Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-01-2008, 18:02   #1
mispo
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 08-01-2008
Postów: 12
Domyślnie Pomóżcie!! 1.8TDI nie odpala w ujemnej temp.

Witam użytkowników i proszę o opinie bo już nie wiem gdzie się zwrócić. Od kilku dni przeglądam fora i próbuję coś znaleźć. Możliwe ,że coś ominąłem więc proszę Was o pomoc.
Mam ogromny problem z moim focusem 1.8 TDI, 90 PS, 99 rok, 150 tyś. Autko nie odpala gdy tylko temp. spadnie poniżej zera. Rozrusznik kręci jak oszalały ,a auto w ogóle nie reaguje. Gdy uda się go „jakoś” uruchomić to chodzi płynnie, dynamicznie i bez problemu, również odpala bez problemu do czasu ostygnięcia, a gdy jest poniżej zera auto „umiera”.
Byłem już u 4 mechaników i w autoryzowanym serwisie, wydałem już ponad 1000 zł na wymianę wszystkich filtrów, świec. Wymieniłem jakiś sterownik czy przekaźnik od układu podgrzewania świec, zrobiłem testy sprężania, auto zostało podłączone pod komputer oraz sprawdzony został układ grzania i NIC!! Wszystko jest ok. ,a ja modlę się codziennie o plusową temperaturę. Bardzo proszę o opinię i sugestie bo jest to moje wymarzone autko, co do którego tracę powoli już zaufanie.
P.S. Serwis w Wawie sugeruje
1. sprawdzić serownik pompy
2. możliwe cofanie się paliwa - zawór zwrotny
Co myślicie o tych powodach?
Pozdrawiam

mispo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2008, 18:34   #2
kuffs
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 31-10-2007
Model: focus I
Silnik: TDDI 90 KM
Rocznik: 2000
Postów: 247
Domyślnie

serwis w Wawie sugeruje??

rozumiem że dzwoniłeś lub konsultowałeś, a nie byłeś z autem?

Takie wskazówki to oni sobie mogą wsadzić w dupę. Zajedź do serwisu bosha, tam cię konkretnie prześwietlą.

p.s nie da się sprawdzić ot tak sobie sterownika pompy, że jest dobry lub nie.

Może kwestia badziewnego paliwa lub dostała się woda do zbiornika lub jest w przewodach. Gdy jest poniżej zera to nie daje rady.

Może padają same wtryski, sprawdź jak kręci rozrusznik a nie zapala to jaki idzie kopciuch z silnika.
kuffs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2008, 20:24   #3
moons
ford::expert
 
Avatar moons
 
Zarejestrowany: 17-09-2006
Skąd: Hajnówka
Model: C-MAX
Silnik: 1.8 DURATEC-HE
Rocznik: 2007
Postów: 2,010
Domyślnie

Cytat:
Napisał kuffs
Może kwestia badziewnego paliwa lub dostała się woda do zbiornika lub jest w przewodach. Gdy jest poniżej zera to nie daje rady.
Też bym to obstawiał, że gdzieś w przewodach masz wodę i jak łapie minus to masz problem. Skoro już wymieniłeś wszystko od grzania. Przejedź się gdzieś wypal cały zbiornik i zatankuj naprawdę jakiejś dobrej ropy na zaufanej stacji. Albo może podgrzewacz nie działa i temu w minusowej temperaturze ropka Ci gęstnieje. Raczej bym nie rzucał się na pompę czy wtryskiwacze, szybciej już może przewody czy filtr. Jeśli byłaby pompa czy wtryski to nie paliłby wcale a nie przy minusowej temp. Pierwsze co to wydaje mi się zmień jak najszybciej to co masz w zbiorniku.
Pozdrawiam
__________________

moons jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2008, 06:42   #4
mispo
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 08-01-2008
Postów: 12
Domyślnie

Jakość paliwa powienna być ok, tankuje na orlenie i od momentu tych problemów zatankowałem już dwukrotnie auto za każdym razem na innej stacji.
A co do serwisu w Wawie mam tam w pewnym sensie znajomego, który w przeciwieństwie do wszystkich mechaników i serwisu w Bydzi kazał mi zwrócić uwagę na "zawór zwrotny paliwa", sterownik pompy to wymysł innego serwisu ale nie odczuwam spadku mocy o którym czytam, a auto jak odpali to później (dopuki ciepły) odpala cały czas. W pewnym serwisie diesla powiedzieli mi że sterownik pompy posiada czujnik temp powietrza, który współpracuje z komputerem głównym dozując odpowiednią dawkę paliwa i widocznie ta dawka przy pierwszym rozruchu jest za małą. Jakoś tak brzmiała diagnoza, Nie znam się za bardzo ale chyba TDI Forda z 99 roku nie jest aż tak skomplikowany.
Może rzeczywiście wymienie jeszcze raz filtr paliwa? Wiecie ,aż mnie przerażenie bierze o tym że znowu muszę jeździć po mechanikach.
Wiec co obstawiacie
a) filtr paliwa
b) sterownik pompy
c) zawór zwrotny paliwa
d) woda albo zapowietrzenie układu
e) coś innego?
Macie jakieś jeszcze pomysły, z góry dziękuje za każde sugestie.
mispo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2008, 06:59   #5
Mannieek
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 21-11-2007
Skąd: Legnica
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDCI 115PS
Rocznik: 2003
Postów: 451
Domyślnie

