|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-03-2021, 19:51 | #1 |
ford::professional
Zarejestrowany: 05-06-2007
Skąd: Szczecin
Model: S-max FL, Ecopasqda st-line,Edge 2fl
Silnik: 2.0 tdci, 1.0 w 3 cyl at6, 2.0 w 4cyl at8
Rocznik: 2010,2018,2019
Postów: 1,756
|
Wymiana świec zapłonowych w ecoboost 2.0 w 2019+
Postanowiłem wymienić świece przy okolo 60 000 km, w nadziei , ze auto przestanie pooszarpywać na zimnym. O ile do 3 swiec jest świetny dostęp , to do 4 cylindra nieciekawie . Na pierwszy rzut oka trzeba zdemontować pompę paliwa, dolot powietrza. NIE róbcie tego!!!. Pompa paliwa- niby dwie śrubki, wiec odkręcam.... po odkręceniu jednej śruby stwierdziłem ,ze może jednak spróbuje bez odłączania pompy. Wiec odkręciłem cewkę i się okazało, ze w sumie przekręcając ją w bok całość można w miare normalnie wyciągnąć. Zatem zacząłem wkręcać śrubę trzymającą pompę ... cały czas idzie ciężkawo, ale nie chce się zatrzymać , tak jakby zerwany gwint... po prostu odpuściłem sobie mocniejsze dokręcanie, może fabrycznie już był zerwany gwint, albo ktoś może już grzebał tu. W każdym razie ciężko szło, wiec sobie odpuściłem dalsze kręcenie. Będę obserwować, jak cos, to pójdzie większa śruba albo naprawa gwintu helicoilem. wiec NIE RUSZAMY POMPY PALIWOWEJ. odczepiamy tylko i wyłącznie 3 rurki od powietrza nad cewką
No i teraz składanie tego czwartego układu ... 15Nm na świecy i próbuje włożyć cewkę .. raz drugi trzeci ... niby weszła ... odpalam i mam wypadanie zapłonów z 4 cylindra. no to wyciągam znowu i stwierdziłem ,ze zdejmę gumę, aby zobaczyć, czy czegoś nie ułamałem. Ściągnąłem gumę (uwaga na sprężynkę wewnątrz) i po obejrzeniu po prostu wsadziłem tą gumę, która wreszcie bardzo ładnie weszła na swoje miejsce. Po tym zabiegu wcisnąłem cewkę(ten twardy elementGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i przykręciłem śrubkę. Efekt...brak błędów. Czy sie skończy pooszarpywanie -zobaczymy. Co jeszcze ...ano dźwięki. Proponuje przejechać się autem przed robotą i posłuchać terkotania od silnika, może nawet nagrać przy delikatnym gazowaniu. Bo później jak już skończymy i zrobimy jazdę próbną okaże się ,ze cos dziwnie terkocze.... tego dźwięku przecież nie było .... no był... tylko się nad nim nie zastanawialiśmy. Ktoś tu, albo o FB nawet o tym pisał. Chodzi o terkotanie z pompy wysokiego ciśnienia, a raczej zaworu regulującego ciśnienie w pompie... niestety ale ta pompa jest jakaś taka głośna miedzy 1000 a chyba 2000 obr/min. Później jej już nie słychać. Po odpięciu kabla z pompy nagle jest "cisza".. Po podpięciu i przygazowaniu znowu terkotanie... wiec chyba TTTM. Mam nadzieje, ze ta historyjka komuś się przyda, bo ja jako "czlowiek dieslowy" troszkę się zmęczyłem tak prostą czynnością jak wymiana świec.
