum ale dokładnie nie moge znalesc tego co sie dzieje u mnie ;/
Problem polega na tym ze nie moge wrzucic wstecznego a dokladniej wejdzie ale z oporem i szarpnie samochodem jak go wrzucam, slychac zgrzyt, dzieje sie tak tylko gdy jest samochód mocno rozgrzany tzn jak jezdze około 3 godzin non stop po miescie przy słonecznej pogodzie, chłodnica non stop chłodzi samochód. temp jest troszeczke wiecej niz na połowie normy to wtedy własnie jest ten problem ze wstecznym. Wiem ze wsteczny nie posiada synchronizatora, próbowałem tez wysprzeglac czyli przed wrzuceniem puscic sprzegło i odczekac z 5 sekund ponownie nacisnac i wrzucic wsteczny na rozgrzanym mocno silniku ito samo jest. Natomiast na zimnym lub mało rozgrzanym silniku, nie az tak mocno ze ciagle wentylator sie załacza to wsteczny wskakuje prawidłowo bez zadnych problemów, problem pojawia sie wtedy gdy jezdze długo po miescie samochód sie mocno zagrzeje przy słonecznej pogodzie. Problem dotyczy tylko wstecznego, inne biegi na rozgrzanym silniku nawet wskakuja ok bez problemów. Prosił bym o pomoc co to moze byc, czy za mało moze oleju w skrzyni?? Czy poprostu tak juz zawsze jest z tym wstecznym na rozgrzanym mocno silniku?? Silnik 1.4 CVH Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 14-10-2010 o 11:44 |
05-04-2009, 12:22 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 14-05-2008
Skąd: Łódź
Model: ---
Silnik: ---
Rocznik: ---
Postów: 843
|
Odp: Problem ze wstecznym na rozgrzanym silniku
masz CFI czy EFI?
U mnie jest podobnie, ale nie dotykam się do tego puki jeździ. |
05-04-2009, 12:23 | #3 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
Odp: Problem ze wstecznym na rozgrzanym silniku
Dwie przyczyny, kiepskie sprzegło, badz sam olej jest winny
|
05-04-2009, 12:26 | #4 |
ford::professional
Zarejestrowany: 02-01-2009
Skąd: Łowicz
Model: Mondeo MK2
Silnik: 2.5 v6
Rocznik: 1999
Postów: 1,029
|
Odp: Problem ze wstecznym na rozgrzanym silniku
Może być kiepskie sprzęgło, a może by wystarczyło je bardziej podciągnąć ??
|
05-04-2009, 12:32 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-08-2007
Skąd: Kujawy
Model: Nie Ford
Silnik: 1.9
Rocznik: 2003
Postów: 195
|
Odp: Problem ze wstecznym na rozgrzanym silniku
Ale sprzęgło bierze mi od samej podłogi popuszcze 2 cm juz ciągnie. Inne biegi wchodza ok i ogolnie wchodza ok wszystkie, tylko ten wsteczny na mocno rozgrzanym silniku ma problem wejsc i jak juz sila go to szarpnie samochodem. a na zimnym lub lekko rozgrzanym wejdzie ok wiadomo leko moze cos slychac jak sie wrzuca wsteczny, bo wiadomo synchronizatora nie ma, a na rozgzranym to masakra...
