Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-05-2008, 22:02   #1
mikeber
ford::advanced
 
Avatar mikeber
 
Imię: Mike
Zarejestrowany: 05-10-2004
Skąd: Torun
Model: Mazda 3 III Sedan FL SkyEnergy Full LED Jet Black :)
Silnik: 2.0 Skyactive-G
Rocznik: 2018
Postów: 344
Domyślnie [MK7] Zetec 1.8 16v 115KM - obroty szaleją gdy gorący

Witam.
Mam od pewnego czasu taki problem:
Gdy silnik jest mocno rozgrzany (wskazówka temp przechylona w stronę czerwonego pola - ale w normie) to dzieje się coś takiego:
w czasie jazdy po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu gazu silnik wolno schodzi z obrotów .
Co więcej: zawieszają mu się obroty w granicy 1200-1500 na kilka dobrych sekund - srednio 5-10.
Bywa , że spadną do 1200 i powoli podnoszą się o 100-200...
Przy zmianie biegów, zaraz po puszczeniu gazu i wciśnięciu sprzęgła zdarza się (im bardziej gorący silnik tym jest to bardziej widoczne) że obroty na chwile (jakies 3 sekundy) się podnoszą (np mając 3000 obr. po wciśnięciu sprzęgła wskakują na 3100-3200) po czym znów spadają do wspomnianych 1200-1500 na kilka dobrych sekund - pisząc kilka mam na myśli że za długo.

Później spadają na prawidłowe jałowe w granicy 900 i nie falują (no może minimalnie +-50 ale to mało kiedy)
Jest to o tyle kłopotliwe że przy zmianie biegów, silnik wyje po wciśnięciu sprzęgła i nie zdąży zejść z obrotów zanim wbiję wyższy/niższy bieg.

Wyeliminowałem już co następuje ( a dużo czasu mi to zajęło bo po każdej podmiance robiłem samoadaptacje):
- przepływomierz: wyczyszczony - nic się nie zmienilo / podmieniony od znajomego - nic się nie zmieniło;
- zawór bocznikowy powietrza ("krokowiec") - wyczyściłem raz,drugi- nic się nie zmieniło - może się zaciera/wiesza ? ale żeby zawsze się wieszał na 5-10 sekund to mi się wydaje mało wiarygodne - pozatym nigdy mi nie gaśnie na luzie co oznaczałoby jego nie sprawność, a obroty nie falują bardziej niż +- 50 obr.
- świece nowe Motorcraft - na starych to samo;
- przewody nowe Motorcraft - bez zmian;
- filtry wszystkie czyściutkie;
- zawory szczelne - kompresja w normie;
- wszystkie przewody podciśnieniowe drożne, nie są sparciałe, nie są dziurawe, część z nich wymieniona;
- zawór odpowietrzania skrzyni korbowej działa jak należy;
- pochłaniacz par paliwa i zaworek przy nim (do którego dochodzi przewód podciśnieniowy z kolektora ssącego) - sprawne;
- czujnik położenia przepustnicy - sprawdzony, sprawny;
- czujnik VSS - podłączony/odłączony - zmian żadnych , a czujnik ten jest sprawny bo czuję gdy maksymalnie zmniejsza dawkę paliwa na puszczonym pedale przyspieszenia (hamowanie silnikiem) gdy go podłączę - gdy go odłączę hamowanie silnikiem nie jest tak intensywne.
- wszystkie złączki czyste, przeowdy poizolowane;


Zostały mi 2 rzeczy:
1. LAMBDA - jak wiadomo na zimnym silniku sonda nie działa >>> no i też na zimnym silniku objawy NIE występują;
no ale silnik mi nie dymi na czarno/siwo, spalanie w normie (nawet poniżej 7l w trasie [benz] ) - może ma przebicia jakieś ?
2. Czujnik temperatury dla ECU - odpowiada m.in.za ssanie (podwyższone obroty) na zimnym i ssanie działa, ale być może przy wysokich temperaturach czujnik głupieje i daje maxymalnie wysoką oporność i załącza mi się ssanie ? (tylko że przecież po 5-10 sekundach obroty spadają - może zmienne sygnały daje do ECU ? )

w weekend sprawdze lambde zgodnie z :
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - link dał gdzieś Sławko :fcp29

oraz wykręcę sobie czujnik temperatury i sprawdzę oporności zgodnie z wartościami jakie powinny być...

