|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-09-2008, 17:45 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-06-2008
Skąd: SUCHA BESKIDZKA/ CAVAN -IRLANDIA
Model: GALAXY GHIA X
Silnik: 1,9 TDI AFN
Rocznik: 1999
Postów: 55
|
Świecąca kontrolka od ładowania akumulatora.
Witam wszystkich i prosze o wsparcie techniczne , a mianowicie mam kilka problemow z moim autkiem ale zaczne po kolei :
- Wczoraj z nagla zaswiecila mi sie kontrolka akumulatora ( choc wskaznik byl w kolorze zielonym), pojezdzilam nim troche i dzis gdy wracalam z pracy poszlam kupic fajki i wylaczylam silnik co najgorsze nie udalo mi sie go zapalic jakby byl zupelnie wyladowany. Mam jeszcze kilka spraw ale chcialabym najpierw rozwiazac ten problem bo u nas auto jest niezbedne a jutro musze zawiezc faceta do przcy, dzieciaka do szkoly i sama dojechac do pracy no i oczywiscie z niej wrocic. Prosze moze ktos z was mial ten sam problem i udalo mu sie z niego wybrnac bede wdzieczna za kazda rade. Ostatnio edytowane przez deku ; 01-03-2016 o 19:59 |
25-09-2008, 17:55 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-09-2008
Skąd: BRUKSELA/rOPCZYC
Model: Fiesta
Silnik: 1.6 Duratec Ti-VCT
Rocznik: 2012
Postów: 497
|
Re: galaxy ghiax 1999 jak mozna rozwioazac te problemy
morze tylko szczotki sie zawiesily sprubuj lupnac alternator,jesli pomorze to pomysl osprawdzeniu alternatora,jesli nie to alternator do remontu.szczotki,lozyska ,uklad prostowniczy a morze i wirnik;jak naprawic to konkretnie.czesc
__________________
Scorpio '89 2.9 12V6 4X4 do zabawy Sierra '92 automat |
25-09-2008, 21:05 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-07-2008
Postów: 47
|
Re: galaxy ghiax 1999 jak mozna rozwioazac te problemy
Zielony wskaźnik wskazywał gęstość elektrolitu i w czasie sprawdzenia było jeszcze OK, stukanie w alternator nic ci nie da bo po pierwsze szczotki są dociskane sprężynami i na 100% nie zawiaęszają się to nie rozrusznik mogą być za krótkie.Na dzień dobry wymień regulator ze szczotkami bo to zestaw przed założeniem postaraj się popatrzeć na pierścienie ślizgowe czy nie są przetarte w niektórych alternatorach jest cienka powłoka miedzi. Jak to nie pomoże to trzeba wyjmować altka i dokładnie przejrzeć.
|
25-09-2008, 21:58 | #4 |
ford::average
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 26-06-2008
Skąd: Olsztyn
Model: vw sharan
Silnik: 1,9 tdi AFN
Rocznik: 1998
Postów: 128
|
Re: galaxy ghiax 1999 jak mozna rozwioazac te problemy
drodzy panstwo :fcp7 zielony oczko nie zawsze musi oznaczac ze aku jest sprawny. wskaznik jest skonstruowany ze pokazuje stan elektrolitu tylko w jednej celi. jezeli np . zerwie sie polaczenie miedzy celami oczko poczatkowo bedzie zielone ale aku do wymiany.
|
25-09-2008, 23:02 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 23-09-2008
Postów: 3
|
Re: galaxy ghiax 1999 jak mozna rozwioazac te problemy
witam, swego czasu w moim samochodzi mialem rowniez problem z akumulatorem co lepsze z nowym, okazalo sie ze do wymiany nadawal sie przwod prowadzacy z alternatora do akumulatora sprawdz jesli potrafisz czy laduje w ogole alternator< zaraz na wyjsciu z niego> i czy prad dochodzi do akumulatora, teraz jestem madry ale ja za to zaplacilem 120 zl a tak naprawde to pol godz roboty nakladem tej koncowki czyli 20 zl:/
pozdrawiam |
27-09-2008, 07:28 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-02-2008
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2.8
Rocznik: 1998
Postów: 126
|
Re: galaxy ghiax 1999 jak mozna rozwioazac te problemy
Sprawdż miernikiem napięcie na klemach akumulatora. Pożycz od kogoś jakiś dobry akumulator i uruchom silnik. Tym samym miernikiem sprawdż napięcie ładowania akumulatora i wszystko będzie jasne, czy winny jest akumulator czy alternator. Myślę, że jednak bez porządnego warsztatu elektromechanicznego nie obejdzie się. Przy okazji zrobisz porządek w tym układzie co bardzo się przyda w perspektywie nadchodzącej zimy.
|
27-09-2008, 21:35 | #7 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: UE
Postów: 334
|
Re: galaxy ghiax 1999 jak mozna rozwioazac te problemy
Akumulator jak każdy mężczyzna wymaga trochę pieszczot i czasami zajrzenia do środka.
