|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-01-2009, 22:03 | #1 |
ford::beginner
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 16-10-2008
Skąd: Siemiatycze
Model: mondeo mk1 GHIA
Silnik: 1,8TD
Rocznik: 96
Postów: 33
|
[mk1] TD GHIA klimatyzacja a obroty silnika
u mnie w aucie jak wlaczam klimatyzacje obroty silnika podskakuja do 1100obr/min i po kilkunastu sekundach spadają do 900obr/min i tak caly czas... 900obr-- 1100obr od pewnego czasu gdy wlaczam klime wentylatory pracuja caly czas a silnik nie wchodzi na obroty jak by jakis czujnik sie zepsul? i czasami na zimnym,niedogrzanym silniku obroty zaczynaja wahlowac 700-900obr/min na cieplym obr ok.. ale z klima problem caly czas...wie ktos co to moze byc?klime na chwile wlaczam nawet w zimie zeby pompa se popracowala podobno nalezy sie tak robic...pozdrawiam
|
11-01-2009, 11:54 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 23-03-2007
Model: mondeo mk II kombi
Silnik: 1.8 td endura de
Rocznik: 1997 grudzień
Postów: 2,643
|
Re: [mk1] TD GHIA klimatyzacja a obroty silnika
Przyjrzyj się temu silniczkowi pod akumulatorem, może trzeba go przeczyścić, no i zajrzyj do wtyczki, którą wpięty jest w instalację, tam też przyda się konserwacja.
Pozdrawiam
__________________
Emmm |
11-01-2009, 21:35 | #3 | |
ford::beginner
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 16-10-2008
Skąd: Siemiatycze
Model: mondeo mk1 GHIA
Silnik: 1,8TD
Rocznik: 96
Postów: 33
|
Re: [mk1] TD GHIA klimatyzacja a obroty silnika
Cytat:
|
|
11-01-2009, 21:56 | #4 |
ford::expert
Zarejestrowany: 23-03-2007
Model: mondeo mk II kombi
Silnik: 1.8 td endura de
Rocznik: 1997 grudzień
Postów: 2,643
|
Re: [mk1] TD GHIA klimatyzacja a obroty silnika
Masz całkowitą rację, w mk1 jest termostat woskowy, tym samym, sam sobie odpowiedziałeś co masz wziąć na pierwszy ogień.
Pozdrawiam
__________________
Emmm |
12-01-2009, 11:54 | #5 | |
ford::beginner
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 16-10-2008
Skąd: Siemiatycze
Model: mondeo mk1 GHIA
Silnik: 1,8TD
Rocznik: 96
Postów: 33
|
Re: [mk1] TD GHIA klimatyzacja a obroty silnika
Cytat:
|
|
12-01-2009, 13:33 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Mosina
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0tddi
Rocznik: 2001
Postów: 157
|
Re: [mk1] TD GHIA klimatyzacja a obroty silnika
W Mk1 za podniesienie obrotów przy włączonej klimie odpowiada takie dziwne ustrojstwo zamontowane pod akumulatorem sterowane pneumatycznie. Wychodzi z niego linka która jest podpięta do tej samej dzwigni na pompie wtryskowej co termostat woskowy. Przy wstecznym ten pneumatyczny siłownik też podnosi obroty. Przy klimie podciąga dzwignię dopiero kiedy załancza się sprężarka klimy.
|
12-01-2009, 16:24 | #7 | |
ford::beginner
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 16-10-2008
Skąd: Siemiatycze
Model: mondeo mk1 GHIA
Silnik: 1,8TD
Rocznik: 96
Postów: 33
|
Re: [mk1] TD GHIA klimatyzacja a obroty silnika
Cytat:
|
|
12-01-2009, 20:15 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Mosina
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0tddi
Rocznik: 2001
Postów: 157
|
Re: [mk1] TD GHIA klimatyzacja a obroty silnika
Układ klimy jest zabezpieczony i przy zbyt niskiej temperaturze się sprężarka nie załączy tylko wentylatory będą chodziły.
Jeżeli obroty Ci falują to może trzeba sprawdzić booster. |
12-01-2009, 20:59 | #9 | |
ford::beginner
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 16-10-2008
Skąd: Siemiatycze
Model: mondeo mk1 GHIA
Silnik: 1,8TD
Rocznik: 96
Postów: 33
|
Re: [mk1] TD GHIA klimatyzacja a obroty silnika
Cytat:
|
|
13-01-2009, 23:06 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Mosina
Model: mondeo mk3
Silnik: 2.0tddi
Rocznik: 2001
Postów: 157
|
Re: [mk1] TD GHIA klimatyzacja a obroty silnika
To booster raczej odpada, a zawór ERG masz zaślepiony? Możliwe że na zimnym silniku kiedy część spalin wraca to zaczynają falować obroty 4 cylinder jest najbliżej zaworu i pewnie najwięcej zasysa tego syfu i może zimny nie dawać rady tego przepalić dlatego to falowanie. Odłącz przewód podciśnieniowy idący do zaworu - znajduje się pod interkulerem i sprawdz czy falowanie ustanie.
|