|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-11-2020, 10:14 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 22-11-2020
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 Ecoblue
Rocznik: 2019
Postów: 2
|
Temperatura płynu chłodzącego 2.0 Ecoblue
Na wstępie witam wszystkich.
Od niedawna jestem posiadam Focusa MK 4 z silnikiem 2.0 Ecoblue oraz skrzynią automatyczną z przebiegiem 26tys/km. Jeżdżąc spokojnie czy to w mieście czy w trasie wskaźnik temperatury nie osiąga zakładanego poziomu. Jak jest temperatura zewnętrzna około zera po przejechaniu 30km pokazuje 1/4 stanu wskaźnika. Po odpaleniu temperatury płynu w ukrytym menu, max co można osiągnąć przy kilkudziesięcio kilometrowej spokojnej jeździe to 78 stopni. Dopiero jak przegoniłem auto 160km/h na tempomacie przez 20km to wskazywało 88 stopni ale jak zacząłem jechać wolniej to temperatura zeszła do 82. Auto stoi w ogrzewanym garażu, wyjeżdżam to temperatura wskazuje 20 stopni, jadę do pracy przy temperaturze zewnętrznej 10 stopni, po przyjeździe 10km do pracy temperatura płynu to 63 stopnie (wskaźnik ledwo drgnie). Dodam że przy spokojnej jeździe skrzynia zmienia biegi juz przy 1500 obr/min a ze stałą prędkością potrafi jeździć z 1100 obr/min. Jako że auto na gwarancji zgłosiłem problem do ASO, auto zostawiłem na około 4h, w tym czasie przejechało 300m, serwis stwierdził że wszystko jest prawidłowo. Poinformował że w tym silniku są też inne czujniki np. w głowicy za pomocą których komputer dba aby silnik(nie płyn chłodniczy) miał prawidłową temperaturę i nie należy się przejmować. Osobiście poddaję w wątpliwość rzetelność testu oraz teorię serwisu. Moje pytanie brzmi czy u forumowych kolegów, posiadających taki silnik w swoich fordach też sytuacja ze wskazaniami wygląda podobnie, czy też tradycyjnie temperatura na wskaźniku powinna po kilku kilometrach pokazać robocze prawie 90 stopni niezleżnie od stylu jazdy i warunków pogodowych? Ostatnio edytowane przez mgrzegorz ; 22-11-2020 o 10:16 |
22-11-2020, 10:56 | #2 | |||
Moderator
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 4,001
|
Odp: Temperatura płynu chłodzącego 2.0 Ecoblue
Cytat:
Cytat:
Cytat:
__________________
IDS |Forscan| UCDS - Doposażanie | Programownie sterowników | IMMO // WSZYSTKIE MODELE EUROPA-USA ZMIANA MOCY - MONTAŻ TEMPOMATU - SPOLSZCZENIA - NAWIGACJE - PRZERÓBKI LAMP |
|||
22-11-2020, 12:50 | #3 |
ford::average
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 21-03-2016
Model: Focus MK4 HB ST-Line
Silnik: 2.0 EcoBlue AT8
Rocznik: 2021
Postów: 75
|
Odp: Temperatura płynu chłodzącego 2.0 Ecoblue
Koncerny stosują zasadę że wskazówka temp. płynu powinna wskazywać 90 stopni lub był "w połowie". Użytkownik wtedy się nie martwi i wie że wszystko jest ok. Wątpię aby ktoś wiedział ile kto ma stopni , bo nikt odpalonym ukrytym menu nie jeździ.
Dziwna sprawa ta wskazówka , powinna stać dęba abyś wiedział że jest ok i tyle. Przejrzałem też kilka filmów na YT z tym silnikiem i widzę że różnie jest z wskazaniem tej temperatury. Ostatnio edytowane przez r2d2_dawid ; 22-11-2020 o 14:05 |
22-11-2020, 16:46 | #4 |
ford::advanced
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 21-09-2014
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: Focus MK4 Vignale
Silnik: 2.0 EcoBlue 150KM
Rocznik: 2019
Postów: 240
|
Odp: Temperatura płynu chłodzącego 2.0 Ecoblue
Odnośnie pytania do innych posiadaczy 2.0 EcoBlue, to mam bardzo podobnie.
Pogoda zewnętrzna praktycznie nie ma znaczenia na temperaturę pokazywaną u mnie. Przy spokojniej jeździe wskazówka nie dochodzi do 90 stopni, ale po przyspieszeniu już jak najbardziej wskakuje pod 90. |
22-11-2020, 17:04 | #5 |
ford::average
Imię: Artur
Zarejestrowany: 01-07-2019
Skąd: W-wa.
Model: Focus MK4 fl
Silnik: 1.5 Ecoblue 120 KM
Rocznik: 2022
Postów: 160
|
Odp: Temperatura płynu chłodzącego 2.0 Ecoblue
To samo jest w mk3fl przy 1.5 tdci, nigdy nie stoi wskazówka idealnie w pionie nawet jadąc godzinę 140km/h, a temperatura w forscanie nie przekracza 83 stopni nawet w lato, podobno nie ma się czym przejmować.
|
22-11-2020, 17:13 | #6 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 22-11-2020
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 Ecoblue
Rocznik: 2019
Postów: 2
|
Odp: Temperatura płynu chłodzącego 2.0 Ecoblue
W takim razie wszystko jest w normie, nie ma się czym przejmować, dzięki wszystkim za odpowiedzi.
|
23-11-2020, 13:19 | #7 |
ford::advanced
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 28-10-2018
Skąd: Osnabrück
Model: Focus Turnier ST-Line
Silnik: 2.0 EcoBlue 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 237
|
Odp: Temperatura płynu chłodzącego 2.0 Ecoblue
Potwierdzam, u mnie silnik tez grzeje sie bardzo dlugo przy spokojnej jezdzie. Dopiero po szybszych odcinkach idzie do gory szybciej.
|
24-11-2020, 13:09 | #8 |
ford::beginner
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 26-08-2020
Skąd: Elbląg
Model: focus titanium x kombi
Silnik: 2.0 ecoblue 150
Rocznik: 2021
Postów: 28
|
Odp: Temperatura płynu chłodzącego 2.0 Ecoblue
Witam forumowiczów
Dzisiaj sprawdziłem wskazanie mojego wyświetlacza. Po kilku minutach jazdy (kilku kilometrach) wskaźnik stabilizuje się jak na zdjęciu. Jest to połowa skali (60 a 120) czyli około 90 st. Celsjusza. Zatem wszystko ok. pozdrawiam Ostatnio edytowane przez surferford ; 24-11-2020 o 16:44 |
24-11-2020, 15:14 | #9 |
ford::advanced
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 21-09-2014
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: Focus MK4 Vignale
Silnik: 2.0 EcoBlue 150KM
Rocznik: 2019
Postów: 240
|
Odp: Temperatura płynu chłodzącego 2.0 Ecoblue
Serio, jesteś w stanie tego diesla rozgrzać z wersji zimnej do 90st w kilka minut?
|
24-11-2020, 15:32 | #10 |
ford::average
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 21-03-2016
Model: Focus MK4 HB ST-Line
Silnik: 2.0 EcoBlue AT8
Rocznik: 2021
Postów: 75
|
Odp: Temperatura płynu chłodzącego 2.0 Ecoblue
Jak działa ogrzewanie , jak szybko robi się w aucie ciepło w takie dni po 3-6stopni?
Czy jest z tym jakiś problem ? |