Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-08-2023, 17:01   #1
Robert_43
ford::amateur
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 14-08-2023
Skąd: Lipno
Model: C-max
Silnik: 1.8 Duratec
Rocznik: 2010
Postów: 1
Post Przeskok obrotów z 700 na 1000 przy delikatnym wciśnięciu pedału gazu

Witam. Jak w temacie silnik rozgrzany obroty 700 obr./min. Przy lekkim wciśnięciu dosłownie muśnięciu pedału gazu obroty wskakują od razu na 1000 obr./min. Przy spadku z wyższych obrotów jest jakby zatrzymanie wskazówki obrotów przez chwilę na 1000 obr./min. i spadek na 700obr./min. Moje pytanie czy to jest naturalne w tych silnikach . I jeszcze jeden mankament który mi przeszkadza to jak ruszam na tzw. półsprzęgle gdzieś na wzniesieniu na nierównościach to autko jakby nie miało sił ruszyć przydławia się spadają obroty do 500 obr./min. wtedy muszę ratować żeby nie zgasł wciskając sprzęgło bo inaczej zgaśnie. Błędów związanych z silnikiem nie mam sprawdzane forscanem świece wymieniałem , przepustnica przeczyszczona co jeszcze zauważyłem wcześniej przed czyszczeniem przepustnicy , przy wciśnięciu delikatnie pedału gazu obroty falowały od 700 obr./min. do 1000 obr./min. powyżej 1000 obr./min. jest ok. Robiłem jeszcze „resetuj wszystkie adaptacje”. forscanem po tym zabiegu tak jakby było ok tylko przy uruchomieniu obroty podskoczyły przez parę sekund do 1500 obr./min. póżniej się ustabilizowały no i z tych 700 obr./min. podnosiły się płynnie samochód przy ruszaniu jakby miał większą moc płynniej ruszał nie spadały obroty do 500 obr./min. Ale jedna rzecz tak było z włączoną klimatyzacja bo zapomniałem wyłączyć po tym resecie adaptacji , jak wyłączyłem klimatyzację objawy powróciły tak jakby chodziło o obciążenie silnika z klimatyzacją dziwne bardzo zawsze miałem diesla pokusiłem się na benzynę masakra z tym silnikiem nie ma komfortu jazdy i jeszcze mogę dodać z pomiaru co zauważyłem że pedał gazu procentowo o 0 do 70 rośnie płynnie no i napięcia są od 4,5V na puszczonym pedale do 7V przy tych 70 procentach a powinien mieć 11V i 100 % coś takiego według tolerance data .Potencjometr przepustnicy pokazuje wartości ok . Panowie jakieś pomysły?
Czekam na podpowiedz. Pozdrawiam.


Ostatnio edytowane przez Robert_43 ; 15-08-2023 o 22:35
Robert_43 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:33.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.