Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 03-12-2007, 18:09   #1
Mannieek
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 21-11-2007
Skąd: Legnica
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDCI 115PS
Rocznik: 2003
Postów: 451
Domyślnie Porada może przydatna może nie dla posiadaczy DIESELA

Witam dzisiaj porozmawiałem sobie z człowiekiem, który jeździł aż pod Radom aby naprawić swoją uszkodzoną pompę wtryskową w Mondeo TDCI. Zapytałem się go co poradził mu fachowiec. żeby żywot pompy wtryskowej można było przedłużyć. Fachowiec doradził mu tak
- lać ropę w znanych stacjach lecz nie zawsze to gwarantuje że ropa jaką nalejemy będzie niechrzczona
- jeżeli ktoś ma możliwość to zrobić sobie zapasy na okres letni, ropa zimowa jest lepsza od letniej pod tym względem, że ma więcej uszlachetniaczy
- poradził aby nie przekraczać prędkości 140km/h, często jest tak że wielu użytkownikom po przekroczeniu tej prędkości świeci się kontrolka che ck i auto zaczyna szarpać
- najistotniejszym składnikiem jest dodawanie do zbiornika oleju. W moim przypadku na zbiornik 55l dać 50ml oleju silnikowego Ford 5W-30
- jeżeli jest miejsce można założyć dodatkowy filtr paliwa, lepsze oczyszczanie ropy

Jednak nie zawsze te porady skutkują, ja w moim przypadku po rozmowie z tym człowiekiem zacznę stosować się do tych reguł

__________________
Moc jest Bogiem szybkość nałogiem, nitro zabawą a foka podstawą
Mannieek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-12-2007, 20:19   #2
Hildegard
ford::specialist
 
Avatar Hildegard
 
Zarejestrowany: 22-08-2004
Skąd: Wien
Model: VW Golf 6 - Variant
Silnik: TSI 90 kW - 7 DSG
Rocznik: 2010
Postów: 658
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mannieek
najistotniejszym składnikiem jest dodawanie do zbiornika oleju. W moim przypadku na zbiornik 55l dać 50ml oleju silnikowego Ford 5W-30
Lecz nie oleju silnikowego do silnikow czterosuwowych :fcp7 .
Dolewaj olej do silnikow dwusuwowych np.: Mixol , 250 ml. na bak wystarczy.
Jak bedziesz lal olej Formula 5W-30 itp. to nic sobie nie polepszysz (mysle tu o dolewaniu oleju do paliwa).
Hildegard jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-12-2007, 20:50   #3
Mannieek
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 21-11-2007
Skąd: Legnica
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDCI 115PS
Rocznik: 2003
Postów: 451
Domyślnie

Hildegard pytałem sie czy czasem nie mixol a on odpowiedział że nie taki jaki mam olej w silniku to taki mam dodawać do ropy
__________________
Moc jest Bogiem szybkość nałogiem, nitro zabawą a foka podstawą
Mannieek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-12-2007, 21:33   #4
motorek26
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar motorek26
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mannieek
jeżeli jest miejsce można założyć dodatkowy filtr paliwa, lepsze oczyszczanie ropy
ja bym zaproponował czestrzą wymiane tego filtra np. razem z wymianą oleju nie jest konieczny 2 filtr lepiej go cześciej wymienić bo nasze paliwo jest wspaniałe
motorek26 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-12-2007, 21:58   #5
wojtek323
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 19-09-2007
Model: fiesta
Silnik: 1,25
Rocznik: 2010
Postów: 7
Domyślnie

jak ci "fachowiec" powiedział ze trzeba lać olej silnikowy do paliwa, to go zmień, bo fachowcem nie jest na pewno.
I nie może to być tez mixol ani nic innego!!

Jedyną mądrą rzeczą którą Ci podpowiedział to jest częstsza wymiana filtra paliwa i to dobrej firmy (bosch, mann itp.) bo paliwo u nas nawet na dobrych stacjach moze sie trafic nie najlepsze...
wojtek323 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-12-2007, 13:50   #6
Schem
ford::professional
 
Avatar Schem
 
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mannieek
- poradził aby nie przekraczać prędkości 140km/h, często jest tak że wielu użytkownikom po przekroczeniu tej prędkości świeci się kontrolka che ck i auto zaczyna szarpać
Najlepiej, to w ogóle nie jeździć - wtedy nie świeci się "check engine" :fcp12

A z tym olejem to już siakaś paranoja...
Co to ludzie nie wymyślą...

Ja tam znam mechanika, który mawia : "Jak ktoś ma turbodiesla, to powinien go porządnie przewietrzyć tak często jak się tylko da. Diesle są na trasy a nie dla emeryta do kościoła"
Amen.
Ja leję do baku ON (tylko - bez ekstra uszlachetniaczy, oleju silnikowego, rzepaku, itp) i jeżdżę. I dbam o kondycję i czystość auta. Koniec. Auto ma 246500 przebiegu i fruwa, że hej! Wcześniej jeździło we flocie u mnie w firmie i nikt się z nim nie cyndolił - dobra ropa, płyn do spryskiwacza, przeglądy i wio. Wygląda na to, że mu to pasuje :fcp2
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT

Fordy otaczają mnie
Schem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:03.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.