__________________
SZCZECIN, miasto nad morzem Ostatnio edytowane przez kolopeter ; 29-03-2021 o 19:56 |
29-03-2021, 20:49 | #2 | |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 08-02-2017
Skąd: Leszcz
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 ecobiust
Rocznik: 2011
Postów: 902
|
Odp: Wymiana świec zapłonowych w ecoboost 2.0 w 2019+
Cytat:
|
|
29-03-2021, 21:20 | #3 |
ford::professional
Zarejestrowany: 05-06-2007
Skąd: Szczecin
Model: S-max FL, Ecopasqda st-line,Edge 2fl
Silnik: 2.0 tdci, 1.0 w 3 cyl at6, 2.0 w 4cyl at8
Rocznik: 2010,2018,2019
Postów: 1,756
|
Odp: Wymiana świec zapłonowych w ecoboost 2.0 w 2019+
No nie opisałem tego , ale mniej więcej tak to powinno wyglądać jak piszesz. Pompa podniosła się może z pół mm przy odkreconych dwóch śrubach. Wydaje mi się , że powinna więcej wyjść , ale może przykeljona była na oringu. Opis w pierwszym poście mówi , aby nie ruszać pompy i tego się trzymajmy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co do pompy ... Korciło mnie aby jescze raz wyciągnąć śruby i sprawdzić gwint , ale boje się , że wtedy już na pewno będę musiał go naprawiać .
__________________
SZCZECIN, miasto nad morzem |
30-03-2021, 15:11 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-07-2019
Skąd: Kielce
Model: Edge
Silnik: 2.0 Ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 44
|
Odp: Wymiana świec zapłonowych w ecoboost 2.0 w 2019+
Cześć, wyciągnąłem kiedyś tą pompę. Nie ma tam podkładki, a jedynie oring uszczelniający gniazdo pompy z obudową w której pracuje szklanka.
Ale fakt, że trzeba je luzować stopniowo - obie na raz - tak jak napisał kolega powyżej. Sprężyna od pompy jest bardzo mocna, więc jak się krzywka ustawi w górze i jest ona zgnieciona + paliwo w środku (trzyma ciśnienie - a podbija chyba do 140 barów na listwę), to trzeba delikatnie się obchodzić - dobrze jest odpiąć przewody paliwowe. Przy składaniu z kolei zalecane jest ustawienie wałka rozrządu i szklanki w najniższym punkcie, poprzez obrócenie wału. W przypadku gwintu - trzeba mocno uważać, bo wkręcane są w odlew, także można narobić sobie zabawy. A co do hałasu to TTTM - na pompy są nakładki z pianki spełniające podobno 2 zadania - izolacja termiczna i akustyczna. Niestety w tym drugim przypadku słabo to wypada i w sumie benzyna brzmi jak diesel. |
30-03-2021, 15:37 | #5 |
ford::amateur
Imię: LAURENT
Zarejestrowany: 30-05-2020
Skąd: Warszawa
Model: EDGE
Silnik: 2.0
Rocznik: 2019
Postów: 4
|
Odp: Wymiana świec zapłonowych w ecoboost 2.0 w 2019+
Trzeba było pisać najpierw posta o poszarpywaniu , nie musiałbyś wymieniać świec Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A świece to spokojnie do 150000 km by pociągnęły. Zaloże się że nic nie dało ...... no bo nie da. Do tych szarpań na zimnym jak piszesz jest aktualizacja skrzyni , miałem to samo po po aktualizacji ustąpiło , bolączka 2019+ z 8 smio biegową skrzynią. W U.S. to częsty przypadek i widze ze u nas też.
|
30-03-2021, 16:18 | #6 |
ford::professional
Zarejestrowany: 05-06-2007
Skąd: Szczecin
Model: S-max FL, Ecopasqda st-line,Edge 2fl
Silnik: 2.0 tdci, 1.0 w 3 cyl at6, 2.0 w 4cyl at8
Rocznik: 2010,2018,2019
Postów: 1,756
|
Odp: Wymiana świec zapłonowych w ecoboost 2.0 w 2019+
Nie skrzyni , a pcm . Akurat robiłem i może odrobinę się poprawiło . Następny soft , który wgrałem był już szarpiący , więc wróciłem do poprzedniego . W innym poście o tym pisałem.
