Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-08-2008, 13:44   #1
ekok-k
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 11-04-2006
Skąd: k-koźle
Postów: 203
Domyślnie [MK3] zamulony TDDI

witam
ponownie jazda moim cackiem zaczyna mnie irytować
1.powrót z wypadu cały czas autostrada prędkość 130-140 4 osoby - spalanie 8.7 l
2.droga krajowa stał prędkośc ok.100 -spalanie 8,2 l
3.a co najgorsze mundzio wydaje mi się jakiś zamulony

próbowałem już coś tam sprawdzać szukać ale trochę koszty mnie przeraziły
najgorsze że nie jestem pewien czy faktycznie moje auto jest jakieś inne czy może śmiga tak jak wszystkie............... więc jeśli ktoś mieszka niedaleko Kędzierzyna ( Gliwic) i ma podobne auto lub doświadczenie to chętnie podjadę i porównamy .......... bo co tu innego poradzić ?
pozdrawiam......................

ekok-k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-08-2008, 14:29   #2
maryanpl
ford::average
 
Avatar maryanpl
 
Zarejestrowany: 24-03-2008
Skąd: Przemyśl/Sanok
Model: Ford Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 59
Domyślnie Re: MKIII- zamulony TDDI

Witam
No to faktycznie jest coś nie tak, widać po samym spalaniu. Ja ostatnio jechałem trasę 700km, w cztery osoby, auto zapakowane na full i wcale go nie oszczędzałem(jazda w zakresie 110-160 + klima) i spalił mi po wyliczeniu 5,75 litra na 100km. Normalnie na codzień w trybie mieszanym pali 6,3. Musisz to sprawdzić.
__________________
Miało być dobrze, a wyszło jak zawsze
Było Mondeo MkI, teraz jest Mondeo MKIII, a problemy jak były tak są dalej
maryanpl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-08-2008, 14:57   #3
Schem
ford::professional
 
Avatar Schem
 
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
Domyślnie Re: MKIII- zamulony TDDI

No spalanie faktycznie spore, chociaż w te 6,3 przy 2 litrach nie uwierzę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Chyba, że tryb mieszany to jedne światła pod domem i potem 200km pustej drogi z prędkością 90-100 km/h :fcp23

Co do wyższego spalania i "mulenia" to ja bym posprawdzał rury IC. Lewe powietrze właśnie tak się objawia.
Ewentualnie końcówki wtrysków.
A kopci coś?
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT

Fordy otaczają mnie
Schem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-08-2008, 18:38   #4
ogodaw
ford::advanced
 
Avatar ogodaw
 
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 22-03-2008
Skąd: Opolskie
Model: Mondeo MK3, MK4 VW Touareg
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM, 2.5T, 3,0 TDI
Rocznik: 2001 JEST 2007
Postów: 313
Domyślnie Re: MKIII- zamulony TDDI

Cytat:
Napisał maryanpl
No spalanie faktycznie spore, chociaż w te 6,3 przy 2 litrach nie uwierzę Chyba, że tryb mieszany to jedne światła pod domem i potem 200km pustej drogi z prędkością 90-100 km/h
I tu się mylisz kolego mam TDDI 115 i dziennie trasa około 30 km w Mieście i to trochę w korku w Krapkowicach i spalanie 6,2. W trasie około 6, na autostradzie 140 -160 km/h. Wynik ten nie jest podany przez komputer tylko poprzez zalanie do pełna i jeżdżenie do rezerwy.
Pozdrawiam
ogodaw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-08-2008, 19:53   #5
maryanpl
ford::average
 
Avatar maryanpl
 
Zarejestrowany: 24-03-2008
Skąd: Przemyśl/Sanok
Model: Ford Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 59
Domyślnie Re: MKIII- zamulony TDDI

Cytat:
Napisał ogodaw
Cytat:
Napisał maryanpl
No spalanie faktycznie spore, chociaż w te 6,3 przy 2 litrach nie uwierzę Chyba, że tryb mieszany to jedne światła pod domem i potem 200km pustej drogi z prędkością 90-100 km/h
I tu się mylisz kolego mam TDDI 115 i dziennie trasa około 30 km w Mieście i to trochę w korku w Krapkowicach i spalanie 6,2. W trasie około 6, na autostradzie 140 -160 km/h. Wynik ten nie jest podany przez komputer tylko poprzez zalanie do pełna i jeżdżenie do rezerwy.
Pozdrawiam

Jak kolega "Schem" nie wierzy, że średnie 6,3 to normalne spalanie dla 115 konnego TDDI to zapraszam na jazdę próbną(przy okazji jakieś piwko wypijemy :fcp1 ). Oczywiście jak będe jeździł tylko tryb miejski to spalanie będzie zupełnie inne, ale kurcze nie zapominajmy, że jeździmy Dieslami i chyba o to w nich chodzi, żeby paliły w miarę oszczędnie. A jeśli dla Ciebię normalne jest przy Dieslu średnie spalanie w aucie osobowym rzędu 8l w zwyż to po co kupować i przepłacać za Diesla, nie lepiej nabyć auto benzynowe???
Zresztą ogodaw już w poście wyżej to potwierdził.
Pozdrawiam
__________________
Miało być dobrze, a wyszło jak zawsze
Było Mondeo MkI, teraz jest Mondeo MKIII, a problemy jak były tak są dalej
maryanpl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-08-2008, 21:35   #6
Robberto32
ford::average
 