P.S podciągnac sprzegło ?? Są samoregulatory wiec po co podciagac?? Wogole mozna podciagac, gdy sa samoregulatory??? Jarkar81 Ten sam silniczek co u ciebie identyko, tylko o rok młodszy mój essi. Ostatnio edytowane przez techno100 ; 05-04-2009 o 12:35 |
05-04-2009, 13:13 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: AB(DE) / GD(PL)
Model: S-Max Titanium S / Kuga Individual
Silnik: 2.5 T 220 PS / 2.5 T 200PS
Rocznik: 2009 / 2009
Postów: 3,731
|
Odp: Problem ze wstecznym na rozgrzanym silniku
Ja mysle, ze problem moze lezec w oleju, albo jest go za malo albo stracil swoje wlasciwosci, gdy jest zimny jest ok, a gdy sie mocno rozgrzeje to to traci wlasciwosci smarne. Ja bym zrobil tak, ze zagrzal silnik az do wlaczenia wentylatora chlodnicy ale zagrzal silnik stojac, nigdzie nie jezdzac. Co wiecej caly czas z wcisnietym sprzeglem, zeby byla odlaczona skrzynia biegow, zeby olej w niej sie nie nagrzewal. Jak zagrzeje sie mocno silnik wtedy sprawdzic ten wsteczny czy dziala ok czy dalej jest to samo. Jesli to samo, stawiam na sprzeglo, jesli jest ok to olej w skrzyni.
Pozdrawiam |
05-04-2009, 13:37 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-08-2007
Skąd: Kujawy
Model: Nie Ford
Silnik: 1.9
Rocznik: 2003
Postów: 195
|
Odp: Problem ze wstecznym na rozgrzanym silniku
No dzięki kolego, przebiegu mam około 150 tys i raczej nie był zmieniany olej nigdy i czy to ze po rozgrzaniu traci własciowsci swoje juz to by działo sie tylko na wstecznym ze by nie chchiał wejsc czy an wszystkich biegach?? Bo inne chodza ok na rozgrzanym mocno. Chyba ze wsteczny potrzebuje jakiegos specjalnego smarowania ???? I jeszcz jedno ile wchodzi do skrzyni biegów litrów oleju, i jak sprawdzic czy jest odpowedni stan oleju w skrzyni czy brakuje??
|
05-04-2009, 14:53 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-02-2009
Skąd: Wrocław
Model: Passat B6
Silnik: 2.0 TDI BMR 170
Rocznik: 2006
Postów: 186
|
Odp: Problem ze wstecznym na rozgrzanym silniku
Ja mam podobnie w swoim escorcie, ale robie w ten sposob: wciskam sprzeglo i lekko pcham raczke zmiany biegow do tylu (na wsteczny), mozna wyczuc moment kiedy skrzynia jest gotowa na wrzucenie biegu i wtedy popchnąć mocniej (wchodzi dobrze). Rzeczywiscie moze to byc sprawa oleju ktory (jak kazdy olej) traci swoje wlasciwosci smarne pod wplywem temeratury. Mozesz tez robic tak ze włączasz jedynke popuszczasz sprzeglo zeby auto zaczelo jechac lub szarpnelo... pozniej znowu wciskasz i wrzucasz wsteczny.
U mnie te sposoby czasami się sprawdzają a czasami nie... Niestety escort to nie jest auto wyścigowe z doskonałą przekładniąGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Poza tym wiem ze to nie rozwiązuje w pełni problemu, ale przynajmniej człowiek się nie denerwuje że coś zgrzytaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
05-04-2009, 16:15 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-08-2007
Skąd: Kujawy
Model: Nie Ford
Silnik: 1.9
Rocznik: 2003
Postów: 195
|
Odp: Problem ze wstecznym na rozgrzanym silniku
Czyli wnioskuje ze wsteczny jest najlepszym dowodem na to ze smarowanie jest slabe przy rozgrzanym silniku gdyz olej traci te własciowsci z biegiem lat pod wpływem wysokiej temperatury tak ?? Czy jeszcze jest jakis inny sposób zeby poznac jakie jest smarowanie dobre czy nie?? I jeszcze pytanie jak podciagnac linke od sprzegła da sie wogole gdyz posiada to samoregulatory?? Pytam ewentualnie jak by co Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
05-04-2009, 17:35 | #10 | |||
ford::expert
Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: AB(DE) / GD(PL)
Model: S-Max Titanium S / Kuga Individual
Silnik: 2.5 T 220 PS / 2.5 T 200PS
Rocznik: 2009 / 2009
Postów: 3,731
|
Odp: Problem ze wstecznym na rozgrzanym silniku
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Pozdrawiam |
|||
|
|
|