Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-02-2009, 21:50   #1
pit76
ford::specialist
 
Avatar pit76
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Poznan
Model: FOCUS KOMBI,PARTNER
Silnik: 1.8TDDI,2.0 HDI
Rocznik: 2000,2003
Postów: 670
Domyślnie fofa 1.8tddi90km 2000r

witam.wymieniam rozrzad lubie pogrzebac sam przy aucie dacie mi jakies wskazowki,na co uwazac,moze lepiej dac mechanikowi,choc mam ich juz
dosc naprawiaja metoda albo sie uda albo nie.Jak mi siadly hamulce to najlepiej wymienic caly uklad;pompa,abs itd :fcp1

pit76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-02-2009, 22:34   #2
Dinar
ford::professional
 
Avatar Dinar
 
Zarejestrowany: 28-11-2007
Skąd: Kudowa Zdr.
Model: FF1+S-Max-Fiesta
Silnik: 2,0TDCI 130 aut - 1,4 TDCI
Rocznik: 2008r titan.- 2002r
Postów: 1,964
Domyślnie Re: fofa 1.8tddi90km 2000r

OPIS NIE JEST MóJ.
Co potrzebne:
1. Lewarek
2. Jakiś klocek, najlepiej drewniany do podłożenia pod silnik.
3. Klucz nasadowy "10"
4. Klucz nasadowy "15"
5. Klucz nasadowy "19"
6. Klucz imbusowy "8" - nie jest koniecznie potrzebny.
7. Jakis pędzelek i odrobina farby albo dobry pisak np biały albo czerwony.

Najpierw podnosimy samochód jak do wymiany przedniego koła /prawego oczywiście/ dosyć wysoko, praktycznie maxymalnie. Podkładamy pod miskę olejową jakis kloce, maxymalnie ile można i opuszczamy lewarek całkowicie.
Następnie odkręcamy zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego - 1x śruba "10" + zatrzask. Zbiorniczek kładziemy na bok. Kolejno odkręcamy poduszkę silnika /silnik nam nie opadnie a poduszka zejdzie lekko bo silnik mamy oparty na klocku/ 3 x śruba "15" + 2 x śruba "19" .
I teraz pozostała tylko osłona rozrządu. A więc 4 x śruba "10". Po zdjęciu osłony mamy już rozrząd w całej okazałości a więc 2 koła pasowe, pasek i napinacz.
Bierzemy pędzelek albo flamaster i nzaczymy położenie kół /kropka na kole i na bloku/. W zasadzie jest to czynność tak na wszelki wypadek i dla pewności, gdyż przy normalnej wymianie samego paska nie ma możliwości ruszenia kół, gdyż kręcą się ciężko ale lepiej dmuchać na zimne.

No i czynność zasadnicza. Odkręcamy napinacz - klucz "15" i wyjmujemy pasek. Następnie zakładmy nowy pasek z tym że warto założyć najpierw na koła pasowe /zębate/ a następnie dopiero założyć napinacz i dokręcić go w miarę ciasno ale nie całkowicie.

Po sprawdzeniu czy koła się nie obruciły obracamy napinacz w lewo /konkretnie to obracamy blaszę/ramię na napinaczu - można to zrobić wspomnianym wcześniej imbusem "8" ale swobodnie można to zrobić ręką/. Najlepie zwrócic uwagę przed odkręceniem napinacza w jakiej pozycji jest blaszka/ramię i ustawić tak samo jak w fabryce - u mnie akurat było dokładnie na "godzinę dziewiątą" - każdy jak popatrzy na napinacz to będzie wiedział o co chodzi.
Jak już napniemy pasaek odpowiednio dokręcamy napinacz na maxa i... to tyle Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Następnie składamy z powrotem wszystko w odwrotnej kolejności jak przedtem
Dinar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-02-2009, 23:05   #3
mtoczynski
ford::advanced
 
Avatar mtoczynski
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 20-11-2005
Skąd: Warszawa
Model: Fiesta MK7 | Focus MKI
Silnik: 1.6 Ti-VCT | 2.0 Zetec
Rocznik: 2010/2000
Postów: 364
Domyślnie Re: fofa 1.8tddi90km 2000r

pit76, co jak co, ale rozrzad proponowalbym zrobic u mechanika i brac na to papiery... domowymi metodami da sie bez problemu, ale ryzyko jest spore i w przypadku bledu, silnik do wymiany
mtoczynski jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-02-2009, 19:53   #4
pit76
ford::specialist
 
