|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
12-10-2008, 19:38 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Warszawa
Model: Focus II kombi
Silnik: 1,8 TDCI - 140KM 360Nm
Rocznik: 2008
Postów: 25
|
Chiptuning w trakcie gwarancji
Zamierzam zawirusować mój motorek 1,8 TDCI. Początkowo ze względu na gwarancję brałem pod uwagę jedynie instalację Powerbox-a. Dealer V-techu w Warszawie, gdzie zamierzam to zrobić namawia mnie na chiptuning zapewniając, że jest mało prawdopodobne, aby w serwisie podczas rutynowych przeglądów został on wykryty. Ponadto stwierdził, że w przypadku problemów z serwisem może ponownie wgrać oryginalne oprogramowanie. Mam jeszcze ponad dwa lata gwarancji na samochód i nie chciałbym narobić sobie problemów. Jeżeli macie jakieś doświadczenia w tym temacie to będę wdzięczny za pomoc.
|
12-10-2008, 20:25 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 12-02-2008
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2009
Postów: 155
|
Re: Chiptuning w trakcie gwarancji
Mialem focusa z tym silnikiem i przy 130 tys km mialem silnik do wymiany z turbina, ktora sie rozleciala wszystko poszlo na dolot przeszlo przez intercoler i bylo po silniku, z tego co sie dowiadywalem sa to dosc mocno awaryjne silniki nie wiem jak w tych nowych focusach bo moj byl z 2004 roku, dlatego odradzam podnoszenia mocy bo mozesz sobie narobic problemow :fcp29
|
12-10-2008, 20:58 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 20-08-2008
Model: C-MAX KUGA - zamówiona
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 129
|
Re: Chiptuning w trakcie gwarancji
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
tutaj jest podobny temat który sam poruszyłem ( c-max do chpituningu ) ja sobie jednak odpuszczam chiptuning z względu na ryzyko które musisz brać pod uwagę , a przyrosty mocy nie są tak imponujące w tych silnikach (podawane wartości w tabelach nie zawsze będą takie same jak u ciebie ) kolejna sprawa to to co pisał ktoś wyżej o awaryjności tego silnika, już nie pierwszy raz to słyszałem a co do tego co mówią w firmach co robią chiptuningi to trzeba brać pod uwagę że oni z tego żyją i opowiadają nie zawsze prawdę, liczy się tylko kasa, a że silnik lub podzespoły siądą to już twoje zmartwienie i ryzyko, o gwarancji od takiej firmy to zapomnij, bo jej poprostu nie ma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( gwarancję to dadzą tylko na to że fura będzie szybsza ) |
13-10-2008, 09:13 | #4 |
ford::professional
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
|
Re: Chiptuning w trakcie gwarancji
Ja chipa zrobiłem przy przebiegu 254 tys. km.
Fakt, że na hamowni się okazało, że i tak jest więcej, niż w katalogu. Teraz mam 262 tys i wszystko gra. Przyrosty mocy na papierku nie oddają rzeczywistości - u mnie jest tylko 13,7 KM i 43Nm więcej a komfort jazdy i osiągi zwiększyły się niesamowicie. Nie cyfry na papierku są istotne, ale wykres przebiegu momentu i mocy. I mogę z czystym sumieniem polecić - nawet niewielki przyrost jest wart tej kasy. Oczywiście trzeba autko oddać do fachowca a nie do "tjunera" z garażu. I biorąc pod uwagę to, że chiptuning to tak naprawdę dostrojenie samochodu a nie jego przeróbki, to nie niesie to żadnego ryzyka. Oczywiście, jeśli ktoś ma pod butem trochę lepiej i katuje auto, to długo nim nie pojeździ - grunt to nie dać się ponieść. Moc i moment są większe, ale silnik dalej nagrzewa się tak samo, tak samo jest smarowany i ma ta samą turbinę. Więc trzeba zachować te same zasady eksploatacji. Sam chiptuning nie powoduje szybszego zużycia auta... no może sprzęgło musi przenosić większy moment na koła, ale i tak zapewne ono jest zaprojektowane z zapasem - moje ma się dobrze. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A co do gwarancji - chip jest niewykrywalny - tym bardziej, że na przeglądzie sprawdzają tylko klocki i płyn. A zwykłe podpięcie do WDSa nie pokaże zmiany map.
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT Fordy otaczają mnie |
13-10-2008, 17:15 | #5 | |
FCP TUNER
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
|
Re: Chiptuning w trakcie gwarancji
Cytat:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ...i jak ktoś się nasłuchał opowiadań...że silnik się rozleciał...wszystko się sypie...itp...itd ...to albo miał do czynienia z pseudo "tjuningiem" (majstrowaniem przy oprogramowaniu przez ludzi którzy nawet nie wiedzą co zgrzebali :fcp14 ) ....albo po prostu opowieści..."jedna baba ..drugiej babie"..... :fcp3 ....nigdy...ani ja, ani wielu moich znajomych, którzy zchipowali swoje auta...nie mieli takich problemów :fcp3 :fcp3 :fcp3 ...i nie przesadzę jak powiem że przejechaliśmy ponad pół mln. km. zchipowanymi dieslami....bez problemów :fcp2 :fcp2 :fcp2 ...więc nie są to czyjeś opowiadania...tylko autopsja :fcp26 ....oczywiście chipowane przez FACHOWCÓW z DOŚWIADCZENIEM....czyli [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Kraków :fcp2
__________________
WWW.GCS Tuning.pl https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|