Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-11-2007, 17:11   #1
Pulse
ford::professional
 
Avatar Pulse
 
Zarejestrowany: 08-04-2006
Skąd: Wilda
Model: Mondeo/Titanium
Silnik: 1,5 Ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 1,020
Domyślnie [MkIII] Akumulator, olej i turbina - czyli jazda z Dodą

Po prawie dwóch latach bezawaryjnej jazdy w końcu mnie dopadło :fcp5
Fakty z oststnich dwóch tygodni:

- słaby akumulator. W tym czasie 2-3 razy po jednodniowej przerwie w jeżdżeniu przy przekręceniu kluczyka w stacyjce zegary robiły test. Skasowywał się również licznik przebiegu i średnia spalania, czyli była przerwa w zasilaniu
- podświetlenie zegarów ? zdarzało się że mrugało, ale światła mijania nie.
- olej nie zmieniany od 24 tys. km - cóż zapomniało mi się
- od pewnego czasu zauważyłem niewielkie wycieki oleum spod silnika, właściwie standard jak na Diesla
- poza tym pełna moc, praca silnika cicha i równa, dymienie w normie

Fakty z dzisiaj:

- podczas jazdy zapalił się kontrolka ciśnienia oleju, silnik zaczął nieco klekotać. Sprawdziłem poziom oleum ? był w porządku
- postanowiłem dotoczyć się do domu. Podczas dalszej jazdy spod maski zaczęło syczeć i z miejsca gdzie jest turbina było słychać coś a`la kląsknięcia (jakby strzały z bicza)
- moc spadła, cały czas klekot, zaczął mocniej dymić ale nie kopcił jak przy padnięciu wtrysków
- na koniec auto zgasło podczas jazdy i nie dało się ponownie uruchomić. Nie kręcił nawet rozrusznik, światła awaryjne ledwo mrugały. Nie można było nawet podnieść opuszczonej wcześniej szyby.

Auto stoi teraz w warsztacie przed pierwszą diagnozą. Warsztat wskazany przez "chłopców lawetowców", więc pewnie po pierwszej diagnozie będę zmieniał. Mój "dotychczasowy" warsztat pomimo, iż ściągano mnie z ulicy stwierdził, że wolne terminy ma za półtorej tygonia. Niniejszym informuję, iż warsztat Henryk Dominów - naprawa Fordów, Poznań, ul. Drobnika, stracił stałego klienta. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Czy ma ktoś pojęcie co to może być i jaki może być związek między sprawą akumulatora (lub nawet alternatora), świecącą kontrolką ciśnienia oleju a świszczącą i strzelającą turbiną? Szukałam na forum odpowiedzi, ale z racji tego że mój problem jest na tym etapie wielowątkowy nie wiem co jest istotne i na czym się skoncentrować a nieciałbym dać sobie wcisnąć kitu w warsztacie poleconym przez "chłopców lawetowców"


PS. Oczywiście z Dodą to ściema, chciałem aby temat ściągnął większe zainteresowanie userów :fcp2

Pulse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2007, 17:34   #2
szperaczz
FCP member
 
Avatar szperaczz
 
Zarejestrowany: 10-11-2007
Skąd: Sosnowiec
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 661
Domyślnie

niechce cie martwic ale moze to byc turbina :fcp5

[ Dodano: 20-11-2007, 18:39 ]
albo cos z pompom oleju
a sprawdzales pasek klinowy?
__________________
Bądź NIEBIESKI - zarejestruj się

CB President Johnny II ASC + ML 145 Midland
Transit 2011r 2.2 TDCI 140 T300 BUS ( służbowy )
Było Escort MKVII 95r 1.6 16V + Gaz

WYŚCIGI-wejdź, zobacz i zagraj
szperaczz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2007, 18:58   #3
Pulse
ford::professional
 
Avatar Pulse
 
Zarejestrowany: 08-04-2006
Skąd: Wilda
Model: Mondeo/Titanium
Silnik: 1,5 Ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 1,020
Domyślnie

Pasek ok.
Poziom oleju ok. Silnik z pewnością nie zatarty, żadnego smrodu czy dymu jaki byłby przy zatarciu silnika za suchy pieprz.

