|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-11-2022, 17:21 | #1 |
ford::beginner
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 02-01-2018
Skąd: adwadaw
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Postów: 21
|
2.0 ecoblue 150km 90 stopni - kiedy?
Cześć,
Wróciłem do Focusa, mój nowy nabytek z 2019 roku ma przejechane 45k km. Śmigam sobie samochodem i ogólnie jestem zadowolony, jeden parametr nie daje mi spokoju. 90 stopni osiągam po około 50 minutach jazdy. (i to nie jest jazda wyłącznie po mieście) Czy to jest normalne? Wcześniej jeździłem na silnikach benzynowych ale nie spodziewałem się, że na dieslu jest to aż tak wydłużone. |
17-11-2022, 21:34 | #2 | |
ford::professional
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 09-09-2012
Skąd: ŚLĄSK
Model: FORD
Silnik: 2.0 tdci 2.5td 2.2 tdci
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
Odp: Focus 2.0 ecoblue 150km 90 stopni - kiedy?
Cytat:
|
|
18-11-2022, 07:31 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 2,608
|
Odp: 2.0 ecoblue 150km 90 stopni - kiedy?
Pytanie, czy żaluzje działają. Potem sprawdzić termostat. Kolejnym etapem jest sprawdzenie czujnika temp.
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM Przepustnica 45 mm -> 52 mm Większy filtr oleju |
18-11-2022, 11:32 | #4 |
ford::advanced
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 21-09-2014
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: Focus MK4 Vignale
Silnik: 2.0 EcoBlue 150KM
Rocznik: 2019
Postów: 240
|
Odp: 2.0 ecoblue 150km 90 stopni - kiedy?
Tak, diesel długo się nagrzewa.
Jak nie przekroczysz ~100km/h, to temperatura zatrzyma się w okolicach 70°C na długo. |
18-11-2022, 15:37 | #5 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,637
|
Odp: 2.0 ecoblue 150km 90 stopni - kiedy?
No ale chyba nie 50min i to jeszcze w mieszanym stylu jazdy. Nie, to nie jest normalne…
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
18-11-2022, 15:49 | #6 |
ford::advanced
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 21-09-2014
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: Focus MK4 Vignale
Silnik: 2.0 EcoBlue 150KM
Rocznik: 2019
Postów: 240
|
Odp: 2.0 ecoblue 150km 90 stopni - kiedy?
|
18-11-2022, 17:17 | #7 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-05-2017
Skąd: Łódź
Model: FF II FL , M mk4 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2010, 2012
Postów: 143
|
Odp: 2.0 ecoblue 150km 90 stopni - kiedy?
Kwestia temperatury w Fordach to temat dyskusyjny...
Natomiast jest taka kwestia, że w sumie wskaźnik podaje temperaturę płynu chłodzącego a nie oleju czy bloku silnika, który w zależności od potrzeby zwiększa lub zmniejsza przepływ płynu, a płyn który wolniej przepływa przez blok stygnie co pokazuje wskaźnik. Reasumując jeśli masz termostat tradycyjny (bimetal) to zapomnij o sprawie lub zakryj część kratki wlotowej na zimę czarną gumą. Jeśli masz termostat nowoczesny- elektryczny to jest szansa, że w ustawieniach (podłączenie komputera po kablu) możesz podnieść temperaturę przy której otwiera się termostat. Podniesienie temp o 5 stopni zrobi robotę. Ori termostaty do forda otwierają się zbyt szybko to fakt. |
25-12-2022, 19:29 | #8 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,419
|
Odp: 2.0 ecoblue 150km 90 stopni - kiedy?
90 stopni nie osiąga nigdy. Temperatura robocza to lekko poniżej 90. W zimie zdarza się, że mój 2.0 EcoBlue z A8 potrzebuje 20-30km żeby się zagrzać, a przy większych mrozach i więcej.
|