|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-01-2009, 14:05 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-04-2005
Postów: 76
|
[C-Max] Silnik 1.8 16v DOHC - Korbowody.
Witam,
Padły mi panewki i jeden korbowód ... Ford tego nie sprzedaje w częściach tylko jako cały blok silnika ale cena jest chora. Za nim zacznę szukać używanego silnika do ściągnięcia mam pytanie do Was jako ostatniej deski ratunku: Nie ma ktoś z Was dojścia do kupienia samego korbowodu do tego silnika lub wie gdzie to mogę dostać ( z używanego silnika też wchodzi w grę ) ?????? Duratec HE 1.8 16v 120KM benzynka montowany do C-Max`a 2004 Pozdrawiam |
26-01-2009, 15:12 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 08-02-2008
Skąd: Warszawa
Model: C-Max
Silnik: 1.8 16V (CSDA, CSDB)
Rocznik: 2004
Postów: 1,123
|
Re: [C-Max] Silnik 1.8 16v DOHC - Korbowody.
dzwonilem w kilka miejsc ale niestety nigdzie nie maja takich rzeczy. jesli juz to kompletny silnik (bez osprzetu) i taki silniczek mozna juz kupic za ok 3500.
a moze poszukaj w miejscach gdzie kasuja samochody moze tam cos moga miec. albo zobacz jakis konkretnie roz..... to wtedy na pewno pozwola Ci wyciagnąc panewki i korbowód. sorry ale nie mam mozliwosci pomocy, mogę zyczyć tylko powodzenia w szukaniu
__________________
Jak się nie ma co się lubi to..... Trzeba dążyć żeby to osiągnąć Pozdrowionka... |
26-01-2009, 15:50 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 25-07-2008
Skąd: Krapkowice (opolskie)
Model: Fcus
Silnik: 2.0 TDCi 150KM
Rocznik: 2015
Postów: 232
|
Re: [C-Max] Silnik 1.8 16v DOHC - Korbowody.
W takiej sytuacji dobrze jest rozważyć zakup C-maxa w wersji angielskiej. Można takiego dostać już za 10000 tyś zł (oczywiście najuboższego i pewnie stukniętego) i wtedy albo zostawić resztę dla siebie na części albo rozebrać i sprzedać to może na zero wyjdziesz.
__________________
Ja lubię mieć luz humor i sprawny wóz.... |
26-01-2009, 15:55 | #4 |
ford::professional
Zarejestrowany: 08-02-2008
Skąd: Warszawa
Model: C-Max
Silnik: 1.8 16V (CSDA, CSDB)
Rocznik: 2004
Postów: 1,123
|
Re: [C-Max] Silnik 1.8 16v DOHC - Korbowody.
albo kupic sam silnik np niemcy lub inny kraj wyciagnac co potrzebne a reszte sprzedac a jako ze jest malo czesci do tych silnikow bo ford oferuje komplet to pewnie zbyt bylby dobry
__________________
Jak się nie ma co się lubi to..... Trzeba dążyć żeby to osiągnąć Pozdrowionka... |
27-01-2009, 22:18 | #5 |
ford::professional
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 12-03-2004
Skąd: KWA
Model: VW Touareg MK I/Scorpio mk2 94 2.9
Silnik: 3.2b V6/2.9 EFI
Rocznik: 2004/1994
Postów: 1,554
|
Re: [C-Max] Silnik 1.8 16v DOHC - Korbowody.
Ja też polecam anglika (sam go mam - po przekładce), mniej wyjeżdżone i racja że jak wszystko sprzedaż to może na 0 wyjdziesz.
|
27-01-2009, 23:02 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-04-2005
Postów: 76
|
Re: [C-Max] Silnik 1.8 16v DOHC - Korbowody.
CERES ale wszędzie jak widzę ofertę sprzedaży anglika to jest zetec a ja mam duratec? chyba że to bez znaczenia i podepnę swój osprzęt do niego??? A gdzie z czystej ciekawości resztę sprzedałeś???
