|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-05-2008, 22:02 | #1 |
ford::advanced
Imię: Mike
Zarejestrowany: 05-10-2004
Skąd: Torun
Model: Mazda 3 III Sedan FL SkyEnergy Full LED Jet Black :)
Silnik: 2.0 Skyactive-G
Rocznik: 2018
Postów: 344
|
[MK7] Zetec 1.8 16v 115KM - obroty szaleją gdy gorący
Witam.
Mam od pewnego czasu taki problem: Gdy silnik jest mocno rozgrzany (wskazówka temp przechylona w stronę czerwonego pola - ale w normie) to dzieje się coś takiego: w czasie jazdy po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu gazu silnik wolno schodzi z obrotów . Co więcej: zawieszają mu się obroty w granicy 1200-1500 na kilka dobrych sekund - srednio 5-10. Bywa , że spadną do 1200 i powoli podnoszą się o 100-200... Przy zmianie biegów, zaraz po puszczeniu gazu i wciśnięciu sprzęgła zdarza się (im bardziej gorący silnik tym jest to bardziej widoczne) że obroty na chwile (jakies 3 sekundy) się podnoszą (np mając 3000 obr. po wciśnięciu sprzęgła wskakują na 3100-3200) po czym znów spadają do wspomnianych 1200-1500 na kilka dobrych sekund - pisząc kilka mam na myśli że za długo. Później spadają na prawidłowe jałowe w granicy 900 i nie falują (no może minimalnie +-50 ale to mało kiedy) Jest to o tyle kłopotliwe że przy zmianie biegów, silnik wyje po wciśnięciu sprzęgła i nie zdąży zejść z obrotów zanim wbiję wyższy/niższy bieg. Wyeliminowałem już co następuje ( a dużo czasu mi to zajęło bo po każdej podmiance robiłem samoadaptacje): - przepływomierz: wyczyszczony - nic się nie zmienilo / podmieniony od znajomego - nic się nie zmieniło; - zawór bocznikowy powietrza ("krokowiec") - wyczyściłem raz,drugi- nic się nie zmieniło - może się zaciera/wiesza ? ale żeby zawsze się wieszał na 5-10 sekund to mi się wydaje mało wiarygodne - pozatym nigdy mi nie gaśnie na luzie co oznaczałoby jego nie sprawność, a obroty nie falują bardziej niż +- 50 obr. - świece nowe Motorcraft - na starych to samo; - przewody nowe Motorcraft - bez zmian; - filtry wszystkie czyściutkie; - zawory szczelne - kompresja w normie; - wszystkie przewody podciśnieniowe drożne, nie są sparciałe, nie są dziurawe, część z nich wymieniona; - zawór odpowietrzania skrzyni korbowej działa jak należy; - pochłaniacz par paliwa i zaworek przy nim (do którego dochodzi przewód podciśnieniowy z kolektora ssącego) - sprawne; - czujnik położenia przepustnicy - sprawdzony, sprawny; - czujnik VSS - podłączony/odłączony - zmian żadnych , a czujnik ten jest sprawny bo czuję gdy maksymalnie zmniejsza dawkę paliwa na puszczonym pedale przyspieszenia (hamowanie silnikiem) gdy go podłączę - gdy go odłączę hamowanie silnikiem nie jest tak intensywne. - wszystkie złączki czyste, przeowdy poizolowane; Zostały mi 2 rzeczy: 1. LAMBDA - jak wiadomo na zimnym silniku sonda nie działa >>> no i też na zimnym silniku objawy NIE występują; no ale silnik mi nie dymi na czarno/siwo, spalanie w normie (nawet poniżej 7l w trasie [benz] ) - może ma przebicia jakieś ? 2. Czujnik temperatury dla ECU - odpowiada m.in.za ssanie (podwyższone obroty) na zimnym i ssanie działa, ale być może przy wysokich temperaturach czujnik głupieje i daje maxymalnie wysoką oporność i załącza mi się ssanie ? (tylko że przecież po 5-10 sekundach obroty spadają - może zmienne sygnały daje do ECU ? ) w weekend sprawdze lambde zgodnie z : [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - link dał gdzieś Sławko :fcp29 oraz wykręcę sobie czujnik temperatury i sprawdzę oporności zgodnie z wartościami jakie powinny być... Dodam , że auto jest wyprodukowane w lutym 1997 a silnik to RKC z plastykowym kolektorem ssącym i dolotem powietrza po ukosie (nie nad głowicą) . Mam tylko pytanie do znawców tematu: na co stawiacie , bo myślę że to któryś z w/w dwóch łobuzów broi... a jeśli nie Lambda i Czujnik to co to może być ? Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 15-09-2014 o 13:57 |
28-05-2008, 22:23 | #2 |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 02-09-2006
Skąd: ok.Zielona Góra
Model: escort, saab 9-5
Silnik: 2.. 16V , 2.5T 500+ HP
Rocznik: 96
Postów: 3,395
|
Re: [MK7] Zetec 1.8 16v 115KM - problem z obrotami gdy gorący
a odlacz tps, jak to bedzie sie dzialo (moim zdaniem to nie sonda)
pozostaje regulator cisnienia na listwie uszczelki na listwie wtryskiwaczy i wtryskiwaczach uszczelka pod kolektorem ssacym uszczelka pod klektorem wydechowym nieszczelnosc na kolektorze (u mnie byl pekniety i obroty na bardzo rozgrzanym silniku byly na ok 1200 rpm |
28-05-2008, 22:45 | #3 | |
ford::advanced
Imię: Mike
Zarejestrowany: 05-10-2004
Skąd: Torun
Model: Mazda 3 III Sedan FL SkyEnergy Full LED Jet Black :)
Silnik: 2.0 Skyactive-G
Rocznik: 2018
Postów: 344
|
Re: [MK7] Zetec 1.8 16v 115KM - problem z obrotami gdy gorący
Cytat:
Czyli jak go odepnę od przepustnicy to lambda, choćby chciała, nie będzie mogła mieć wpływu na TPS > docelowo nie wpłynie na obroty silnika - to mi pozwoli na szybko sprawdzić lambde , tak ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
29-05-2008, 08:01 | #4 |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 02-09-2006
Skąd: ok.Zielona Góra
Model: escort, saab 9-5
Silnik: 2.. 16V , 2.5T 500+ HP
Rocznik: 96
Postów: 3,395
|
Re: [MK7] Zetec 1.8 16v 115KM - problem z obrotami gdy gorący
tak, tylko musisz byc pewnien, ze kolektor wydechowy jest caly i nie lapie lewego powietrza
|
29-05-2008, 15:35 | #5 | |
ford::advanced
Imię: Mike
Zarejestrowany: 05-10-2004
Skąd: Torun
Model: Mazda 3 III Sedan FL SkyEnergy Full LED Jet Black :)
Silnik: 2.0 Skyactive-G
Rocznik: 2018
Postów: 344
|
Re: [MK7] Zetec 1.8 16v 115KM - problem z obrotami gdy gorący
Cytat:
Podpiąłem spowrotem. Kolektor wydechowy jest cały i lewego nie łapie. Nie wiem jak dolotowy - pobawię się w akcję z dezodorantem - się okaże... Hmm wstępnie sonda odpada... Na następny ogień idzie czujnik temperatury dla ECU. Zobaczymy co to da. Ktoś ma jakieś jeszcze pomysły ? Bo już mnie zaczyna ten Ford że tak powiem wrukwiać pomału... z VW nie miałem takich problemów :fcp27 |
|
29-05-2008, 17:35 | #6 |
ford::advanced
Imię: Mike
Zarejestrowany: 05-10-2004
Skąd: Torun
Model: Mazda 3 III Sedan FL SkyEnergy Full LED Jet Black :)
Silnik: 2.0 Skyactive-G
Rocznik: 2018
Postów: 344
|
Re: [MK7] Zetec 1.8 16v 115KM - problem z obrotami gdy gorący
No i po testach:
Kolektor dolotowy szczelny. Żadnego lewego nie łapie. Czujnik temperatury dla ECU - oporności idealne - jak książka pisze. Lambda sprawdzona - sprawna całkowicie. Wszystko sprawne. Zauważyłem , że przy delikatnym odpuszczaniu gazu podwieszanie się obrotów na tych kilka sekund NIE WYSTĘPUJE ! Widocznie paliwo zdąży się dopalić Wychodzi na to, że prawdopodobnie wtryskiwacze minimalnie leją - albo są już zużyte albo po prostu zasyfione. I tu jest chyba pies pogrzebany. Sprobuje z preparatem do czyszczenia wtrysków. CAŁY UROK FORDA :fcp23 |
29-05-2008, 18:49 | #7 | |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 02-09-2006
Skąd: ok.Zielona Góra
Model: escort, saab 9-5
Silnik: 2.. 16V , 2.5T 500+ HP
Rocznik: 96
Postów: 3,395
|
Re: [MK7] Zetec 1.8 16v 115KM - problem z obrotami gdy gorący
Cytat:
|
|
19-03-2013, 09:45 | #8 | |
ford::advanced
Imię: Mike
Zarejestrowany: 05-10-2004
Skąd: Torun
Model: Mazda 3 III Sedan FL SkyEnergy Full LED Jet Black :)
Silnik: 2.0 Skyactive-G
Rocznik: 2018
Postów: 344
|
Odp: Re: [MK7] Zetec 1.8 16v 115KM - problem z obrotami gdy gorący
Cytat:
wymiana sondy lambda pomogła Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|