Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-02-2023, 08:25   #1
Slawko
ford::professional
 
Avatar Slawko
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
Domyślnie Wymiana silnika z elektroniką w przekładni kierowniczej

Witam.


Padła mi elektronika w przekładni kierowniczej EPAS, kod błędu u3000:53 czyli permanentne wyłączenie elektroniki ze względu na jakieś uszkodzenie elektroniczne.


Mam cały moduł, sprawny, wymontowany z poprzedniej przekładni (poprzednik wymieniał bo podobno coś stukało).


Pytanie brzmi:
czy da rade wymienić ten moduł-silnik bez wyciągania przekładni i ruszania sanek?


O ile demontaż modułu z przekładni lezącej na stole to raptem 15 minut jak się robi to pierwszy raz(6+1 śrubka na torx30), to montaż pewnie tyle samo zakładając, ze przekładnia lezy na stole. A jak to wygląda na samochodzie bez wyciągania przekładni? Na pewno te śrubki + jedna od mocowania przekładni do sanek aby móc rozsunąć obudowę i dostać się do tej jednej śrubki z tych 6+1 i paska.

Ale czy da radę bez ruszania sanek? Jak z podejściem? Tak, wiem, podnieś samochód i zajrzyj, ale na razie nie mam gdzie.




Ciężko się jeździ bez wspomagania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. plusem jest to, ze nie ściąga i auto jedzie jak po sznurku. Najgorzej manewrować na parkingu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Ostatnio edytowane przez Slawko ; 21-02-2023 o 08:27
Slawko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-02-2023, 09:10   #2
tomao
ford::professional
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,871
Domyślnie Odp: Wymiana silnika z elektroniką w przekładni kierowniczej

Robiłem wstępne rozeznanie i nie widzę za bardzo możliwości dostania się do silnika czy elektroniki tak jak są zamontowane w samochodzie. Pokrywa elektroniki jest bardzo blisko wnęki koła prawego, od dołu nic nie widać. Moim zdaniem trzeba opuszczać ramę pomocniczą. Lepiej szybko zrobić, ten typ wspomagania ma ogromny opór bez prądu.

Ostatnio edytowane przez tomao ; 21-02-2023 o 09:12
tomao jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-02-2023, 09:48   #3
Slawko
ford::professional
 
Avatar Slawko
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
Domyślnie Odp: Wymiana silnika z elektroniką w przekładni kierowniczej

Dzięki, co prawda trochę ostudziłeś mój zapał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., ale wymienić trzeba.
Slawko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2023, 08:09   #4
Slawko
ford::professional
 
Avatar Slawko
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
Domyślnie Odp: Wymiana silnika z elektroniką w przekładni kierowniczej

Jakis czas temu wymieniłem sam silnik PSCM bez wyciągania przekładni.
Jest to możliwe, ale...... niestety trzeba trochę porzeźbić i zniszczyć kawałek obudowy przekładni. Uszkodzenie jest nieistotne z punktu widzenia wyglądu,
trwałości i sprawności przekładni, nie mniej jednak jest to druciarstwo. Oczywiście można to jakoś DREMELkiem podfrezować i ktoś kto nie widział wcześniej takiej przekładni, nawet nie będzie wiedział.


Na zdjęciach widać przy której śrubce trzeba "usunąć" kawałek obudowy aby się do niej dostać. Inny sposób, to wyjecie przekładni, odkręcenie dwóch dodatkowych śrubek(w sumie 6) rozpołowienie przekładni i obrót połówek, wtedy dostaniemy się do tej jednej siódmej śrubki.
Pokazałem tez "stanowisko" pracy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.



Największy problem miałem z rozłączeniem kabelków/wtyczek. Są schowane pomiedzy PSCM a karoserią. Praca po omacku.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg IMG_20230715_134620.jpg (95.7 KB, 33 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg IMG_20230715_180640.jpg (97.7 KB, 34 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg IMG_20230715_181332.jpg (93.9 KB, 32 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg IMG_20230715_181340.jpg (94.8 KB, 32 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg IMG_20230715_180814.jpg (101.1 KB, 31 wyświetleń)
Slawko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:35.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.