Dodam , że auto jest wyprodukowane w lutym 1997 a silnik to RKC z plastykowym kolektorem ssącym i dolotem powietrza po ukosie (nie nad głowicą) .

Mam tylko pytanie do znawców tematu:
na co stawiacie , bo myślę że to któryś z w/w dwóch łobuzów broi...
a jeśli nie Lambda i Czujnik to co to może być ?


Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 15-09-2014 o 13:57
mikeber jest offline  
Stary 28-05-2008, 22:23   #2
radekbox
ford::expert
 
Avatar radekbox
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 02-09-2006
Skąd: ok.Zielona Góra
Model: escort, saab 9-5
Silnik: 2.. 16V , 2.5T 500+ HP
Rocznik: 96
Postów: 3,395
Domyślnie Re: [MK7] Zetec 1.8 16v 115KM - problem z obrotami gdy gorący

a odlacz tps, jak to bedzie sie dzialo (moim zdaniem to nie sonda)

pozostaje
regulator cisnienia na listwie
uszczelki na listwie wtryskiwaczy i wtryskiwaczach
uszczelka pod kolektorem ssacym
uszczelka pod klektorem wydechowym
nieszczelnosc na kolektorze (u mnie byl pekniety i obroty na bardzo rozgrzanym silniku byly na ok 1200 rpm
__________________
POZDRAWIAM
mój escort na passionford
[<a href=http://images35.fotosik.pl/175/eecfd91a0d403341.jpg target=_blank>http://images35.fotosik.pl/175/eecfd91a0d403341.jpg</a>
radekbox jest offline  
Stary 28-05-2008, 22:45   #3
mikeber
ford::advanced
 
Avatar mikeber
 
Imię: Mike
Zarejestrowany: 05-10-2004
Skąd: Torun
Model: Mazda 3 III Sedan FL SkyEnergy Full LED Jet Black :)
Silnik: 2.0 Skyactive-G
Rocznik: 2018
Postów: 344
Domyślnie Re: [MK7] Zetec 1.8 16v 115KM - problem z obrotami gdy gorący

Cytat:
Napisał radekbox
a odlacz tps, jak to bedzie sie dzialo (moim zdaniem to nie sonda)

pozostaje
regulator cisnienia na listwie
uszczelki na listwie wtryskiwaczy i wtryskiwaczach
uszczelka pod kolektorem ssacym
uszczelka pod klektorem wydechowym
nieszczelnosc na kolektorze (u mnie byl pekniety i obroty na bardzo rozgrzanym silniku byly na ok 1200 rpm
O ile się dobrze orientuję, TPS "współpracuje" z Sondą ?
Czyli jak go odepnę od przepustnicy to lambda, choćby chciała, nie będzie mogła mieć wpływu na TPS > docelowo nie wpłynie na obroty silnika - to mi pozwoli na szybko sprawdzić lambde , tak ?
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mikeber jest offline  
Stary 29-05-2008, 08:01   #4
radekbox
ford::expert
 
Avatar radekbox
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 02-09-2006
Skąd: ok.Zielona Góra
Model: escort, saab 9-5
Silnik: 2.. 16V , 2.5T 500+ HP
Rocznik: 96
Postów: 3,395
Domyślnie Re: [MK7] Zetec 1.8 16v 115KM - problem z obrotami gdy gorący

tak, tylko musisz byc pewnien, ze kolektor wydechowy jest caly i nie lapie lewego powietrza
__________________
POZDRAWIAM
mój escort na passionford
[<a href=http://images35.fotosik.pl/175/eecfd91a0d403341.jpg target=_blank>http://images35.fotosik.pl/175/eecfd91a0d403341.jpg</a>
radekbox jest offline  
Stary 29-05-2008, 15:35   #5
mikeber
ford::advanced
 
