|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-01-2009, 08:33 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-02-2008
Skąd: Wawa
Model: Mondeo
Silnik: 2.0TDCI 115 KM
Rocznik: 2005
Postów: 28
|
Zwiększone zużycie paliwa - TDDI 90KM
Czołem,
Ostatnio zauważyłem dużo większe zużycie paliwa o około 1-2 l/100 km. Dodam też, że silnik bardzo wolno się nagrzewa nie mówiąc już o nagrzaniu wnętrza samochodu. Czy przyczyną zwiększonego spalania może być niedogrzanie silnika ? Dodam że ostatnio dolałem do baku jakiegoś preparatu, który oczyszcza wtryski itp. ale wątpię żeby to było przyczyną. Dodatkowa informacja to gdy po zakupie wymieniałem płyn chłodniczy okazało się że było tam niezłe "bagno". Mam podejrzenia że układ chłodzenia jest mocno zabrudzony. |
06-01-2009, 09:05 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
|
Re: Zwiększone zużycie paliwa - TDDI 90KM
Oczywiście, że zimny silnik pali więcej.
Tyle tylko, że mało wydajny układ chłodzenia raczej by przyspieszał grzanie... bo by go kiepsko chłodził :fcp2 Jest natomiast opcja, że termostat masz cały czas otwarty i stąd powoli się nagrzewa, bo jest cały czas na "dużym obiegu". W każdym razie w tą stronę bym szukał...
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT Fordy otaczają mnie |
06-01-2009, 09:27 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-02-2008
Skąd: Wawa
Model: Mondeo
Silnik: 2.0TDCI 115 KM
Rocznik: 2005
Postów: 28
|
Re: Zwiększone zużycie paliwa - TDDI 90KM
Też podejrzewam że coś z termostatem. Wskazówka od temp podnosiła się ale w pewnym momencie dalej już nie chciała. Zatrzymała się w pozycji 1/3 i nic.
Choć z tego co piszą inni to nawet sprawnego Focusa TDDI też jest ciężko ogrzać. Słyszałem nawet opcje z zakrywaniem chłodnicy kartonami ale przy -10 to raczej i bez tego silnik powinien się nagrzać po 15 -tu km. |
06-01-2009, 09:54 | #4 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
|
Re: Zwiększone zużycie paliwa - TDDI 90KM
Cytat:
Jak jest sprawny, to grzeje się jak każde inne auto. Diesle grzeją się odrobinę wolniej, niż benzyniaki, ale po prostu dlatego, że z zasady mają większą sprawność (Cykl Diesla i cykl Otta). Czyli energia idzie na jazdę, a nie na straty cieplne. Ale bez jaj, to nie jest aż taka różnica w praktyce - i tak straty są wystarczające, żeby było ciepło dość szybko :fcp23
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT Fordy otaczają mnie |
|
06-01-2009, 22:47 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-01-2009
Skąd: Żagań
Model: Focus mk I, Fiesta mk III
Postów: 58
|
Re: Zwiększone zużycie paliwa - TDDI 90KM
TAk jak pisalem w innym temacie ja tam nie mam problemow z nagrzaniem fokusa daje mu tylko troche czasu zeby to nastapilo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. po 15-tu km to juz mam leci mi ceple powietrze a wskazowka temperatury jest w pionie
wyciagnij termostat i sprawdz czy jest dobry |
06-01-2009, 23:36 | #6 |
ford::specialist
Imię: Darek
Zarejestrowany: 18-02-2007
Skąd: Mielec
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2001 po lifcie
Postów: 512
|
Re: Zwiększone zużycie paliwa - TDDI 90KM
No właśnie po 15-stu kilosach dopiero. Wcześniej miałem benzyniaki i powiem wam, że ciężko się jest przestawić jeśli chodzi o grzanie w zimie. Ale to jedyna wada jaką mogę podać i przeboleję to, za to w lecie jest zajefajny chłodzik z klimki.
|
07-01-2009, 08:17 | #7 |
ford::professional
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
|
Re: Zwiększone zużycie paliwa - TDDI 90KM
Mój łapie temperaturę po 6km.
Jeśli nie uruchamiam grzania. Jeśli włączam od razu dmuchawę, to po 8km. Więc, to nie jest wina samochodu, tylko trasy jaką pokonujecie...
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT Fordy otaczają mnie |
07-01-2009, 13:43 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-02-2008
Skąd: Wawa
Model: Mondeo
Silnik: 2.0TDCI 115 KM
Rocznik: 2005
Postów: 28
|
Re: Zwiększone zużycie paliwa - TDDI 90KM
Tak się jeszcze zastanawiam z tym termostatem.
Autko mam od marca 2008 i nie zauważyłem żeby coś niepokojacego działo się z układem chłodzenia. Wskaźnik po nagrzaniu stawał w pionowej pozycji niezależnie od temperatury na zewnątrz. Czy to jechałem szybko, czy wolno, czy stałem w korku to nie zmieniał pozycji. Gdyby termostat był cały czas otwarty zapewne wskaźnik nie zachowywałby się tak. A może się mylę ? |
07-01-2009, 23:15 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-01-2009
Skąd: Żagań
Model: Focus mk I, Fiesta mk III
Postów: 58
|
Re: Zwiększone zużycie paliwa - TDDI 90KM
Tak teraz pomyslalem sobie wes w sobote czy w niedziele (w dzien wolny od pracy) pojedz gdzies w dlusza trase tzn w taka zeby silnik sie juz nagrzal (25-30km) i zobacz czy ci bedzie lecialo cieple powietrze jesli tak to wszystko jest ok tylko potrzebuje czasu zeby sie zagrzac a jesli nie to zobacz ten termostat
Ja dzisiaj jechalem bylo -22 na dworze to dosc dlugo mi sie nagrzewal (pierwsze odpalenie po nocy) to wskazowka ruszyla sie gdzies dopiero po 10km a kiedy w pionie byla to nie pamietam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale jak wskazowka stanela w pionie i go zgasilem i stal tak z 30-40min to sie puzniej ruszyla dopiero po 5km (Jezdzilem ciagle po miescie) a co do spalania: moze trafiles na kijowa rope (chodzi o liczbe cetanowa w niej zawarta) mi na dobrej pali 4,5l a na kijowej 5/5,5l w cyklu mieszanym |
08-01-2009, 08:04 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-02-2008
Skąd: Wawa
Model: Mondeo
Silnik: 2.0TDCI 115 KM
Rocznik: 2005
Postów: 28
|
Re: Zwiększone zużycie paliwa - TDDI 90KM
Tankowałem na BP i to jeszcze Ultimę czy jakoś tak się nazywa ten lepszy olej. A potem na Statoilu zwykły ON. Tak czy siak po przejechaniu 350 km w tym ok.50-70 w mieście spalanie wyszło mi 7 l. To raczej zdecydowanie za dużo. Dodam że nie jechałem szybciej niż 120 km/h.
|