Przy dodaniu gazu z okolic turbiny coś syczało i strzelało. Piszę z okolic turbiny bo nie byłem w stanie jednocześnie naciskać pedał gazu i zaglądać w silnik.
Pulse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2007, 20:31   #4
ocznik
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 17-07-2007
Skąd: Wawa/Piaseczno
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 373
Domyślnie

cos strzelilo z okolicy turbiny, czy tam nie ma czasem bezpiecznikow? moze cos ci sie popalilo w elekryce i padlo wszystko... szyba powinna sie dosunac przy problemach z cisnieniem oleju a nawet turbinom.
Swiatla i inne odbiorniki napiecia daja jakies oznaki zycia? chodzi mi czy akumulator ma jeszcze jakies napiecie
ocznik jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2007, 21:02   #5
fordlodz
ford::average
 
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Uć
Model: mondeo, astra
Silnik: tdci130, c20ne
Rocznik: 2003, mieszany
Postów: 111
Domyślnie

wadą nowych aut jest niestety ogromna ilość elektroniki, nie ma prądu nie ma jazdy .
sprawdź bezpieczniki i przekaźniki, nowe aku i sprawdzenie altka z regulatorem czy dobrze ładuje
fordlodz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2007, 22:00   #6
szperaczz
FCP member
 
Avatar szperaczz
 
Zarejestrowany: 10-11-2007
Skąd: Sosnowiec
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 661
Domyślnie

Cytat:
Napisał Pulse
moc spadła, cały czas klekot, zaczął mocniej dymić
i to jest dziwny obiaw ktory moze miec cos wspulnego z turbina a nie to ze strzelilo w okolicy :fcp2
__________________
Bądź NIEBIESKI - zarejestruj się

CB President Johnny II ASC + ML 145 Midland
Transit 2011r 2.2 TDCI 140 T300 BUS ( służbowy )
Było Escort MKVII 95r 1.6 16V + Gaz

WYŚCIGI-wejdź, zobacz i zagraj
szperaczz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-11-2007, 07:28   #7
Pulse
ford::professional
 
Avatar Pulse
 
Zarejestrowany: 08-04-2006
Skąd: Wilda
Model: Mondeo/Titanium
Silnik: 1,5 Ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 1,020
Domyślnie

Zapomniałem dodać, że jeśli chodzi o pompę oleju to chyba również jest ok. Na włączonym silniku otworzyłem korek i z niego dmuchnęło, tj. pompa ciągnie olej pod sam korek.

Generalnie jest dziwna sprawa i kompletnie nie wiem czy łaczyć sprawę akumulatora czy też nawet alternatora, który mógł nie ładować z zapaloną kontrolką ciśnienia oleju i z ewidentnym niedomaganiem silnika, włączając w to turbinę :fcp9

Napięcie z akumulatora było bardzo marne. Światła awaryjne ledwo żarzyły, jak pisałem elektrycznej szyby nie można było podnieść. Przy każdym przekręcenu kluczyka w stacyjce zegary robiły najpierw test dokładnie jak po rozłączeniu akumulatora.
Pulse jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-11-2007, 14:50   #8
Pajlot
ford::specialist
 
Avatar Pajlot
 
Zarejestrowany: 28-12-2004
Skąd: Inowrocław
Model: Mondeo Mk III
Silnik: 2.0 TDCi 131 KM
Rocznik: 2005
Postów: 537
Domyślnie

zmień akumulator i zobacz co wtedy. Ja bym zaczął od tego.
__________________
Mk III '05 131/6 TDCi GHIA LCD Alpine Edition- black panther metalic
Pajlot jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-11-2007, 16:50   #9
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie

Też obstawiam, że najpierw popracuj nad prawidłowym napięciem w układzie. Silnik jest sterowany elektroniką, jak jest za małe napięcie to ona wariuje. Objawy wskazują na to, że ci nie ładuje alternator bo w 3letnim aucie pad akumulatora to raczej dziwny by był. No a jak wariuje elektronika to i wtryskiwacze mają głupie sterowanie (o ile w ogóle dochodzące do nich napięcie pozwala na zadziałanie) i moduł turbiny i zegary... Popracuj nad napięciem w aucie.
llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-11-2007, 19:50   #10
Dobromir
ford::amateur
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 21-06-2007
Skąd: Bydgoszcz
Model: mondeo mk3
Silnik: 2,0tdci
Rocznik: 2002
Postów: 9
Domyślnie

Witam
sadze ze, ten system musi byc fabrycznie zabespieczony przed skutkami spadku napiecia , nie moze byc tak ze aku sie konczy i silnik sie rozsypuje :sory"
kidy umnie poszla cela w aku i nistad ni z owat s
traciłem napiecie silnik poprostu nie zagadał jak i cala reszta
jeżeli poszedł ci jakis przekaznik to nawet po wymianie aku nie probuj uruchamiac silnika bez sprawdzenim instalacji bo narobisz sobie bigosu!
niech elektryk sprawdzi instalacje zaplacisz 100 ale nie uszkodzisz mocniej autka
Dobromir jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:23.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.