Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-04-2009, 11:58   #1
techno100
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-08-2007
Skąd: Kujawy
Model: Nie Ford
Silnik: 1.9
Rocznik: 2003
Postów: 195
Domyślnie Bardzo trudno wrzucić wsteczny na rozgrzanym silniku

Witam, szukałem juz na forum ale dokładnie nie moge znalesc tego co sie dzieje u mnie ;/
Problem polega na tym ze nie moge wrzucic wstecznego a dokladniej wejdzie ale z oporem i szarpnie samochodem jak go wrzucam, slychac zgrzyt, dzieje sie tak tylko gdy jest samochód mocno rozgrzany tzn jak jezdze około 3 godzin non stop po miescie przy słonecznej pogodzie, chłodnica non stop chłodzi samochód. temp jest troszeczke wiecej niz na połowie normy to wtedy własnie jest ten problem ze wstecznym. Wiem ze wsteczny nie posiada synchronizatora, próbowałem tez wysprzeglac czyli przed wrzuceniem puscic sprzegło i odczekac z 5 sekund ponownie nacisnac i wrzucic wsteczny na rozgrzanym mocno silniku ito samo jest. Natomiast na zimnym lub mało rozgrzanym silniku, nie az tak mocno ze ciagle wentylator sie załacza to wsteczny wskakuje prawidłowo bez zadnych problemów, problem pojawia sie wtedy gdy jezdze długo po miescie samochód sie mocno zagrzeje przy słonecznej pogodzie. Problem dotyczy tylko wstecznego, inne biegi na rozgrzanym silniku nawet wskakuja ok bez problemów. Prosił bym o pomoc co to moze byc, czy za mało moze oleju w skrzyni?? Czy poprostu tak juz zawsze jest z tym wstecznym na rozgrzanym mocno silniku??

Silnik 1.4 CVH


Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 14-10-2010 o 11:44
techno100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-04-2009, 12:22   #2
jarkar81
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 14-05-2008
Skąd: Łódź
Model: ---
Silnik: ---
Rocznik: ---
Postów: 843
Domyślnie Odp: Problem ze wstecznym na rozgrzanym silniku

masz CFI czy EFI?
U mnie jest podobnie, ale nie dotykam się do tego puki jeździ.
jarkar81 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-04-2009, 12:23   #3
Magik123
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
Domyślnie Odp: Problem ze wstecznym na rozgrzanym silniku

Dwie przyczyny, kiepskie sprzegło, badz sam olej jest winny
Magik123 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-04-2009, 12:26   #4
Patt MelodyZ
ford::professional
 
Avatar Patt MelodyZ
 
Zarejestrowany: 02-01-2009
Skąd: Łowicz
Model: Mondeo MK2
Silnik: 2.5 v6
Rocznik: 1999
Postów: 1,029
Domyślnie Odp: Problem ze wstecznym na rozgrzanym silniku

Może być kiepskie sprzęgło, a może by wystarczyło je bardziej podciągnąć ??
__________________
Escort 1.6 16v - Polska Jazda
Mondeo 2.5 v6 24v
Patt MelodyZ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-04-2009, 12:32   #5
techno100
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-08-2007
Skąd: Kujawy
Model: Nie Ford
Silnik: 1.9
Rocznik: 2003
Postów: 195
Domyślnie Odp: Problem ze wstecznym na rozgrzanym silniku

Ale sprzęgło bierze mi od samej podłogi popuszcze 2 cm juz ciągnie. Inne biegi wchodza ok i ogolnie wchodza ok wszystkie, tylko ten wsteczny na mocno rozgrzanym silniku ma problem wejsc i jak juz sila go to szarpnie samochodem. a na zimnym lub lekko rozgrzanym wejdzie ok wiadomo leko moze cos slychac jak sie wrzuca wsteczny, bo wiadomo synchronizatora nie ma, a na rozgzranym to masakra...

P.S podciągnac sprzegło ?? Są samoregulatory wiec po co podciagac?? Wogole mozna podciagac, gdy sa samoregulatory???

Jarkar81 Ten sam silniczek co u ciebie identyko, tylko o rok młodszy mój essi.

Ostatnio edytowane przez techno100 ; 05-04-2009 o 12:35
techno100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-04-2009, 13:13   #6
corneliusab
ford::expert
 
Avatar corneliusab
 
Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: AB(DE) / GD(PL)
Model: S-Max Titanium S / Kuga Individual
Silnik: 2.5 T 220 PS / 2.5 T 200PS
Rocznik: 2009 / 2009
Postów: 3,731
Domyślnie Odp: Problem ze wstecznym na rozgrzanym silniku

Ja mysle, ze problem moze lezec w oleju, albo jest go za malo albo stracil swoje wlasciwosci, gdy jest zimny jest ok, a gdy sie mocno rozgrzeje to to traci wlasciwosci smarne. Ja bym zrobil tak, ze zagrzal silnik az do wlaczenia wentylatora chlodnicy ale zagrzal silnik stojac, nigdzie nie jezdzac. Co wiecej caly czas z wcisnietym sprzeglem, zeby byla odlaczona skrzynia biegow, zeby olej w niej sie nie nagrzewal. Jak zagrzeje sie mocno silnik wtedy sprawdzic ten wsteczny czy dziala ok czy dalej jest to samo. Jesli to samo, stawiam na sprzeglo, jesli jest ok to olej w skrzyni.