W nowym aucie nie ma za bardzo co robić , więc wymyślam sobie roboty. Może pospieszyłem się z wymianą , bo to irydowe świece, ale ciekawiło mnie także co daje nowy typ świec . Pojeżdżę to się okaże . A wracając do zmiany softu . To głównie był on po to modyfikowany , aby zminimalizować szarpanie wsteczny , do przodu...no i doczytalem , ze ludzie psioczyli tez na poranne szarpanie. update. 4.03.2021 - To data najnowszego softu z końcówką .CTH . mam nadzieje, że powiązanego z najnowszym TSB także z marca. Mówi właśnie o poszarpywaniu do 57km/h , czyli to co u mnie jest. Jutro się wezmę za to . Mam nadzieje, ze soft będzie lepszy niż .CTG. No i po pierwszej jeździe z najnowszym softem. Wiec .cth przypomina ctf swoim zachowaniem , czyli nie szarpie przy zmianie przód tył i starałem się trochę jeździć między 30 a 60km/h. Trudno mi jednoznacznie określić , ale całkowicie raczej nie wyeliminowane zostały szarpnięcia przy wolnej jeździe . Druga sprawa to nasze drogi ...człowiek nie wie , czy mu noga lata na gazie i stąd te żabki... No w każdym razie nie udało mi się zrobić żabki przy delikatnym dojeżdżaniu do świateł . Brakuje mi jeszcze procedury obsługi selenoidow . Trochę poczytałem o tym różnych manuali mówiących o wymianie i wprowadzaniu nowych numerów. Ale nic jeszcze nie widziałem o update strategii selenoidow. Vbf z końcówką CTG - bardzo dziwne zachowanie. Przy każdym hamowaniu przy zatrzymywaniu się były potrójne szarpnięcia . Mocne przechodzebnie na wsteczny . CTF - delikatne przechodzenie na wsteczny , czasami szarpnięcia przy wolnej jeździe CTE -mocno wyczuwalne szarpnięcia przy przechodzeniu na wsteczny, żabka czasami przy 30-60 km/h. Większość szarpnięć przy zimnym silniku. CTH - jeszcze poobserwuje
__________________
SZCZECIN, miasto nad morzem Ostatnio edytowane przez kolopeter ; 01-04-2021 o 15:43 |
02-04-2021, 10:20 | #7 | |
ford::average
Imię: Robert
Zarejestrowany: 16-06-2013
Skąd: Darłowo
Model: Edge
Silnik: 3,5
Rocznik: 2017
Postów: 91
|
Odp: Wymiana świec zapłonowych w ecoboost 2.0 w 2019+
Cytat:
|
|
02-04-2021, 15:44 | #8 |
ford::professional
Zarejestrowany: 05-06-2007
Skąd: Szczecin
Model: S-max FL, Ecopasqda st-line,Edge 2fl
Silnik: 2.0 tdci, 1.0 w 3 cyl at6, 2.0 w 4cyl at8
Rocznik: 2010,2018,2019
Postów: 1,756
|
Odp: Wymiana świec zapłonowych w ecoboost 2.0 w 2019+
Dokładnie tak samo brzmi jak twój , widziałem filmik. To samo po odpięciu kabelków od regulacji ciśnienia. Wcześniej nie zwracałem na to uwagi . Ale teraz to słyszę przy każdym przyspieszeniu. I zaczyna mnie ten dźwięk irytować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. To może pompę wstawić z poprzedniego modelu...podobna ?
__________________
SZCZECIN, miasto nad morzem |
03-04-2021, 22:20 | #9 |
ford::average
Imię: Robert
Zarejestrowany: 16-06-2013
Skąd: Darłowo
Model: Edge
Silnik: 3,5
Rocznik: 2017
Postów: 91
|
Odp: Wymiana świec zapłonowych w ecoboost 2.0 w 2019+
Od poprzedniego nie będzie pasowała bo inaczej idą przewody przyłączeniowe. Najbardziej pasuje od 1.0 ecoboost, kupię chyba na próbę i spróbuję.
|
07-04-2021, 07:20 | #10 |
ford::amateur
Imię: LAURENT
Zarejestrowany: 30-05-2020
Skąd: Warszawa
Model: EDGE
Silnik: 2.0
Rocznik: 2019
Postów: 4
|
Odp: Wymiana świec zapłonowych w ecoboost 2.0 w 2019+
A macie wygłuszenie maski? bo mój przypłynął bez i jak załorzyłem wygłuszenie to już znacznie poprawiło i nie irytuje mie to klekotanie
|