|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-03-2021, 23:00 | #1 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 15-03-2021
Skąd: Kraków
Model: Smax
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2014
Postów: 2
|
Wibracje i głośna praca silnika
Witam,
Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w diagnozie co jest przyczyną głośnej pracy silnika w moim Smaxie (2.0 tdci, przebieg 141 tys.km). Hałas pochodzący od silnika narasta wraz z obrotami (zaczyna się powyżej ok. 2300), przypomina buczenie, czasem aż zatyka uszy. Dodatkowo, na wolnych obrotach auto delikatnie drży (bardziej niż 'norma' dieslowska) - czuć je w zasadzie na całej karoserii. Przy odpalaniu także potrafi autem wstrząsnąć mocniej niż powinno (mam porównanie z Mondeo mk4 2.0tdci). Po dodaniu gazu, przy obrotach ok 1500 pojawiają się dodatkowe drgania, zdecydowanie bardziej wyczuwalne (również na pedale gazu). Z problemem zgłosiłem się do kilku warsztatów (również takich specjalizujących się w Fordach), jednak większość mnie zbyła mówiąc, że te auta, te silniki tak mają (jakby tak było to nikt by Forda nie kupił....szkoda gadać) ewentualnie żeby wymienić dwumasę (wg mnie brak typowych objawów). Dodam, że ok 1 tys. km temu wymieniona została poduszka pod silnikiem od strony rozrządu - przed wymianą praktycznie cały czas czułem masaż pod stopami, jednak pozostały objawy, które opisałem powyżej. Gość, który ją wymieniał mówił, że pozostałych poduszek nie ma sensu wymieniać bo robi się to gdy są zupełnie zerwane. Czy to prawda? Wiem, że poduszki od strony skrzyni niektórzy również wymieniają, ale czy daje to jakieś rezultaty? Proszę o jakąś radę w którym kierunku iść. Czy kombinować z pozostałymi poduszkami? A może rzeczywiście to kwestia dwumasy? Pozdrawiam |
16-03-2021, 06:08 | #2 |
ford::expert
Imię: Eclipse
Zarejestrowany: 29-09-2010
Skąd: skąd że znowu
Model: AUTO ROKU 2007
Silnik: 2.0-QXWA-143KM TITANIUM S
Rocznik: 2007
Postów: 3,139
|
Odp: Wibracje i głośna praca silnika
Głośna praca silnika? to przychodzi mi na myśl dodatek do paliwa lub wylej to z baku i od nowa zalej zbiornik paliwem premium Verwa ON z Orlenu to będzie ciszej ci chodził.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
......................... Pozdrawiam . |
16-03-2021, 07:11 | #3 |
ford::average
Imię: Leszek
Zarejestrowany: 25-12-2012
Skąd: Olecko
Model: S-Max PowerShift
Silnik: 2.0 TDCI, 163 km
Rocznik: 2011
Postów: 171
|
Odp: Wibracje i głośna praca silnika
Kiedyś przed pandemią, z racji, że mieszkam niedaleko Obwodu Kaliningradzkiego, jeździłem do sąsiadów po ropkę. Razu pewnego zmieniłem punkt tankowania, po tym kumple nie raz mi zwracali uwagę, że mam albo sportowy wydech albo dziurawy. Rzeczywiście silnik buczał, szybko wróciłem na "stary" CPN.
Innym razem owe buczenie powodowała obudowa filtra powietrza, widocznie niedostatecznie ją "docisnąłem" na swoich mocowaniach. Po ponownym rozebraniu obudowy i jej starannym złożeniu buczenie ustało - też o tym, że obudowa filtra powietrza powoduje niepotrzebne dźwięki przeczytałem tu na forum. Ostatnio edytowane przez lsz11 ; 16-03-2021 o 07:13 Powód: stylistyka |
16-03-2021, 11:39 | #4 | ||
ford::specialist
Imię: Sylwester
Zarejestrowany: 24-04-2016
Skąd: Toruń
Model: Focus
Silnik: 1.5 Ecoboost 150 KM
Rocznik: 2014 (grudzień)
Postów: 631
|
Odp: Wibracje i głośna praca silnika
Cytat:
Cytat:
U mnie po wymianie wszystkich trzech poduszek w Focusie MK1 (1.8 TDCI) przez pierwszy miesiąc było gorzej, jeśli chodzi o zakres obrotów i lepiej jeśli chodzi o siłę wibracji. Teraz chyba poduszki się ułożyły, bo jest znacznie ciszej, chociaż nadal w szerszym zakresie niż przed wymianą. Ponieważ buczenie czy wibracje każdy odczuwa i słyszy inaczej, nagraj film z jazdy, wrzuć na YT i daj linka, może ktoś miał podobny przypadek. |
||
16-03-2021, 12:28 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-07-2013
Skąd: GD
Model: Kuga MK2
Silnik: 2.0 TDCI 140KM automat
Rocznik: 2013
Postów: 200
|
Odp: Wibracje i głośna praca silnika
U mnie buczenie i drgania oznaczały zużycie poduszek silnika, po wymianie nastąpił spokój, ale oprócz tego objawiało się to tym że po otwarciu maski było widać jak silnik drżał i to porządnie
__________________
§23 |
03-06-2021, 07:29 | #6 |
ford::amateur
Imię: Czesław
Zarejestrowany: 03-06-2021
Skąd: Śląsk
Model: S max
Silnik: 2.0 tdci QXWA 140km
Rocznik: 2008
Postów: 2
|
Odp: Wibracje i głośna praca silnika
Witam rozwiń temat późniejszymi paliwa
|
12-01-2023, 18:34 | #7 |
ford::beginner
Imię: Karoo
Zarejestrowany: 07-09-2014
Skąd: Wrocław
Model: SMax
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2011
Postów: 13
|
Wibracje karoserii, buczenie przy stałych obrotach
Witam wszystkich.
Problem wibracji w samochodzie przewijał się wiele razy. Mam dziwna przypadłość, a mianowicie po odpaleniu samochodu, na biegu jałowym czuć delikatne wibracje na kierownicy oraz karoserii. Podczas jazdy na niskich obrotach zazwyczaj się to nasila, przy obrotach około 2300-2500 dodatkowo w środku zaczyna się typowe buczenie jakby coś wpadało w rezonans. Zauważyłem że odgłos wydaje się że zanika jeśli przybliżę głowę do szyby przedniej. Buczenie utrzymuje się na każdym biegu przy tych samych obrotach. Dziwne jest to, że zjawisko wyraźnie się zmniejsza po rozgrzaniu silnika, ale tylko jeżeli zgasze silnik i ponownie uruchomie po kilkunastu minutach. Dwumasa nie daje żadnych typowych objawów, wszystkie poduszki silnika wymienione. Czy powodem mogą być wtryski? Około rok temu padło uszczelnienie jednego wtrysku, więc wymieniłem wszystkie uszczelnienia ale nie pomyślałem żeby przy okazji sprawdzić wtryski. Jeden wtrysk ten przy którym padło uszczelnienie był jakby lekko osmolony ale mechanik powiedział że te wtryski raczej nie padają, a ja głupi posłuchałem a mogłem dać do sprawdzenia. Dodam że na zimnym silniku słychać inną pracę wtryskiwaczy, po rozgrzaniu cichną. Samochód nie kopci, nigdy nie było problemu z odpaleniem, nie bierze oleju. Jakieś pomysły? Ford s max 2.0 TDCi 163km, 2011r |