|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-04-2008, 22:43 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 03-04-2008
Postów: 55
|
nierówna praca nagrzanego silnika 1.8 TDDI
witam1 mam focusa 1.8 TDDI z 2001r. Ładnie pali ale gdy się zagrzeje silnik to na wolnych obrotach silnik nierówno chodzi( gdy jest zimny to chodzi ok). czy to wina wtrysków?
|
21-04-2008, 10:09 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-02-2008
Skąd: Łódź/Sieradz
Model: focus
Silnik: 1,8tddi
Rocznik: 2001
Postów: 36
|
Re: nierówna praca nagrzanego silnika 1.8 TDDI
a regulacja obrotów biegu jałowego nie daje efektów?? może recyrkulacja spalin gdzieś siadła, sprawdź plastikowy wężyk od EGR do czujnika MAP, często kruszeje. Wtryski niestety też mogą być powodem nierównej pracy
pozdro |
21-04-2008, 18:31 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 03-04-2008
Postów: 55
|
Re: nierówna praca nagrzanego silnika 1.8 TDDI
MAP czy MAF? Co to znaczy EGR i MAP?
|
21-04-2008, 18:37 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 03-04-2008
Postów: 55
|
Re: nierówna praca nagrzanego silnika 1.8 TDDI
Dzisiaj dojrzałem że wężyk który idzie do obudowy filtra powietrza był ściągnięty. Ale pewnie to nic nie zmieni
|
21-04-2008, 18:44 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 03-04-2008
Postów: 55
|
Re: nierówna praca nagrzanego silnika 1.8 TDDI
już wiem EGR to układ recyrkulacji spalin, a MAP to czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym
|
21-04-2008, 18:46 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 03-04-2008
Postów: 55
|
Re: nierówna praca nagrzanego silnika 1.8 TDDI
może to przez ten wężyk? Sprawdzę jutro
|
21-04-2008, 20:35 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-04-2008
Skąd: Dolny Śląsk
Model: Ford Focus mk1
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 52
|
Re: nierówna praca nagrzanego silnika 1.8 TDDI
Witam.
Mam ten sam problem. Walczę z tym od 3 tygodni. Silnik po uruchomieniu, na wolnych obrotach, pracuje równo. Gdy się zagrzeje to chodzi jakby na dwóch cylindrach. Przy wyższych obrotach wszystko jest ok. Zmieniłem czujnik na kole zamachowym, przy okazji sprzegło, nic nie pomogło. Komputer w serwisie wykazuje, że jest brak synchronizacji. Nikt nie umie powiedzieć o co chodzi. Będę szukał innego warsztatu co znają się na fordach. Wężyk nic nie pomoże. Wtryski sprawdzone, pompa też. W warsztacie powiedzieli, że wolnych obrotów nie mozna już zwiększyć bo komp i tak sobie sam ustawia. Nie bardzo w to wierzę. |
21-04-2008, 21:40 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 03-04-2008
Postów: 55
|
Re: nierówna praca nagrzanego silnika 1.8 TDDI
mój koleś twierdzi że to wina wtrysków które po nagrzaniu nie dają odpowiedniego ciśnienia
|
22-04-2008, 17:59 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-04-2008
Skąd: Dolny Śląsk
Model: Ford Focus mk1
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 52
|
Re: nierówna praca nagrzanego silnika 1.8 TDDI
Dziś wypowiedział sie fachowiec. Wtryski do wymiany. Dają zbyt małe ciśnienie. Podmienie z innego samochodu. O efektach napiszę.
|
10-07-2008, 21:41 | #10 | |
ford::average
Zarejestrowany: 03-04-2008
Postów: 55
|
Re: nierówna praca nagrzanego silnika 1.8 TDDI
Cytat:
|
|