|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-03-2009, 00:21 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 23-02-2009
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 1
|
Świst w przedziale obrotów 1800-3500 - EGR , turbina?
witam; Od pewnego czasu jestem posiadaczem focusa 1.8 TDCI 115KM 2005r. Z silnika dochodzi straszny świst... sprawdzałem tzw bałwanki i są ok... podejrzewam że może EGR jest zanieczyszczony i się nie otwiera jak trzeba. Co ciekawsze...Dwa razy podczas mrozów świstu nie było słychać przez pewną chwilę (po przegazowaniu silnika co zostało poprzedzone odkręceniem egr od turbiny i ponownym przykręceniem - mechanik stwierdził czyściutko ! i skręcił ....wyjechałem z warsztatu wkurzony że nic nie pomogli zagazowałem silnik i świst minął! Następnego dnia przejechałem jakieś 10 km , po czym silnik wkręciłem na wyższe obroty i świst wrócił i jest tak do dnia dzisiejszego. proszę pomórzcie bo spędza mi to sen z powiek a mechanicy rozkładają ręce.
|
03-03-2009, 08:33 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-05-2008
Skąd: Oświęcim
Model: focus
Silnik: 1,8 tddi
Rocznik: 2000
Postów: 165
|
Odp: Świst w przedziale obrotów 1800-3500 - EGR , turbina?
witaj ja niestety tez tak mam mi mechanik powiedzial ze to turbo tak wyje ale mnie to nie usatysfakcjonowalo bo autko mi delikatnie straciło na mocy i szukam dalej jak sie dowiem co bylo dam znac ty tez sie odezwji jak ktos wykryje co jest nie tak
|
03-09-2009, 22:28 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-09-2008
Skąd: wlkp.
Model: FOCUS MK2
Silnik: 1.6 TDCI 109PS
Rocznik: 2005
Postów: 69
|
Odp: Świst w przedziale obrotów 1800-3500 - EGR , turbina?
To samo w 1,6 TDCi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wiecei już koledzy co było przyczyną tego świstu i spadku mocy?
Czy przerywa wam również jak lekko dodajecie gazu lub trzymacie go "na równo"?
__________________
CB UNIDEN PRO XL 520 + PRESIDENT FLORIDA http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=105 |
03-09-2009, 23:18 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-02-2008
Skąd: Katowice
Model: Fiesta mk7 x2, mondeo mkIV 2.5T
Silnik: 1.4 tdci, 1.4 benzyna, 2.5T
Rocznik: 2009, 2009, 2012
Postów: 353
|
Odp: Świst w przedziale obrotów 1800-3500 - EGR , turbina?
albo łapie lewe powietrze (nieszczelność)
albo turbinka huczy. W każdym razie u mnie samego świstu turbiny niemal nie słychać - musze otworzyc okno i nastawic ucha podczas przyspieszania. |
03-09-2009, 23:37 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-09-2008
Skąd: wlkp.
Model: FOCUS MK2
Silnik: 1.6 TDCI 109PS
Rocznik: 2005
Postów: 69
|
Odp: Świst w przedziale obrotów 1800-3500 - EGR , turbina?
Gdyby mi nie przerywał na niskich obrotach i przy równej jeździe to podejrzewałbym tylko turbo bo od 1500 rmp gdzieś się zaczyna ten świst (od wczoraj. wcześniej tez nie było turbo słyszalne bez wsłuchiwania się) i w tym zakresie powyżej 1500 rmp czuję, że wolniej przyspiesza niż wcześniej... no ale to przerywanie zaraz po zmianie biegu i spokojnym przyspieszaniu poniżej 1500... do tego po zmianie biegu i dotknięciu gazu coś tam klekocze (jak blacha o blachę) pod machą jakby się miało rozsypać i zaraz przestaje.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. dodam, że mam 183 000 przebiegu, auto kupiłem z 160 000 i nie wiem czy turbo było zmieniane...
__________________
CB UNIDEN PRO XL 520 + PRESIDENT FLORIDA http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=105 |
04-09-2009, 00:30 | #6 |
ford::average
Imię: Adam
Zarejestrowany: 21-07-2009
Skąd: focusowo
Model: Focus 2
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 170
|
Odp: Świst w przedziale obrotów 1800-3500 - EGR , turbina?
mi rowniez zaczelo cos swistac tak od 1.5k obrotow ale jak narazie moja foczka idzie ladnie i ladnie sie zbiera wiec nie zagladalem w to bardziej wnikliwie, a co do przerywania mam tez cos podobnego moze nie tyle co przerywania co dlawienia ale to nikt nie wie co to moze byc bo juz byl ten temat, i na EGR bym nie stawial by najmniej u mnie bo wymienialem na nowy jakies 3 tyg temuGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 1200 zl...
Ostatnio edytowane przez CIABAH ; 04-09-2009 o 00:32 |
05-09-2009, 22:19 | #7 | |
ford::average
Zarejestrowany: 22-12-2008
Skąd: okolice Inowrocławia
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 57
|
Odp: Świst w przedziale obrotów 1800-3500 - EGR , turbina?
Cytat:
|
|
05-09-2009, 23:28 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-09-2008
Skąd: wlkp.
Model: FOCUS MK2
Silnik: 1.6 TDCI 109PS
Rocznik: 2005
Postów: 69
|
Odp: Świst w przedziale obrotów 1800-3500 - EGR , turbina?
Dzisiaj miałem chwile czasu i zajrzałem pod maskę. Problem okazał się banalny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przyczyną świstu był pęknięty gumowy element układu dolotowego (dokładnie gumowa harmonijka) na lewo od wtrysków za metalową rurką, która idzie od EGRu. Nie powinno być to kosztowne. Póki co kupiłem taśmę samowulkanizacyjną za 5,99zł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zaizolowałem, przejechałem się i wszystko chodzi jak nowe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. moc jak przed usterką i świstu nie ma. Zniknęło również przerywanie. Turbo całe i zdrowe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
CB UNIDEN PRO XL 520 + PRESIDENT FLORIDA http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=105 |
06-09-2009, 07:31 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: Świst w przedziale obrotów 1800-3500 - EGR , turbina?
No całkiem taniutkie to nie będzie... i oby się dało kupić osobno, tj. bez rury intercoolera.
|