Mam eszcze do Was inne pytanie ... kurde nie znam się na tym... jak gość mi mowi że jest panewka przekręcona to napewno jest uwalona korba, tzn. porysowana ale co by się stało gdybym wymienił tylko panewki ???? |
28-01-2009, 07:37 | #7 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-10-2008
Skąd: N: 51° 24' E: 19° 40'
Model: C-Max były Escort MK7 i MK6
Silnik: 1.8 TDCi / 1.8 TD / 1.8D
Rocznik: 2006 / 1999 / 1994
Postów: 770
|
Re: [C-Max] Silnik 1.8 16v DOHC - Korbowody.
panewka to jest rodzaj łożyska - tyle że nie toczne jak te kulkowe tylko ślizgowe.
takie łożysko składa się tylko z jednej części - "bieżni ślizgowej" która ze względów technologicznych jest podzielona na dwie połówki górną i dolną. w odróżnieniu od zwykłych łożysk kulkowych które posiadają dwie bieżnie toczne (pierścienie) dla kulek i wianuszek z kulkami. Takie łożysko panewkowe wymaga aby element współpracujący (tutaj korbowód) był w bardzo dobrej kondycji, gdyż to on ma się po "ślizgawce" "ślizgać", a skoro jest porysowany to zedrze ślizgawkę "w tri miga" i szlag trafi panewkę. w łożyskach kulkowych tego wymogu nie ma bo jedna z bieżni jest ciasno pasowana na wałek. A więc jeśli chcesz oszczędzić na wymianie korby to trza ją dać do przeszlifowania na mniejszą średnicę i panewki kupić na I-szy szlif - znaczy ciaśniejsze. Ale o ile to jest sposób od dawna znany i praktykowany, to czy jest to możliwe i wykonalne dla tego konkretnego modelu auta z tym już gorzej, można mieć trudności ze znalezieniem ciaśniejszych panewek bo sam szlif to się podejmą wykonać. Moim zdaniem skoro doszło do obrócenia panewki czyli zatarcia się silnika to nie ma co kombinować. kupić inną jednostkę napędową i wymienić w całości gdyż reszta tego motorka też bez smarowania chodziła i po "dupie" dostała, a tego oko nie zobaczy, pozostałe wałki, korbki i panewki też już mają nadwyrężenia i to się szybko może zemścić.
__________________
a po godzinach naprawiam drukarki i komputerki - jak by komuś coś padło To spoko: niechaj mnie dręczy... |
30-01-2009, 21:57 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-04-2005
Postów: 76
|
Re: [C-Max] Silnik 1.8 16v DOHC - Korbowody.
Dzięki wszystki za radę ... Faktycznie najlepiej i chyba najbardziej opłacalnie będzie wymienić silnik ... Problem to trudność ze znalezieniem ... na allegro są ale nie strikte do c-maxa a do mondeo ale ponoć to samo w granicach ceny od 1800 do 2450zł ... będę musiał chyba coś wybrać i pojechać zobaczyć ...
|
02-02-2009, 19:04 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-04-2005
Postów: 76
|
Re: [C-Max] Silnik 1.8 16v DOHC - Korbowody.
Ufff znalazłem możliwość przeszlifowania + panewki na wymiar robione teoretycznie więc pójdę za poradą Gabrychy. Jednak mam pytanie do Gabrychy czy to niesie za sobą jakieś zagrożenia? Na co uważać trzeba i czy takie coś oznacza że muszę jeżdzić bez kręcenia do ok. 4500 i dynamiczniejszego przyśpieszania czy to nie będzie miało większego wplywu na pracę silnika????
|
02-02-2009, 19:21 | #10 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-10-2008
Skąd: N: 51° 24' E: 19° 40'
Model: C-Max były Escort MK7 i MK6
Silnik: 1.8 TDCi / 1.8 TD / 1.8D
Rocznik: 2006 / 1999 / 1994
Postów: 770
|
Re: [C-Max] Silnik 1.8 16v DOHC - Korbowody.
obrócone panewki niczego dobrego nie wróżą - brakło smaru i się zatarło - reszta motorka też nie była smarowana - co z tego będzie - wróżyć nie umiem - a co słychać w kwestii pierścieni na tłokach - też przegrzane - już nie doszczelnią garów jak należy o ile jeszcze sie do czegoś nadają.
__________________
a po godzinach naprawiam drukarki i komputerki - jak by komuś coś padło To spoko: niechaj mnie dręczy... |