|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-12-2007, 18:09 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 21-11-2007
Skąd: Legnica
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDCI 115PS
Rocznik: 2003
Postów: 451
|
Porada może przydatna może nie dla posiadaczy DIESELA
Witam dzisiaj porozmawiałem sobie z człowiekiem, który jeździł aż pod Radom aby naprawić swoją uszkodzoną pompę wtryskową w Mondeo TDCI. Zapytałem się go co poradził mu fachowiec. żeby żywot pompy wtryskowej można było przedłużyć. Fachowiec doradził mu tak
- lać ropę w znanych stacjach lecz nie zawsze to gwarantuje że ropa jaką nalejemy będzie niechrzczona - jeżeli ktoś ma możliwość to zrobić sobie zapasy na okres letni, ropa zimowa jest lepsza od letniej pod tym względem, że ma więcej uszlachetniaczy - poradził aby nie przekraczać prędkości 140km/h, często jest tak że wielu użytkownikom po przekroczeniu tej prędkości świeci się kontrolka che ck i auto zaczyna szarpać - najistotniejszym składnikiem jest dodawanie do zbiornika oleju. W moim przypadku na zbiornik 55l dać 50ml oleju silnikowego Ford 5W-30 - jeżeli jest miejsce można założyć dodatkowy filtr paliwa, lepsze oczyszczanie ropy Jednak nie zawsze te porady skutkują, ja w moim przypadku po rozmowie z tym człowiekiem zacznę stosować się do tych reguł
__________________
Moc jest Bogiem szybkość nałogiem, nitro zabawą a foka podstawą |
03-12-2007, 20:19 | #2 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 22-08-2004
Skąd: Wien
Model: VW Golf 6 - Variant
Silnik: TSI 90 kW - 7 DSG
Rocznik: 2010
Postów: 658
|
Cytat:
Dolewaj olej do silnikow dwusuwowych np.: Mixol , 250 ml. na bak wystarczy. Jak bedziesz lal olej Formula 5W-30 itp. to nic sobie nie polepszysz (mysle tu o dolewaniu oleju do paliwa). |
|
03-12-2007, 20:50 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 21-11-2007
Skąd: Legnica
Model: Ford Focus
Silnik: 1,8 TDCI 115PS
Rocznik: 2003
Postów: 451
|
Hildegard pytałem sie czy czasem nie mixol a on odpowiedział że nie taki jaki mam olej w silniku to taki mam dodawać do ropy
__________________
Moc jest Bogiem szybkość nałogiem, nitro zabawą a foka podstawą |
03-12-2007, 21:33 | #4 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Cytat:
|
|
03-12-2007, 21:58 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 19-09-2007
Model: fiesta
Silnik: 1,25
Rocznik: 2010
Postów: 7
|
jak ci "fachowiec" powiedział ze trzeba lać olej silnikowy do paliwa, to go zmień, bo fachowcem nie jest na pewno.
I nie może to być tez mixol ani nic innego!! Jedyną mądrą rzeczą którą Ci podpowiedział to jest częstsza wymiana filtra paliwa i to dobrej firmy (bosch, mann itp.) bo paliwo u nas nawet na dobrych stacjach moze sie trafic nie najlepsze... |
04-12-2007, 13:50 | #6 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
|
Cytat:
A z tym olejem to już siakaś paranoja... Co to ludzie nie wymyślą... Ja tam znam mechanika, który mawia : "Jak ktoś ma turbodiesla, to powinien go porządnie przewietrzyć tak często jak się tylko da. Diesle są na trasy a nie dla emeryta do kościoła" Amen. Ja leję do baku ON (tylko - bez ekstra uszlachetniaczy, oleju silnikowego, rzepaku, itp) i jeżdżę. I dbam o kondycję i czystość auta. Koniec. Auto ma 246500 przebiegu i fruwa, że hej! Wcześniej jeździło we flocie u mnie w firmie i nikt się z nim nie cyndolił - dobra ropa, płyn do spryskiwacza, przeglądy i wio. Wygląda na to, że mu to pasuje :fcp2
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT Fordy otaczają mnie |
|