|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-04-2005, 18:49 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-04-2005
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2010
Postów: 10
|
Escort 1.8 - pytań kilka
Witam wszystkich
Od jakiegoś czasu pomykam sobie Escortem (95, ZETEC 1.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Kocham swoje auto ale ostatnio robi mi wbrew :-) [sorrki za lamerstwo ale średnio się znam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ] 1. Spryskiwacze - dopiero z PMS się dowiedziałem, że mam podmienioną obsługę spryskiwaczy (do siebie szyba przednia, przycisk szyba tylnia). Jest to o tyle denerwujące że spryskanie przedniej szyby włącza tylnią wycieraczkę :-) Podjechałem do mechanika ale tenże zaproponował mi wymianę całego przełącznika (500 zł :-( Czy wie ktoś może czy dałoby to zrobić prościej (jakaś podmiana kabelków czy coś w ten deseń)? 2. Pas pasażera - miałem małe BUM jakiś czas temu (dostałem w bok) i rozleciał się pas pasażera. Pas kupiłem na szrocie za pięć dyszek ale wspomniany już mechanik zażyczył sobie za wymianę 150 zł ("bo to co najmniej 2h pracy"). Fakt, że nie wygląda to prosto ale może ktoś to przerabiał i wie co i jak trzeba odkręcić / zdjąć żeby wymienić pas. 3. Hałas (a właściwie HAŁAS) W styczniu robiłem samochód i oprócz paru innych rzeczy wymieniłem łącznik stabilizatora, tuleje stabilizatora oraz tuleje tylniej belki. Do tego były założone 13" opny zimowe i oprócz skrzypiących plastików (grrrrr) w aucie było cicho. Natomiast od paru dni auto wydaje nieprzyjemnie / niepokąjące odgłosy z podwozia. Podjchałem do mech. (zmieniałem tarcze i klocki) ale powiedział, że nic nie widzi (znowu zmienił tuleje zdaje się; poszedł na łatwiznę zdaje mi się). Na początku myślałem że coś się wyrobiło i po prostu stuka ale objawy okazały się inne. Zrobiłem dwie próby: wyszedłem z auto i delikatnie poruszałem je na boki i z podwozia dobiegło dość donośne skrzypienie (coś jak stara kanapa tylko głośniej i dzwięk trochę niższy). Zrobiłem drugi test: siedząc w fotelu (auto zaparkowane) poruszalem sie trochę do przód-tył (proszę się nie śmiać z metodolgii testowania :-D i było to samo: głośne skrzypienie. Jedna srawa, że jest to strasznie denerwujące, druga że trochę się boję tak jeżdzić. Wiem, że opis jest niedokładny ale może ktoś ma jakieś pomysły co to moż być i co powinien sprawdzić (auto teraz jeździ na 15" aluminiowych ale skrzypiało jeszcze na zimowych oponach) Pytania pomocnicze: 4. Jaki warsztat forda polecacie we Wrocławiu (byłem w Carosie i Redfordzie)? 5. Rudy dobrał mi się do podwozia - czy we wrocławiu można gdzieś to wyczyścić i pomalować jakąś farbą (znaczy się zabezpieczyć)? To tyle na razie, kolejne pytania wkrótce :-) |
07-04-2005, 19:37 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-08-2004
Skąd: gliwice U.K.
Postów: 85
|
3- wydaje mi sie że to moga być amorki lub wachacze
a pozatym to co to za zdzierca ktróry za wymianą pasa bierze 150 (może zmień mechanika) z pasami nie powinieneś mieć problemów
__________________
Pozdrawiam Młody |
07-04-2005, 20:09 | #3 |
Postów: n/a
|
1- wystarczy pozamieniać kabelki we wtyczce od przełacznika. Prawdopodobnie masz od innej wersji niz był od nowości.
2 - z pasem nie powinno być kłopotu. Musisz tylko zdjąć osłone słupka, reszte zobaczysz sam. Jak masz poduszki to odłacz aku przed tą robotą. 3- popros kolege niech sie buja w fotelu dokładnie tak jak TY. A Ty pod samochód ogladać i nasłuchiwać. Sam dojdziesz. |
08-04-2005, 19:59 | #4 | |||||
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-04-2005
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2010
Postów: 10
|
Cytat:
Cytat:
Pozdr [ Dodano: 2005-04-08, 21:06 ] Cytat:
1. Czy obie metody są tak samo skuteczne? 2. Jak dobrać się do tych silniczków ("z góry" ich nie widać)? Cytat:
Cytat:
Z góry dziękuję Pozdr |
|||||
08-04-2005, 21:24 | #5 | ||||
Postów: n/a
|
Cytat:
2-od spodu(musisz się położyć pod samochodem, albo na kanale). Jest tylko jeden silniczek. Cytat:
Cytat:
Cytat:
|
||||
09-04-2005, 11:25 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-04-2005
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2010
Postów: 10
|
Dzięki za pomoc !
Punkty 1 i 2 - lenistwo wzięło górę (no i pada deszcz) Ale jak wiedziałem co i jak to zrobił mi to pierwszy napotkany mechanik za 50 zł :-) Punkt 3: wyrok - sworznie. Tyle, że powiedziano mi, iż w tym modelu sworznie trzba wymieniać z wachaczami (bo zdaje się są nitowane). Prawda li to czy ktoś mnie nabiera. Pozdrawiam |
09-04-2005, 11:34 | #7 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 26-06-2004
Skąd: okolice W-wy
Postów: 1,175
|
Cytat:
Wahacz musisz wymienić, kiedy sworzeń jest do niego przyspawany - to jednak chyba rzadkość. Adam
__________________
Cytat z przed ok. 2800 lat: "Dojechał aż do nich, ale nie wraca, sposób zaś jazdy jest taki jak u Jehu, syna Nimsziego, gdyż jedzie jak szalony." II Królewska 9;20 (Stary Testament) |
|
09-04-2005, 16:40 | #8 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-04-2005
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2010
Postów: 10
|
Cytat:
I jeszcze jedna rzecz: niedługo mam przegląd - czy mam naruszyć swoją rezerwę finansową i to robić już teraz czy można jeszcze trochę poczekać (jeżdzę jak kapelusznik ;-) Pozdrawiam |
|
09-04-2005, 17:33 | #9 |
ford::professional
Imię: Kornel
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: GDYNIA
Model: mondeo titanium
Silnik: 2.0 H.E benzyna
Rocznik: 2007
Postów: 1,413
|
Fabrycznie sworznie są nitowane
__________________
Pozdrawiam Kornel MONDEO MK4 TITANIUM 2.0 HE 2007 MONDEO MK2 GLX 1,6 + LPG 1997 sedan był escort mk V 1,6 efi cvh 105KM |
09-04-2005, 18:56 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-04-2004
Skąd: LUBLIN
Model: Focus IIFL
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 427
|
takie rozwiązanie jest nie tylko w essim. identycznie mam w felicji - tam tez fabrycznie były nity. po wymianie są przykręcane śrubami.
|