Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-12-2020, 18:44   #1
cutin
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-08-2020
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK3
Silnik: 1.0 ecoboost 125KM
Rocznik: 2013
Postów: 10
Domyślnie 1.0 ecoboost - brak mocy, stuki w silniku P0017

Cześć,

Po odpaleniu silnika wyskoczył mi komunikat "Awaria silnika, natychmiastowy serwis" auto miało wyraźny spadek mocy i powoli się wkręcało na obroty. Tak dojechałem do domu i odczytałem błędy.

P0016 i P0017 -Położenie wału korbowego położenie wałka rozrządu,

Kiedy na postoju dałem mu pełny gaz usłyszałem stukanie i silnik wszedł w tryb awaryjny i nie reagował już na gaz.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Po diagnozie ustawień wałków w programie są różnice miedzy zadanym a rzeczywistym położeniem wałka dolotowego.

Na obrotach jałowych:

Kat przyspieszenia zapłonu wynosi 5 st.
Położenie wałka rozrządu dolotowego 48 st.
Wymagane położenie wałka rozrządu dolotowego 0 st.
Położenie wałka rozrządu wydechowego 0 st.
Wymagane położenie wałka rozrządu wydechowego 0 st.

Przypuszczam ,że mam przestawiony rozrząd. Jutro chce zdjąć czujniki by odsłonić wałki i sprawdzić jakieś znaki, które mi to potwierdzą. Czy możecie mi pomóc jak to zrobić bez zdejmowania dekla by odsłonić rzeczywiście pasek.

Dodatkowo zauważyłem ,że poziom płynu chłodniczego był 3cm poniżej minimum i gdy robiłem testy w garażu wydech jest cały czas mokry i z niego cieknie. Tez nie wiem czy uszczelka mi poszła.

Bump:

cutin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-12-2020, 18:48   #2
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: 1.0 ecoboost - brak mocy, stuki w silniku P0017

jeśli to twój silnik na tym filmiku bardzo brzydko brzmi i moim zdaniem błąd że laweta nie została wezwana

komputer i odczyty
brzmi to jakby nie miał ciśnienia oleju

upg to byłby najniższy wymiar kary i wręcz zabawa
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-12-2020, 20:05   #3
cutin
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-08-2020
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK3
Silnik: 1.0 ecoboost 125KM
Rocznik: 2013
Postów: 10
Domyślnie Odp: 1.0 ecoboost - brak mocy, stuki w silniku P0017

Kontrolka ciśnienia gaśnie od razu po zapaleniu. Olej z filtrem zmieniony może 4-5 miesiące temu na 0W20

Jedyny błędy jakie miałem po powrocie to:
P2135 - korelacja czujników położenia przepustnicy i pedału gazu
P0017 - korelacja wal korbowy i wałek rozrządu
P1735 - tez przepustnica

Błędy o przepustnicy wyskoczyły dlatego bo gdy silnik wchodzi w awaryjny przepustnica wraca do 22' otwarcia a ja cisnąłem gaz żeby to auto jakoś jechało.

Teraz gdy auto pochodzi minutę mam tylko błędy P0016 i P0017 oba o położeniu wału względem wałka rozrządu


Jeżeli skasuje błędy i auto chodzi na wolnym obrocie stukania nie ma, pojawia się jak przy gazuje do 4000RPM i on wtedy wchodzi w awaryjny i jest to stukanie.
cutin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-12-2020, 20:30   #4
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: 1.0 ecoboost - brak mocy, stuki w silniku P0017

tam jest mokry pasek ? łańcuch ?

interwał ? a silnik ile ma ? dlaczego przeskoczył ?
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-12-2020, 20:36   #5
Tonda-B
ford::average
 
Imię: Antoni
Zarejestrowany: 01-05-2019
Skąd: Praga
Model: Fiesta ST
Silnik: JTJB
Rocznik: 2015
Postów: 94
Domyślnie Odp: 1.0 ecoboost - brak mocy, stuki w silniku P0017

Cytat:
Napisał cutin Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przypuszczam ,że mam przestawiony rozrząd. ...
Zgadzam się.
Mokry pasek - więc nie łatwy do niego dostęp.
Widz również:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Ta uszczelka też może powodować utratę wody.