Pozdrawiam
__________________
Moje Mondeo

corneliusab jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-04-2009, 13:37   #7
techno100
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-08-2007
Skąd: Kujawy
Model: Nie Ford
Silnik: 1.9
Rocznik: 2003
Postów: 195
Domyślnie Odp: Problem ze wstecznym na rozgrzanym silniku

No dzięki kolego, przebiegu mam około 150 tys i raczej nie był zmieniany olej nigdy i czy to ze po rozgrzaniu traci własciowsci swoje juz to by działo sie tylko na wstecznym ze by nie chchiał wejsc czy an wszystkich biegach?? Bo inne chodza ok na rozgrzanym mocno. Chyba ze wsteczny potrzebuje jakiegos specjalnego smarowania ???? I jeszcz jedno ile wchodzi do skrzyni biegów litrów oleju, i jak sprawdzic czy jest odpowedni stan oleju w skrzyni czy brakuje??
techno100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-04-2009, 14:53   #8
kubson1
ford::average
 
Avatar kubson1
 
Zarejestrowany: 02-02-2009
Skąd: Wrocław
Model: Passat B6
Silnik: 2.0 TDI BMR 170
Rocznik: 2006
Postów: 186
Domyślnie Odp: Problem ze wstecznym na rozgrzanym silniku

Ja mam podobnie w swoim escorcie, ale robie w ten sposob: wciskam sprzeglo i lekko pcham raczke zmiany biegow do tylu (na wsteczny), mozna wyczuc moment kiedy skrzynia jest gotowa na wrzucenie biegu i wtedy popchnąć mocniej (wchodzi dobrze). Rzeczywiscie moze to byc sprawa oleju ktory (jak kazdy olej) traci swoje wlasciwosci smarne pod wplywem temeratury. Mozesz tez robic tak ze włączasz jedynke popuszczasz sprzeglo zeby auto zaczelo jechac lub szarpnelo... pozniej znowu wciskasz i wrzucasz wsteczny.
U mnie te sposoby czasami się sprawdzają a czasami nie... Niestety escort to nie jest auto wyścigowe z doskonałą przekładniąGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Poza tym wiem ze to nie rozwiązuje w pełni problemu, ale przynajmniej człowiek się nie denerwuje że coś zgrzytaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
kubson1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-04-2009, 16:15   #9
techno100
ford::average
 
Zarejestrowany: 06-08-2007
Skąd: Kujawy
Model: Nie Ford
Silnik: 1.9
Rocznik: 2003
Postów: 195
Domyślnie Odp: Problem ze wstecznym na rozgrzanym silniku

Czyli wnioskuje ze wsteczny jest najlepszym dowodem na to ze smarowanie jest slabe przy rozgrzanym silniku gdyz olej traci te własciowsci z biegiem lat pod wpływem wysokiej temperatury tak ?? Czy jeszcze jest jakis inny sposób zeby poznac jakie jest smarowanie dobre czy nie?? I jeszcze pytanie jak podciagnac linke od sprzegła da sie wogole gdyz posiada to samoregulatory?? Pytam ewentualnie jak by co Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
techno100 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-04-2009, 17:35   #10
corneliusab
ford::expert
 
Avatar corneliusab
 
Zarejestrowany: 26-02-2008
Skąd: AB(DE) / GD(PL)
Model: S-Max Titanium S / Kuga Individual
Silnik: 2.5 T 220 PS / 2.5 T 200PS
Rocznik: 2009 / 2009
Postów: 3,731
Domyślnie Odp: Problem ze wstecznym na rozgrzanym silniku

Cytat:
Napisał techno100 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czyli wnioskuje ze wsteczny jest najlepszym dowodem na to ze smarowanie jest slabe przy rozgrzanym silniku gdyz olej traci te własciowsci z biegiem lat pod wpływem wysokiej temperatury tak ??
Nie tylko olej traci swoje wlasciwosci pod wzgledem temp, takze pod wzgledem przebiegu (przepracowania), im starszy olej tym szybciej traci wlasciwosci smarne. Ja nie jestem pewien na 100%, ze to olej dlatego tez w poscie wyzej masz napisane jak ja bym to sprawdzil.
Cytat:
Napisał techno100 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy jeszcze jest jakis inny sposób zeby poznac jakie jest smarowanie dobre czy nie??
Samego smarowania nie ma mozliwosci sprawdzenia, jakas czesc skrzyni biegow jest wypelniona olejem i gdy pracuje, gdy kreca sie w niej walki, rozrzucaja one olej po skrzyni.
Cytat:
Napisał techno100 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
I jeszcze pytanie jak podciagnac linke od sprzegła da sie wogole gdyz posiada to samoregulatory?? Pytam ewentualnie jak by co Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jezeli masz mk7 to jest mozliwosc podciagniecia linki sprzegla sruba nad pedalem sprzegla na klucz imbusowy ale z tego co widze po Twoim roczniku masz mk6 w nim (nie jestem pewien) nie ma tej sruby wiec nie mozna samemu sobie podregulowac.

Pozdrawiam
__________________
Moje Mondeo

corneliusab jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:36.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.