Avatar pit76
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Poznan
Model: FOCUS KOMBI,PARTNER
Silnik: 1.8TDDI,2.0 HDI
Rocznik: 2000,2003
Postów: 670
Domyślnie Re: fofa 1.8tddi90km 2000r

dzieki za rady,wszystko poszlo gladko,foke mam od pewnego czasu wiec musze sie troche podszkolic,ale jestem na dobrej drodze,z auta jestem b.zadowolony zobaczymy jak dalej :fcp29
pit76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2009, 08:25   #5
szymonooo
ford::average
 
Zarejestrowany: 17-02-2008
Skąd: dolny śląsk
Model: Ford Focus Mk1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 81
Domyślnie Re: fofa 1.8tddi90km 2000r

Ja dodam od siebie, że akurat w 1.8 TDDI rozrząd wymienia się bardzo prosto. Napinacz paska według TIS musi być ustawiony tak, żeby wskazówka w okienku była ustawiona idealnie po środku. chciałem pomóc koleżance i wymienić jej rozrząd w foce 1.6 i tam to dopiero było rozbierania ;D koło pasowe wału trza było sciągać! Pół dnia roboty. W TDDI rozrząd to max. godzina roboty Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam
szymonooo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-02-2009, 17:09   #6
mandzuri
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 13-12-2008
Postów: 14
Domyślnie Re: fofa 1.8tddi90km 2000r

A może napisze ktoś ile kosztuje wymiana u mechaniora (chodzi mi o 1,8 tddi 90KM).


Może gra nie warta świeczki i nie ma co się brudzić samemu tylko lepiej wypić piwko.
:fcp29
mandzuri jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-02-2009, 17:56   #7
He.
ford::average
 
Avatar He.
 
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Kuj. - Pom.
Model: Focus
Silnik: 1,8
Rocznik: 2000
Postów: 115
Domyślnie Re: fofa 1.8tddi90km 2000r

U mnie za wymianę paska, rolki i filtra paliwa (wcześniej sam zakupiłem oryginalne części) zapłaciłem
240 zł. Przy "okazji" zdecydowali o wymianie paska wieloklinowego.:fcp4 Niby miałem okazję kupić pasek
od ręki u nich w warsztacie jednak co ciekawe był droższy niż oryginał :562:
Auto odstawione o 7.00 a koło 12.00 miałem do odbioru.

Po wymianie wszystko sprawuje się jak należny.
He. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-02-2009, 19:10   #8
Dinar
ford::professional
 
Avatar Dinar
 
Zarejestrowany: 28-11-2007
Skąd: Kudowa Zdr.
Model: FF1+S-Max-Fiesta
Silnik: 2,0TDCI 130 aut - 1,4 TDCI
Rocznik: 2008r titan.- 2002r
Postów: 1,964
Domyślnie Re: fofa 1.8tddi90km 2000r

Cytat:
Napisał mandzuri
A może napisze ktoś ile kosztuje wymiana u mechaniora (chodzi mi o 1,8 tddi 90KM).


Może gra nie warta świeczki i nie ma co się brudzić samemu tylko lepiej wypić piwko.
:fcp29
Ja zapłaciłem 150zł za robociznę - tylko rozrząd komp.
Dinar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-02-2009, 19:12   #9
pit76
ford::specialist
 
Avatar pit76
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Poznan
Model: FOCUS KOMBI,PARTNER
Silnik: 1.8TDDI,2.0 HDI
Rocznik: 2000,2003
Postów: 670
Domyślnie Re: fofa 1.8tddi90km 2000r

240 to chyba za duzo, za godz.roboty.Chcialbym sie tym zajmowac,dwa na dzien i spokuj,jak ktos ma narzedzia,troche wiedzy i umiejetnosci to sobie poradzi.Zrobisz cos dla foki sam i zdobedziesz doswiadczenie.xd
pit76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-02-2009, 22:41   #10
He.
ford::average
 
Avatar He.
 
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Kuj. - Pom.
Model: Focus
Silnik: 1,8
Rocznik: 2000
Postów: 115
Domyślnie Re: fofa 1.8tddi90km 2000r

40 zł poszło za sam pasek wieloklinowy a reszta to wymiana + "ubezpieczenie" gdyby
coś poszło nie tak :fcp23
He. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:38.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.