|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-01-2008, 11:50 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 31-08-2006
Postów: 10
|
Po odpaleniu silnika, jak dodam gazu na luzie to gaśnie
Witam wszystkich serdecznie.
Jestem w posiadaniu mondeo 1.6 1996 MK1 na benzynie. Od jakiegoś czasu autko zaczęło wariować. Autko nie ma problemu z odpalaniem, ale przy odpaleniu na zimnym silniku to obroty utrzymują się na około 1700, a gdy wcisnę pedał gazu(na luzie) to silnik gwałtownie gaśnie, bez duszenia tylko od razu gaśnie. Po nagrzaniu silnika, czyli około 1 min - 2 min, jest ok. Wymieniłem świece, kable i sondę lambda. Co wy na to? |
28-01-2008, 15:23 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 06-11-2005
Model: MONDEO MKIII
Silnik: 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 14
|
Re: Po odpaleniu silnika, jak dodam gazu na luzie to gaśnie
masz tak po nocy albo jak auto nie jest odpalane przez kilka godzin?
|
28-01-2008, 18:56 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-10-2006
Skąd: Ciechanów
Postów: 85
|
Re: Po odpaleniu silnika, jak dodam gazu na luzie to gaśnie
przeczyść przepływomierz i polecam sprawdzić EGR
__________________
_________________________________ Mondeo 2,0 16v w automacie |
28-01-2008, 19:56 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 06-11-2005
Model: MONDEO MKIII
Silnik: 2.0
Rocznik: 2001
Postów: 14
|
Re: Po odpaleniu silnika, jak dodam gazu na luzie to gaśnie
|
28-01-2008, 22:37 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 31-08-2006
Postów: 10
|
Re: Po odpaleniu silnika, jak dodam gazu na luzie to gaśnie
Problem z gaśnięciem mam właśnie po chłodnej nocy. Potem cały dzień jest wszystko ok.
Z chęcią sprawdzę działanie EGR ale nie wiem w jaki sposób. Chyba tak wogóle to najwyższy czas zaślepić ten zawór EGR. Co do przepływomierza to spróbuję przeczyścić. Co do problemu kolegi "behind66" , to rzeczywiście ten sam problem mam i jak widzę nie został on w pewny sposób wyjaśniony. Jedynie co mogę powiedzieć, że na pewno to nie świece, kable, ani sonda lambda. Krokowy jak dla mnie to raczej też odpada. Ja bardziej myślę nad czujnikiem temperatury, chociaż jakiś wężyk z układu podciśnieniowego może jest gdzieś nie szczelny, może EGR, ale dlaczego gaśnie tak gwałtownie? (bez żadnego szarpania, spadku obrotów tylko po prostu gaśnie). Ja to dodatkowo mam problem z olejem. Bierze mi go z 0,5 litra na miesiąc. Ale chyba mam pierścienie zapieczone i dlatego są przedmuchy, bo wycieku nigdzie nie widzę, a pod filtrem powietrza jest olej, ale to to już chyba zlikwiduję wymianą silnika na 2.0 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam |