Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 03-03-2009, 00:21   #1
lukasz2104
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 23-02-2009
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 1
Domyślnie Świst w przedziale obrotów 1800-3500 - EGR , turbina?

witam; Od pewnego czasu jestem posiadaczem focusa 1.8 TDCI 115KM 2005r. Z silnika dochodzi straszny świst... sprawdzałem tzw bałwanki i są ok... podejrzewam że może EGR jest zanieczyszczony i się nie otwiera jak trzeba. Co ciekawsze...Dwa razy podczas mrozów świstu nie było słychać przez pewną chwilę (po przegazowaniu silnika co zostało poprzedzone odkręceniem egr od turbiny i ponownym przykręceniem - mechanik stwierdził czyściutko ! i skręcił ....wyjechałem z warsztatu wkurzony że nic nie pomogli zagazowałem silnik i świst minął! Następnego dnia przejechałem jakieś 10 km , po czym silnik wkręciłem na wyższe obroty i świst wrócił i jest tak do dnia dzisiejszego. proszę pomórzcie bo spędza mi to sen z powiek a mechanicy rozkładają ręce.

lukasz2104 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-03-2009, 08:33   #2
tomek19877
ford::average
 
Avatar tomek19877
 
Zarejestrowany: 26-05-2008
Skąd: Oświęcim
Model: focus
Silnik: 1,8 tddi
Rocznik: 2000
Postów: 165
Domyślnie Odp: Świst w przedziale obrotów 1800-3500 - EGR , turbina?

witaj ja niestety tez tak mam mi mechanik powiedzial ze to turbo tak wyje ale mnie to nie usatysfakcjonowalo bo autko mi delikatnie straciło na mocy i szukam dalej jak sie dowiem co bylo dam znac ty tez sie odezwji jak ktos wykryje co jest nie tak
tomek19877 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-09-2009, 22:28   #3
clooney88
ford::average
 
Avatar clooney88
 
Zarejestrowany: 22-09-2008
Skąd: wlkp.
Model: FOCUS MK2
Silnik: 1.6 TDCI 109PS
Rocznik: 2005
Postów: 69
Domyślnie Odp: Świst w przedziale obrotów 1800-3500 - EGR , turbina?

To samo w 1,6 TDCi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wiecei już koledzy co było przyczyną tego świstu i spadku mocy?

Czy przerywa wam również jak lekko dodajecie gazu lub trzymacie go "na równo"?
__________________
CB UNIDEN PRO XL 520 + PRESIDENT FLORIDA
http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=105
clooney88 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-09-2009, 23:18   #4
Vadero
ford::advanced
 
Avatar Vadero
 
Zarejestrowany: 10-02-2008
Skąd: Katowice
Model: Fiesta mk7 x2, mondeo mkIV 2.5T
Silnik: 1.4 tdci, 1.4 benzyna, 2.5T
Rocznik: 2009, 2009, 2012
Postów: 353
Domyślnie Odp: Świst w przedziale obrotów 1800-3500 - EGR , turbina?

albo łapie lewe powietrze (nieszczelność)
albo turbinka huczy.


W każdym razie u mnie samego świstu turbiny niemal nie słychać - musze otworzyc okno i nastawic ucha podczas przyspieszania.
Vadero jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-09-2009, 23:37   #5
clooney88
ford::average
 
Avatar clooney88
 
Zarejestrowany: 22-09-2008
Skąd: wlkp.
Model: FOCUS MK2
Silnik: 1.6 TDCI 109PS
Rocznik: 2005
Postów: 69
Domyślnie Odp: Świst w przedziale obrotów 1800-3500 - EGR , turbina?

Gdyby mi nie przerywał na niskich obrotach i przy równej jeździe to podejrzewałbym tylko turbo bo od 1500 rmp gdzieś się zaczyna ten świst (od wczoraj. wcześniej tez nie było turbo słyszalne bez wsłuchiwania się) i w tym zakresie powyżej 1500 rmp czuję, że wolniej przyspiesza niż wcześniej... no ale to przerywanie zaraz po zmianie biegu i spokojnym przyspieszaniu poniżej 1500... do tego po zmianie biegu i dotknięciu gazu coś tam klekocze (jak blacha o blachę) pod machą jakby się miało rozsypać i zaraz przestaje.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

dodam, że mam 183 000 przebiegu, auto kupiłem z 160 000 i nie wiem czy turbo było zmieniane...
__________________
CB UNIDEN PRO XL 520 + PRESIDENT FLORIDA
http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=105
clooney88 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-09-2009, 00:30   #6
CIABAH
ford::average
 
Avatar CIABAH
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 21-07-2009
Skąd: focusowo
Model: Focus 2
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 170
Domyślnie Odp: Świst w przedziale obrotów 1800-3500 - EGR , turbina?

mi rowniez zaczelo cos swistac tak od 1.5k obrotow ale jak narazie moja foczka idzie ladnie i ladnie sie zbiera wiec nie zagladalem w to bardziej wnikliwie, a co do przerywania mam tez cos podobnego moze nie tyle co przerywania co dlawienia ale to nikt nie wie co to moze byc bo juz byl ten temat, i na EGR bym nie stawial by najmniej u mnie bo wymienialem na nowy jakies 3 tyg temuGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 1200 zl...

Ostatnio edytowane przez CIABAH ; 04-09-2009 o 00:32
CIABAH jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2009, 22:19   #7
woj441
ford::average
 
Avatar woj441
 
Zarejestrowany: 22-12-2008
Skąd: okolice Inowrocławia
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 57
Domyślnie Odp: Świst w przedziale obrotów 1800-3500 - EGR , turbina?

Cytat:
Napisał clooney88 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
no ale to przerywanie zaraz po zmianie biegu i spokojnym przyspieszaniu poniżej 1500...
Może to wina pedału gazu i jego wytartych ścieżek/styków?
woj441 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2009, 23:28   #8
clooney88
ford::average
 
Avatar clooney88
 
Zarejestrowany: 22-09-2008
Skąd: wlkp.
Model: FOCUS MK2
Silnik: 1.6 TDCI 109PS
Rocznik: 2005
Postów: 69
Domyślnie Odp: Świst w przedziale obrotów 1800-3500 - EGR , turbina?

Dzisiaj miałem chwile czasu i zajrzałem pod maskę. Problem okazał się banalny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Przyczyną świstu był pęknięty gumowy element układu dolotowego (dokładnie gumowa harmonijka) na lewo od wtrysków za metalową rurką, która idzie od EGRu.

Nie powinno być to kosztowne. Póki co kupiłem taśmę samowulkanizacyjną za 5,99zł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zaizolowałem, przejechałem się i wszystko chodzi jak nowe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. moc jak przed usterką i świstu nie ma. Zniknęło również przerywanie.

Turbo całe i zdrowe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
CB UNIDEN PRO XL 520 + PRESIDENT FLORIDA
http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=105
clooney88 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2009, 07:31   #9
maureliusz
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
Domyślnie Odp: Świst w przedziale obrotów 1800-3500 - EGR , turbina?

No całkiem taniutkie to nie będzie... i oby się dało kupić osobno, tj. bez rury intercoolera.
maureliusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:13.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.