Ostatnio edytowane przez Tonda-B ; 28-12-2020 o 20:52
Tonda-B jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-12-2020, 20:41   #6
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: 1.0 ecoboost - brak mocy, stuki w silniku P0017

Cytat:
Napisał Tonda-B Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zgadzam się.
Mokry pasek - więc nie łatwy do niego dostęp.
nie raz ustawiałem rozrząd po mechanikach januszach i był przestawiony o 2-3 zęby i za Boga tak nie pracowało to.

jak przestawiony rozrząd u was tak pracuje to naprawdę, zamówcie silniki składane z lego z chin i będzie trwalsze...
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2020, 12:01   #7
cutin
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-08-2020
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK3
Silnik: 1.0 ecoboost 125KM
Rocznik: 2013
Postów: 10
Domyślnie Odp: 1.0 ecoboost - brak mocy, stuki w silniku P0017

Cytat:
Napisał Fulara Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
tam jest mokry pasek ? łańcuch ?

interwał ? a silnik ile ma ? dlaczego przeskoczył ?

Mokry pasek, 145.000 km przejechane wiec do 250.000 km jeszcze daleko i nie jeżdżę agresywnie.

Czy przeskoczył tego nie wiem, auto jechało w trasie 130km/h po autostradzie zjechałem do miejscowości i stało kilka godzin. Opaliłem w nocy i ten komunikat i brak mocy. tylko przypuszczam ponieważ jak przykazuje i sinik spada na wolne obroty to przy 900RPM jest stukanie, które zaraz ustępuje. Gdy dodam gazu tego stukania nie ma i gdy wyłączam silnik to słychać stukanie.

Ostatnio edytowane przez cutin ; 29-12-2020 o 12:10
cutin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2020, 14:33   #8
slawek-kali
ford::expert
 
Avatar slawek-kali
 
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,944
Domyślnie Odp: 1.0 ecoboost - brak mocy, stuki w silniku P0017

masz zerwane zeby na rozrzadzie, smok pewnie tez juz przypchany, turbo itd..
ladnie to pokazano tu : [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] od 4:10min
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila!
Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK
slawek-kali jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2020, 21:07   #9
cutin
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-08-2020
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK3
Silnik: 1.0 ecoboost 125KM
Rocznik: 2013
Postów: 10
Domyślnie Odp: 1.0 ecoboost - brak mocy, stuki w silniku P0017

Cytat:
Napisał slawek-kali Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
masz zerwane zeby na rozrzadzie
Masz rację, w sumie wyrwanych 7 zębów w losowych miejscach (nie obok siebie)

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Wałki rozrządu dalej są zsynchronizowane (sfazowane płaszczyzny z numerami) ale jeszcze nie wiem jak wygląda znak na wale. Jutro ściągam pampersa i sprawdzę.

Ostatnio edytowane przez cutin ; 29-12-2020 o 21:18
cutin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2020, 22:43   #10
karloss
FCP member
 
Avatar karloss
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,019
Domyślnie Odp: 1.0 ecoboost - brak mocy, stuki w silniku P0017

Niedalej jak kilka miesięcy temu była niemal identyczna sytuacja opisana. Pasek jakby się rozpuscil i zeby zjechało. Ten ktoś zrobił rozrząd, ale nie wyczyscili smoka w misce olejowej i ponownie narobiło bałaganu. Poszukaj w archiwum.
__________________
Były: Ford Escort 1.3 1993 r., Mondeo MK3 kombi 1.8 duratec 2003 r. vel Czarnuch, Focus MK2 1.6 2009 r. najlepszy kompan na kręte drogi.
karloss jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:35.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.