Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 17-10-2007, 17:55   #1
bidzis11
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 17-10-2007
Postów: 3
Domyślnie Niespadajace obroty??

Gdy tylko rusze z miejsca i wzoce luz czy nacisne sprzeglo brak wolnych obrotów obroty na poziomie 1500 do 2000 po zatrzymaniu po chwili spadaja do prawidlowych. trzeci miesiac mam problem z obrotami mechanicy rozkładaja rece elektryk tez nic nie potrafi powiedziec. Kazdy twierdzi ze to wina gazu bo samochod jezdzi na gazie. wiec zatankowałem benzyne i pojezdzilem na benzynie ponad 2 tygodnie i bez zmian. odlanczanie klemy tez bez skutku. zmiana silniczka ktokowego , przeplywomierzanic nie pomogla. wymienione sa swiece przewody wysokiego napiecia nie ma zadnych nieszczelnosci. piszczie jak cos wiecie jak to usunac

__________________
bidzis
bidzis11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2007, 19:23   #2
waldek11
ford::specialist
 
Avatar waldek11
 
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Koszalin
Model: Honda Civic
Silnik: 1.8 i-VTEC
Rocznik: 2007
Postów: 889
Domyślnie

Według mnie objaw jest w miarę prawidłowy. Nigdy nie będziesz miał tak, że jadąc i nagle wciśniesz "luz" to obroty spadną na 800-900 obrotów a to dlatego,że jeszcze się toczysz czy też jedziesz i moduł komputera będzie podnosił obroty, chyba że obroty przy prędkości poczatkości będą niskie.
__________________
Honda Civic 1.8 i-VTEC 140KM.................V-??
Mazda 6 2,3L 170KM .............V-max-230km/h
był: Ford Mondeo HB 1997r i Ford Fiesta
waldek11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2007, 20:29   #3
norbi333
ford::professional
 
Zarejestrowany: 16-06-2007
Skąd: S-KI
Model: Ford Edge
Silnik: 2.0 biturbo 238 koni
Rocznik: 2020
Postów: 1,209
Domyślnie

Według mnie to jest prawidłowy objaw. :fcp2
__________________
Aktualnie Ford Edge 2020r i Opel Insignia GSI 2019 r
norbi333 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2007, 20:51   #4
krzysieksa
ford::specialist
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 15-08-2004
Skąd: Podlaskie
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 899
Domyślnie

jest to objaw prawidlowy.
Rozpedz sie np do 140 i wrzuć na luz i przekonasz sie, że obroty spadną z 3,5 tys do 2 tys i póki znacząco nie zwolnisz to obroty bedą podtrzymywane.

Jest to objaw poprawny, ktory chyba ma na celu podtrzymanie obrotów aby przy większych prędkosciach po wrzuceniu na luz silnik nie zgasł bo gdyby zgasł to traci sie servo tzn pedał hamulca robi sie twardy i praktycznie skuteczność hamulców ginie no i również ginie wspomaganie kierownicy co odrazu daje sie odczuć "ociężałym" i mało czułym ukladem kierowniczym.

Więc jest to objaw normalny.
Ja mam tak samo niezależnie czy jade na LPG czy PB
W dieslu chyba tego nie ma
__________________
Drugi Ford tym razem z przymusu

Klasa sama w sobie ---> oooo
krzysieksa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2007, 21:20   #5
kristopher
ford::advanced
 
Avatar kristopher
 
Zarejestrowany: 22-11-2004
Skąd: Łódź
Model: Laguna
Silnik: 1,9 Dci
Rocznik: 2003
Postów: 452
Domyślnie

Cytat:
Napisał krzysieksa
jest to objaw prawidlowy
Nie byłbym pewny...
Kiedyś już było:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Pozdrawiam
kristopher jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2007, 22:01   #6
marko26
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-06-2005
Skąd: Łomża
Postów: 41
Domyślnie

Jeżeli na postoju również obroty są wysokie i nierównomierne to ewentualnie możesz sprawdzić jeszcze czy przypadkiem nie spadł Ci przewód podciśnieniowy z tyłu za kolektorem dolotowym. U mnie był problem z obrotami, które trzymały się na poziomie ok. 2 tys. i nie można było znaleźć przyczyn. A okazało się właśnie ze jeden z dwóch przewodów podciśnieniowych znajdujących się za kolektorem dolotowym ( widoczne dopiero po odkręceniu ostatniego elementu dolotowego przed silnikiem, przynajmniej u mnie w 2.0 l ). Po założeniu przewodu spowrotem problemy ustąpiły
__________________
Pozdrawiam Marko
marko26 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2007, 22:14   #7
destroyerr
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 21-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 646
Domyślnie

