|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-04-2008, 20:41 | #1 |
ford::advanced
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 29-12-2004
Skąd: Nakło n. Not.
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 201
|
1.8 TD- zmarł ;)
Witam,
Jak w temacie, otóż umarł moj escort 1.8 TD 70PS z 97r. A wygladało to tak: Jechałem sobie jakies 130km/h niestety po nierownościch i nagle silnik zgasł, poczatkowo pomyslalem, ze urwala sie linka od gazu, bo auto przestalo przyspieszać. Niestety po chwili uswiadomilem sobie, ze pala sie wszystkie kontroli, czyli tak jak przed uruchomnieniem motoru. Do auta podjechal bardzo dobry elektryk, sprawdzil zawor zamykajacy paliwo na pomie- jest ok. Nastepnie mechanik rozlozył rece ;(, sprawdzil doplyw paliwa- dochodzi do pompy, uruchomil tez silnik za pomoca specjalnego Sprayu i rechotał. Tak wiec rozrzad i te sprawy wykluczone, silnik w pelni sprawy. Ostateczna diagnoza, to pompa paliwa. Niestety tez mechanik stwierdzil, ze nie ma dla mnie czasu... Robota zapowada sie ciezka, wiec lepiej sie nie brać, heheh. Dodam jeszcze, ze auto przez caly czas dobrze sie sprawowalo, nie kopic, szybko palił. A co do dzisniejszej usterki, to byla nagla. Jechalem sobie jakies 130-140km/h i nagle silnik umarł, bez zadengo dlawienia itp. po prostu zachowal sie tak, jakbym zwyczajnie wylaczyl go kluczykiem. Porobowalem tez przeciagnac auto na 3-jce niestety zanych reakcji, silnik nawet nie przepala. Po postu umarl na amen, zanych znaków zycia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. heheheheheh, co ja juz mam z tą padlina....naszczescie jeszcze tylko miesiać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)) Czy ma ktos jakies sugestie? W sumie, to na jutro jestem juz umowiony w calkiem powaznym warsztacie, jednak chcialbytm zaczerpnac Waszych opinii. pozdrawiam Kamil |
15-04-2008, 17:00 | #2 |
ford::specialist
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: CTU
Model: Galaxy Mk.I
Silnik: 1.9TDI/AHU
Rocznik: 97
Postów: 745
|
Re: 1.8 TD- zmarł ;)
Współczuję-rzeczywiście wygląda na pompę,tylko ciekawe dlaczego tak nagle.Nie chcę Cię dobijać,ale td70km rzeczywiście jest problematyczny,o ile z wersją 90km raczej wiedzą co robi,to nasze wynalazki sprawiają,że nie wiedą co robić.Daj znać jak doprowdzisz auto do uzywalności.
__________________
grzegorz był...Essi 95-1.6 16V i 97-1.8TD-70KM |
18-04-2008, 10:46 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 18-04-2008
Postów: 1
|
Re: 1.8 TD- zmarł ;)
Witaj, rzeczywiście wygląda to na pomę paliwa. ja miałem podobne objawy - jechałem i nagle stanął i już nie ruszył. poczatkowa diagnoza - syf w baku, ale okazało się, że jednak nic nie dało wymiania filtru paliwa oraz czyszczenie i odpowietrzenie. po kilku tygodniach ten sam numer. stanłą na środku ulicy. po diagnozie - do wymiany pompa paliwa. nie miała sieły zasysać i dlatego pracował na zimnym silnku a potem gasł. Dodatkow w końcowej fazie leciało mase białego dymu.
pozdrawiam arek |
11-05-2008, 12:14 | #4 |
ford::beginner
Imię: Patryk
Zarejestrowany: 23-10-2007
Skąd: Lubuskie
Model: Galaxy MK 1
Silnik: 2.0 dohc
Rocznik: '96
Postów: 12
|
Re: 1.8 TD- zmarł ;)
Miałem podobny problem w moim aucie. dojeżdżałem do domu i nagle zgasł. Jak sie okazało duuuuużo później spalił sioe bezpiecznik od immo.
|
15-05-2008, 15:17 | #5 |
ford::professional
Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
|
Re: 1.8 TD- zmarł ;)
Problem raczej da się rozwiązać. Przecież można założyć pompę od 90 km i będzie gites. U mnie kiedyś pompa siadła w mondziaku i kupiłem za 300 zl inną, bardzo dobrą. Więc to nie jest koniec świata i da się to zrobić.
Powiem tylko, że jakieś przeciąganie auta na 3 to istna głupota i totalny debilizm! Rób tak dalej to faktycznie silnik trafi szybko. Diesla nie wolno odpalać inaczej niż na rozrusznik. Nawet na pych! A nie do tego jakieś przeciągania! Ludzie! To nie polonez! Przeskoczy pasek, przejedziesz tłokiem po zaworach i wtedy to faktycznie możesz się pożegnać: nie z pompą, a całym motorem! Gratuluję pomysłu!!! Jak auto nie odpala to niech go naprawia mechanik, a nie jakieś eksperymenty!
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD |
31-05-2008, 13:05 | #6 |
ford::advanced
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 29-12-2004
Skąd: Nakło n. Not.
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 201
|
Re: 1.8 TD- zmarł ;)
Auto naprawione, zatarla sie pompa wtryskowa Lucas. Teraz mam pompe Boscha od 90km, chodzi idealnie, jest zdecydowanie mocniejszy i rowniej pali....
Niestety cala przyjemnosc kosztowala mnie 1500pln. P.S. mam na sprzedaz tego Escorta z pompa wtryskowa po kapitalnym remoncie. pozdro kamil |
31-05-2008, 17:55 | #7 |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,608
|
Re: 1.8 TD- zmarł ;)
kamska, szkoda że w taki sposób się rozstaje z Tobą essi (tzn po drogiej naprawie).
Mam pytanko odnośnie tej pompy nie było problemów z jej założeniem/ustawieniem (zamiast lucasa dla 70 KM)? Ile dałeś za samą pompę?
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |
31-05-2008, 18:04 | #8 |
ford::advanced
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 29-12-2004
Skąd: Nakło n. Not.
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 201
|
Re: 1.8 TD- zmarł ;)
Oj tak, szkoda bo to wopione pieniwazki, ktorych juz nie odzyskam. Ale nie do konca, bo kolejny wlasciciel troche sie teraz pocieszy ( pompa na gwarancji).
Nie wiem jak przebieg proces wymiany, naprawa zostala zalatwiona przez posrednika, glupio wyszlo... Teraz mam juz Golfa IV TDi i wole sie nim cieszyc, a nie powracac do tematu Escorta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Teraz na pompie Boscha chodzi zdecydowanie lepiej, rowniej, lepiej sie zbiera itd. No i dziala "ssanie" czyli jak jest zimny obroty sie zwiekszaja, wczesniej tego nie bylo. Sama pompa mogla kosztowac cos kolo 800pln, ale po regeneracji, czyli wnetrznosci ma nowe. pozdroawia Kamil |
31-05-2008, 18:07 | #9 |
ford::specialist
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: CTU
Model: Galaxy Mk.I
Silnik: 1.9TDI/AHU
Rocznik: 97
Postów: 745
|
Re: 1.8 TD- zmarł ;)
Ta pompa boscha to też z escorta(1.8d),czy z innego auta?Masz może jej typ,oznaczenia,albo zdjęcie.Z góry dzięki
__________________
grzegorz był...Essi 95-1.6 16V i 97-1.8TD-70KM |
31-05-2008, 18:09 | #10 | |
ford::advanced
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 29-12-2004
Skąd: Nakło n. Not.
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 201
|
Re: 1.8 TD- zmarł ;)
Cytat:
kamil |
|