Zarejestrowany: 14-06-2005
Skąd: Bydgoszcz
Postów: 128
Domyślnie Re: MKIII- zamulony TDDI

Witam :-)
Rowniez nie wierze ze dieslem 2 litrowym wielkosci Mondeo ktos osiaga po miescie 6,3l / 100km ... Mialem kilka takich aut i chyba cos z moimi butami nie tak, bo wynik na miescie: 7,8-8,5l/100km a na trasie 5,8-6,5l/100km (max 130 km/h). Roznica do benzyny jest ogromna gdyz Mondeo 2l benzyna palil mi po miescie 12-13 l/100km :-))) Jednak moja jazda po miescie to korki 5-6km w 20min i tak kilka razy dziennie ... bez mozliwosci wrzucenia 5 biegu ani rozbujania sie do 80km/h... zreszta w katalogu podaja nawet ze spalanie w trybie miejskim to 7,9 l/100km :-)
Robberto32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-08-2008, 07:10   #7
ekok-k
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 11-04-2006
Skąd: k-koźle
Postów: 203
Domyślnie Re: MKIII- zamulony TDDI

witam
bardzo dziękuje za owocne opinie o spalaniu waszych ścigaczy.......... osobiście nie licze na spalanie ok.6,2 w mieście.......... ale 8,4 to nieco za dużo
Wracając jednak do "mulenia" to czy sprawdzenie szczelności rur i całego układu turbo odbywa się za pomocą wyostrzonego słuchu :fcp1 czy może warsztat powinien posiadać jakiś specjalistyczny sprzęcior do diagnozy układu
A jeśli ktoś zna jakiś pewny (sprawdzony) warsztat (Kędzierzyn-Gliwice) to już do nich jadę
pozdrawiam./.....................
ekok-k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-08-2008, 07:17   #8
ekok-k
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 11-04-2006
Skąd: k-koźle
Postów: 203
Domyślnie Re: MKIII- zamulony TDDI

i właśnie................. proszę czytam post o spalaniu TDDI i co ............. wielu pisze o średniej ok.8-8,5 w mieście i ja mam podobnie więc chyba to normalne
natomiast moc mundzia to już inna sprawa
:fcp1
ekok-k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-08-2008, 07:28   #9
Schem
ford::professional
 
Avatar Schem
 
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
Domyślnie Re: MKIII- zamulony TDDI

Mój Focus TDDI pali (jak widać w podpisie) średnio 7l/100km (Kraków, chociaż do pracy mam 18km dwupasmówką i potem autostradą (tą nie zakorkowaną częścią obwodnicy))
Na trasie z prędkościami DO 130 km/h (np. Kraków-Łódź, Kraków-Budapeszt) rekord to 5.33 l/100km
Na trasie po wsiach i co za tym idzie lekkie korki pali 6 litrów.
Na autostradzie z prędkościami 140-160 km/h to wychodzi 7-8 l/100km
Raz do Łodzi gierkówką starałem się być najszybszy na drodze i dobrze, że mnie nie pokazali w "uwaga pirat". Sprawdziłem ile auto wyciągnie maksymalnie. Spalanie miałem na tej trasie 8.65 l/100 km i to jest mój rekord w drugą stronę.

Teściowe Mondeo 2.0 TDCi (115 KM) pali średnio 8 l/100km po mieście i 6 na trasie.

Panowie... albo mieszkacie na pustyni albo w trasie macie stalowe nerwy i jedziecie w cieniu TIRa, bynajmniej nie 140-160 km/h
Cytat:
Napisał maryanpl
Ja ostatnio jechałem trasę 700km, w cztery osoby, auto zapakowane na full i wcale go nie oszczędzałem(jazda w zakresie 110-160 + klima) i spalił mi po wyliczeniu 5,75 litra na 100km
:fcp15

Cytat:
Napisał maryanpl
Jak kolega "Schem" nie wierzy, że średnie 6,3 to normalne spalanie dla 115 konnego TDDI to zapraszam na jazdę próbną(przy okazji jakieś piwko wypijemy :fcp1 )
Czemu nie, czemu nie... tylko musiał bym ze dwa baki i kontener browarka u Ciebie zostać a juz urlop w tym roku był :fcp29

A co do tematu, te rurki, to się sprawdza "organoleptycznie". Macając :fcp2
Szukasz małego pęknięcia, którędy leci powietrze.
Ewentualnie można posłuchać, czy przy przyspieszaniu nie świszczy.

Wtryski, to już diagnoza w specjalistycznym warsztacie na komputerze - ale autko powinno albo kopcić, albo przynajmniej nierówno pracować...
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT

Fordy otaczają mnie
Schem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-08-2008, 08:37   #10
maryanpl
ford::average
 
Avatar maryanpl
 
Zarejestrowany: 24-03-2008
Skąd: Przemyśl/Sanok
Model: Ford Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 59
Domyślnie Re: MKIII- zamulony TDDI

Dokładnie tak. Kończymy temat spalania bo to odwieczny problem. Wiadomo każdy inaczej jeździ, inne warunki itp... No a koledze który zakładał post nie o to chodziło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ps. a jak ktoś mi wyskakuje z tekstem o średnim spalaniu w mieście na pozimie 8l to niech najpierw poczyta całego posta bo przecierz potwierdziliśmy, że to normalne

koniec, Amen :fcp29
__________________
Miało być dobrze, a wyszło jak zawsze
Było Mondeo MkI, teraz jest Mondeo MKIII, a problemy jak były tak są dalej
maryanpl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:25.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.