|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-01-2008, 14:53 | #1 |
Postów: n/a
|
Silnik wykreca maksymalnie 5500obr i ... dalej nic.
Witam wszystkich jestem tu nowa wiec trzeba sie przywitac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Na imie mam Agniecha i mam 23 latka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (jak w przedszkolu hehe) Moj problem polega na braku mocy w silniku 2.5L V6 (ktos mi powiedzial ze to silnik z USA). Brak mocy pojawia sie powyzej 3500obr poprostu samochod nie przyspiesza. Tak jak by ktos zapchal rure wydechowa, lecz nie jest to rura bo jest nowa wczoraj wymieniona wraz z katalizatorem wszystkie tlumiki. Na forum czytalam ze to moze byc ta zmienna geometria dolotu w kolektorze (czesta przypadlosc V6), lecz za bardzo nie widze gdzie znajduje sie ten uklad ktory odpowiada za te zmiany. Moze ktos mi pomoc ? Albo czy moze byc jakas inna przyczyna spadku tej mocy ? Filtr powietrza jest nowy wczoraj kupiony ale i bez filtra tez probowalam jezdzic (kilka metrow) i to samo powyzej 3500obr silnik nie ma mocy. Przepustnica jest juz wyczyszczona i silniczek krokowy takze. Komputer nie pokazuje zadnych bledow (jedynie klocki hamulcowe ale przewod dotyka do masy bo sie przetarl i to jego wina). Oczywiscie samochod to Mondeo MKI 2.5L V6 24v z 1997r wersja exclusive czy jakos podobnie. Nie jestem bladynka ... choc moze i mam blad wlosy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale mam dwie prawe rece i worek kluczy w garazu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wiec z ta naprawa musze poradzic sobie sama. Prosze o pomoc pozdrawiam ! EDIT: Silnik dokreca sie do maksymalnie 5500obr, wskakuje na chwilke na 6000 a potem szybko spada na 5500obr i tak trzyma. Kolektor dolotowy sprawdzilam i regulacja dlugosci dziala poprawnie wszystko lekko sie rusza i nawet reczne ustawienie klektora nie daje zadnych efektow. Moze to byc pompa paliwa, lub filtr albo swiece ? |
13-01-2008, 18:03 | #2 |
FCP member
Zarejestrowany: 10-11-2007
Skąd: Sosnowiec
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 661
|
Re: Silnik wykreca maksymalnie 5500obr i ... dalej nic.
moze to przeplywomierz powietrza
__________________
Bądź NIEBIESKI - zarejestruj się CB President Johnny II ASC + ML 145 Midland Transit 2011r 2.2 TDCI 140 T300 BUS ( służbowy ) Było Escort MKVII 95r 1.6 16V + Gaz WYŚCIGI-wejdź, zobacz i zagraj |
13-01-2008, 18:12 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 646
|
Re: Silnik wykreca maksymalnie 5500obr i ... dalej nic.
Jak autko masz z 97r to masz Mk2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Słuchaj no objawy ewidentnie wskazują na zmienną długosc kanałów dolotowych. Jest temat na forum w którym są zdjęcia tego ustrojstwa. Winny jest przekaźnik czy coś tam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Po wymianie pow 4tys robi się z tego autka potwór Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam ______________ Moje autko Nakarm głodne dziecko! Sprzedam do Mk2: grill oryginał, cały, kompletny; halogeny przeciwmgielne w zderzak, oprawki na halogeny, zaślepke zderzaka pod hak, reflektor przód. |
13-01-2008, 18:38 | #4 |
Postów: n/a
|
Re: Silnik wykreca maksymalnie 5500obr i ... dalej nic.
Dziwne sa tego objawy poniewaz te ustrojstwo dziala jak wlacze zaplon to ustawia sie w pozycji (do tylu) jak dodaje gazu to w pewnych obrotach przestawia sie w pozycje (do przodu) nawet reczne zmiana tej pozycji w obie strony nie skutkuje poprawieniem predkosci obrotow.
Samochod jest teraz molem totalnym ciezko sie jezdzi... Jesli te ustrojstwo pracuje i zmienie na nowe to tez bedzie pracowalo tak samo i w sumie to mi nic nie zmieni. Zalamana jestem bo co to za jazda do 4000obr ... dieslem moj tato tak se smiga Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pompa paliwa lub filtr paliwa wykluczamy ? Jesli nie to zamawiam jutro w ASO i zakladam nowy. (P.S. filtr paliwa jest przy baku za pompa paliwa czy w komorze silnika ? ) Pozdrowka i dzieki za zaintresowanie temacikiem. |
13-01-2008, 19:12 | #5 | ||
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
Re: Silnik wykreca maksymalnie 5500obr i ... dalej nic.
Cytat:
Cytat:
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! |
||
13-01-2008, 20:03 | #6 |
Postów: n/a
|
Re: Silnik wykreca maksymalnie 5500obr i ... dalej nic.
No wlasnie w szukajce nic prawie nie moge znalesc o V6.
Mozesz bardziej nakreslic gdzie ten czujnik sie znajduje ? |
13-01-2008, 21:26 | #7 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 21-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 646
|
Re: Silnik wykreca maksymalnie 5500obr i ... dalej nic.
No to faktycznie może być ten czujnik.
Filtru paliwa nie zaszkodzi wymienić, pompa - awarie zdarzają się wyjątkowo rzadko i musiałabyś mieć naprawdę sporego pecha, więc ja bym odrzucił.
__________________
Pozdrawiam ______________ Moje autko Nakarm głodne dziecko! Sprzedam do Mk2: grill oryginał, cały, kompletny; halogeny przeciwmgielne w zderzak, oprawki na halogeny, zaślepke zderzaka pod hak, reflektor przód. |
13-01-2008, 22:25 | #8 |
Postów: n/a
|
Re: Silnik wykreca maksymalnie 5500obr i ... dalej nic.
Filtr paliwa jutro wymienie, gdzie jest ten czujnik polozenia dlugosci kolektora - w samym kolektorze ?
|
14-01-2008, 09:04 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk4 oczywiście kombi
Silnik: 2,0 TDCi 130 na 151KM i DW10C 140KM
Rocznik: 2005.02 oraz 2012.05
Postów: 2,806
|
Re: Silnik wykreca maksymalnie 5500obr i ... dalej nic.
Androidka, przejdź do strony głównej działu Mondeo i na dole po lewej stronie w szukajce wpisz: IMRC.
Wyskoczy Ci kilkadziesiąt postów o tym układzie. Możesz oczywiście użyć tego również w dziale Cougar. Lub po prostu użyć głównej szukajki.
__________________
Pozdrawiam Było Mondeo Mk2 1997 1,8+BLOS i Mondeo Mk2 1997 1,8 TD [Regulamin Forum] [Sklep forumowy] |
14-01-2008, 22:35 | #10 |
Postów: n/a
|
Re: Silnik wykreca maksymalnie 5500obr i ... dalej nic.
Teraz juz wiem ze IMRC w Mondeo MKI jest sterowane podcisnieniem wiec zadne tranzystorki mi sie nie poprzepalaly bo zabaradzo ich tam nie ma.
Problem dalej pozostaje, mam rozebrac caly kolektor dolotowy i go oczyscic ? Przeplywomierz sprawdzilam tak ze go odpielam cakowicie i ten sam problem przy tych samych obrotach silnik sie nie wkreca powyzej 5500obr ... Jak mi sie uda to nagram jutro filmik z obrotomierzem to zobaczycie to "naocznie". Pozdrawiam i baardzo dziekuje za pomoc. |
|
|
|