Avatar mikeber
 
Imię: Mike
Zarejestrowany: 05-10-2004
Skąd: Torun
Model: Mazda 3 III Sedan FL SkyEnergy Full LED Jet Black :)
Silnik: 2.0 Skyactive-G
Rocznik: 2018
Postów: 344
Domyślnie Re: [MK7] Zetec 1.8 16v 115KM - problem z obrotami gdy gorący

Cytat:
Napisał radekbox
tak, tylko musisz byc pewnien, ze kolektor wydechowy jest caly i nie lapie lewego powietrza
Odłączyłem czujnik TPS - nic się niestety nie zmieniło - nawet się pogorszyło w kwesti stabilności obrotów.
Podpiąłem spowrotem.
Kolektor wydechowy jest cały i lewego nie łapie.
Nie wiem jak dolotowy - pobawię się w akcję z dezodorantem - się okaże...
Hmm wstępnie sonda odpada...
Na następny ogień idzie czujnik temperatury dla ECU.
Zobaczymy co to da.
Ktoś ma jakieś jeszcze pomysły ?
Bo już mnie zaczyna ten Ford że tak powiem wrukwiać pomału...
z VW nie miałem takich problemów :fcp27
mikeber jest offline  
Stary 29-05-2008, 17:35   #6
mikeber
ford::advanced
 
Avatar mikeber
 
Imię: Mike
Zarejestrowany: 05-10-2004
Skąd: Torun
Model: Mazda 3 III Sedan FL SkyEnergy Full LED Jet Black :)
Silnik: 2.0 Skyactive-G
Rocznik: 2018
Postów: 344
Domyślnie Re: [MK7] Zetec 1.8 16v 115KM - problem z obrotami gdy gorący

No i po testach:
Kolektor dolotowy szczelny.
Żadnego lewego nie łapie.
Czujnik temperatury dla ECU - oporności idealne - jak książka pisze.
Lambda sprawdzona - sprawna całkowicie.

Wszystko sprawne.

Zauważyłem , że przy delikatnym odpuszczaniu gazu podwieszanie się obrotów na tych kilka sekund NIE WYSTĘPUJE !
Widocznie paliwo zdąży się dopalić
Wychodzi na to, że prawdopodobnie wtryskiwacze minimalnie leją - albo są już zużyte albo po prostu zasyfione.
I tu jest chyba pies pogrzebany.

Sprobuje z preparatem do czyszczenia wtrysków.

CAŁY UROK FORDA :fcp23
mikeber jest offline  
Stary 29-05-2008, 18:49   #7
radekbox
ford::expert
 
Avatar radekbox
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 02-09-2006
Skąd: ok.Zielona Góra
Model: escort, saab 9-5
Silnik: 2.. 16V , 2.5T 500+ HP
Rocznik: 96
Postów: 3,395
Domyślnie Re: [MK7] Zetec 1.8 16v 115KM - problem z obrotami gdy gorący

Cytat:
Napisał mikeber

Sprobuje z preparatem do czyszczenia wtrysków.
mi sie wydaje, ze jesli wtryskiwacze, to juz jest po ptokach i preparatem do czyszczenia moze juz nie dac rade...
__________________
POZDRAWIAM
mój escort na passionford
[<a href=http://images35.fotosik.pl/175/eecfd91a0d403341.jpg target=_blank>http://images35.fotosik.pl/175/eecfd91a0d403341.jpg</a>
radekbox jest offline  
Stary 19-03-2013, 09:45   #8
mikeber
ford::advanced
 
Avatar mikeber
 
Imię: Mike
Zarejestrowany: 05-10-2004
Skąd: Torun
Model: Mazda 3 III Sedan FL SkyEnergy Full LED Jet Black :)
Silnik: 2.0 Skyactive-G
Rocznik: 2018
Postów: 344
Domyślnie Odp: Re: [MK7] Zetec 1.8 16v 115KM - problem z obrotami gdy gorący

Cytat:
Napisał radekbox Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mi sie wydaje, ze jesli wtryskiwacze, to juz jest po ptokach i preparatem do czyszczenia moze juz nie dac rade...
W kwestii wyjaśnienia, jakby ktoś miał podobne problemy:
wymiana sondy lambda pomogła Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mikeber jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:31.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.