Ja bym zrobił tak zatankował naprawdę dobre paliwo na Shellu Shell V-Power Diesel lub Diesel Extra oraz dodał środek do czyszczenia wtryskiwaczy, może zapchany masz przewód jakąś mazią Polecam taki środek użyć VALVOLINE - MaxLife DIESEL SYSTEM CLEANER. Nie pomoże dalej będziemy myśleć. Co do Orlenu jeden kolega przejechał się na tej stacji co do jakości ropy więc omijam dużym łukiem ten koncern.
A i było by dobrze jak byś dobrze przegonił auto.
__________________
Moc jest Bogiem szybkość nałogiem, nitro zabawą a foka podstawą
Mannieek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2008, 07:10   #6
mispo
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 08-01-2008
Postów: 12
Domyślnie

Słyszałem opinie o środkach czyszczących wtryski aby stosować je do starych diesli a nie do tych gdzie występuje elektronika, bo można się przejechać. Ech... ale co tam, po pracy jadę po ten środek "VALVOLINE - MaxLife DIESEL SYSTEM CLEANER"
mispo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2008, 07:19   #7
marivs
ford::average
 
Zarejestrowany: 30-01-2007
Skąd: 3miasto
Model: był Focus Mk1 jest Mk2 sedan
Silnik: był 1.8 TDDi jest 1.6 TDCI 109KM
Rocznik: 1999 teraz 2005
Postów: 196
Domyślnie

Cytat:
Napisał mispo
W pewnym serwisie diesla powiedzieli mi że sterownik pompy posiada czujnik temp powietrza, który współpracuje z komputerem głównym dozując odpowiednią dawkę paliwa i widocznie ta dawka przy pierwszym rozruchu jest za małą.
Chyba im chodziło o przepływomierz powietrza. Jeden z nich powinien znajdowac się przy intercoolerze - patrząc od przodu auta z jego lewej strony do intercoolera idzie wiązka przewodów. Jednak on nie jest bezpośrednio połączony z pompą paliwa.
Jak się nie mylę to powinien być jeszcze jeden czujnik gdzieś po drodze: filtr powietrza - przepustnica ?
Jednak po zastanowieniu skoro fura ładnie jeździ i na wolnych obrotach nie ma szarpania silnikiem to przyczyna jest w innym miejscu bo "uwalony" przepływomierz to brak wolnych obrotów (tak jest przynajmniej w benzyniakach)
__________________
Focus Kombi '99 1,8 TDDi 90KM
Fiat Punto Mk2 '02 1,2 8V Active 60KM + LPG Bingo S4
marivs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2008, 07:22   #8
Mannieek
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 21-11-2007
Skąd: Legnica
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDCI 115PS
Rocznik: 2003
Postów: 451
Domyślnie

marivs ale po połączeniu pod komputer powinno wskazać uszkodzony czujnik powietrza np przecież to sie zmienia rezystancja w czujniku i musi pokazać
__________________
Moc jest Bogiem szybkość nałogiem, nitro zabawą a foka podstawą
Mannieek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2008, 07:28   #9
mispo
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 08-01-2008
Postów: 12
Domyślnie

komputer pokazał poprawne działanie wszystkich modułów Panowie, wiec może to nie to....
mispo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-01-2008, 07:41   #10
marivs
ford::average
 
Zarejestrowany: 30-01-2007
Skąd: 3miasto
Model: był Focus Mk1 jest Mk2 sedan
Silnik: był 1.8 TDDi jest 1.6 TDCI 109KM
Rocznik: 1999 teraz 2005
Postów: 196
Domyślnie

Skoro masz powymieniane połowę rzeczy w aucie: filtry, świece itp. a komp nie pokazuje żadnych błędów to ja bym się przyjrzał dokładniej układowi paliwowemu tzn skontrolował jeszcze raz te rzeczy:
filtr paliwa
zawór zwrotny paliwa
a przede wszystkim wszystkie przewody, posprawdzać ich połączenia i stan bo być może jest gdzieś przetarty lub brakuje obejmy i zaciąga powietrze do układu paliwowego. Wygląda na to, że paliwo się cofa po dłuższym postoju czyli, że albo nie trzyma zawór zwrotny albo dziura w przewodzie?
__________________
Focus Kombi '99 1,8 TDDi 90KM
Fiat Punto Mk2 '02 1,2 8V Active 60KM + LPG Bingo S4
marivs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:20.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.