Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-04-2023, 19:45   #1
buszu7
ford::beginner
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 09-03-2023
Skąd: Rzeszów
Model: focus mk3
Silnik: 1.6 125km
Rocznik: 2011
Postów: 12
Domyślnie dławienie na zimnym silniku

Witam,
Pacjent 1.6 125km 2011r
mam problem z dławiącym się silnikiem (problem występuje tylko na nierozgrzanym silniku, brak błędów) nowa cewka, świece nie pomogły więc zmieniłem sonde i była poprawa jedynie przez kilka dni.
pomocyyyyy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

buszu7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-04-2023, 14:37   #2
w.mrooz
ford::amateur
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 15-04-2018
Skąd: Kraków
Model: focus mk3
Silnik: 1.6 TI
Rocznik: 2011
Postów: 9
Domyślnie Odp: dławienie na zimnym silniku

Witam, mam identyczny problem od dwóch lat. Samochód odwiedził kilku mechaników, żaden nie był w stanie określić przyczyny. Przy okazji wymieniono świece, cewkę, przewody, obie pierwsze sondy, przepływomierz, czujnik spalania stukowego, czujnik temp. silnika i parę innych rzeczy. Czyszczone wtryskiwacze i przepustnica. Nic nie pomogło. Brak jakichkolwiek błędów. Objaw tylko i wyłącznie na wystudzonym silniku, trwa to od 3-5 sekund, po czym wraca na właściwe obroty i można jechać. Są momenty kiedy mu się nic nie dzieje przez parę dni, nie wiem czy winowajcą całego zamieszania jest złej jakości paliwo.
w.mrooz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-04-2023, 17:04   #3
buszu7
ford::beginner
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 09-03-2023
Skąd: Rzeszów
Model: focus mk3
Silnik: 1.6 125km
Rocznik: 2011
Postów: 12
Domyślnie Odp: dławienie na zimnym silniku

ja gdzieś wyczytałem, że trzeba wymienić sondy przed katalizatorem i zaktualizować sterownik silnika.
Dziwne, że sporo osób się z tym boryka i nikt nie jest w stanie określić przyczyny
buszu7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-04-2023, 17:14   #4
BlueCat
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-02-2022
Model: Focus MK2 HB, LF
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 142
Domyślnie Odp: dławienie na zimnym silniku

Ten sam problem. Od jakiegoś czasu auto zaczyna się dusić na zimnym przez pierwsze kilkanaście sekund i spokój. EGR, przepustnica wyczyszczona, filtry zawsze też zmieniane podręcznikowo. I nie wiem już co robić, bo łatwo wywalić naście tysięcy na remont, a przyczyna może być błaha.
BlueCat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-04-2023, 18:36   #5
cinek15c
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 14-07-2019
Skąd: Marki
Model: Focus MK3, Focus MK3 FL
Silnik: 1.6 Ti-VCT 125KM, 2.0 TDCi 180KM
Rocznik: 2011, 2015
Postów: 89
Domyślnie Odp: dławienie na zimnym silniku

Miałem z tym modelem i z tym silnikiem podobną sytuację opisaną w tym temacie:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Tylko dodatkowo oprócz "przytykania" się auta przy przyspieszaniu, falowania obrotów na biegu jałowym czy przygasania, wyrzucało błędy P0420, P2297 i P2298.

Wymieniłem wszystkie 4 sondy i katalizator. W 2021 roku wyszło za to 1600zł katalizator + 810zł za sondy Boscha. Po wymianie, check i błędy przestały się pojawiać, większość problemów z płynną jazdą również zniknęła. Dla pewności wyczyściłem jeszcze przepustnicę i po tych zabiegach od kwietnia 2021 auto jeździ bezproblemowo i bezobsługowo.
cinek15c jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-04-2023, 20:01   #6
w.mrooz
ford::amateur
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 15-04-2018
Skąd: Kraków
Model: focus mk3
Silnik: 1.6 TI
Rocznik: 2011
Postów: 9
Domyślnie Odp: dławienie na zimnym silniku

U mnie to kwestia tylko i wyłącznie zaraz po odpaleniu. Po tych kilku sekundach wariactwa jedzie normalnie, beż żadnych problemów. Właściwa moc, właściwe przyspieszanie. Był okres, że przez trzy tygodnie w styczniu to ustało, jakim cudem nie mam pojęcia. Teraz od kilku dni jest to na tyle intensywne, że potrafi z rury strzelić. Ewidentnie nieprawidłowa mieszanka. Błędów jak nie było tak nie ma.
w.mrooz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-04-2023, 07:56   #7
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 552
Domyślnie Odp: dławienie na zimnym silniku

Fakt, opisany problem na forum często się pojawia, generalnie jednego, skutecznego sposobu na rozwiązanie problemu nie ma, ale zastanawia mnie dlaczego przy kłopotach na zimnym silniku wymieniane są sondy sterujące? Przy problemach na ciepłym to bym jeszcze to zrozumiał. Mało tego, w opisach napraw rzadko lub wcale wspomina się o korektach i wykresach przebiegu pracy sond. Tak jakby było to robione trochę na zasadzie "u szwagra w Golfie pomogło , to i w tym wypadku pomoże". Biorąc pod uwagę że zastanawiamy się nad problemem w roczniku początkowym (2011) rozważenie kwestii aktualizacji softu na poczatek jest sensowne.
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-04-2023, 11:40   #8
grzegorzyk
ford::advanced
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 16-01-2015
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 16v 105 KM
Rocznik: 2011
Postów: 224
Domyślnie Odp: dławienie na zimnym silniku

A to nie jest tak, że sonda ma grzałkę i jej zadaniem jest podgrzewanie na zimnym silniku.
Może to oto chodzi ,że te grzałki nie domagają.
Sam mam ten problem , ale bardzo delikatne jest to przydławienie , trwa dosłownie minutę po jeździe na zimnym silniku i tylko przy delikatnym dodawaniu gazu.
Właściwie mi to nie przeszkadza , raczej interesuje co za to odpowiada.
grzegorzyk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-04-2023, 18:30   #9
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 552
Domyślnie Odp: dławienie na zimnym silniku

Przerwę w obwodzie grzałki system OBD powinien wyłapać. Aby sonda/sondy (silnik jak w temacie przed katem ma dwie) mogły poprawnie sterować składem mieszanki sam silnik musi mieć odpowiednią temperaturę i może tu test problem na zimnym silniku. Jak do tego dołoży się zimne zasysane powietrze rodzi się problem jeszcze większy. Sondy może zbyt wcześnie przejmują kontrole na składem mieszanki. Ciekawe co w uaktualnionym sofcie dla PCM zostało poprawione?
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-04-2023, 21:27   #10
BlueCat
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-02-2022
Model: Focus MK2 HB, LF
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 142
Domyślnie Odp: dławienie na zimnym silniku

Skoro o aktualizacji softu mowa. Można to zrobić samemu, przez Forscan?
BlueCat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:23.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.