Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-09-2007, 13:55   #1
Nessus
ford::beginner
 
Avatar Nessus
 
Zarejestrowany: 15-08-2007
Skąd: Wa-wa
Model: Focus
Silnik: 1.8tdci
Rocznik: 2004R
Postów: 44
Domyślnie wskaźnik temperatury

Wiam, mam pytanie odnośnie wskażnika temperatury. Mam białe zegary i zaraz po zapaleniu silnika np: po nocy wskazówka podnosi sie do 1/3 pola , oczywiście w miare nagrzewania sie silnika wskazówka wedruje na góre, kiedy dociera do czerwonego pola silnik dopiero zaczyna łapać wlaściwą temperature, a kiedy się nagrzeje to wskazówka jest w połowie czerwonego pola i tam pozostaje podczas normalnej jazdy, inaczej jest kiedy stoje w korku wtedy wskazówka dochodzi do końca czerwoneg pola , nie wiem tez czy wtedy włącza się wiatrak. A pytanie jest takie: czy takie położenie początkowe może być spowodowane inną wartością opornika który jest wlutowany w taką małą płytke umieszczoną na wysokości tego wskażnika z tyłu zegarów i jaka wartość powinna być faktycznie.??? Wiem od poprzedniego właściciela że kiedyś ktoś coś tam robił :fcp8
Dodam jeszcze że szukałem w archiwum i jakos nic na ten temat nie znalazłem.

:065:

Nessus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2007, 18:40   #2
tbet
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 29-07-2007
Skąd: Jelenia Góra
Postów: 22
Domyślnie

To czy masz biale zegary, zielone czy zlote nie ma tu najmniejszego zdarzenia. Czujnik temperatury ma zmienna rezystancje, Zmienia sie ona wraz ze zmianami temperatury. Czujnik połączony jest szeregowo ze wskaźnikiem. Im temperatura wyższa tym jego rezystancja jest mniejsza i przez wskaźnik płynie większy prąd co powoduje jego większe wychylenie. Z tego morał prosty - wartość rezystancji w tym obwodzie ma wpływ na wskazania wskaźnika. Nie wiem czy tam jest jakiś rezystor szeregowo włączony - pewnie tak by zabezpieczyć wskaźnik przed uszkodzeniem. Jeśli jest to i on ma wpływ na wskazania. W związku z tym jeśli czujnik jest oryginalny i OK to błędy wskazań mogą tam mieć swoje źródło, ale to również mogą być usterki w kabelkach czujnik - wskaźnik.

pozdrawiam
tbet jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2007, 21:33   #3
kor1011
ford::professional
 
Imię: Cezary
Zarejestrowany: 13-09-2007
Skąd: Warszawa
Model: kuga
Silnik: 2.5 t LPG
Rocznik: 2009
Postów: 1,511
Domyślnie

Moim zdaniem ktoś zakładając zegary wcisnął wskazówkę na ośkę pod złym kątem.

[ Dodano: 2007-09-30, 22:37 ]
Bo wymienia się przeważnie samą folię pod strzałkami a nie całe zegary.
__________________
Moja SIERRA wróciła do Niemiec ))
kor1011 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2007, 22:09   #4
skurcz
ford::beginner
 
Avatar skurcz
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 23-09-2007
Skąd: Turobin
Model: Mondeo Mk4 Titanium S
Silnik: 2.2TDCI 200KM
Rocznik: 2011
Postów: 47
Domyślnie

Cytat:
Napisał tbet
To czy masz biale zegary, zielone czy zlote nie ma tu najmniejszego zdarzenia. Czujnik temperatury ma zmienna rezystancje, Zmienia sie ona wraz ze zmianami temperatury. Czujnik połączony jest szeregowo ze wskaźnikiem. Im temperatura wyższa tym jego rezystancja jest mniejsza i przez wskaźnik płynie większy prąd co powoduje jego większe wychylenie. Z tego morał prosty - wartość rezystancji w tym obwodzie ma wpływ na wskazania wskaźnika. Nie wiem czy tam jest jakiś rezystor szeregowo włączony - pewnie tak by zabezpieczyć wskaźnik przed uszkodzeniem. Jeśli jest to i on ma wpływ na wskazania. W związku z tym jeśli czujnik jest oryginalny i OK to błędy wskazań mogą tam mieć swoje źródło, ale to również mogą być usterki w kabelkach czujnik - wskaźnik.

