Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-01-2008, 14:53   #1
Androidka
 
Postów: n/a
Domyślnie Silnik wykreca maksymalnie 5500obr i ... dalej nic.

Witam wszystkich jestem tu nowa wiec trzeba sie przywitac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Na imie mam Agniecha i mam 23 latka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (jak w przedszkolu hehe)

Moj problem polega na braku mocy w silniku 2.5L V6 (ktos mi powiedzial ze to silnik z USA).
Brak mocy pojawia sie powyzej 3500obr poprostu samochod nie przyspiesza.
Tak jak by ktos zapchal rure wydechowa, lecz nie jest to rura bo jest nowa wczoraj wymieniona wraz z katalizatorem wszystkie tlumiki.
Na forum czytalam ze to moze byc ta zmienna geometria dolotu w kolektorze (czesta przypadlosc V6),
lecz za bardzo nie widze gdzie znajduje sie ten uklad ktory odpowiada za te zmiany.
Moze ktos mi pomoc ?
Albo czy moze byc jakas inna przyczyna spadku tej mocy ?
Filtr powietrza jest nowy wczoraj kupiony ale i bez filtra tez probowalam jezdzic (kilka metrow) i to samo powyzej 3500obr silnik nie ma mocy.
Przepustnica jest juz wyczyszczona i silniczek krokowy takze.
Komputer nie pokazuje zadnych bledow (jedynie klocki hamulcowe ale przewod dotyka do masy bo sie przetarl i to jego wina).

Oczywiscie samochod to Mondeo MKI 2.5L V6 24v z 1997r wersja exclusive czy jakos podobnie.
Nie jestem bladynka ... choc moze i mam blad wlosy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ale mam dwie prawe rece i worek kluczy w garazu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wiec z ta naprawa musze poradzic sobie sama.

Prosze o pomoc pozdrawiam !


EDIT:
Silnik dokreca sie do maksymalnie 5500obr, wskakuje na chwilke na 6000 a potem szybko spada na 5500obr i tak trzyma.
Kolektor dolotowy sprawdzilam i regulacja dlugosci dziala poprawnie wszystko lekko sie rusza i nawet reczne ustawienie klektora nie daje zadnych efektow.
Moze to byc pompa paliwa, lub filtr albo swiece ?

  Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2008, 18:03   #2
szperaczz
FCP member
 
Avatar szperaczz
 
Zarejestrowany: 10-11-2007
Skąd: Sosnowiec
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 661
Domyślnie Re: Silnik wykreca maksymalnie 5500obr i ... dalej nic.

moze to przeplywomierz powietrza
__________________
Bądź NIEBIESKI - zarejestruj się

CB President Johnny II ASC + ML 145 Midland
Transit 2011r 2.2 TDCI 140 T300 BUS ( służbowy )
Było Escort MKVII 95r 1.6 16V + Gaz

WYŚCIGI-wejdź, zobacz i zagraj
szperaczz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2008, 18:12   #3
destroyerr
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 21-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 646
Domyślnie Re: Silnik wykreca maksymalnie 5500obr i ... dalej nic.

Jak autko masz z 97r to masz Mk2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Słuchaj no objawy ewidentnie wskazują na zmienną długosc kanałów dolotowych.
Jest temat na forum w którym są zdjęcia tego ustrojstwa. Winny jest przekaźnik czy coś tam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Po wymianie pow 4tys robi się z tego autka potwór Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam
______________
Moje autko
Nakarm głodne dziecko!
Sprzedam do Mk2: grill oryginał, cały, kompletny; halogeny przeciwmgielne w zderzak, oprawki na halogeny, zaślepke zderzaka pod hak, reflektor przód.
destroyerr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2008, 18:38   #4
Androidka
 
Postów: n/a
Domyślnie Re: Silnik wykreca maksymalnie 5500obr i ... dalej nic.

Dziwne sa tego objawy poniewaz te ustrojstwo dziala jak wlacze zaplon to ustawia sie w pozycji (do tylu) jak dodaje gazu to w pewnych obrotach przestawia sie w pozycje (do przodu) nawet reczne zmiana tej pozycji w obie strony nie skutkuje poprawieniem predkosci obrotow.

