Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-04-2008, 22:42   #1
marcin123marcin
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 18-10-2007
Skąd: Śląsk
Postów: 470
Domyślnie Przypieczone koło do bębna i jak rozebrać bębny.

Witam.
Zawsze co ściągam koła tylne to w moim escorcie mam strasznie przypieczone koło tylko lewe tylne do boudowy bębna tak że nawet porządne walenie młotkiem niewiele daje.
Po niezłym uderzaniu młotkiem po czasie zejdzie koło i jak dokładnie poczyszczę bęben i koło to zaś po tysiącu km nie da się koła ściągnąć.
Bez znaczenia jest to czy te koło co ciężko schodziło dam na lewą stronę a te drugie na prawą.
Drugie koło prawe tylne nie zapieka się i lekko schodzi.
Co może powodować taki objaw.
Bębny z kołami się lekko obracają, ale w jednym miejscu też lekko przychamowywują jakby bęben był krzywy.
Czy bęben się przegrzał i pokrzywił.
Może wcześniejszy właściciel zahamował na ręcznym by spalić bębny.
Tarcze też nowe kupowałem bo prawie ich nie było, wszystko zajechane.
Może to wina płynu że jest stary i bębny nie odbijają.
Lewe koło przednie też ciężej schodzi z piasty, to samo lewe tylne.
Z prawymi kołami nie ma problemu.
Może to pompa czy serwo hamuje tylko jedną połówkę i nie odbija.
Z serwa wychodzą 4 przewody do kół i nie wiem jak zbudowana pompa czy osobko tłoczek na prawe i lewe koła czy jest osobno tłoczek na przednie i tylne koła.
Może serwo przy kiedy jadę prędko podchamowywuje koła i przez to spieka.
Jak rozebrać te bębny by sprawdzić zużycie tarcz.
Myślałem o odkręceniu nakrętki w środku piasty ale jest za ciężko.
Czy nie ma z tyłu bębna zaczepów by bębny zrzucić tak by widać było zacisk i tłoczek.
Znalazłem tylko jakieś ruby z tyłu i chyba imbusy ale boję się odkręcać by niczego w środku nie pochrzanić.
Jaki płyn do hamowania kupić czy DT4.
Sory że tak dużo nie wiem ale chcę zadbać o auto.

marcin123marcin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2008, 01:28   #2
Rafał A.(antek)
FORD|AUTHORIZED
 
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
Domyślnie Re: Przypieczone koło do bębna i jak rozebrać bębny.

Obadaj po jezdzie ciepłote kol, czy to ktore sprawia takie problemy nie jest cieplejsze od drugiego, moze nie bemben a łozysko sie grzeje. Oczysc dobrze piaste nawet delikatnie pilniczkiem tam gdzie przychodziotwor centrujacy felgi, moze cos jest gdzies krzywo.

Serwo dziala na krzyz

Bembny najlatwiej odkreciz z tylu 4 sroby i schodzi bemben razme z piastą, chyba ze niue ma w twojej wersji takiego mocowania to tylko z membnem po odkreceniu tej nakretki duzej centralnej.

Płyn hamulcowy DOT4
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C
Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu
Rafał A.(antek) jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2008, 06:22   #3
wrredusek
ford::professional
 
Avatar wrredusek
 
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Toruń
Model: KIA CEE'D
Silnik: 0,9 oraz 2.0 CRDi
Rocznik: 2010
Postów: 1,917
Domyślnie Re: Przypieczone koło do bębna i jak rozebrać bębny.

Jak zapiekają się koła, to po przeczyszczeniu papierem ściernym, przesmaruj smarem ich obsadzenie.
__________________
KIA CEE'D 2.0 CRDi Były:Mondeo 2.0 GHIA '98r.LPG czarne Kombi;Escort 1.6CLX '90r. czerw. liftback; Skoda 125L
wrredusek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2008, 08:29   #4
michu-6
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 02-06-2005
Postów: 272
Domyślnie Re: Przypieczone koło do bębna i jak rozebrać bębny.

Cytat:
Napisał wrredusek
Jak zapiekają się koła, to po przeczyszczeniu papierem ściernym, przesmaruj smarem ich obsadzenie.
Jak masz mozliwość polecam smar grafitowy - wysokotemperaturowy a na przyszłość bębny nie powinny się tak grzać
__________________
Szerokości na drodze
michu-6 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2008, 08:44   #5
mouzes
ford::advanced
 
Avatar mouzes
 
Zarejestrowany: 03-03-2007
Skąd: Łódź
Model: 525, Smart 600 turbo brabus
Silnik: 2,5l. m51b25, 600ccm turbo75KM
Rocznik: 1995, 1999
Postów: 341
Domyślnie Re: Przypieczone koło do bębna i jak rozebrać bębny.

zamiast smaru grafitowego na piastę polecałbym miedź w sprayu, która została stworzona właśnie do takich rzeczy

Cytat:
Jak rozebrać te bębny by sprawdzić zużycie tarcz.
trochę tego nie rozumiem ... jedyna tarcza jaka jest pod bębnem to ta, na której trzymają się wnętrzności hamulca i ona raczej się ni zużywa (co najwyżej koroduje)

Cytat:
Czy nie ma z tyłu bębna zaczepów by bębny zrzucić tak by widać było zacisk i tłoczek.
tłoczek i owszem ale żadnego zacisku też tam nie ma Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

generalnie zrzucasz bęben (z piastą lub bez) i masz całe bebechy tylnego hamulca (tłoczek, szczęki, rozpierak i końcówke linki zaczepioną do dźwigni jednej ze szczęk)


