|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-04-2023, 19:45 | #1 |
ford::beginner
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 09-03-2023
Skąd: Rzeszów
Model: focus mk3
Silnik: 1.6 125km
Rocznik: 2011
Postów: 12
|
dławienie na zimnym silniku
Witam,
Pacjent 1.6 125km 2011r mam problem z dławiącym się silnikiem (problem występuje tylko na nierozgrzanym silniku, brak błędów) nowa cewka, świece nie pomogły więc zmieniłem sonde i była poprawa jedynie przez kilka dni. pomocyyyyy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
27-04-2023, 14:37 | #2 |
ford::amateur
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 15-04-2018
Skąd: Kraków
Model: focus mk3
Silnik: 1.6 TI
Rocznik: 2011
Postów: 9
|
Odp: dławienie na zimnym silniku
Witam, mam identyczny problem od dwóch lat. Samochód odwiedził kilku mechaników, żaden nie był w stanie określić przyczyny. Przy okazji wymieniono świece, cewkę, przewody, obie pierwsze sondy, przepływomierz, czujnik spalania stukowego, czujnik temp. silnika i parę innych rzeczy. Czyszczone wtryskiwacze i przepustnica. Nic nie pomogło. Brak jakichkolwiek błędów. Objaw tylko i wyłącznie na wystudzonym silniku, trwa to od 3-5 sekund, po czym wraca na właściwe obroty i można jechać. Są momenty kiedy mu się nic nie dzieje przez parę dni, nie wiem czy winowajcą całego zamieszania jest złej jakości paliwo.
|
27-04-2023, 17:04 | #3 |
ford::beginner
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 09-03-2023
Skąd: Rzeszów
Model: focus mk3
Silnik: 1.6 125km
Rocznik: 2011
Postów: 12
|
Odp: dławienie na zimnym silniku
ja gdzieś wyczytałem, że trzeba wymienić sondy przed katalizatorem i zaktualizować sterownik silnika.
Dziwne, że sporo osób się z tym boryka i nikt nie jest w stanie określić przyczyny |
27-04-2023, 17:14 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-02-2022
Model: Focus MK2 HB, LF
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 142
|
Odp: dławienie na zimnym silniku
Ten sam problem. Od jakiegoś czasu auto zaczyna się dusić na zimnym przez pierwsze kilkanaście sekund i spokój. EGR, przepustnica wyczyszczona, filtry zawsze też zmieniane podręcznikowo. I nie wiem już co robić, bo łatwo wywalić naście tysięcy na remont, a przyczyna może być błaha.
|
28-04-2023, 18:36 | #5 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 14-07-2019
Skąd: Marki
Model: Focus MK3, Focus MK3 FL
Silnik: 1.6 Ti-VCT 125KM, 2.0 TDCi 180KM
Rocznik: 2011, 2015
Postów: 89
|
Odp: dławienie na zimnym silniku
Miałem z tym modelem i z tym silnikiem podobną sytuację opisaną w tym temacie:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Tylko dodatkowo oprócz "przytykania" się auta przy przyspieszaniu, falowania obrotów na biegu jałowym czy przygasania, wyrzucało błędy P0420, P2297 i P2298. Wymieniłem wszystkie 4 sondy i katalizator. W 2021 roku wyszło za to 1600zł katalizator + 810zł za sondy Boscha. Po wymianie, check i błędy przestały się pojawiać, większość problemów z płynną jazdą również zniknęła. Dla pewności wyczyściłem jeszcze przepustnicę i po tych zabiegach od kwietnia 2021 auto jeździ bezproblemowo i bezobsługowo. |
28-04-2023, 20:01 | #6 |
ford::amateur
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 15-04-2018
Skąd: Kraków
Model: focus mk3
Silnik: 1.6 TI
Rocznik: 2011
Postów: 9
|
Odp: dławienie na zimnym silniku
U mnie to kwestia tylko i wyłącznie zaraz po odpaleniu. Po tych kilku sekundach wariactwa jedzie normalnie, beż żadnych problemów. Właściwa moc, właściwe przyspieszanie. Był okres, że przez trzy tygodnie w styczniu to ustało, jakim cudem nie mam pojęcia. Teraz od kilku dni jest to na tyle intensywne, że potrafi z rury strzelić. Ewidentnie nieprawidłowa mieszanka. Błędów jak nie było tak nie ma.
|
29-04-2023, 07:56 | #7 |
ford::specialist
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 552
|
Odp: dławienie na zimnym silniku
Fakt, opisany problem na forum często się pojawia, generalnie jednego, skutecznego sposobu na rozwiązanie problemu nie ma, ale zastanawia mnie dlaczego przy kłopotach na zimnym silniku wymieniane są sondy sterujące? Przy problemach na ciepłym to bym jeszcze to zrozumiał. Mało tego, w opisach napraw rzadko lub wcale wspomina się o korektach i wykresach przebiegu pracy sond. Tak jakby było to robione trochę na zasadzie "u szwagra w Golfie pomogło , to i w tym wypadku pomoże". Biorąc pod uwagę że zastanawiamy się nad problemem w roczniku początkowym (2011) rozważenie kwestii aktualizacji softu na poczatek jest sensowne.
|
29-04-2023, 11:40 | #8 |
ford::advanced
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 16-01-2015
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 16v 105 KM
Rocznik: 2011
Postów: 224
|
Odp: dławienie na zimnym silniku
A to nie jest tak, że sonda ma grzałkę i jej zadaniem jest podgrzewanie na zimnym silniku.
Może to oto chodzi ,że te grzałki nie domagają. Sam mam ten problem , ale bardzo delikatne jest to przydławienie , trwa dosłownie minutę po jeździe na zimnym silniku i tylko przy delikatnym dodawaniu gazu. Właściwie mi to nie przeszkadza , raczej interesuje co za to odpowiada. |
29-04-2023, 18:30 | #9 |
ford::specialist
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 552
|
Odp: dławienie na zimnym silniku
Przerwę w obwodzie grzałki system OBD powinien wyłapać. Aby sonda/sondy (silnik jak w temacie przed katem ma dwie) mogły poprawnie sterować składem mieszanki sam silnik musi mieć odpowiednią temperaturę i może tu test problem na zimnym silniku. Jak do tego dołoży się zimne zasysane powietrze rodzi się problem jeszcze większy. Sondy może zbyt wcześnie przejmują kontrole na składem mieszanki. Ciekawe co w uaktualnionym sofcie dla PCM zostało poprawione?
|
29-04-2023, 21:27 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-02-2022
Model: Focus MK2 HB, LF
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 142
|
Odp: dławienie na zimnym silniku
Skoro o aktualizacji softu mowa. Można to zrobić samemu, przez Forscan?
|
|
|
|