Samochod jest teraz molem totalnym ciezko sie jezdzi...
Jesli te ustrojstwo pracuje i zmienie na nowe to tez bedzie pracowalo tak samo i w sumie to mi nic nie zmieni.
Zalamana jestem bo co to za jazda do 4000obr ... dieslem moj tato tak se smiga Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pompa paliwa lub filtr paliwa wykluczamy ?
Jesli nie to zamawiam jutro w ASO i zakladam nowy.
(P.S. filtr paliwa jest przy baku za pompa paliwa czy w komorze silnika ? )

Pozdrowka i dzieki za zaintresowanie temacikiem.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2008, 19:12   #5
1olek
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar 1olek
 
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
Domyślnie Re: Silnik wykreca maksymalnie 5500obr i ... dalej nic.

Cytat:
Napisał Androidka
Jesli nie to zamawiam jutro w ASO i zakladam nowy.
To Ci cene przysola niezla, jest jeszcze czujnik ktory jak sie popsuje to nie daje info do komputera ze zmienna geometria sie przestawila i efekt jest taki jak by nie dzialala. Bylo to opisane na forum ale po ostatnich zmianach szukajka nie znajduje tego tematu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Cytat:
Napisał Androidka
(P.S. filtr paliwa jest przy baku za pompa paliwa czy w komorze silnika ? )
Jest pod bakiem jak zajrzysz od spodu to zobaczysz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW !
1olek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2008, 20:03   #6
Androidka
 
Postów: n/a
Domyślnie Re: Silnik wykreca maksymalnie 5500obr i ... dalej nic.

No wlasnie w szukajce nic prawie nie moge znalesc o V6.
Mozesz bardziej nakreslic gdzie ten czujnik sie znajduje ?
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2008, 21:26   #7
destroyerr
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 21-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 646
Domyślnie Re: Silnik wykreca maksymalnie 5500obr i ... dalej nic.

No to faktycznie może być ten czujnik.
Filtru paliwa nie zaszkodzi wymienić, pompa - awarie zdarzają się wyjątkowo rzadko i musiałabyś mieć naprawdę sporego pecha, więc ja bym odrzucił.
__________________
Pozdrawiam
______________
Moje autko
Nakarm głodne dziecko!
Sprzedam do Mk2: grill oryginał, cały, kompletny; halogeny przeciwmgielne w zderzak, oprawki na halogeny, zaślepke zderzaka pod hak, reflektor przód.
destroyerr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2008, 22:25   #8
Androidka
 
Postów: n/a
Domyślnie Re: Silnik wykreca maksymalnie 5500obr i ... dalej nic.

Filtr paliwa jutro wymienie, gdzie jest ten czujnik polozenia dlugosci kolektora - w samym kolektorze ?
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-01-2008, 09:04   #9
karex
ford::expert
 
Avatar karex
 
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk4 oczywiście kombi
Silnik: 2,0 TDCi 130 na 151KM i DW10C 140KM
Rocznik: 2005.02 oraz 2012.05
Postów: 2,806
Domyślnie Re: Silnik wykreca maksymalnie 5500obr i ... dalej nic.

Androidka, przejdź do strony głównej działu Mondeo i na dole po lewej stronie w szukajce wpisz: IMRC.
Wyskoczy Ci kilkadziesiąt postów o tym układzie.
Możesz oczywiście użyć tego również w dziale Cougar. Lub po prostu użyć głównej szukajki.
__________________
Pozdrawiam
Było
Mondeo Mk2 1997 1,8+BLOS i Mondeo Mk2 1997 1,8 TD
[Regulamin Forum] [Sklep forumowy]
karex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-01-2008, 22:35   #10
Androidka
 
Postów: n/a
Domyślnie Re: Silnik wykreca maksymalnie 5500obr i ... dalej nic.

Teraz juz wiem ze IMRC w Mondeo MKI jest sterowane podcisnieniem wiec zadne tranzystorki mi sie nie poprzepalaly bo zabaradzo ich tam nie ma.
Problem dalej pozostaje, mam rozebrac caly kolektor dolotowy i go oczyscic ?
Przeplywomierz sprawdzilam tak ze go odpielam cakowicie i ten sam problem przy tych samych obrotach silnik sie nie wkreca powyzej 5500obr ...
Jak mi sie uda to nagram jutro filmik z obrotomierzem to zobaczycie to "naocznie".

Pozdrawiam i baardzo dziekuje za pomoc.
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:30.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.