Cytat:
Jak rozebrać te bębny by sprawdzić zużycie
odkręcasz nakrętkę na piaście, lub od wewnątrz bodaj cztery śruby mocujące piastę

jeśli po tej operacji bębn nie chce zejść to pozostaje3 jdynie ... hmmm młotkowanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mouzes jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-04-2008, 09:35   #6
kokoSpoko
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Szczecin
Postów: 145
Domyślnie Re: Przypieczone koło do bębna i jak rozebrać bębny.

pamiętaj jeżeli odkręcasz bębny przez śrube centralną to po lewej stronie bodajrze ma ona lewy gwint czyli odkręcasz tak jak byś dokręcał normalną śrubę... tylko nie pamiętam któa to strona dokładnie ale raczej lewa (ta od strony kierowcy). i przy zdejmowaniu bębna spuść ręczny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. po zdjęciu koła przeczyść pilnikiem tą "koszulkę, szyjkę" na któej siedzi koło i w kole ten okrągły otwór który otacza śrubę od bębna.
__________________
Fordzik jeździ, jest w trakcie dopiększania
kokoSpoko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-04-2008, 05:38   #7
deathly
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-12-2006
Skąd: Nowa Sól
Postów: 446
Domyślnie Re: Przypieczone koło do bębna i jak rozebrać bębny.

Cytat:
Napisał kokoSpoko
pamiętaj jeżeli odkręcasz bębny przez śrube centralną to po lewej stronie bodajrze ma ona lewy gwint czyli odkręcasz tak jak byś dokręcał normalną śrubę... tylko nie pamiętam któa to strona dokładnie ale raczej lewa (ta od strony kierowcy). i przy zdejmowaniu bębna spuść ręczny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. po zdjęciu koła przeczyść pilnikiem tą "koszulkę, szyjkę" na któej siedzi koło i w kole ten okrągły otwór który otacza śrubę od bębna.

Tak z lewej jest lewy gwint, jak odkrecisz to zobacz okladziny na klockach przy okazji, grzanie sie bebna moze byc spowodowane wlasnie tymi okladzinami, ja tak mialem ze z jednej strony mialem wytarty i beben strasznie sie grzal (zapieczony tloczek, ale u mnie sie ciezko beben obracał), ale problemow nie miałem ze sciagnieciem kola.Ps. polecam smar miedziowy, jak wyzej koledzy pisali
__________________
Te niebieskie autko to jedna wielka usterka, ale lubię je :-)
deathly jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-04-2008, 09:24   #8
kokoSpoko
ford::average
 
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Szczecin
Postów: 145
Domyślnie Re: Przypieczone koło do bębna i jak rozebrać bębny.

dobra rada z okładzinami, jak ściągałem swojego z parkingu to okładziny miałem PRZYKLEJONE do bębna Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. dosłownie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. zamiast trzymać się na szczękach to one na bębnach były Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Fordzik jeździ, jest w trakcie dopiększania
kokoSpoko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-04-2008, 16:59   #9
marcin123marcin
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 18-10-2007
Skąd: Śląsk
Postów: 470
Domyślnie Re: Przypieczone koło do bębna i jak rozebrać bębny.

Witam.
Próbowałem dziś odkręcić bęben tymi czterema śróbami z tyłu bębna.
Z biedą uderzając młotem w klucz puściły dwie górne śróby ale skrzypiały jak nie wiem co przez cały czas odkręcania i strasznie ciężko szły.
Dwie dolne nie ma siły nie ruszyłem niczym.
Proszę pomóżcie bo ja teraz nie wiem jak mocno te śróby mają być dokręcone, nie wiem czy jak uda się odkręcić i potem zakręce to czy w drodze mi się nie odkręci i urwę koło.
Czy jak wyczyszczęśróby i dokręce ręcznie i dociągnę ręcznie na max to czy się nie odkręcą.
Może zaś będę musiał użyć młota by dokręcić bardzo mocno.
Nie chcę mieć niespodzianek w drodze i urwać koło z bębnem od zawieszenia.
I jak wogóle odkręcić te śróby.
Jeśli chodzi o zamianę kól lewych na prawą to się nie da bo na kołach mam znaki w którą stronę mają się kręcić.
marcin123marcin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-04-2008, 18:24   #10
wrredusek
ford::professional
 
Avatar wrredusek
 
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Toruń
Model: KIA CEE'D
Silnik: 0,9 oraz 2.0 CRDi
Rocznik: 2010
Postów: 1,917
Domyślnie Re: Przypieczone koło do bębna i jak rozebrać bębny.

Te 4 śruby odkręca się tradycyjnie w lewą stronę. Jak je przykręcisz ręką to się nie odkręcą. Użyj jakiegoś preparatu penetrującego, który rozluźni śruby. Poszukaj na forum opisu, są tam zdjęcia i opisy jakie preparaty się do tego nadają. Jeżeli tak mocno sią zapiekły jak mówisz, to przygotuj się na wymianę elementów szczęk w bębnach, myślę, że bębny ci się grzeją przez hamulce. Przed przykręceniem tych śrub posmaruj je smarem, tym samym którym obsadzenie koła. Najlepiej miedzianem.
__________________
KIA CEE'D 2.0 CRDi Były:Mondeo 2.0 GHIA '98r.LPG czarne Kombi;Escort 1.6CLX '90r. czerw. liftback; Skoda 125L
wrredusek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:26.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.