|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-08-2023, 13:54 | #1 |
ford::amateur
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-08-2023
Skąd: Wrocław
Model: s-max
Silnik: 2,0 duratec 145 KM
Rocznik: 2007
Postów: 2
|
zapala się Usterka Solnika, 2.0, 145KM benzyna
Ford s max 2007, silnik 2,0, duratec 145 KM. Jechałem na urlop do Chorwacji i po tankowaniu verva 98 przy prędkości ok 130 zapaliła się Usterka silnika na pomarańczowo. Wcześniej jechałem odcinek 200 km i problemów nie było. W kierunku do Ostrawy znalazłem mechanika, który podłączył komputer i nie stwierdził powiązanych błędów ale pytał czy mam dobry akumulator. Wymieniłem akumulator w ubiegłym roku i alternator był regenerowany. Pojechałem dalej i przez 300 km nie było problemów. W Austrii kolejny raz usterka na pomarańczowo przy większej prędkości ale się nie zatrzymywałem i po przejechaniu ok. 150 km usterka się zmieniła na kolor czerwony i auto straciło moc więc musiałem zjechać na pas awaryjny. Po kilku minutach włączyłem zapłon i nie było usterki na wyświetlaczu i samochód normalnie odpalił. Przejechałem kolejne 200 km i zapaliła na pomarańczowo. Na MOPie, odłączyłem akumulator na kilka minut. Ostatnie 450 km przejechałem prędkością 90-100 i usterka się nie zapaliła. Spalanie paliwa spadło do 6,4. W Chorwacji było kilka wycieczek ale lokalnymi drogami na niskich prędkościach bez usterki. W drodze powrotnej , po przejechaniu 50 km autostradą przy prędkości 130 znowu się zapaliła. Wyłączyłem silnik, włączyłem i pojechałem dalej nie szybciej niż 100 km/godz. i tak przejechałem 1200 km bez usterki. Średnie spalanie przy mocnej klimie w upale 35 st. to 6,5. Mam wrażenie, że ta usterka pojawia się przy zwiększonej prędkości, w trakcie wyprzedzania czy jechania pow. 120 km/godz. Jest na forum wiele wpisów na temat silników TDI a ja mam benzynę 2,0 duratec i nie znajduję pomocnych wpisów. Może coś doradzicie? Jestem umówiony na diagnostykę więc sprawdzimy dokładniej błędy i też ładowanie akumulatora. Filtr paliwa zmieniany w styczniu i do teraz przejechane 5 tys km. Przebieg forda 225 tys. km. Ale może ktoś miał podobny problem z tym silnikiem. Pozdrawiam
|