|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
18-01-2008, 03:28 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 18-01-2008
Model: FOCUS
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 2001
Postów: 7
|
problemy po przegladzie warsztatowym
Witam.
Użytkuję foczkę od 6 lat. Do tej pory nie było problemów. Jednak po ostatniej, corocznej wizycie w warsztacie (przegląd, wymiana oleju,filtrów, itp) Nie odpala tak jak powinien. Tzn. pierwsza próba odpalenia - tylko kichniecie, druga próba - dwa, trzy razy warknie, Trzecia próba - odpali, ale zaraz gaśnie, Czwarta próba - odpali, wchodzi na obroty i jest ok. Po rozgrzaniu obroty biegu jałowego ok, silnik pracuje bez zarzutu, Brak jakichkolwiek oznak awarii. Taką procedurę odpalania trzeba zastosować tylko wtedy gdy autko stoi ponad 3 godziny. Przed upływem tego czasu odpala normalnie - na dotyk. Sprawdzono: świece - nowe przewody WN - nowe filtr powietrza - nowy filtr paliwa - nowy Silniczek krokowy biegu jałowego - sprawny, czysty, po przegladzie, poza tym z obrotami nie ma problemu Przepustnica - wyczyszczona, skontrolowana czujnik przepływu powietrza - wyczyszczony podczas rozruchu na zimnym silniku wyglada że nie dostaje od razu paliwa, Pompa paliwowa podaje ciśnienie zgodne z instrukcją - sprawdzono. Ciekawe, że aby nie męczyć rozrusznika, czterokrotne załączenie i wyłaczenie zapłonu, a dopiero za piątym razem rozruch - wszystko przebiega normalnie. Wniosek z tego, że spada ciśnienie paliwa w przewodzie zasilajacym, ale żadnych widocznych przecieków na złączkach brak. Może ktoś z was ma pomysł co jest przyczyną, bo mnie juz zabrakło inwencji, a takie uruchamianie jest uciążliwe. |
18-01-2008, 06:47 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-01-2007
Skąd: 3miasto
Model: był Focus Mk1 jest Mk2 sedan
Silnik: był 1.8 TDDi jest 1.6 TDCI 109KM
Rocznik: 1999 teraz 2005
Postów: 196
|
Re: problemy po przegladzie warsztatowym
Świece są nowe a szczelina przed ich założeniem była skontrolowana ?
Przewody - sprawdzić w ciemnościach czy nie ma dyskoteki pod maską, niby nowe przewody a mają przebicie, np. trafiają się NGK z takimi przypadłościami. Cewka zapłonowa - przebicie na uzwojeniu i już nie daje takiej iskry jak powinna. Sonda lambda - jeśli jest padnięta to sa problemy z wolnymi obrotami (falują), chociaż w takim przypadku ECU powinno przejść w tryb pracy awaryjnej i auto powinno dać się uruchomić - ale nigdy nie wiadomo?
__________________
Focus Kombi '99 1,8 TDDi 90KM Fiat Punto Mk2 '02 1,2 8V Active 60KM + LPG Bingo S4 |
18-01-2008, 12:35 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 18-01-2008
Model: FOCUS
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 2001
Postów: 7
|
Re: problemy po przegladzie warsztatowym
Przerwa na świecach na pewno dobra , przewody sprawdzane wielokrotnie, po odpaleniu żadnych problemów z obrotami silnika. Możliwe że to cewka - sprawdzę. Dzięki
|
18-01-2008, 12:41 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-11-2007
Postów: 181
|
Re: problemy po przegladzie warsztatowym
moze paliwko schodzi do zbiornika ?
|
18-01-2008, 14:50 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 18-01-2008
Model: FOCUS
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 2001
Postów: 7
|
Re: problemy po przegladzie warsztatowym
To też sprawdzałem.
Przed porannym uruchomieniem zdjąłem wężyk zasilający kolektor wtryskowy i ciśnienie w nim było. Przy zdjętym wężyku pompka pompuje jak należy. Wniosek - paliwo nie cofa się do zbiornika, po kilku godzinach przerwy jest ciśnienie w układzie paliwa. A mimo tego ciągle to samo z pierwszym uruchomieniem. |