|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-02-2009, 21:50 | #1 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Poznan
Model: FOCUS KOMBI,PARTNER
Silnik: 1.8TDDI,2.0 HDI
Rocznik: 2000,2003
Postów: 670
|
fofa 1.8tddi90km 2000r
witam.wymieniam rozrzad lubie pogrzebac sam przy aucie dacie mi jakies wskazowki,na co uwazac,moze lepiej dac mechanikowi,choc mam ich juz
dosc naprawiaja metoda albo sie uda albo nie.Jak mi siadly hamulce to najlepiej wymienic caly uklad;pompa,abs itd :fcp1 |
05-02-2009, 22:34 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 28-11-2007
Skąd: Kudowa Zdr.
Model: FF1+S-Max-Fiesta
Silnik: 2,0TDCI 130 aut - 1,4 TDCI
Rocznik: 2008r titan.- 2002r
Postów: 1,964
|
Re: fofa 1.8tddi90km 2000r
OPIS NIE JEST MóJ.
Co potrzebne: 1. Lewarek 2. Jakiś klocek, najlepiej drewniany do podłożenia pod silnik. 3. Klucz nasadowy "10" 4. Klucz nasadowy "15" 5. Klucz nasadowy "19" 6. Klucz imbusowy "8" - nie jest koniecznie potrzebny. 7. Jakis pędzelek i odrobina farby albo dobry pisak np biały albo czerwony. Najpierw podnosimy samochód jak do wymiany przedniego koła /prawego oczywiście/ dosyć wysoko, praktycznie maxymalnie. Podkładamy pod miskę olejową jakis kloce, maxymalnie ile można i opuszczamy lewarek całkowicie. Następnie odkręcamy zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego - 1x śruba "10" + zatrzask. Zbiorniczek kładziemy na bok. Kolejno odkręcamy poduszkę silnika /silnik nam nie opadnie a poduszka zejdzie lekko bo silnik mamy oparty na klocku/ 3 x śruba "15" + 2 x śruba "19" . I teraz pozostała tylko osłona rozrządu. A więc 4 x śruba "10". Po zdjęciu osłony mamy już rozrząd w całej okazałości a więc 2 koła pasowe, pasek i napinacz. Bierzemy pędzelek albo flamaster i nzaczymy położenie kół /kropka na kole i na bloku/. W zasadzie jest to czynność tak na wszelki wypadek i dla pewności, gdyż przy normalnej wymianie samego paska nie ma możliwości ruszenia kół, gdyż kręcą się ciężko ale lepiej dmuchać na zimne. No i czynność zasadnicza. Odkręcamy napinacz - klucz "15" i wyjmujemy pasek. Następnie zakładmy nowy pasek z tym że warto założyć najpierw na koła pasowe /zębate/ a następnie dopiero założyć napinacz i dokręcić go w miarę ciasno ale nie całkowicie. Po sprawdzeniu czy koła się nie obruciły obracamy napinacz w lewo /konkretnie to obracamy blaszę/ramię na napinaczu - można to zrobić wspomnianym wcześniej imbusem "8" ale swobodnie można to zrobić ręką/. Najlepie zwrócic uwagę przed odkręceniem napinacza w jakiej pozycji jest blaszka/ramię i ustawić tak samo jak w fabryce - u mnie akurat było dokładnie na "godzinę dziewiątą" - każdy jak popatrzy na napinacz to będzie wiedział o co chodzi. Jak już napniemy pasaek odpowiednio dokręcamy napinacz na maxa i... to tyle Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Następnie składamy z powrotem wszystko w odwrotnej kolejności jak przedtem |
05-02-2009, 23:05 | #3 |
ford::advanced
Imię: Michał
Zarejestrowany: 20-11-2005
Skąd: Warszawa
Model: Fiesta MK7 | Focus MKI
Silnik: 1.6 Ti-VCT | 2.0 Zetec
Rocznik: 2010/2000
Postów: 364
|
Re: fofa 1.8tddi90km 2000r
pit76, co jak co, ale rozrzad proponowalbym zrobic u mechanika i brac na to papiery... domowymi metodami da sie bez problemu, ale ryzyko jest spore i w przypadku bledu, silnik do wymiany
|
06-02-2009, 19:53 | #4 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Poznan
Model: FOCUS KOMBI,PARTNER
Silnik: 1.8TDDI,2.0 HDI
Rocznik: 2000,2003
Postów: 670
|
Re: fofa 1.8tddi90km 2000r
dzieki za rady,wszystko poszlo gladko,foke mam od pewnego czasu wiec musze sie troche podszkolic,ale jestem na dobrej drodze,z auta jestem b.zadowolony zobaczymy jak dalej :fcp29
|
10-02-2009, 08:25 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 17-02-2008
Skąd: dolny śląsk
Model: Ford Focus Mk1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 81
|
Re: fofa 1.8tddi90km 2000r
Ja dodam od siebie, że akurat w 1.8 TDDI rozrząd wymienia się bardzo prosto. Napinacz paska według TIS musi być ustawiony tak, żeby wskazówka w okienku była ustawiona idealnie po środku. chciałem pomóc koleżance i wymienić jej rozrząd w foce 1.6 i tam to dopiero było rozbierania ;D koło pasowe wału trza było sciągać! Pół dnia roboty. W TDDI rozrząd to max. godzina roboty Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam
|
11-02-2009, 17:09 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-12-2008
Postów: 14
|
Re: fofa 1.8tddi90km 2000r
A może napisze ktoś ile kosztuje wymiana u mechaniora (chodzi mi o 1,8 tddi 90KM).
Może gra nie warta świeczki i nie ma co się brudzić samemu tylko lepiej wypić piwko. :fcp29 |
11-02-2009, 17:56 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Kuj. - Pom.
Model: Focus
Silnik: 1,8
Rocznik: 2000
Postów: 115
|
Re: fofa 1.8tddi90km 2000r
U mnie za wymianę paska, rolki i filtra paliwa (wcześniej sam zakupiłem oryginalne części) zapłaciłem
240 zł. Przy "okazji" zdecydowali o wymianie paska wieloklinowego.:fcp4 Niby miałem okazję kupić pasek od ręki u nich w warsztacie jednak co ciekawe był droższy niż oryginał :562: Auto odstawione o 7.00 a koło 12.00 miałem do odbioru. Po wymianie wszystko sprawuje się jak należny. |
11-02-2009, 19:10 | #8 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 28-11-2007
Skąd: Kudowa Zdr.
Model: FF1+S-Max-Fiesta
Silnik: 2,0TDCI 130 aut - 1,4 TDCI
Rocznik: 2008r titan.- 2002r
Postów: 1,964
|
Re: fofa 1.8tddi90km 2000r
Cytat:
|
|
11-02-2009, 19:12 | #9 |
ford::specialist
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Poznan
Model: FOCUS KOMBI,PARTNER
Silnik: 1.8TDDI,2.0 HDI
Rocznik: 2000,2003
Postów: 670
|
Re: fofa 1.8tddi90km 2000r
240 to chyba za duzo, za godz.roboty.Chcialbym sie tym zajmowac,dwa na dzien i spokuj,jak ktos ma narzedzia,troche wiedzy i umiejetnosci to sobie poradzi.Zrobisz cos dla foki sam i zdobedziesz doswiadczenie.xd
|
11-02-2009, 22:41 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Kuj. - Pom.
Model: Focus
Silnik: 1,8
Rocznik: 2000
Postów: 115
|
Re: fofa 1.8tddi90km 2000r
40 zł poszło za sam pasek wieloklinowy a reszta to wymiana + "ubezpieczenie" gdyby
coś poszło nie tak :fcp23 |