|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-02-2023, 08:25 | #1 |
ford::professional
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
|
Wymiana silnika z elektroniką w przekładni kierowniczej
Witam.
Padła mi elektronika w przekładni kierowniczej EPAS, kod błędu u3000:53 czyli permanentne wyłączenie elektroniki ze względu na jakieś uszkodzenie elektroniczne. Mam cały moduł, sprawny, wymontowany z poprzedniej przekładni (poprzednik wymieniał bo podobno coś stukało). Pytanie brzmi: czy da rade wymienić ten moduł-silnik bez wyciągania przekładni i ruszania sanek? O ile demontaż modułu z przekładni lezącej na stole to raptem 15 minut jak się robi to pierwszy raz(6+1 śrubka na torx30), to montaż pewnie tyle samo zakładając, ze przekładnia lezy na stole. A jak to wygląda na samochodzie bez wyciągania przekładni? Na pewno te śrubki + jedna od mocowania przekładni do sanek aby móc rozsunąć obudowę i dostać się do tej jednej śrubki z tych 6+1 i paska. Ale czy da radę bez ruszania sanek? Jak z podejściem? Tak, wiem, podnieś samochód i zajrzyj, ale na razie nie mam gdzie. Ciężko się jeździ bez wspomagania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. plusem jest to, ze nie ściąga i auto jedzie jak po sznurku. Najgorzej manewrować na parkingu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez Slawko ; 21-02-2023 o 08:27 |
21-02-2023, 09:10 | #2 |
ford::professional
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,871
|
Odp: Wymiana silnika z elektroniką w przekładni kierowniczej
Robiłem wstępne rozeznanie i nie widzę za bardzo możliwości dostania się do silnika czy elektroniki tak jak są zamontowane w samochodzie. Pokrywa elektroniki jest bardzo blisko wnęki koła prawego, od dołu nic nie widać. Moim zdaniem trzeba opuszczać ramę pomocniczą. Lepiej szybko zrobić, ten typ wspomagania ma ogromny opór bez prądu.
Ostatnio edytowane przez tomao ; 21-02-2023 o 09:12 |
21-02-2023, 09:48 | #3 |
ford::professional
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
|
Odp: Wymiana silnika z elektroniką w przekładni kierowniczej
Dzięki, co prawda trochę ostudziłeś mój zapał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., ale wymienić trzeba.
|
19-09-2023, 08:09 | #4 |
ford::professional
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
|
Odp: Wymiana silnika z elektroniką w przekładni kierowniczej
Jakis czas temu wymieniłem sam silnik PSCM bez wyciągania przekładni.
Jest to możliwe, ale...... niestety trzeba trochę porzeźbić i zniszczyć kawałek obudowy przekładni. Uszkodzenie jest nieistotne z punktu widzenia wyglądu, trwałości i sprawności przekładni, nie mniej jednak jest to druciarstwo. Oczywiście można to jakoś DREMELkiem podfrezować i ktoś kto nie widział wcześniej takiej przekładni, nawet nie będzie wiedział. Na zdjęciach widać przy której śrubce trzeba "usunąć" kawałek obudowy aby się do niej dostać. Inny sposób, to wyjecie przekładni, odkręcenie dwóch dodatkowych śrubek(w sumie 6) rozpołowienie przekładni i obrót połówek, wtedy dostaniemy się do tej jednej siódmej śrubki. Pokazałem tez "stanowisko" pracy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Największy problem miałem z rozłączeniem kabelków/wtyczek. Są schowane pomiedzy PSCM a karoserią. Praca po omacku. |