pozdrawiam
Zadna rezystancja nigdy nie mieliscie takich przypadkow a piszecie takie glupoty

Kolego ja ostatnio tak mialem identycznie
Zrob to w taki sposob:
Rozbierz zegary chodzi o ta szybke przednia zebys mial dostep do wskazowek.
podłacz zegary(bez szybki) , wlacz kontrolki (NA CALKOWICIE ZIMNYM SILNIKU). Po podniesieniu sie wskazowki poczekaj az calkowicie sie zatrzyma. Zdejmij ja, caly czas maja byc wlaczone kontrolki i ustaw w pozycje na calkowicie zimny czyli na sam koniecbialego pola.
Iwszystko ma grac to cala filozofia.
Inaczej wskazowki sie nie da zalozyc bo za kazdym razem bedzie zawyżać
skurcz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-10-2007, 08:22   #5
tbet
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 29-07-2007
Skąd: Jelenia Góra
Postów: 22
Domyślnie

To co piszesz skurcz może być prawdą bo ktoś te wskazówki zdejmował kiedyś ale autor pytał o coś innego
Cytat:
A pytanie jest takie: czy takie położenie początkowe może być spowodowane inną wartością opornika który jest wlutowany w taką małą płytke umieszczoną na wysokości tego wskażnika z tyłu zegarów i jaka wartość powinna być faktycznie.???
tbet jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-10-2007, 23:09   #6
Nessus
ford::beginner
 
Avatar Nessus
 
Zarejestrowany: 15-08-2007
Skąd: Wa-wa
Model: Focus
Silnik: 1.8tdci
Rocznik: 2004R
Postów: 44
Domyślnie

Panowie, z tego co wiem te białe zegary już były jak samochód został sprowadzony, rozbierałem zegary i nic nie wskazuje na to że ktoś naklejał nową białą skale, wyglądają na orginały, czy może być tak że w moim 1.6 są zamontowane zegary od innego modelu (np: z mocniejszym silnikiem) i z tąd błędne wskazania?? mam zdjęcie położenia wskazówki tęperatury na zimnym silniku jak mi się uda to zamieszcze.
Nessus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-10-2007, 07:01   #7
tbet
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 29-07-2007
Skąd: Jelenia Góra
Postów: 22
Domyślnie

Może sprawdź sam czujnik. U mnie wskaźnik wogóle się nie wychylał. Wsadziłem zamiennik owszem wskaźnik działa lecz przekłamuje. W czasie normalnej jazdy wychyla mi się do do L. Mierzyłem jego rezystancję rzeczywiście w temperaturze pokojowej miał mniejszą od wartości katalogowej - dlatego przekłamuje. Ale teraz wiem chociaż co się z temperaturą dzieje, a i w skrajnych przypadkach wentylator się załącza. Tak więc sprawdź czujnik (pomierz rezystancję) i jak co to wymień (sugeruję oryginał). Jak sprawdzisz to przynajmniej będziesz miał 1 rzecz jasną.
tbet jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-10-2007, 19:18   #8
kor1011
ford::professional
 
Imię: Cezary
Zarejestrowany: 13-09-2007
Skąd: Warszawa
Model: kuga
Silnik: 2.5 t LPG
Rocznik: 2009
Postów: 1,511
Domyślnie

Cytat:
Napisał Nessus
Wiem od poprzedniego właściciela że kiedyś ktoś coś tam robił
...a potem założył źle wskazówkę :fcp3
Cytat:
Napisał skurcz
Rozbierz zegary chodzi o ta szybke przednia zebys mial dostep do wskazowek.
podłacz zegary(bez szybki) , wlacz kontrolki (NA CALKOWICIE ZIMNYM SILNIKU). Po podniesieniu sie wskazowki poczekaj az calkowicie sie zatrzyma. Zdejmij ja, caly czas maja byc wlaczone kontrolki i ustaw w pozycje na calkowicie zimny czyli na sam koniecbialego pola.
Tak zrób i będzie :fcp26
__________________
Moja SIERRA wróciła do Niemiec ))
kor1011 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:21.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.