W Twoim przypadku chcąc dobrze zlokalizować usterkę to trzeba posiadać woltomierz DC o zakresie min.20V albo taki tani unwersalny przydatny dla każdego [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] oraz areometr [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Wstępne ustalenie usterki można dokonać nie wychodząc z auta. Wystarczy mieć wtyczkę do zapalniczki z wyprowadzonymi przewodami można wykonać wstępne pomiary. Naładowany sprawny akumulator posiada 12V-13V2 Przy włączeniu zapłonu specjalnego spadku nie powinno być, jeżeli istnieje to należy porównać z pomiarem na zaciskach akumulatora. Jeżeli pomiar się powtórzy jak na gnieździe zapalniczki to akumulator do ładowania. Jeżeli na zaciskach akumulatora będzie dobrze to spadek napięcia na zaciskach. Zły kontakt. Trzeba oczyścić klemy od środka i zaciski aku powinno pomóc. Areometr proponowany tylko do akumulatorów z korkami, - na suchy mam też patent chyba nawet opisywałem na forum bo na elektronicznym napewno. Trzeba kontrolować poziom elektrolitu 5-10mm ponad celą oraz jego gęstość, bo może mieć napięcie bez podłączenia ale brak pojemności to złom. Przy starcie krótki spadek napięcia nawet do 10V5 poczym praca alternatora ten spadek podbije. Jeżeli alternator jest dobry to napięcie ładowania akumulatora powinno się wahać w granicach 14V-14V4 jeżeli tego brakuje to regulator napięcia albo alternator.
__________________
POZDRAWIAM - WOJTEK60 - wyborca PiS |
29-09-2008, 20:50 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-06-2008
Skąd: SUCHA BESKIDZKA/ CAVAN -IRLANDIA
Model: GALAXY GHIA X
Silnik: 1,9 TDI AFN
Rocznik: 1999
Postów: 55
|
Re: galaxy ghiax 1999 jak mozna rozwioazac te problemy
Witam sorki że dopiero dzis znalazlam chwile ale praca i jeszcze raz praca. Bardzo dziekuje za cenne rady ale udalo mi sie dojsc co jest przyczyna tej calej afery a mianowicie w wyniku uszkodzenia kółka napiecia paska klinowego efekten byl spadek paska klinowego i brak ladowania akumulatora a w zwiazku z tym ze mieszkam w irlandii okres oczekiwania na nowe kolko troche potrwa. Usiluje rowniez znalezc zacisk hamulca tylnego bo dosc obficie cieknie plyn hamulcowy a na domiar zlego uszkodzeniu ulegl zamek od klapy tylnej.Czy ktos sie orientuje jaki jest mniej wiecej koszt zacisku i wkladki lub calego zamka w Polsce i ewentualnie gdzie mozna te czesci dostac.
|
29-09-2008, 20:57 | #9 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 02-02-2008
Skąd: Olsztyn
Model: Transit Connect
Silnik: 1,8 TDCI 90KM
Rocznik: 2005
Postów: 365
|
Re: galaxy ghiax 1999 jak mozna rozwioazac te problemy
Szukaj na szrocie, cena nie powinna byc wysoka. Możesz popaptrzećna ebayu. Ale sądze że w irlandii są też jakieś szroty, więc znajdziesz bez problemu, to co potrzeba. Ja w koło Londynu wypatrzyłem kilka i w razie potrzeby tam się zaopatruje :fcp26
|
29-09-2008, 21:07 | #10 |
ford::professional
Zarejestrowany: 30-11-2006
Skąd: Ziemia Lubuska
Model: Citroen C8
Silnik: 2.2 HDI
Rocznik: 2005
Postów: 1,724
|
Re: galaxy ghiax 1999 jak mozna rozwioazac te problemy
kupiłem na allegro od sprawdzonego sprzedawcy galax25 ( pozdrawiam )
-zacisk używka 80 zł (sprawny i działa) -zamek klapy z siłownikiem 150 ( prawie nówka ) |