Cytat:
Napisał kristopher
Cytat:
Napisał krzysieksa
jest to objaw prawidlowy
Nie byłbym pewny...
Kiedyś już było:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Ale to zależy od prędkości Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam
______________
Moje autko
Nakarm głodne dziecko!
Sprzedam do Mk2: grill oryginał, cały, kompletny; halogeny przeciwmgielne w zderzak, oprawki na halogeny, zaślepke zderzaka pod hak, reflektor przód.
destroyerr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-10-2007, 22:31   #8
krzysieksa
ford::specialist
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 15-08-2004
Skąd: Podlaskie
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 899
Domyślnie

Cytat:
Napisał kristopher
Cytat:
Napisał krzysieksa
jest to objaw prawidlowy
Nie byłbym pewny...
Kiedyś już było:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
W tym starszym topicu czytamy: " Po zatrzymaniu się auta(stop) obroty zawsze spadną do wartości prawidłowej. Mozna to sprawdzić odłączając czujnik prędkości( wtedy komp będzie myslał że auto stoi w miejscu i zawyżone obroty spadną) " więc to oznacza, że mam sprawny czujnik prędkości. Skoro u Ciebie to zjawisko podtrzymywania prędkości nie istniej to moze masz coś z tym czujnikiem? Znam kilku wlascicieli mk I i II i u nich w silnkach benzynowych jest dokladnie jak u mnie - podtrzymywane są oboroty gdy sie da na luz przy dużej prędkosci. gdy jadę 60 km/h i wrzuce na luz to obroty normalnie spadają do okolo 1 tys rpm ale jak jade 140 i wiecej i dam na luz to nigdy nie spadną poniżej 2 tys chyba ze jak pisalem wczesniej - mocno wytrące prędkosć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Przy postoju na biegu jałowym zawsze mam 950 rpm Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ja tak mialem odkąd kupilem Mondeo i to było od zawsze. Żeby taki stan rzeczy oznaczał jakąś usterkę to po przejechaniu 60 tys km powinno cis sie stać a u mnie jak było na początku z tym podtrzymywaniem obrotów to tak samo jest i teraz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Drugi Ford tym razem z przymusu

Klasa sama w sobie ---> oooo
krzysieksa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-10-2007, 10:23   #9
kristopher
ford::advanced
 
Avatar kristopher
 
Zarejestrowany: 22-11-2004
Skąd: Łódź
Model: Laguna
Silnik: 1,9 Dci
Rocznik: 2003
Postów: 452
Domyślnie

Cytat:
Napisał krzysieksa
Skoro u Ciebie to zjawisko podtrzymywania prędkości nie istniej to moze masz coś z tym czujnikiem?
W topicu, który podałem nie chodziło mi o moją wypowiedź (tak na marginesie to przy ruchu pojazdu też mam wyższe wolne obroty niż na postoju - samo się naprawiło).
Inni koledzy sygnalizowali że 2000 obr to nieco za dużo. U mnie jest to 1100-1200. Choć przyznam, rzadko jeżdżę z prędkością wyższą od 130km/h. A już na pewno nie wrzucam wtedy "luzu"...... :fcp1
Wcale nie upieram się, że mam rację. Wyraziłem tylko swoją wątpliwość....
Pozdrawiam
__________________
Pozdrawiam
kristopher jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-10-2007, 14:24   #10
bidzis11
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 17-10-2007
Postów: 3
Domyślnie

na postoju obroty 900 a gdy tylko rusze i jade z pretkoscia nawet 5 km/h wrzucam "luz" i obroty juz 1500 az do momenty gdy samochod nie stanie i po chwili 900 obrotow wczesniej nic takiego sie nie dzialo nwymiana "krokwego" , odlaczenie klemy , odpiecie czujnika na lince od predkosciomierza nic nie dalo zadnych zmian a u kolegi tylko ze w 1.6 na moich czesciach wszystko ok a u mnie na jego czesciach to samo bez zmian. wiec dziwne ze wczesniej bylo dobrze czyli to nie jest normalne zjawisko przy samochodzie gdy tylko samochd sie toczy obrty na "luzie" wynosza 1500 zwlaszcza ze u kumpla nie ma takiego objawu a jezdzi on mondeo juz 4 lata i nigdu sie z takim czyms nie spotkal
__________________
bidzis
bidzis11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:30.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.